Asuntovaunun veto automaatilla?
Asuntovaunun veto automaatilla?
Onko kokemuksia miten automaatti kestää vaunun vedon ja kestääkö D-llä vetää? Kyseessä on 290 td.
kovin on kyllä 290ssä ainaki kierrokset matalalla jos vetelee 85-90km/h vaunua viitosella.
Varmaan vähemmän menee polttoainettakin jos vetää nelosella.
Mulla menee tuo manu lootalla oleva 80km/h viitosella noin 1500 kierroksella. Ei se automaatti siitä kauas heitä. Tosin turbiinin luisto syö kaiken voiman alakierroksilta.
Varmaan vähemmän menee polttoainettakin jos vetää nelosella.
Mulla menee tuo manu lootalla oleva 80km/h viitosella noin 1500 kierroksella. Ei se automaatti siitä kauas heitä. Tosin turbiinin luisto syö kaiken voiman alakierroksilta.
Meillä ainakin E270 CDI ja automaatti tietenkin kestää vaunun vedon aivan moitteetta kilometrejä jo takana sen verran, että uskaltaa kehua.
Tuttavilla on E290 TD automaatti myös ja täysiään vaunu tulee perässä eikä muuta kuin öljyn vaihdot säännöllisesti niin ei ainakaan vaunun veto mesen laatikkoa hajalle saa.
Tosin nuo laatikkoiden eroavaisuus ei ole vahvinta alaani luultavasti väyrysessä vm. -97 / -00 välillä loota on uusiutunut tuossa faceliftissähän siis meilllä on se ns. tiptronic no se nyt ei varmaan kauheita vaikuta kestämiseen ja kummassakin tapauksessa ei siis ongelmia.
Käyttöohjekirja ei muuten käske perävaunua vedettäessä tehdä mitään muita jippoja kuin että S asento on päällä W:n sijasta elikkäs ojalan laskuopin mukaan lähtee ykkösellä liikkeelle nopeampi peruutusvaihde ja mitä eroa siinä oli talviasentoon (W) elikkäs minusta tuo 4 ajaminen tuntuu kyllä aika ufolta mutta puhukoot ne ketkä tietävät, mutta jokatapauksessa sama asia kuin alkaisi hatulla pyyhkiä tuulilasia pyyhkimen sijasta eli miks se automaatti meillä joillakin sitten on jos itse pitää alkaa pykältämään?
Tuttavilla on E290 TD automaatti myös ja täysiään vaunu tulee perässä eikä muuta kuin öljyn vaihdot säännöllisesti niin ei ainakaan vaunun veto mesen laatikkoa hajalle saa.
Tosin nuo laatikkoiden eroavaisuus ei ole vahvinta alaani luultavasti väyrysessä vm. -97 / -00 välillä loota on uusiutunut tuossa faceliftissähän siis meilllä on se ns. tiptronic no se nyt ei varmaan kauheita vaikuta kestämiseen ja kummassakin tapauksessa ei siis ongelmia.
Käyttöohjekirja ei muuten käske perävaunua vedettäessä tehdä mitään muita jippoja kuin että S asento on päällä W:n sijasta elikkäs ojalan laskuopin mukaan lähtee ykkösellä liikkeelle nopeampi peruutusvaihde ja mitä eroa siinä oli talviasentoon (W) elikkäs minusta tuo 4 ajaminen tuntuu kyllä aika ufolta mutta puhukoot ne ketkä tietävät, mutta jokatapauksessa sama asia kuin alkaisi hatulla pyyhkiä tuulilasia pyyhkimen sijasta eli miks se automaatti meillä joillakin sitten on jos itse pitää alkaa pykältämään?
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Jaa-a.... ehkä se kestäisikin, sen kun varmaksi tietäisi.Benz kirjoitti:..... eli miks se automaatti meillä joillakin sitten on jos itse pitää alkaa pykältämään?
Itse pidän nelosella ihan vaan sen vuoksi, kun sydänalaan sattuu miettiessä minkälaisia rasituksia laatikkoon kohdistuu.
Voi olla turhaa, mutta mieli on rauhallisempi
Tulee sitä muutakin pöljää tehtyä, niin menee samaan piikkiin
(Kuten käytettyä moottoria tovi moottoritieajon ja vaunun vedon jälkeen ja ajamalla kylmällä koneella pari kilsaa niin ettei ahdot nouse).
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Ei taida olla turhaa sittenkään. Tiedä kuinka Mersun laatikko hyväksyy "alikerrokset", mutta niinkin maineikas ja ikuisten lootien tekijän tuote kuin GM poksahtaa runkutettaessa.Ari66 kirjoitti:Jaa-a.... ehkä se kestäisikin, sen kun varmaksi tietäisi.
Itse pidän nelosella ihan vaan sen vuoksi, kun sydänalaan sattuu miettiessä minkälaisia rasituksia laatikkoon kohdistuu.
Voi olla turhaa, mutta mieli on rauhallisempi
Siihen ei tarvita edes perävaunua - riittää kun aikansa ajelee esim Chevy Vanilla "pitkällä" D:llä kaupungissa. Koneen vääntö riittää kyllä, mutta lootassa kiepit ovat niin alhaalla, että voitelu ei sitten riitäkään.
Ja kyllähän tiisseli aivan alarekisterissä vetäessään hakkaa aika tavalla koko voimansiirtoa siinä missä kiertokangen- ja kampuranlaakereitakin.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Mitenkähän kun jotenkin tuli sellainen tunne että tunnistan tuosta itseni Samoilla perversioilla mennään ja saattais niitä olla muutama lisääkin, mutta en ala ennekuin Ari66 jatkaa.......Ari66 kirjoitti:No sitten uskallan paljastaa muutkin auton käyttöön liittyvät perversioniKaapo kirjoitti: Ei taida olla turhaa sittenkään.
-kaupungissa keppi nelosella, ydinkeskustassa jopa kolmosella
-sairaalloisen runsas webaston käyttö alle 0 ºC keleissä
-ja vielä... ehei.. ähäkutti... tämä saa jo riittää...
Ja ikään en oo millään vehkeellä D:llä kärryä kiskonut (korkeintaan 4:lla) ja Viton manuaalissakaan ei ole IKINÄ käytetty 5:sta jos perässä kärry (siis kärry joka oikeasti painaa jotain, eli mitään 30kg muulia ei lasketa)
Liian paljon nähnyt noita "kyllä ne kestää" laatikoita jotka vedetty hajalle huolettomalla D kiskonnalla joka tosiaan ilmenee jo tyhjälläkin kaupunkiajossa.....eikä se auto siitä ainakaan kärsi jos 4:lla vetää, päinvastoin, auto kestää kyllä kierroksia, mutta väännättäminen tuhoaa kaiken
nimim. todellahuolestunut näistä uusista isomoottorisista dieseleistä koska ne jaksaa vetää vaikka jäähallia perässä tyhjäkäynnillä 6:nen silmässä, mutta laatikko ja muutpaikat EI
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...