W123 Farmarin tasonsäätö pois - mitkä iskarit vaaditaan?
W123 Farmarin tasonsäätö pois - mitkä iskarit vaaditaan?
Eli jos moisesta farkusta poistaa tasonsäädön käytöstä niin tiedän, että jouset pitää vaihtaa sedanin vahvistettuihin, mutta mitkä iskarit sinne käy suoraan paikalleen ilman mitään muutoksia iskareiden kiinnityksissä?
Minä mittään tekniikasta tiijä, ajan vaan.
Laita se tasonsäätö kuntoon Se on hieno varuste toimiessaan ja kunnossa ollessaanw123 kirjoitti:Eli jos moisesta farkusta poistaa tasonsäädön käytöstä niin tiedän, että jouset pitää vaihtaa sedanin vahvistettuihin, mutta mitkä iskarit sinne käy suoraan paikalleen ilman mitään muutoksia iskareiden kiinnityksissä?
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Itse ostin tuossa jokin aika sitten pari käytettyä iskaria netin kautta. Kannattaa laitella tänne ja mersuforumille ostoilmoitus tasonsäätöiskareista. Voipi hyvinkin olla, että löytyy. Niihinhän voi muuten vaihtaa osia jos se itse sylinteri ei ole tohjona.w123 kirjoitti:No mitä sitten maksaa käytetyt, tasonsäätöön käyvät iskarit ja mistä niitä saa? Uudet Veholla aivan liian kalliita..
Öljyvuodon korjaus.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
-
- Viestit: 100
- Liittynyt: 30.10.2006 13:28
- Paikkakunta: turku
onkos joku tollasta iskariswappia tehnyt? meneekö sedanin iskarit kiinnityksen ja pituuden puolesta? joutuuko muokkaamaan vai onko ihan bolt on? kuulin että noihin on joskus laitettu granadan iskareita kun sedanin ei sopeis....ite en ole perehtynyt ja kysynkin nyt faktoja. kaverin autoon tuollainen tartteis tehdä.
Kyllähän ne sedanin iskarit sinne mennee.
Kysy vaikka IsoIvan -nimiseltä urpolta.
En kyytiin oo piässy, mutta eiköhän se jonnimmoinen kyyti siinä oo.
Kysy vaikka IsoIvan -nimiseltä urpolta.
En kyytiin oo piässy, mutta eiköhän se jonnimmoinen kyyti siinä oo.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Tasonsäätöiskunvaimennus on sikariportaan varuste kansanmallissa, sitä ei tule poistaa käytöstä. Se on aivan loistava toimiessaan ja se kannataa kunnostaa
On vastaan kaikkia mersumiehen sääntöjä tuo tasonsäädön poisto- edes ajatuksena!
Mitä ongelmaa siinä muuten on? Iskareihin voi vaihtaa tiivisteet jos vuotavat.
On vastaan kaikkia mersumiehen sääntöjä tuo tasonsäädön poisto- edes ajatuksena!
Mitä ongelmaa siinä muuten on? Iskareihin voi vaihtaa tiivisteet jos vuotavat.
Jaa, minulle ne isot pojat on puhuneet juuri päinvastaista. Voihan se tuntua huonolta vaimennukselta jos kaikki osat ei ole kunnossa. On varmasti kova perä silloin eikä vaimennuksesta ole tietoakaan, mutta kun laittaa sen kuntoon niin...Sivonen kirjoitti:Isot pojat puhuu että tasonsäädöllinen on huonompi ajaa kuin tavallinen (huonompi iskunvaimennus).. Jos tähän on uskominen, niin kannattaahan se tasonsäätö poistaa, jos ei ole tapana kiskoa kärryä, tai kuskata pihalaattoja kontissa ympäri vuoden.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
-
- Viestit: 100
- Liittynyt: 30.10.2006 13:28
- Paikkakunta: turku
Teo kirjoitti:Iskareihin saa uudet stefat ja venttiiliin on olemassa korjaussarja. Painepallot saattaa löytää käytettynäkin esim. venetmäeltä, tai ostaa uudet varmasti toimivat, maksaa yli 100€/kpl.
Joo, niitä paineakkuja löytää kyllä käytettynäkin. Uudet on tietysti tosiaan aina varmat, mutta itsellä pelaa kyllä käytetyt. Ovat W201 merusta peräisin, eli käy muistakin ne osat. Ei muuta kuin kuntoon vaan. Iskareitakin löytää farmareihin aika kivasti käytettyinä. Siellä venttiilisiää ei ole välttämättä mitään rikki, on sen verran yksinkertainen osiltaan. Luultavasti putsauskella ja pulttien kiristyksellä alkaisi pitämään. Lukaiseppa tämä: Tasonsäädön korjauksesta.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
-
- Viestit: 100
- Liittynyt: 30.10.2006 13:28
- Paikkakunta: turku
nyt siellä sovitellaan jo sedanin iskareita. mahtuuko noita takajousia puristelemaa jousen puristimilla? vaiko miten olette irroitelleet. entäs millaiset jouset olisi sopivat? 300d, 300td vai heavy duty jäykimmät? olettaisin noiden tujujen jousien olevan turhan jäykät. vai menisikös ne vanhat vakiojouset siellä? nyt kaivataan kokemuksia. Ja ps. tuolle kaverille on turha toitottaa järjestelmän korjaamista. mitta on kuulemma täysi.
Jaa, jos on mitta täysi tasosäädöstä, niin kohta on mitta täys myös muista Mb-n erikoisuuskista... olisiko anjovis ehkä parempi ratkaisu?
Jos tosiaan haluaa raiskata yhden hienon auton, niin tarvitaan sedanin vahvistetut jouset. Vakiojousilla ei kanneta kuormaa, kolmas takapenkkilainenkin on liikaa. Jos taas halpa madallus on mielessä, niin kuoleentuneet normijouset madaltaa kivasti. Tosin, silloin ajetaan vaan kahdestaan tai raavitaan maata.
Iskareista kertokoon joku muu. Voin suositella todella halvana vaihtoehtona Mossen etuiskareita. Sopii suoraan, vaimentaa kohtuullisesti ja varmaan ei maksa mitään. Joo, kerkisin ajaa noin 6000 km sillä kokoonpanolla
Jos tosiaan haluaa raiskata yhden hienon auton, niin tarvitaan sedanin vahvistetut jouset. Vakiojousilla ei kanneta kuormaa, kolmas takapenkkilainenkin on liikaa. Jos taas halpa madallus on mielessä, niin kuoleentuneet normijouset madaltaa kivasti. Tosin, silloin ajetaan vaan kahdestaan tai raavitaan maata.
Iskareista kertokoon joku muu. Voin suositella todella halvana vaihtoehtona Mossen etuiskareita. Sopii suoraan, vaimentaa kohtuullisesti ja varmaan ei maksa mitään. Joo, kerkisin ajaa noin 6000 km sillä kokoonpanolla
Takajouset saa parhaiten pois irroittamalla perämurikka kannakkeestaan ja laskemalla akselia alas niin paljon että jouset saa otettua välistä pois.Jos tämäkään ei riitä voi irroittaa myös kelkka etupäästään jolloin akseli on käytännössä kokonaan irti ja jouset tulee varmasti pois.Niin ja kukin laittaa autoonsa semmoiset jouset kuin lystää ja poistaa osia samalla reseptillä jos tahtoo .PS,paalaan kohta oman MB:n ja ostan polkupyörän .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
-
- Viestit: 100
- Liittynyt: 30.10.2006 13:28
- Paikkakunta: turku
Minulla oli sedanin kuormajouset ja niiden vieressä pohjan ja tukivarren välissä vielä pienet lisäjouset ja sittenkin perä oli vähän turhan pehmyt.
Toinen ongelma on sedanin iskari.
Se on liian pitkä!
Pahassa heitossa tekee gutaa jarruletkuille.
Itelle laitoin Sachsin iskarit joissa patruuna oli iskarin yläpäässä jolloin sai tilaa sepittää iskarin kahdella pultilla olevaa alakiinnitystä. Pidemmät pultit ja holkin kiinnityksen väliin. Jolloin ulosjouston sai oikeisiin mittoihin.
Toinen ongelma on sedanin iskari.
Se on liian pitkä!
Pahassa heitossa tekee gutaa jarruletkuille.
Itelle laitoin Sachsin iskarit joissa patruuna oli iskarin yläpäässä jolloin sai tilaa sepittää iskarin kahdella pultilla olevaa alakiinnitystä. Pidemmät pultit ja holkin kiinnityksen väliin. Jolloin ulosjouston sai oikeisiin mittoihin.
Onhan siellä odotamassa takertelevat istumenkiskot, jumittava virtalukko, katkeavat vetoakselit, ruostuvat pellit, kuoleentuneiden kaasupumppujen takia niskaatippuva takaluukku (kyllä, arvon HVM, se lukku painaa ihan kivasti, jos se kolahtaa niskaan) ja loppujen lopuksi, SE vaatii huoltoa...nokivasara kirjoitti:taitaa anjovikset olla turhan tyyriitä vielä. eikä siihen sitten muita hienouksia jääkkään. funteerattiin vaan tossa että onko farkussa tosiaan niin pljon enemmän painoa takajousilla, että sedanin normaalit olisi liian löysät? motonettikin suosittelee vahvistettuja sinne taakse mutta tiedä häntä.
Eihän muita tarvii huoltaa..
Anteeksi, meni överiksi, mutta oli pakko.
Jos ihan rehellisesti puhutaan, niin mossen iskari on noin 1 cm lyhyt eli ulosjoustossa joskus kolahteli...
Sopii uskoa, että sedanin normiiskarilla saadan tosi sleeperi. Se ei tietysti haittaa, jos aiotaan raapia mahalla maata, mutta tosiaan kuormma sellainen kokoonpano ei kanna yhtään. Suosiolla vahvistetut jouset ja joku vähän jämäkämpi iskari. Vanhasta pumpusta saa kätevästi tarvittavat mitat...
-
- Viestit: 100
- Liittynyt: 30.10.2006 13:28
- Paikkakunta: turku
Saisko kuvaa?
Mua miellyttää kakkos kolomosessa se, jos se kulukee perä ylempänä!
Omaki tekkee niin.
Mua miellyttää kakkos kolomosessa se, jos se kulukee perä ylempänä!
Omaki tekkee niin.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Vaihdoin viime talvena farkkuun taakse uudet painepallot ja jouset sekä toimivat tasonsäätöiskarit. Auto muuttui tosi hyväksi ajettavaksi kaikin puolin. Ainoa mikä ottaa lujasti päähän on se, että tein remontin vasta vuoden pompottelun ja jahkailun jälkeen....Mulla on jossain pari korjattua tasonsäätöiskariakin ja venttiili purettuna jos joku tarvii.
Omastani heitin tasosäädön veke (sedani), ajattelin et jos ei AMG:lle kelpaa niin ei mullekkaan
Oikeastaan kalkuloin päässäni mitä tasosäädln korjaus vs. perus systeemi laitto maksaa ja tulin siihen tulokseen et vaihdan pois.
Ja kyllä kannatti, nyt auto on semmonen mikä se pitääkin olla.
Eli jos joku tarvii tasonsäätö iskareita niin täällä on ylimääräiset.
Oikeastaan kalkuloin päässäni mitä tasosäädln korjaus vs. perus systeemi laitto maksaa ja tulin siihen tulokseen et vaihdan pois.
Ja kyllä kannatti, nyt auto on semmonen mikä se pitääkin olla.
Eli jos joku tarvii tasonsäätö iskareita niin täällä on ylimääräiset.
Farkun tasonsäätöiskarit ja sedani iskareiden sopivuus....
Voihan ne sedaninkin iskarit sinne laittaa, muttei kannata sitten yhtään ihmetellä kun ensimmäisessä isommassa heitossa lasti päällä prikka antaa iskarin yläpäästä periksi!!! Näin kävi minulle .
Suosittelen Volkkari LT:n etuiskareita...vm. oli noin 90 ja sopii melkein suoraan. Ehkä joutuu vähän alapulttien kiinnikkeitä viilaamaan iskarista, jos nyt enää oikein muistan . Mutta itse ajelin useamman vuoden ko. virityksellä ja hyvin toimi....ei tietysti voita alkuperäistä järjestelmää !
Suosittelen Volkkari LT:n etuiskareita...vm. oli noin 90 ja sopii melkein suoraan. Ehkä joutuu vähän alapulttien kiinnikkeitä viilaamaan iskarista, jos nyt enää oikein muistan . Mutta itse ajelin useamman vuoden ko. virityksellä ja hyvin toimi....ei tietysti voita alkuperäistä järjestelmää !
Terve,
Onko kellään nyt kertoa selvästi että minkä vehkeen iskarit tuohon sopivat?
Ilmeisesti LT vm-90 etuiskarit ok.
Onko katsastuksessa narisseet kun on tasosysteemi poistettu?
Itselläni on sama vaihe käynnissä kun pellin alle hieroin tallin nurkasta löytyneen om601 moottorin jossa ei ole tasopumppua, vanha 240d rupesi juopottelemaan öljyllä oikein kunnolla. Onhan uudempi noitapannu taloudellisempikin ilmeisesti vaikkei tehot paljon pienenekkään. Toki tämä on häpäisy kaikkia tosi mersumiehiä kohtaan mutta antakaa tämän kerran anteeksi
Koeajoja on suoritettu mutta vielä on värkkäämistä esim tuo jousiproblem.
Onko kellään nyt kertoa selvästi että minkä vehkeen iskarit tuohon sopivat?
Ilmeisesti LT vm-90 etuiskarit ok.
Onko katsastuksessa narisseet kun on tasosysteemi poistettu?
Itselläni on sama vaihe käynnissä kun pellin alle hieroin tallin nurkasta löytyneen om601 moottorin jossa ei ole tasopumppua, vanha 240d rupesi juopottelemaan öljyllä oikein kunnolla. Onhan uudempi noitapannu taloudellisempikin ilmeisesti vaikkei tehot paljon pienenekkään. Toki tämä on häpäisy kaikkia tosi mersumiehiä kohtaan mutta antakaa tämän kerran anteeksi
Koeajoja on suoritettu mutta vielä on värkkäämistä esim tuo jousiproblem.
Yksi vaihtoehto on haalia jostain tandempumppu tehostajan pumpun paikalle Joku foorumilainen sellaista taisi juuri kauppaillakkin
On nimittäin niin hyvä systeemi, etten ehjää alkaisi pois purkamaan
On nimittäin niin hyvä systeemi, etten ehjää alkaisi pois purkamaan
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®