"tee-se-itse" ajonesto?
"tee-se-itse" ajonesto?
Olisikohan jotain hyvää ja helppoa keinoa tehdä jokin ajonestotemppu tuohon autooni (vm-82)? Kun varkaat on perkule vienyt sen tällä viikolla jo kaksi kertaa!!!! Oon onneksi molemmilla kerroilla saant sen takasin.
Rattilukonkin kun ne sai auki. Ovat ilmeisen kiintyneitä siis tähän kyseiseen yksilöön, hittolainen!
On nimittäin melko unettomia öitä ollut tällä viikolla.
Rattilukonkin kun ne sai auki. Ovat ilmeisen kiintyneitä siis tähän kyseiseen yksilöön, hittolainen!
On nimittäin melko unettomia öitä ollut tällä viikolla.
Hälyytin!! Helppo ja halpa hälyytin tulee kun ostat releen, otat rosvoliittimellä startin herätejohdosta johdon,laitat katkaisijan väliin,katkaisija autoon sisälle,siitä johto releen kelalle,releen kelalle kytket kondensaattorin rinnan,releestä sitten johto äänimerkille.
Toimii näin rosvo käynnistää autoa->startin heräte antaa +:n releelle ja samalla varaa kondensaattorin->rele vetää ja yhdistää +:n äänimerkille ja kondensaattori jää pitämään relettä päällä->äänimerkki jää huutamaan. Kondensaattorin tyhjennyttyä äänimerkki hiljenee, mutta alkaa taas huutamaan jos rosvo yrittää uudestaan käynnistää.
Tästä seuraa sellaista että rosvo ulostaa housuun ja poistuu äkkiä persien pesulle.
ps. olen ihan itse keksinyt tämän...
Toimii näin rosvo käynnistää autoa->startin heräte antaa +:n releelle ja samalla varaa kondensaattorin->rele vetää ja yhdistää +:n äänimerkille ja kondensaattori jää pitämään relettä päällä->äänimerkki jää huutamaan. Kondensaattorin tyhjennyttyä äänimerkki hiljenee, mutta alkaa taas huutamaan jos rosvo yrittää uudestaan käynnistää.
Tästä seuraa sellaista että rosvo ulostaa housuun ja poistuu äkkiä persien pesulle.
ps. olen ihan itse keksinyt tämän...
Kiitos keksinnöstä. Täytyypä alkaa värkkäämään. Ainakin joku katkaisin juttu olis hyvä, jos vaan osaisi asennella niitä oikeisiin johtoihin...Wireless kirjoitti:Hälyytin!! Helppo ja halpa hälyytin tulee kun ostat releen, otat rosvoliittimellä startin herätejohdosta johdon,laitat katkaisijan väliin,katkaisija autoon sisälle,siitä johto releen kelalle,releen kelalle kytket kondensaattorin rinnan,releestä sitten johto äänimerkille.
Toimii näin rosvo käynnistää autoa->startin heräte antaa +:n releelle ja samalla varaa kondensaattorin->rele vetää ja yhdistää +:n äänimerkille ja kondensaattori jää pitämään relettä päällä->äänimerkki jää huutamaan. Kondensaattorin tyhjennyttyä äänimerkki hiljenee, mutta alkaa taas huutamaan jos rosvo yrittää uudestaan käynnistää.
Tästä seuraa sellaista että rosvo ulostaa housuun ja poistuu äkkiä persien pesulle.
ps. olen ihan itse keksinyt tämän...
Startin herätevirta...se pieni johto joka menee starttiin.
Siihen väliin joku napsu.Ei pysty tarttaamaan jos ei voro laita 17mm lenkkiä napojen väliin.
Lisävarmistukseksi vois tosiaan vaikka puolan ottaa kainaloon Jos siis haluaa varmistella.Aamuisin vaan pitää ruuvata sen pari minsaa sitä takaasin ja iltaisin sama määrä pois...
Siihen väliin joku napsu.Ei pysty tarttaamaan jos ei voro laita 17mm lenkkiä napojen väliin.
Lisävarmistukseksi vois tosiaan vaikka puolan ottaa kainaloon Jos siis haluaa varmistella.Aamuisin vaan pitää ruuvata sen pari minsaa sitä takaasin ja iltaisin sama määrä pois...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN-
-Lintta-AATELINEN-
Käynnistyksen esto on lie helpoin ratkaisu diisseliin Saahan se toki silti meisselillä startaten tai hinaamalla käyntiinjari_w123 kirjoitti:Dieseliin voisi olla hiukan hankalampi rakentaa mitään pätevää ajonestoa jos ei sitten värkkää jotain ketju\lukko patenttia sammutinvipuun .
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Aikanaan oli tojotakorolla dx kesäautona. Lukothan siinä oli melko sohlot. Yöksi nappasin virranjakajan pyörijän takin taskuun. Toki tuossa oli virranjakajan kansi klipsuilla kiinni. Puolen minuutin konepellin raotus ja homma oli hoidettu.onre kirjoitti:Bensa-auton halpisajoneston oon hoitanut joskus silleen, että ottaa autolta lähtiessä puolan johdon mukaan. Elikkäs sen piuhan, joka menee puolalta virranjakajalle. Lähtee ilman työkaluja paikaltaan. Auto ei varmasti lähe käymään ilman sitä.
Motivaatio varkaudenestoon tuli kun naapuri huomasi eräänä sunnuntai-iltana klo 20 maissa kuinka joku oli autoon jo murtautunut (räplännyt lukon auki). Tämä siis valoisaan kesäaikaan kerrostalon parkkiksella. Onneksi oli tarkkasilmäinen naapuri.
I drive an Opel. What's your excuse?
Tutulla oli autonsa polttoaineletkussa pieni venttiili melko huomaamattomasti tulipellin tienoille sijoitettuna. Näkyvästi sijoitettuna puolestaan oli herätevirtajohtoon liitetty katkaisin.
Autonsa ovia pitää samainen jätkä auki jatkuvasti, etteivät turhaan paikkoja rosmokokelaat riko.
Autonsa ovia pitää samainen jätkä auki jatkuvasti, etteivät turhaan paikkoja rosmokokelaat riko.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Kaveri menetteli pikkucorollansa kanssa juurikin näin. Eipä vaan auttanut näppäriä koulukotikarkureita vastaan, olivat löytäneet jostain lähistön romusta sopivan varaosan. Poliisi muuten sai kiinni nuo autovarkaat, mutta alaikäisten kyseessä ollen, ei voinut muuta kuin jättää pojat siihen jo ottaa Corolasta kilvet talteen. Arvatkaas, jäikö auto siihen? Se onkin jo toinen tarina...Melitos kirjoitti: Aikanaan oli tojotakorolla dx kesäautona. Lukothan siinä oli melko sohlot. Yöksi nappasin virranjakajan pyörijän takin taskuun. Toki tuossa oli virranjakajan kansi klipsuilla kiinni. Puolen minuutin konepellin raotus ja homma oli hoidettu.
Mietin kanssa, mitä dieseliin keksisi. Mitäs jos katkaisisi jotenkin hehkuille menevän herätteen. Ei se kyllä käymään lähde ilman hehkuja, kun tästä alkaa ilmat kylmeneen. Rosvotkaan eivät epäile mitään. luulevat vaan kaaraa ihan paskaksi...
Toi konkka-startti-rääkkä-varashälytin oli kyllä ihan hyvä idea. Toinen voisi olla sellainen, kun nykyään elektroniikan harrastelijoille on saatavilla kaikenlaisia äänipiiriä halvalla. Äänittäis piirille sopivan viestin, vehkeen kytkis käynnistymään vaikka sisävalosta jne.
Mikähän olisi sopiva viesti?
Perskutarallaa. kun olisi ollut hyvä kuva aiheeseen liittyen, en vaan osaa liittää tähän, eikä nyt ole aikaa syventyä...
Mutta olen kanssa joskus ollut vähän huolissani dieselapparaatin säilyvyydestä parkkipaikalla...
Toi konkka-startti-rääkkä-varashälytin oli kyllä ihan hyvä idea. Toinen voisi olla sellainen, kun nykyään elektroniikan harrastelijoille on saatavilla kaikenlaisia äänipiiriä halvalla. Äänittäis piirille sopivan viestin, vehkeen kytkis käynnistymään vaikka sisävalosta jne.
Mikähän olisi sopiva viesti?
Perskutarallaa. kun olisi ollut hyvä kuva aiheeseen liittyen, en vaan osaa liittää tähän, eikä nyt ole aikaa syventyä...
Mutta olen kanssa joskus ollut vähän huolissani dieselapparaatin säilyvyydestä parkkipaikalla...
Jos ei autoa itse joka päivä tarvitse, niin mikä estää ottamasta vaikka akun miinuskaapelia mukaan?
Irtoaa helpolla mukaan, ja estää ilman isompaa apuvälinearsenaalia liikkuvien pilleripäiden suorittamat haltuunotot.
Harvalla hipaheikillä on apukaapeleita matkassa, mutta turhia murtautumisia särkyneine lukkoineen ja verhoiluineen tai muuta ilkivaltaa ei tuolla konstilla tietenkään estetä.
Irtoaa helpolla mukaan, ja estää ilman isompaa apuvälinearsenaalia liikkuvien pilleripäiden suorittamat haltuunotot.
Harvalla hipaheikillä on apukaapeleita matkassa, mutta turhia murtautumisia särkyneine lukkoineen ja verhoiluineen tai muuta ilkivaltaa ei tuolla konstilla tietenkään estetä.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Tarina kertoo kuinka joku pilleri pää oli ollut auto varkasilla.
Autosta oli ovenlukko hajotettu(ovihan oli ollut auki jo valmiiksi) kabiiniin päästyään oli virtalukon piuhat revitty auki ja ilmeisesti rattilukko väännetty paskaksi(avaimethan oli ollu virtalukossa),mutta autoa ei kuitenkaan oltu saatu vietyä...on siinä ollut omistajallakin hauskaa varmasti
Autosta oli ovenlukko hajotettu(ovihan oli ollut auki jo valmiiksi) kabiiniin päästyään oli virtalukon piuhat revitty auki ja ilmeisesti rattilukko väännetty paskaksi(avaimethan oli ollu virtalukossa),mutta autoa ei kuitenkaan oltu saatu vietyä...on siinä ollut omistajallakin hauskaa varmasti
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN-
-Lintta-AATELINEN-
No kaverin autoon murtauduttiin aikanaan samalla tavalla kuin NicNacin jutussa. Takasivulasi siään, sitä kautta ovi auki ja autoon sisään. Rattiputkesta oli muovit pois, mutta käyntiin ei saaneet. Mankkaakin oli yritetty repiä irti.
Seuraavana päiväna kaverin isä kävi hakemassa auton ja ihmetteli tuhoa. Etuovessa ei ollut lukko toiminut kai koskaan. Ei siinä muuta kuin auto ruuvimeisselillä käyntiin ja kotiin. Mankkakin oli vain teipillä kiinni.
Olisko "ammattivarkaat" poltellu muutakin kuin tupakkaa?
Seuraavana päiväna kaverin isä kävi hakemassa auton ja ihmetteli tuhoa. Etuovessa ei ollut lukko toiminut kai koskaan. Ei siinä muuta kuin auto ruuvimeisselillä käyntiin ja kotiin. Mankkakin oli vain teipillä kiinni.
Olisko "ammattivarkaat" poltellu muutakin kuin tupakkaa?
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret