Ford P100:aan nokinaku OHC:n tilalle?
Ford P100:aan nokinaku OHC:n tilalle?
Mikäs tiiseli menis heittämällä kiinni 2.0 OHC:n tilalle? Sierrassahan on 1.6D:tä ainakin. Onko isompaa?
Ostin meinaan aika hienon lavakatiskan, kun volovo vietiin väkisin käsistä. Mutta hölömö vehje on, paku ja bensakoneella. Eli diisselimotti reikään, leima lappuun ja halapaa ajoa maaliman tappiin. Vai onko diesel-Fordistin maailman tappi 500km päässä? Eli tekeekö niillä Fordin nokikoneilla mitään?
Ostin meinaan aika hienon lavakatiskan, kun volovo vietiin väkisin käsistä. Mutta hölömö vehje on, paku ja bensakoneella. Eli diisselimotti reikään, leima lappuun ja halapaa ajoa maaliman tappiin. Vai onko diesel-Fordistin maailman tappi 500km päässä? Eli tekeekö niillä Fordin nokikoneilla mitään?
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Ei kait niissä 1.6D:tä ole ollut, mutta 1.8 TD kylläkin, ainakin fordin lava-autossa isällä semmonen.
Sierrassahan on ollut 2.3D, lieköhän oli intenorin, taimikäsenytolikaan, siis Peugeotin peruja diisseli. Minun käsittääkseni mainettaan parempi.
Laita sinne mersun 200D, ei ole tappi kiinni moottorista.
Sierrassahan on ollut 2.3D, lieköhän oli intenorin, taimikäsenytolikaan, siis Peugeotin peruja diisseli. Minun käsittääkseni mainettaan parempi.
Laita sinne mersun 200D, ei ole tappi kiinni moottorista.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Re: Ford P100:aan nokinaku OHC:n tilalle?
Meillä katkes P100:n koneesta ensin ajossa kampiakseli, sitten vahingossa nokka-akseli, sitten katkesi ajossa uusvanha käytetty nokka-akseli, sen jäläkeen kannesta ohjurin vierestä taisi tipahtaa palanen venttiilin väliin...Hyvä ja luotettava auto se oli, saatiin se ilmatteeksi.Sivonen kirjoitti:Mikäs tiiseli menis heittämällä kiinni 2.0 OHC:n tilalle? Sierrassahan on 1.6D:tä ainakin. Onko isompaa?
Ostin meinaan aika hienon lavakatiskan, kun volovo vietiin väkisin käsistä. Mutta hölömö vehje on, paku ja bensakoneella. Eli diisselimotti reikään, leima lappuun ja halapaa ajoa maaliman tappiin. Vai onko diesel-Fordistin maailman tappi 500km päässä? Eli tekeekö niillä Fordin nokikoneilla mitään?
Mutta oon minä sen saman auton nähänyt tänäkin vuonna liikenteessä.
-Risto
Ainiin, kone oli väljäksi porattu 1.8 turpotiisseli, mikähän endura siinä venakopan päällä luki ?
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Perkule minen mitään pösötiiseliä sinne ainakaan laita. Hyviä ranskalaisia saa vain grilliltä. Nyt alkaa kuulostaa siltä että viskaan turpon tuohon OHC:hen... Tai sitten ajelen tuommoisenaan, on siinä nyt kuitenkin enemmän kitua kuin volovossa, ja kuluttaakin vähemmän.
Kuveja vois kahtella huomenna jos jaksaa. Nyt pitää lähtä töihin, ei kerkiä.
Kuveja vois kahtella huomenna jos jaksaa. Nyt pitää lähtä töihin, ei kerkiä.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
-
- Viestit: 1014
- Liittynyt: 06.8.2006 15:33
Tuli tuossa itsellänikin tänään mieleen, kun e30 bemareita on useampia itselläni ollut ja semmosta tekis mieli, mutta pensaa en osta ja bemarin dieseliä en laita niin onko lain kirjaimen mukaan mahdollista panna esimerksiki mersun dieselmoottoria bemariin, tehojen en usko olevan esteenä, mutta miten kun ei ole saman merkin sisältä ja toiseksi minkälaisia ongelmia uskoisitte tulevan asennuksessa? Koneeksi ajatellut om602:sta ahtimella tai ilman ja automaattina mieluusti.
Suosittelisin 70- luvulla yleisesti käytettyä Perkins dieselmoottoria, niitä vois vielä löytyä romiksien takapihoilta. Siinäpä vasta yleis-sopiva moottori autoon kuin autoon, äänikin sopivan miehekäs! Takametsien miehet diisselöi Perkinsillä aikoinaan Volgia, Marinoita ym, ym, vaihtelevalla menestyksellä.
Sivosen aikaisempaa remonttiblogia lukeneena minusta tuntuu että tässä Perkins projektissa vois olla haastetta!
Sivosen aikaisempaa remonttiblogia lukeneena minusta tuntuu että tässä Perkins projektissa vois olla haastetta!
En vihti alakaa mersun konetta laittamaan. Liikaa vaivaa. Jos kiinnikkeet passaa, niin taunukseen vaihtaa koneen yhessä illassa ja paariinkin kerkiää mukavasti. Tää on ajoauto, ei mikään pihankoriste (Mersu on sitä varten).
Harju, Cetaflexin Merck NM 500MG. Tosin pihaan kun kahtoo, niin ysimillinen burana voisi olla sopivampi tähän kalloon.
Harju, Cetaflexin Merck NM 500MG. Tosin pihaan kun kahtoo, niin ysimillinen burana voisi olla sopivampi tähän kalloon.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Kaks tippa kolomonen intehoor tilalle vaan .
Multalöytys tuosta pihalta semmonen kopassa kiinni lähti nätisti käyntiin n.4 vuon seisonnan jälkeen .
Oisin kruisaillut vähän tuossa kylillä jos ei olis ollut taka rummut jumi :kasijarru: :jarru:
Multalöytys tuosta pihalta semmonen kopassa kiinni lähti nätisti käyntiin n.4 vuon seisonnan jälkeen .
Oisin kruisaillut vähän tuossa kylillä jos ei olis ollut taka rummut jumi :kasijarru: :jarru:
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Katokaapas "rannikon" miehet täällä keskisessä-suomessa ajellaan lava-autoilla malliin Ameriikka? Mullakin on tarosta jo kuskinovesta kulunut maalit pois , kun luu roikkuu ulkona kokoajan ja nortti palaa huulessa.Harju kirjoitti:Mitähän pillereitä se Sivonen oikee napsii, ei h*l*vetti ostaa ny psatku voorti no ompa meillä muilla ainakin hauskaa
Pitää lähtee kurkkaamaan " sivosen" kossu voortia kun töistä jää aikaa..
big jopo
Elä elä elä. Nehän on ihan ikuisia ne vanhemmat Pösön (Intenoorin) diiselit ja valtaosa uudemmistakin. Sellaasta PSA:n 1,9 -litrasta ei tuohon taida oikein helposti asentaa, mutta siinä olis ja sellanen mylly että raksuttaa isältä pojanpojalle.Sivonen kirjoitti:Perkule minen mitään pösötiiseliä sinne ainakaan laita. Hyviä ranskalaisia saa vain grilliltä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Siinon HVM:lle kuveja:
http://i181.photobucket.com/albums/x244 ... _23941.jpg
http://i181.photobucket.com/albums/x244 ... _23951.jpg
http://i181.photobucket.com/albums/x244 ... _23961.jpg
On vähän kakkanen sisältä ja päältä, mutta enpä jaksa alkaa pesemään...
huom. Mersun akku.
http://i181.photobucket.com/albums/x244 ... _23941.jpg
http://i181.photobucket.com/albums/x244 ... _23951.jpg
http://i181.photobucket.com/albums/x244 ... _23961.jpg
On vähän kakkanen sisältä ja päältä, mutta enpä jaksa alkaa pesemään...
huom. Mersun akku.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Setä mies oli aikoinaan erikoistunut tuohon vanhempaan indenoriin ja tuumas vaan että oli todella hyvä moottori korjaamon kannalta .Aku P kirjoitti:Elä elä elä. Nehän on ihan ikuisia ne vanhemmat Pösön (Intenoorin) diiselit ja valtaosa uudemmistakin. Sellaasta PSA:n 1,9 -litrasta ei tuohon taida oikein helposti asentaa, mutta siinä olis ja sellanen mylly että raksuttaa isältä pojanpojalle.Sivonen kirjoitti:Perkule minen mitään pösötiiseliä sinne ainakaan laita. Hyviä ranskalaisia saa vain grilliltä.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan