G-mallin mersu ja sen maahantuonti ???

Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

G-mallin mersu ja sen maahantuonti ???

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

HVM:n talaviauto topikki sai aikaan kummallisen tunteiden myllerryksen ja orastavan kuumeen pintaan nousun :kuume:

Miksikö... no siksi:
audimies kirjoitti:Vai kumoot G mersun? :wackit: .. Nooh soitat "agentille" saksanmaalle ja tilaat sieltä 92:sen on jo uudella koelaudalla ja moottoritkin ihan oikeita! Ai miksikö 92? No katoppas kun ei tarvii maksaa veroja.. Pääsee ns. vain kuluilla. Tai sitten toyota land cruiser. Oli aikoinaan täällä takapajulassa valtiolla näppinsä pelissä , noitten maastureiden kanssa. Pitää vaan olla ulosotto ( voiman ulosotto) Sama koskee myös paketti-autoja. Voi tuoda ilman veroja esim: ruotsista , kun on tarpeeksi vanha. :lol:

Keväällä myyt sen sitten offareille ja ½-vuoden päästä uutta hakemaan.
Siis nyt mie en ällyy :roll: Mitenkähän tuo "nyt" tuohon liittyi :lol:

Eli saapiko tuommosen -92 mallin tuoda sieltä ihan nuin vaan ja saaha vielä kilpiin ilman veroja :shock: Kävin piruuttani kuikkimassa mopilesta ja ainakin 350 turpotiisseleitä on ihan kohtuudella myynnissä mutta langeina vähemmän. Tuohan ei tarttis kuin koneen swappauksen lavetista ja eikun menoksi vaan :wink:

Onko joku roudannut tuommosen nykysäädöksien aikaan tänne pohjoiseen autoveron mekkaan vai heittääkö audimies urbaania legendaa älypäitten kiusaksi :lol: :lol: :lol:

G 350 TD automaatti

Tuossa on varmasti jotakin hämärää ???
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

Hämärässä linkissä oli mukana tuommoinen varoitus.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Ruoja kirjoitti:Hämärässä linkissä oli mukana tuommoinen varoitus.
Eli oliko tuo suomeksi että maksa etukätteen että saat varmasti tavaran jonka oot ostanut :lol: :lol: :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

^ juuei :D
Jone M
Viestit: 188
Liittynyt: 06.10.2005 0:01
Paikkakunta: Jokivarsi

Viesti Kirjoittaja Jone M »

Saa tuua -92 ja vanhempia ilman autoveroa jos katsastaa sen suoraan huoltoautoksi = 2 paikkanen, omapaino yli 1800 kg ja vaihelaatikossa on voimanulosotto. Tavaratilaan kiinteästi asennettuna ruuvipenkki ja työkalulaatikko. Noin se muistaakseni suurinpiirtein meni.
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Jone M kirjoitti:Saa tuua -92 ja vanhempia ilman autoveroa jos katsastaa sen suoraan huoltoautoksi = 2 paikkanen, omapaino yli 1800 kg ja vaihelaatikossa on voimanulosotto. Tavaratilaan kiinteästi asennettuna ruuvipenkki ja työkalulaatikko. Noin se muistaakseni suurinpiirtein meni.
Tai pakuksi! 1+1. G-mersuhan saa helposti! Oishan se makee 300 GD vaaleella nahkoilla pakuna :roll: Ja kaikilla varusteilla!
big jopo
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

audimies kirjoitti:
Jone M kirjoitti:Saa tuua -92 ja vanhempia ilman autoveroa jos katsastaa sen suoraan huoltoautoksi = 2 paikkanen, omapaino yli 1800 kg ja vaihelaatikossa on voimanulosotto. Tavaratilaan kiinteästi asennettuna ruuvipenkki ja työkalulaatikko. Noin se muistaakseni suurinpiirtein meni.
Tai pakuksi! 1+1. G-mersuhan saa helposti! Oishan se makee 300 GD vaaleella nahkoilla pakuna :roll: Ja kaikilla varusteilla!
Miksi niitä ei saisi täydelle paikkamäärälle? Ei sillä, että niitä käyttövoimaveroja haluaisi maksella mutta periaatteessa kait pitäisi onnistua samalla tavalla kuin nuo pakut tai huoltoautotkin.

Se voimanulosoton murkula saattaa muuten maksaa paitti, että on kait niitä Suomessa jo purettu melkoiset määrät.
Supa
Viestit: 746
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Jiitek kirjoitti:
audimies kirjoitti:
Jone M kirjoitti:Saa tuua -92 ja vanhempia ilman autoveroa jos katsastaa sen suoraan huoltoautoksi = 2 paikkanen, omapaino yli 1800 kg ja vaihelaatikossa on voimanulosotto. Tavaratilaan kiinteästi asennettuna ruuvipenkki ja työkalulaatikko. Noin se muistaakseni suurinpiirtein meni.
Tai pakuksi! 1+1. G-mersuhan saa helposti! Oishan se makee 300 GD vaaleella nahkoilla pakuna :roll: Ja kaikilla varusteilla!
Miksi niitä ei saisi täydelle paikkamäärälle? Ei sillä, että niitä käyttövoimaveroja haluaisi maksella mutta periaatteessa kait pitäisi onnistua samalla tavalla kuin nuo pakut tai huoltoautotkin..
Siis tässähän varmaan oli kantava ajatus tuoda verovapaasti. Eli tuo mainittu vuosimalliraja perustuu siihen, millon pakettiautoistakin tuli autoveron alaisia... Täydellä paikkaluvullahan nämä menevät henkilöautoiksi, joista peritään sitten se autovero.
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

Supa kirjoitti:
Jiitek kirjoitti:
audimies kirjoitti: Tai pakuksi! 1+1. G-mersuhan saa helposti! Oishan se makee 300 GD vaaleella nahkoilla pakuna :roll: Ja kaikilla varusteilla!
Miksi niitä ei saisi täydelle paikkamäärälle? Ei sillä, että niitä käyttövoimaveroja haluaisi maksella mutta periaatteessa kait pitäisi onnistua samalla tavalla kuin nuo pakut tai huoltoautotkin..
Siis tässähän varmaan oli kantava ajatus tuoda verovapaasti. Eli tuo mainittu vuosimalliraja perustuu siihen, millon pakettiautoistakin tuli autoveron alaisia... Täydellä paikkaluvullahan nämä menevät henkilöautoiksi, joista peritään sitten se autovero.
Vai olikos se niin että -92 vuoden loppuun asti maastoajoneuvot ulosotolla olivat autoverovapaita?
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

heikki5 kirjoitti:

Vai olikos se niin että -92 vuoden loppuun asti maastoajoneuvot ulosotolla olivat autoverovapaita?
Ei autoverovapaita , vaan piennetyllä autoverolla , siltä varalta , että tapahtuu liikekannallepano ja valtio tarvii maasto-autoja , olisi ne takavarikoitu valtiolle kriisin ajaksi! Ja 92 jälkeen alkoi tämä sitymaasturi buumi , kun ulosottoja ei tarvinnut :?

Lainattu Aken sivuilta:

Verosta vapaat ajoneuvot

Ajoneuvoverosta ovat vapaat:

1) ajoneuvolain 66 a §:n nojalla säädetyn mukaisesti C- tai CD-tunnuksella rekisteröity ajoneuvo; (2.3.2007/235)

L:lla 235/2007 muutettu 1 kohta tulee voimaan 2.11.2007. Aiempi sanamuoto kuuluu:

1) ajoneuvojen rekisteröinnistä annetun asetuksen 36 §:n 1 momentin c ja d kohdan mukaisesti C- tai CD-tunnuksella rekisteröity ajoneuvo;

2) Euroopan yhteisöjen Suomessa sijaitsevien toimielinten omistamat tai hallitsemat ajoneuvot tai muun kansainvälisen sopimuksen perusteella verosta vapaat ajoneuvot;

3) ajoneuvot, jotka on katsastettu ja rekisteröity ajoneuvolain 24 §:n mukaiseksi museoajoneuvoksi;

4) pelastus- ja sairasautot;

5) linja-autot (M2- ja M3-luokka);

6) puolustusvoimien yksin omistamat ja hallitsemat sotilasajoneuvot, joita ei ole merkitty ajoneuvorekisteriin;

7) ajoneuvolain 66 §:n 2 momentin nojalla säädetyn mukaisesti maastavientiä varten vientirekisteröidyt ajoneuvot; (2.3.2007/235)

L:lla 235/2007 muutettu 7 kohta tulee voimaan 2.11.2007. Aiempi sanamuoto kuuluu:

7) ajoneuvojen rekisteröinnistä annetun asetuksen 38 §:n mukaisesti vientirekisteröidyt ulkomaille vietävät ajoneuvot;

8) ajoneuvolain 66 f §:n mukaisesti Suomessa tilapäisesti käytettävät ajoneuvot; (2.3.2007/235)

L:lla 235/2007 muutettu 8 kohta tulee voimaan 2.11.2007. Aiempi sanamuoto kuuluu:

8) ajoneuvojen rekisteröinnistä annetun asetuksen 51 §:n mukaiset Suomessa tilapäisesti käytettävät ajoneuvot;

9) ajoneuvolain 66 f §:n mukaisesti käytettävät ajoneuvot, joissa on koenumerokilvet; (2.3.2007/235)

L:lla 235/2007 muutettu 9 kohta tulee voimaan 2.11.2007. Aiempi sanamuoto kuuluu:

9) ajoneuvojen rekisteröinnistä annetun asetuksen 46 §:n mukaisesti ajoneuvot, joita käytetään koenumerokilvin näiden tilapäiseen käyttöön liittyvin rajoituksin;

10) ajoneuvolain 66 f §:n mukaisesti siirtoluvan saaneet ajoneuvot; (2.3.2007/235)

L:lla 235/2007 muutettu 10 kohta tulee voimaan 2.11.2007. Aiempi sanamuoto kuuluu:

10) ajoneuvojen rekisteröinnistä annetun asetuksen 48 §:n mukaisesti ajoneuvot, joiden käyttöön on annettu siirtolupa;

11) moottoriajoneuvot, joissa käytetään pääasiallisesti puu- tai turveperusteista polttoainetta; ja

12) henkilö- ja pakettiautot sekä erikoisautot, joista verovelvollisena on ja joita käyttää valtio tai sen laitos, lukuun ottamatta valtion liikelaitoksista annetussa laissa (1185/2002) tarkoitetun liikelaitoksen ajoneuvoja.

Käyttövoimaverosta ovat vapaat polttoainemaksusta annetun lain (1280/2003) 6 §:n 1 momentin 5 kohdassa tarkoitetut metaanista koostuvaa polttoainetta käyttävät henkilö- ja pakettiautot.


Ja koko lakitekstihän löytyy--> Laki laki , jota noudatamme.
big jopo
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Hemmetti vieköön :evil: Ei minkäänlaista viittausta veroista tullin sivuillakaan :? Siis jos tuon tois hölöautona :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

XUX63 kirjoitti:Hemmetti vieköön :evil: Ei minkäänlaista viittausta veroista tullin sivuillakaan :? Siis jos tuon tois hölöautona :roll:
Lainattua tekstiä netin syövereistä:

Maastureiden vero oli kuitenkin vuoteen 1993 asti alhaisempi kuin muiden henkilöautojen. Maastohenkilöautoista alettiin marraskuun 1983 alusta lähtien kantaa alennettua autoveroa, jonka suuruus oli 30 prosenttia hankinta-arvosta henkilöautojen veron ollessa samaan aikaan selvästi yli 100 prosenttia hankinta-arvosta. Maastohenkilöautojen alennettu veroprosentti nostettiin 1.8.1990 alkaen 50 prosenttiin hankinta-arvosta, kun henkilöautojen normaali vero oli 127 prosenttia. Maastoautojen veroetu poistui 3.5.1993, jonka jälkeen ne on verotettu kuten henkilöautot.


Ja koko stoori asiaan löytyy ->Autovero.fi
big jopo
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

audimies kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:Hemmetti vieköön :evil: Ei minkäänlaista viittausta veroista tullin sivuillakaan :? Siis jos tuon tois hölöautona :roll:
Lainattua tekstiä netin syövereistä:

Maastureiden vero oli kuitenkin vuoteen 1993 asti alhaisempi kuin muiden henkilöautojen. Maastohenkilöautoista alettiin marraskuun 1983 alusta lähtien kantaa alennettua autoveroa, jonka suuruus oli 30 prosenttia hankinta-arvosta henkilöautojen veron ollessa samaan aikaan selvästi yli 100 prosenttia hankinta-arvosta. Maastohenkilöautojen alennettu veroprosentti nostettiin 1.8.1990 alkaen 50 prosenttiin hankinta-arvosta, kun henkilöautojen normaali vero oli 127 prosenttia. Maastoautojen veroetu poistui 3.5.1993, jonka jälkeen ne on verotettu kuten henkilöautot.


Ja koko stoori asiaan löytyy ->Autovero.fi
hmmmm... kun ei älyä miten tuo tänä päivänä menee niin pareen soittaa maanantaina tulliin :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

Tullin veppisivujen mukaan toukokuussa tuotu 1 GE 300 3D MA 4WD AUT 125 KW. Rekisteröity 14.12.1990 Verotusarvo 10900, vero 2180, alvi 446,46.
Jone M
Viestit: 188
Liittynyt: 06.10.2005 0:01
Paikkakunta: Jokivarsi

Viesti Kirjoittaja Jone M »

XUX63 kirjoitti:hmmmm... kun ei älyä miten tuo tänä päivänä menee niin pareen soittaa maanantaina tulliin :lol:
Eli 1.11.1983-31.7.1990 välisenä aikana rekisteröidystä maasturista menee autoveroa 30 % verrattuna vastaavan hintaiseen täyden autoveron alaiseen henkilöautoon, 1.8.1990-3.5.1993 välisenä aikana rekisteröityyn taasen puolet, ja 3.5.1993 jälkeen rekisteröidyistä taasen menee veroa saman verran kuin henkilöautosta.
Jone M
Viestit: 188
Liittynyt: 06.10.2005 0:01
Paikkakunta: Jokivarsi

Viesti Kirjoittaja Jone M »

audimies kirjoitti:Tai pakuksi! 1+1. G-mersuhan saa helposti! Oishan se makee 300 GD vaaleella nahkoilla pakuna :roll: Ja kaikilla varusteilla!
Tuo kerroppas lisää miten saa G-mallin pakuksi ?
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4400
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Onkos nuo vähän harvinaisia,kun ei nettiautostakaan löyty haulla G ja dieseli ainoastaan kahdeksan yksilöä :?: .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Jone M kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:hmmmm... kun ei älyä miten tuo tänä päivänä menee niin pareen soittaa maanantaina tulliin :lol:
Eli 1.11.1983-31.7.1990 välisenä aikana rekisteröidystä maasturista menee autoveroa 30 % verrattuna vastaavan hintaiseen täyden autoveron alaiseen henkilöautoon, 1.8.1990-3.5.1993 välisenä aikana rekisteröityyn taasen puolet, ja 3.5.1993 jälkeen rekisteröidyistä taasen menee veroa saman verran kuin henkilöautosta.
ts lasketaanko normaali verotusarvo ja siitä vähennetään 50% jos kyseessä on esim -92 mallin gee :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Jone M
Viestit: 188
Liittynyt: 06.10.2005 0:01
Paikkakunta: Jokivarsi

Viesti Kirjoittaja Jone M »

XUX63 kirjoitti:ts lasketaanko normaali verotusarvo ja siitä vähennetään 50% jos kyseessä on esim -92 mallin gee :roll:
Mikäli en aivan päin suklaasilmää ole ymmärtänyt niin suurinpiirtein näin ainakin pakettiautojen kohdalla, jotka taasen olivatten kokonaan autoverovapaita tuohon 3.5.1993 saakka ja siitä eteenpäin 50 %, edellyttäen että verotusajankohtana voimassa olevat määräykset alennetun autoveron pakettiautosta täyttyvät.
Jone M
Viestit: 188
Liittynyt: 06.10.2005 0:01
Paikkakunta: Jokivarsi

Viesti Kirjoittaja Jone M »

Vanhojen autoverolakien veroperusteet ja verovapaudet

Autoverolaki (266/2003) edellyttää vanhojen autoveroperusteiden selvittämistä ennen vuotta 2003 valmistettujen, käytettynä verotettavien, ajoneuvojen verotusta varten. Ennen vuotta 2003 valmistetuista ajoneuvoista kannetaan autoveroa vain niistä ajoneuvoista, joista olisi kannettu veroa niiden ensimmäisenä käyttöönottopäivänä. Veroa kannetaan ajoneuvon yleisestä vähittäismyyntiarvosta se osuus, joka sisältyi samanlaisten ajoneuvojen yleisiin vähittäismyyntiarvoihin silloin, kun ajoneuvot olivat uusia. Veron osuus yleisestä vähittäismyyntiarvosta lasketaan niiden yleisten veroperusteiden mukaan, jotka olivat voimassa ajoneuvon ensimmäisen rekisteröinnin aikaan.

Veron osuuksia selvitetään Tullihallituksessa parhaillaan ja ne kerätään taulukkoon, joka julkaistaan. Jos ajoneuvosta olisi ensimmäisenä käyttöönottoajankohtana kannettu autoveroa, vahvistetaan ajoneuvon yksilöllinen veroprosentti noiden yleisten veroperusteiden mukaan. Jos ajoneuvo on ollut kokonaan veroton ensimmäisenä käyttöönottoajankohta, autoveroa ei kanneta.

Tullihallitus huomioi vanhat yleiset veroperusteet vahvistaessaan taulukossa ajoneuvolle yksilöllisen veroprosentin.

Autoveroa on kannettu vuodesta 1958 lähtien. Autoverolakeja on muutettu tähän päivään mennessä noin 70 kertaa. Henkilöautojen veroprosentti on vaihdellut 20 % ja 174 % välillä, laskettuna auton hankinta-arvosta verovelvolliselle. Auton verotusarvo on yleensä perustunut maahantuojan maksamaan hankintahintaan, johon on lisätty mahdollisen tullin määrä. Vaihtoehtoisesti verotusarvo on perustunut Suomessa valmistetun ajoneuvon myyntihintaan, jolla valmistajatehdas on myynyt auton edelleen. Moottoripyörien veroprosentti on vaihdellut 15 % ja 144 % välillä hankinta-arvosta laskettuna.

lisää: http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenki ... /index.jsp
Jone M
Viestit: 188
Liittynyt: 06.10.2005 0:01
Paikkakunta: Jokivarsi

Viesti Kirjoittaja Jone M »

Parhaiten tuo prosenttijuttu avautuu kun vertailee tullin sivuilta esim Toyotan Landcruisereiden veroprosentteja eri vuosilta. Esim vuonna 86 verotusprosentti on 12, kun muissa saman vuoden toyotissa 31 luokkaa, kun taas -92 lantikoissa 16-21 ja muissa toyotissa 24-31
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Tosin noi ei muuten oo edes edullisia saksassa? Taitaa autolla olla , jokin status? :roll: Tosin olen itse katsellut om603:lla olevaa , joten 240 ja vanhemmat ovat varmaan edullisia?

Tässä ois makee paku? 8)
big jopo
Avatar
nokileka
Kannentiiviste-spesialisti
Viestit: 600
Liittynyt: 03.2.2006 0:27
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja nokileka »

Eikö nuo kannata rekistöröidä huoltoautoksi suoraan, ei siis pakuksi? :idea: :shock:

Ja henkilöautona suottaapi olla käyttövoimavero aika makia.
Datsuni on mun ratsuni.
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

nokileka kirjoitti:Eikö nuo kannata rekistöröidä huoltoautoksi suoraan, ei siis pakuksi? :idea: :shock:
Paku on aina paku ,mutta mites huolto-auto? Tarkoitettu juuri siihen mitä otteessa lukee! Ei esim: kauppareissuile tms.. Jos oikein tarkkaan tutkitaan laki ja edes koiraa ei saisi pitää takatilassa. Paku paljon vapaampi takapenkit pois vaan riittää g:ssä paino ja tilavuus , joten 1+1 ja ei huolta! :wink:
big jopo
Avatar
Juho R
Viestit: 107
Liittynyt: 08.6.2006 20:21
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Juho R »

Kaverilla on tuollanen isuzu troopperi 1+1 huoltoauto ja ei siinä ole mitään voiman ulosottoja tai muutakaan, takapenkit pois ja puulaatikko pultattuna kiinni lattiaan. Diesel vero 154 €/v. Ei käyttö rajoituksia.
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Aken sivuilta->

Huoltoauto



Huoltoauto on ajoneuvojen ja koneiden huoltoon sekä korjausmiehistön ja välineiden kuljetukseen tarkoitettu, tarvittavin työkaluin ja laittein varustettu N-luokan auto, jossa on tilaa enintään kahdelle henkilölle kuljettajan vieressä.



Huoltoauto on myös valtion, valtion liikelaitoksen, sähkö-, lämpö-, tele-, kaasu- taikka vesilaitoksen tai kunnan omistama tien, kadun, radan ja ratakaluston tai sähkö-, lämpö-, tele-, kaasu- ja vesilaitosten verkon ja laitteiden tai puolustusvoimien sotavarustuksen huoltoon sekä korjausmiehistön ja välineiden kuljetukseen tarkoitettu, tarvittavin työkaluin ja laittein varustettu M1-luokan auto, jossa on istuimet kuljettajan lisäksi enintään kahdeksalle henkilölle.



Huoltoautoksi on mahdollista muuttaa pakettiauto tai korimallinsa perusteella pakettiautoksi hyväksyttävissä oleva henkilöauto. Muutos on verovapaa, mikäli auton omamassa on vähintään 1875 kg. Yksityiskäytössä olevassa huoltoautossa tulee olla kiinteästi asennettu huoltovarustus ajoneuvojen ja koneiden huoltoa varten.





big jopo
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29289
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ilmanmuuta "oikeaksi" pakuksi eikä huoltoautoksi mikäli mahdollista.

Suomiautojahan ei saa henkilöautosta pakuksi kun kyse maastureista, ainakaan -93 vanhempia.
wiimax.fi
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

No huhhuh Voi tuota tullia :cry:

Oishan tuo 5-paikkaisena hölöautona makkeimmillaan... Miten on huoltoauton kanssa - onko se hankala muuttaa hölöautoksi ? Tossa ois yks mitä Suomesta löytyis :roll:

Tuossa ois kiva kapistus

Vielä sitä vaan tehdään mutta nyt oikein CDillä tai sitten 5 tai 5,5 litran pentsiinimoottorilla :shock:

http://www.iltasanomat.fi/autot/esittel ... ID=1394445
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29289
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Miten on huoltoauton kanssa - onko se hankala muuttaa hölöautoksi ?
Ainakin nämä romut mitä Suomessa on muuteltu ovat lopun elämäänsä huoltoautoja ellei halua maksaa henkilöautoveroa. Vai mikä se nyt on.
wiimax.fi
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Kyllä tuommoisessa ois suoraan sanoen Mu***. Auto on edelleen tuotannossa , mutta hinnat ihan pilvissä. Autossahan on lukko-akselit ei ihan ensimmäisissä ja ekat 240 GD oli vähän laiskoja. Pitäis olla vaan sen verran ylimääräistä , että tois tuommoisen ja verottaisi sen ja tekis valituksen ja odottas? Mutta tulli laskee ilmeisesti vanhempien maasto-autojen veron sen ajan hinnan perusteella? :roll: Eli paljonko mummon markkoina on maksanut tuommoinen 1992? Paljon :x . Luulisin kyllä , että itselleni tulee lähiaikoina G-mersu , mutta sen kilpiin laittaminen antaa varmaan odottaa? :roll: Niitä on ruotsissa vähän ennemmän kuin suomessa ja hinnatkaan ei ole ihan pilvissä :kuningasajatus: Kiitos siitä ruotsalaisen verotuksen ja kulttuurin eron suomen välillä....

http://fin.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
big jopo
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”