"tee-se-itse" ajonesto?

Tiia79
Viestit: 6
Liittynyt: 08.9.2007 20:40
Paikkakunta: Helsinki

"tee-se-itse" ajonesto?

Viesti Kirjoittaja Tiia79 »

Olisikohan jotain hyvää ja helppoa keinoa tehdä jokin ajonestotemppu tuohon autooni (vm-82)? Kun varkaat on perkule vienyt sen tällä viikolla jo kaksi kertaa!!!! Oon onneksi molemmilla kerroilla saant sen takasin.

Rattilukonkin kun ne sai auki. Ovat ilmeisen kiintyneitä siis tähän kyseiseen yksilöön, hittolainen!

On nimittäin melko unettomia öitä ollut tällä viikolla.
Avatar
rtd
virallinen valvoja
Viestit: 787
Liittynyt: 14.10.2005 15:32

Viesti Kirjoittaja rtd »

Kaverilla oli joskus aikoinaan semmoinen "ajonesto" angliassa että se otti autosta ratin pois yöksi... Vaikea varkaiden ajella ku ei oo ruoria.. :lol:


Onkos autosi bensa vai diesel?
Avatar
puuhapena
Viestit: 680
Liittynyt: 25.7.2006 20:47
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja puuhapena »

varashälytin... never höörd... :lol: ei vais,älä vedä soppa-aineita nenään.
joku sytytysvirran katkaisukytkin piiloon jonnekkin kojelaudan alle tai vastaavaa,tai sit otat aina yöksi jonkin releen pois esim bensapumpun..
Oi mikä ihana mies. Naisten ja eläinten ystävä ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
Tiia79
Viestit: 6
Liittynyt: 08.9.2007 20:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tiia79 »

Bensakoneella se on.

Mistäköhän saisin käsiini jonkun ohjekirjan kun en noihin moottorin osiin ole aiemmin niin perehtynyt.
Avatar
rtd
virallinen valvoja
Viestit: 787
Liittynyt: 14.10.2005 15:32

Viesti Kirjoittaja rtd »

puuhapena kirjoitti: joku sytytysvirran katkaisukytkin piiloon jonnekkin kojelaudan alle tai vastaavaa,tai sit otat aina yöksi jonkin releen pois esim bensapumpun..
Tuo on ihan hyvä konsti jos kerran bensa-autosta on kyse.
(mutta huonolla tuurilla on sitten akku tyhjä aamulla jos starttaavat kauan)
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Hyväkuntoiset W123:set on himoittuja autoja näemmä jos kaks kertaa viikossa viedään.Onneks auto löytyi ja tervetuloa W123 omistajien joukkoon :wink: .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29293
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Olisikohan jokin tällainen hyvä ratkaisu ?
Wireless
Arjen sankari
Viestit: 1165
Liittynyt: 28.8.2006 19:58

Viesti Kirjoittaja Wireless »

Hälyytin!! Helppo ja halpa hälyytin tulee kun ostat releen, otat rosvoliittimellä startin herätejohdosta johdon,laitat katkaisijan väliin,katkaisija autoon sisälle,siitä johto releen kelalle,releen kelalle kytket kondensaattorin rinnan,releestä sitten johto äänimerkille.

Toimii näin rosvo käynnistää autoa->startin heräte antaa +:n releelle ja samalla varaa kondensaattorin->rele vetää ja yhdistää +:n äänimerkille ja kondensaattori jää pitämään relettä päällä->äänimerkki jää huutamaan. Kondensaattorin tyhjennyttyä äänimerkki hiljenee, mutta alkaa taas huutamaan jos rosvo yrittää uudestaan käynnistää.
Tästä seuraa sellaista että rosvo ulostaa housuun ja poistuu äkkiä persien pesulle. :wink:

ps. olen ihan itse keksinyt tämän...
Mersu on filosofinen alku autolle.


Pro-HVM

http://www.udo-online.de/
http://www.clinteastwood.net/
Avatar
rtd
virallinen valvoja
Viestit: 787
Liittynyt: 14.10.2005 15:32

Viesti Kirjoittaja rtd »

dealer kirjoitti:Olisikohan jokin tällainen hyvä ratkaisu ?
"tätä" oli taidettu jo kokeilla..
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29293
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

"tätä" oli taidettu jo kokeilla..
Jaha, minä en tiennyt - oletin jotenkin että tämä
Rattilukonkin kun ne sai auki.
tarkoitti auton omaa rattilukkoa jonka avaaminen nyt ei ole konstikaan.
Tiia79
Viestit: 6
Liittynyt: 08.9.2007 20:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tiia79 »

rtd kirjoitti:
dealer kirjoitti:Olisikohan jokin tällainen hyvä ratkaisu ?
"tätä" oli taidettu jo kokeilla..
Jep, tämä oli kokeiltu.
Tiia79
Viestit: 6
Liittynyt: 08.9.2007 20:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tiia79 »

Wireless kirjoitti:Hälyytin!! Helppo ja halpa hälyytin tulee kun ostat releen, otat rosvoliittimellä startin herätejohdosta johdon,laitat katkaisijan väliin,katkaisija autoon sisälle,siitä johto releen kelalle,releen kelalle kytket kondensaattorin rinnan,releestä sitten johto äänimerkille.

Toimii näin rosvo käynnistää autoa->startin heräte antaa +:n releelle ja samalla varaa kondensaattorin->rele vetää ja yhdistää +:n äänimerkille ja kondensaattori jää pitämään relettä päällä->äänimerkki jää huutamaan. Kondensaattorin tyhjennyttyä äänimerkki hiljenee, mutta alkaa taas huutamaan jos rosvo yrittää uudestaan käynnistää.
Tästä seuraa sellaista että rosvo ulostaa housuun ja poistuu äkkiä persien pesulle. :wink:

ps. olen ihan itse keksinyt tämän...
Kiitos keksinnöstä. Täytyypä alkaa värkkäämään. Ainakin joku katkaisin juttu olis hyvä, jos vaan osaisi asennella niitä oikeisiin johtoihin...
Avatar
puuhapena
Viestit: 680
Liittynyt: 25.7.2006 20:47
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja puuhapena »

varmaankin johonkin virtalukolta starttimoottorille menevään piuhaan,mutta oma tietämys loppuu siihen,saa viisaammat antaa tekniset ohjeet..
Oi mikä ihana mies. Naisten ja eläinten ystävä ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29293
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Viisainta voisi olla katkoa sekä startin heräte että puolan + jolloin akkua ei voisi startata tyhjäksi eikä auto lähtisi työntämälläkään käyntiin ?
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Bensa-auton halpisajoneston oon hoitanut joskus silleen, että ottaa autolta lähtiessä puolan johdon mukaan. Elikkäs sen piuhan, joka menee puolalta virranjakajalle. Lähtee ilman työkaluja paikaltaan. Auto ei varmasti lähe käymään ilman sitä.
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

Startin herätevirta...se pieni johto joka menee starttiin.

Siihen väliin joku napsu.Ei pysty tarttaamaan jos ei voro laita 17mm lenkkiä napojen väliin.

Lisävarmistukseksi vois tosiaan vaikka puolan ottaa kainaloon :lol: Jos siis haluaa varmistella.Aamuisin vaan pitää ruuvata sen pari minsaa sitä takaasin ja iltaisin sama määrä pois...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Dieseliin voisi olla hiukan hankalampi rakentaa mitään pätevää ajonestoa jos ei sitten värkkää jotain ketju\lukko patenttia sammutinvipuun :roll: .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Tiia79
Viestit: 6
Liittynyt: 08.9.2007 20:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tiia79 »

Huh,

auto on vielä tallella. Täytyypä alkaa värkkäilemään jotain konsteja. Tosin näin sunnuntaina ei ole sen suurempaa tehtävissä, kun poistella jotain piuhoja ja releitä.....
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

jari_w123 kirjoitti:Dieseliin voisi olla hiukan hankalampi rakentaa mitään pätevää ajonestoa jos ei sitten värkkää jotain ketju\lukko patenttia sammutinvipuun :roll: .
Käynnistyksen esto on lie helpoin ratkaisu diisseliin :roll: Saahan se toki silti meisselillä startaten tai hinaamalla käyntiin :?
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

onre kirjoitti:Bensa-auton halpisajoneston oon hoitanut joskus silleen, että ottaa autolta lähtiessä puolan johdon mukaan. Elikkäs sen piuhan, joka menee puolalta virranjakajalle. Lähtee ilman työkaluja paikaltaan. Auto ei varmasti lähe käymään ilman sitä.
Aikanaan oli tojotakorolla dx kesäautona. Lukothan siinä oli melko sohlot. Yöksi nappasin virranjakajan pyörijän takin taskuun. Toki tuossa oli virranjakajan kansi klipsuilla kiinni. Puolen minuutin konepellin raotus ja homma oli hoidettu.

Motivaatio varkaudenestoon tuli kun naapuri huomasi eräänä sunnuntai-iltana klo 20 maissa kuinka joku oli autoon jo murtautunut (räplännyt lukon auki). Tämä siis valoisaan kesäaikaan kerrostalon parkkiksella. Onneksi oli tarkkasilmäinen naapuri. :shock:
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3648
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Tutulla oli autonsa polttoaineletkussa pieni venttiili melko huomaamattomasti tulipellin tienoille sijoitettuna. Näkyvästi sijoitettuna puolestaan oli herätevirtajohtoon liitetty katkaisin. :idea:

Autonsa ovia pitää samainen jätkä auki jatkuvasti, etteivät turhaan paikkoja rosmokokelaat riko. :lol:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
pekkavee
Viestit: 55
Liittynyt: 13.10.2005 9:51

Viesti Kirjoittaja pekkavee »

Melitos kirjoitti: Aikanaan oli tojotakorolla dx kesäautona. Lukothan siinä oli melko sohlot. Yöksi nappasin virranjakajan pyörijän takin taskuun. Toki tuossa oli virranjakajan kansi klipsuilla kiinni. Puolen minuutin konepellin raotus ja homma oli hoidettu.
Kaveri menetteli pikkucorollansa kanssa juurikin näin. Eipä vaan auttanut näppäriä koulukotikarkureita vastaan, olivat löytäneet jostain lähistön romusta sopivan varaosan. Poliisi muuten sai kiinni nuo autovarkaat, mutta alaikäisten kyseessä ollen, ei voinut muuta kuin jättää pojat siihen jo ottaa Corolasta kilvet talteen. Arvatkaas, jäikö auto siihen? Se onkin jo toinen tarina...
Avatar
Oswald
Viestit: 38
Liittynyt: 27.2.2007 12:31
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Oswald »

Mietin kanssa, mitä dieseliin keksisi. Mitäs jos katkaisisi jotenkin hehkuille menevän herätteen. Ei se kyllä käymään lähde ilman hehkuja, kun tästä alkaa ilmat kylmeneen. Rosvotkaan eivät epäile mitään. luulevat vaan kaaraa ihan paskaksi...

Toi konkka-startti-rääkkä-varashälytin oli kyllä ihan hyvä idea. Toinen voisi olla sellainen, kun nykyään elektroniikan harrastelijoille on saatavilla kaikenlaisia äänipiiriä halvalla. Äänittäis piirille sopivan viestin, vehkeen kytkis käynnistymään vaikka sisävalosta jne.

Mikähän olisi sopiva viesti?

Perskutarallaa. kun olisi ollut hyvä kuva aiheeseen liittyen, en vaan osaa liittää tähän, eikä nyt ole aikaa syventyä...

Mutta olen kanssa joskus ollut vähän huolissani dieselapparaatin säilyvyydestä parkkipaikalla...
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Älä ole Oswald huolissasi.
Ota hehkun sulake irti jos autoa joutuu paikallaan pitämään.
® Mesen linttaklubi
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3648
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Jos ei autoa itse joka päivä tarvitse, niin mikä estää ottamasta vaikka akun miinuskaapelia mukaan? :shock:

Irtoaa helpolla mukaan, ja estää ilman isompaa apuvälinearsenaalia liikkuvien pilleripäiden suorittamat haltuunotot.

Harvalla hipaheikillä on apukaapeleita matkassa, mutta turhia murtautumisia särkyneine lukkoineen ja verhoiluineen tai muuta ilkivaltaa ei tuolla konstilla tietenkään estetä. :evil:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

Tarina kertoo kuinka joku pilleri pää oli ollut auto varkasilla.

Autosta oli ovenlukko hajotettu(ovihan oli ollut auki jo valmiiksi) kabiiniin päästyään oli virtalukon piuhat revitty auki ja ilmeisesti rattilukko väännetty paskaksi(avaimethan oli ollu virtalukossa),mutta autoa ei kuitenkaan oltu saatu vietyä...on siinä ollut omistajallakin hauskaa varmasti :lol: :lol:
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

No kaverin autoon murtauduttiin aikanaan samalla tavalla kuin NicNacin jutussa. Takasivulasi siään, sitä kautta ovi auki ja autoon sisään. Rattiputkesta oli muovit pois, mutta käyntiin ei saaneet. Mankkaakin oli yritetty repiä irti.

Seuraavana päiväna kaverin isä kävi hakemassa auton ja ihmetteli tuhoa. Etuovessa ei ollut lukko toiminut kai koskaan. Ei siinä muuta kuin auto ruuvimeisselillä käyntiin ja kotiin. Mankkakin oli vain teipillä kiinni.

Olisko "ammattivarkaat" poltellu muutakin kuin tupakkaa? :roll:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Heikki H.
Häjy
Viestit: 843
Liittynyt: 29.9.2005 23:12
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Paras ja varmin olis tietysti muuttaa pois täältä hampuusien, neekereiden ja narkkareiden seasta. Vittuako tänne pitää kaikkien tukkia, ittelle ei ainakaan tulisi mieleenkään jäädä tänne iäksi.
500
Viestit: 122
Liittynyt: 23.11.2005 21:35
Paikkakunta: tre

Viesti Kirjoittaja 500 »

:D kuulin joskus tarinan et,kaveri kyllästyi rosvoihin kans...se liimas partakoneen terän ovenkahvaan..tietämätön saa syvän haavan..sit verijälkiä seuraamaan..tahi poliklinikalle päivystään,josko sieltä löytyisi..
rosvot ottaa kyllä päähän...kele..
ja vahvasti mesellä....
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

Jokuhan viksuna miehenä kun oli lisävalot karonnu joka kerta noukalta niin laittanu partakoneen teriä sitten mutterien alle...lumisessa maastossa oli sitten näkyny kunnon verivanat auton ympärillä.Ämpärivalot oli noukalla mutta joka lasi hakattu sisälle :lol: :lol: :lol:
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123, sedan, coupe, farmari, lang”