Asuntovaunun veto automaatilla?

Vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
Avatar
JTM
Viestit: 141
Liittynyt: 25.9.2006 22:09
Paikkakunta: Tornio

Asuntovaunun veto automaatilla?

Viesti Kirjoittaja JTM »

Onko kokemuksia miten automaatti kestää vaunun vedon ja kestääkö D-llä vetää? Kyseessä on 290 td.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Kestäähän se.
D -asennolla en itse vedä, vaan vain korkeintaan nelosella.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2444
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

kyllähän ne automaattiaskit kestää vetää mutta joissakin merkeissä on sitten niitä "pikku jippoja" mutta kyllä nuo mersun askit vetoa kestää ei ne ihan ensimmäisenä porsi :D
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

kovin on kyllä 290ssä ainaki kierrokset matalalla jos vetelee 85-90km/h vaunua viitosella. :D

Varmaan vähemmän menee polttoainettakin jos vetää nelosella.

Mulla menee tuo manu lootalla oleva 80km/h viitosella noin 1500 kierroksella. Ei se automaatti siitä kauas heitä. Tosin turbiinin luisto syö kaiken voiman alakierroksilta. :D
Avatar
JTM
Viestit: 141
Liittynyt: 25.9.2006 22:09
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JTM »

Kiitoksia tiedoista! Pitää vaihtaa öljyt lootaan ennenkuin mitään ripustaa perään :lol:
Benz
Viestit: 19
Liittynyt: 15.10.2006 19:54
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Benz »

Meillä ainakin E270 CDI ja automaatti tietenkin kestää vaunun vedon aivan moitteetta kilometrejä jo takana sen verran, että uskaltaa kehua.

Tuttavilla on E290 TD automaatti myös ja täysiään vaunu tulee perässä eikä muuta kuin öljyn vaihdot säännöllisesti niin ei ainakaan vaunun veto mesen laatikkoa hajalle saa.

Tosin nuo laatikkoiden eroavaisuus ei ole vahvinta alaani luultavasti väyrysessä vm. -97 / -00 välillä loota on uusiutunut tuossa faceliftissähän siis meilllä on se ns. tiptronic no se nyt ei varmaan kauheita vaikuta kestämiseen ja kummassakin tapauksessa ei siis ongelmia.

Käyttöohjekirja ei muuten käske perävaunua vedettäessä tehdä mitään muita jippoja kuin että S asento on päällä W:n sijasta elikkäs ojalan laskuopin mukaan lähtee ykkösellä liikkeelle nopeampi peruutusvaihde ja mitä eroa siinä oli talviasentoon (W) elikkäs minusta tuo 4 ajaminen tuntuu kyllä aika ufolta mutta puhukoot ne ketkä tietävät, mutta jokatapauksessa sama asia kuin alkaisi hatulla pyyhkiä tuulilasia pyyhkimen sijasta eli miks se automaatti meillä joillakin sitten on jos itse pitää alkaa pykältämään?
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Benz kirjoitti:..... eli miks se automaatti meillä joillakin sitten on jos itse pitää alkaa pykältämään?
Jaa-a.... ehkä se kestäisikin, sen kun varmaksi tietäisi.
Itse pidän nelosella ihan vaan sen vuoksi, kun sydänalaan sattuu miettiessä minkälaisia rasituksia laatikkoon kohdistuu.

Voi olla turhaa, mutta mieli on rauhallisempi :D
Tulee sitä muutakin pöljää tehtyä, niin menee samaan piikkiin :oops:
(Kuten käytettyä moottoria tovi moottoritieajon ja vaunun vedon jälkeen ja ajamalla kylmällä koneella pari kilsaa niin ettei ahdot nouse).

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Ari66 kirjoitti:Jaa-a.... ehkä se kestäisikin, sen kun varmaksi tietäisi.
Itse pidän nelosella ihan vaan sen vuoksi, kun sydänalaan sattuu miettiessä minkälaisia rasituksia laatikkoon kohdistuu.
Voi olla turhaa, mutta mieli on rauhallisempi :D
Ei taida olla turhaa sittenkään. Tiedä kuinka Mersun laatikko hyväksyy "alikerrokset", mutta niinkin maineikas ja ikuisten lootien tekijän tuote kuin GM poksahtaa runkutettaessa.
Siihen ei tarvita edes perävaunua - riittää kun aikansa ajelee esim Chevy Vanilla "pitkällä" D:llä kaupungissa. Koneen vääntö riittää kyllä, mutta lootassa kiepit ovat niin alhaalla, että voitelu ei sitten riitäkään.
Ja kyllähän tiisseli aivan alarekisterissä vetäessään hakkaa aika tavalla koko voimansiirtoa siinä missä kiertokangen- ja kampuranlaakereitakin.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Kaapo kirjoitti:Ja kyllähän tiisseli aivan alarekisterissä vetäessään hakkaa aika tavalla koko voimansiirtoa siinä missä kiertokangen- ja kampuranlaakereitakin.
Jep, ja varsinkin neloskoneet.
Kun taas kutonen on värähtelyiltään parhaimmasta päästä.
Pro HVM
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Kaapo kirjoitti: Ei taida olla turhaa sittenkään.
No sitten uskallan paljastaa muutkin auton käyttöön liittyvät perversioni :oops:
-kaupungissa keppi nelosella, ydinkeskustassa jopa kolmosella
-sairaalloisen runsas webaston käyttö alle 0 ºC keleissä
-ja vielä... ehei.. ähäkutti... tämä saa jo riittää... :roll:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Ari66 kirjoitti:
Kaapo kirjoitti: Ei taida olla turhaa sittenkään.
No sitten uskallan paljastaa muutkin auton käyttöön liittyvät perversioni :oops:
-kaupungissa keppi nelosella, ydinkeskustassa jopa kolmosella
-sairaalloisen runsas webaston käyttö alle 0 ºC keleissä
-ja vielä... ehei.. ähäkutti... tämä saa jo riittää... :roll:
:shock: Mitenkähän kun jotenkin tuli sellainen tunne että tunnistan tuosta itseni :D Samoilla perversioilla mennään ja saattais niitä olla muutama lisääkin, mutta en ala ennekuin Ari66 jatkaa....... :wink:

Ja ikään en oo millään vehkeellä D:llä kärryä kiskonut (korkeintaan 4:lla) ja Viton manuaalissakaan ei ole IKINÄ käytetty 5:sta jos perässä kärry (siis kärry joka oikeasti painaa jotain, eli mitään 30kg muulia ei lasketa)

Liian paljon nähnyt noita "kyllä ne kestää" laatikoita jotka vedetty hajalle huolettomalla D kiskonnalla joka tosiaan ilmenee jo tyhjälläkin kaupunkiajossa.....eikä se auto siitä ainakaan kärsi jos 4:lla vetää, päinvastoin, auto kestää kyllä kierroksia, mutta väännättäminen tuhoaa kaiken :ope:

nimim. todellahuolestunut näistä uusista isomoottorisista dieseleistä koska ne jaksaa vetää vaikka jäähallia perässä tyhjäkäynnillä 6:nen silmässä, mutta laatikko ja muutpaikat EI :huh:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 voimansiirto”