Pakkasvaivaa: Pösön kone leikkasi kiinni
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Pakkasvaivaa: Pösön kone leikkasi kiinni
Aamulla tallille tullessa kaveri kiroili porttikongissa ja kiskoi norttia naamariin otsa noessa. Sanoi, että nyt vituttaa melkoisen riskisti.
Eilen illalla oli Pösö 307 jättänyt tielle Jyskälän ja Tampereen välille.
Kova pakkanen oli tukkinut huohottimen ja painanut öljyt ulos. Hommaa ei ajossa huomannut kuin ajotietokoneen ilmoituksesta, että nyt ovat liemet vähissä.
Sälli ajoi ensimmäiselle mahdolliselle levennykselle ja sammutti myllyn. Apua tuli paikalle, mutta eipä kone enää hievahtanutkaan, juntturassa oli. Nyt peli on korjaamolla odottamassa remppaa. Saas nähdä, ottaako takuu asiaan enää kantaa, meni kesällä umpeen. Tai ottaisiko, vaikka olisi voimassakin .
Kaikkea sitä voi sattua.
Eilen illalla oli Pösö 307 jättänyt tielle Jyskälän ja Tampereen välille.
Kova pakkanen oli tukkinut huohottimen ja painanut öljyt ulos. Hommaa ei ajossa huomannut kuin ajotietokoneen ilmoituksesta, että nyt ovat liemet vähissä.
Sälli ajoi ensimmäiselle mahdolliselle levennykselle ja sammutti myllyn. Apua tuli paikalle, mutta eipä kone enää hievahtanutkaan, juntturassa oli. Nyt peli on korjaamolla odottamassa remppaa. Saas nähdä, ottaako takuu asiaan enää kantaa, meni kesällä umpeen. Tai ottaisiko, vaikka olisi voimassakin .
Kaikkea sitä voi sattua.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
HEhhheh...
Merkit: Citroen, peugeot, renault ja opel kuuluvat ainakin samaan ryhmään juuri noiden huohotusongelmiensa takia. Kun C5 tuli markkinoille niin ihan uutukaisia autoja jäi tien poskeen ekana talvena. Huohotusletku tukkeutui kuulemma. Samoin kävi myös uudelle lagunalle sen tullessa markkinoille. Oli arka paikka yhdelle samassa duunipaikassa olevalle .
Omakohtaisia kokemuksia on tuosta opelista . Käyntiin se lähti aina jopa -26 asteen pakkasilla ja ilman piuhaa, mutta se käyntiinlähteminen ei aina riittänyt... Öljyt vaihtuivat venttiilikopantiivisteen kautta joskus jopa jo -6 asteen pakkasella. Konetilaa tuli ainakin pestyä ahkeraan eikä öljyt päässeet kulahtamaan koneessa. No joo... aika leikkimistä se oli ja onneksi vain yhden talven. Se sai jo hermot aika tiukkaan pisteeseen ja elvytys oli tarpeen . Piti ostaa Japanilainen .
Omakohtaisia kokemuksia on tuosta opelista . Käyntiin se lähti aina jopa -26 asteen pakkasilla ja ilman piuhaa, mutta se käyntiinlähteminen ei aina riittänyt... Öljyt vaihtuivat venttiilikopantiivisteen kautta joskus jopa jo -6 asteen pakkasella. Konetilaa tuli ainakin pestyä ahkeraan eikä öljyt päässeet kulahtamaan koneessa. No joo... aika leikkimistä se oli ja onneksi vain yhden talven. Se sai jo hermot aika tiukkaan pisteeseen ja elvytys oli tarpeen . Piti ostaa Japanilainen .
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Rellun Lagunat räjäytteli myös ohjaustehostimen öljyjä pihalle
Pösöön huotinletkuviidakon on tainnut suunnitella paikallinen putkimies ...on meinaan sen verta niitä putkia sielä konehuoneessa, ainakin vanhemmissa malleissa:lol:
Pösöön huotinletkuviidakon on tainnut suunnitella paikallinen putkimies ...on meinaan sen verta niitä putkia sielä konehuoneessa, ainakin vanhemmissa malleissa:lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Onhan tuo sama ongelma kuulemma ollut (ainakin noissa ranskalaisissa) vissiin 30 vuotta, kuulemma, ja mihin se siitä muuttuisi.. Kaveri ajeli taannoin '80-luvun Citroen BX:llä, valitteli tätä kyseistä huohotusputken jäätymisvaaraa. Väitti vieläpä saman ongelman vaivaavan nykyisiäkin citikoita.
M.O.T.
M.O.T.
-jukka
W202 C180 automaatti -94
W202 C180 automaatti -94
Enhän minä ole käyny sielläpäinkään? No pitää fiksailla takakontista ne pari kiveniskemää, jos tuolla nyt kevääseen asti kehtais ajella.Pappi kirjoitti:Ihmeen vähän oli paikallisen marketin pihassa autoja kun kävin täyttämässä ruokavarannot. Kyllä muuten valkeasta mersusta näkyy ruosteet kauas Onneksi oli yksi ruutu välissä tyhjää...
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Ranskalaiset on jätetty kotipihaan jo valmiiksi. Tai sitten palokunta on hinauttanut ne on jo pois ongelmajätteenä öljyämästä teitä.Wike kirjoitti:Onhan noitten ranskiksien kanssa onkelmia juu, mutta se mikä ihmetytti työmatkalla aamulla oli että ainoat autot mitkä olivat jääneet tienvarteen olivat vanha 900 suaappi ja 124 mersu ei yhtään ranskista...
Tuttu vaiva. Oma 405 teki tempun joskus ihan uutuuttaan, ennen kuin älysin kaivaa sen Pata-patan pois yhdistetystä öljyntäyttöputkesta/ läähättimestä. Kaapon kaverin pitää tumpata rottelo heti, eikä vasta seuraavassa mahdollisessa paikassa. Se maksaa ranskalaisilla ajellessa itsensä hyvin nopeasti takaisin.
Ja bongattu 2 Corollaa tienposkessa, ei muita merkkejä. no 1 kpl w123 240D oli, mutta sitä en kerro.
Ja bongattu 2 Corollaa tienposkessa, ei muita merkkejä. no 1 kpl w123 240D oli, mutta sitä en kerro.
Nonii. Hetki pois ja ranskalaisia kateelliset sekä köyhät mersuilijat kilvan moittivat. Mulla on nyt ollu viime päevinä niin vilu, etten oo kehannu kävellä töehin. Joka aamu oon pösön tartannu ja ajellu tyytyväisenä työmaalle. Öljymittari(tikkua ei meillä nostella) näyttää aina täyttä.
Mihinkä te ootte unohtanu volkkarit????? 1,4 ja 1,6 litraset pensavolkkarit ruikkii öljyjä pitkin maanteitä varmasti kaikista eniten. Etes ranskalaiset mopot ei vejä niille vertoja. Nii ja 2,4 litraset audit v6-koneella hylkii kans öljyä. Sen lisäksi että ne nauttii voidetta sisäisesti, ne syytää niitä vielä ulos huohottimesta, mittatikun reijästä, venttiilikopista, ihan mistä vaan sopeva väli löytyy...
Mihinkä te ootte unohtanu volkkarit????? 1,4 ja 1,6 litraset pensavolkkarit ruikkii öljyjä pitkin maanteitä varmasti kaikista eniten. Etes ranskalaiset mopot ei vejä niille vertoja. Nii ja 2,4 litraset audit v6-koneella hylkii kans öljyä. Sen lisäksi että ne nauttii voidetta sisäisesti, ne syytää niitä vielä ulos huohottimesta, mittatikun reijästä, venttiilikopista, ihan mistä vaan sopeva väli löytyy...
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Tottajoo, Ville. Olikos se kolmosgolffi jonka 1,4 moottori on kuuluisa huonosta öljynkierrosta - tiedä nyt puklaileeko se öljyjä ulos aina mutta kiinni leikkaa pakkasella.
Siteen kun sellaiseen kyselee osia niin Ville ja kumppanit kertovat että pienin osa mitä alakertaan saa on uusi alakerta.
Siteen kun sellaiseen kyselee osia niin Ville ja kumppanit kertovat että pienin osa mitä alakertaan saa on uusi alakerta.
wiimax.fi
dealer kirjoitti:Tottajoo, Ville. Olikos se kolmosgolffi jonka 1,4 moottori on kuuluisa huonosta öljynkierrosta - tiedä nyt puklaileeko se öljyjä ulos aina mutta kiinni leikkaa pakkasella.
Siteen kun sellaiseen kyselee osia niin Ville ja kumppanit kertovat että pienin osa mitä alakertaan saa on uusi alakerta.
Eikös juuri tässä 1.4 koneessa ollut männissä joku ihme pinnoite joka varisee pois ja aiheuttaa öljynkulutusta? 100.000km kuulemma kestää ja sitten alkaa
öljynsyönti? Graphite coated-taisi olla oikea termi?
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Juu, olisihan se hetikin pysähtynyt, mutta sillalla satasen vauhdissa kahden rekan välissä kun laittaa liinat kiinni, olisi tullut sitten muunlaisia vaurioita . Ja silloilla ei juuri pientareita ole. Valitsi muuten Pökötti oivallisen paikan alkaa kiukuttelemaanHVM kirjoitti: Kaapon kaverin pitää tumpata rottelo heti, eikä vasta seuraavassa mahdollisessa paikassa .[/size]
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Sillalta alas vaan.....voi päästä vaikka pääpirun bileisiin, siellä helvatissa on sentään lämmin varmaan, toisin kuin ranskalaisessa autossa. Ja kyllä omaisetkin varmasti ymmärtävät että miksi näin kävi jos henki menee.Kaapo kirjoitti:Juu, olisihan se hetikin pysähtynyt, mutta sillalla satasen vauhdissa kahden rekan välissä kun laittaa liinat kiinni, olisi tullut sitten muunlaisia vaurioita . Ja silloilla ei juuri pientareita ole. Valitsi muuten Pökötti oivallisen paikan alkaa kiukuttelemaanHVM kirjoitti: Kaapon kaverin pitää tumpata rottelo heti, eikä vasta seuraavassa mahdollisessa paikassa .[/size]
Rekkojen välissä ei kannata jarruttaa, vaarantuu vielä kanssaihmisetkin ja turhempaa hengenmenetystä sivullisille ei voisi olla kuin ranskalaisen ongelmajätteen aiheuttama ketjukolari.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Vanhoissa lagunoissa myös jäätyy takapönttö umpeen, piru että sai pari viikkoa sitten ettiä vikaa ku ei lähe käyntiin.. Bensaa tulee ja kipinä, mutta hörähtelee vain. No jätin sen halliin yöksi ja kappas aamulla lähti tuosta vaan.. Reikä pöntön pohjaan ja tuli puoli ämpärillistä vettä siellä.
Nelostiellä oli hippasen raskaalla kalustolla onkelmia, toista kymmentä yhdistelmää hätävilkut päällä pientareella.
Nelostiellä oli hippasen raskaalla kalustolla onkelmia, toista kymmentä yhdistelmää hätävilkut päällä pientareella.
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Sama vinkki tuli kuultua, olikohan ylesuomi kanava.jusamb kirjoitti:Eilen kuulin radiosta hyvän vinkin: "Kovilla pakkasilla kannataa varata mukaan varaöljyä, jota voi sitten lisätä moottoriin kun edelliset on kankaalla."
Uusi öljy kuulemma sulattaa huohottimen kun sen kippaa pataan sisään.. mitenhän se sen tekkee..
Tosin saattaahan se huohotin sulaa kun auto pysähtyy(ajoviima loppuu) ja kuuma kone sulattaa sen, mutta monesti on jo ns. housussa siinä vaiheessa kun öljynpainevalo syttyy ellei ole jotain määrävaroitinta tai tarkkaa nenää.
Btw. ventolla vetäisin eilen vantaalta ouluun, -18 lähtiessä ilman roikkaa viikon seisonnan jälkeen tulille ja matkaan.. Lahden nurkilla oli jo -31, pulkkilassa ei ollut kuin -28 ja ventossa piti lämpöä pykältää pienemmälle ku meinas tukehtua(puhallin oli kuiten ykkösellä).
Faijalle oli eilen käynyt sellainen homma, että uuden rellun omistaja oli pyytänyt lorausta uutta öljyä koneeseen sulattaakseen huohottimen - olivat merkkiliikkeestä niin neuvoneet. Mazda6 turbodiesel on sekin ottanut tavakseen sammua aina välillä näin pakkaskeleillä. On ne ihmeellisiä kamppeita nuo nykyautot
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Juu, kaverin Opeli aikoinaan puhalsi öljyt ulos koneesta ja kuinka ollakaan öljynpainevalokaan ei toiminut... se kyllä oli tiedossa. Tyyppi vaan vaihtoi pienempää sisään kun auto alkoi ryytymään ja lopulta ei enää jaksanut mennä ykköselläkään. Hinattiin peli meikäläisen tontille ja seuraavana päivänä kamu tuli uusien öljyjen kanssa, lurautti ne sisälle koneeseen ja pisti vehkeen tulille!!! Siinä se ajeli viikon pari vielä ennen remonttia.
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
Oksentipa se tuo isäukon W123:n kaksilitrainen kaasarikattila kanssa öljynsä ulos torstaina. Kilometrin päähän pääsi kunnes hokasi.
Noh, ukko kun ei noista maallisista niin kauheasti välitä, ajoi kummiskin mesenaatin takaisin kotio (ilman öljyjä siis). Kuulema pienoista kilkatusta oli kuulevinaan...
Noh, Tercelillä siitä töihin (mikä tuossa pihassa on syksyn ajan jouten seissyt), iltasella lorautti uudet ölpät koneeseen, putsasi huohotusputken, ja tulille. Ja hyvin tuntuu toimivan...
(Tulipa sitten avattua tämä salainen arkku viimeisellä... )
Noh, ukko kun ei noista maallisista niin kauheasti välitä, ajoi kummiskin mesenaatin takaisin kotio (ilman öljyjä siis). Kuulema pienoista kilkatusta oli kuulevinaan...
Noh, Tercelillä siitä töihin (mikä tuossa pihassa on syksyn ajan jouten seissyt), iltasella lorautti uudet ölpät koneeseen, putsasi huohotusputken, ja tulille. Ja hyvin tuntuu toimivan...
(Tulipa sitten avattua tämä salainen arkku viimeisellä... )