Millainen peli on MOndeo farkku 1.8 bensa vuosimalli 2000
Millainen peli on MOndeo farkku 1.8 bensa vuosimalli 2000
Eli auto vanhempaa sarjaa eli 97-00. Mallinsa viimeisiä 2000. 1.8 manuaalivaiht. ja ilmastoinnilla. Ajettu 200 tkm. Onko tulossa ongelmia tai ylläreitä? Autoa ei ole ainakaan vielä maalattu mikä on todella yllättävää? MItes tekniikka kestelee?
- Aleksanteri
- Viestit: 123
- Liittynyt: 27.1.2007 20:53
- Paikkakunta: tampere
Asia kiinnostaa vahvasti myös minua. Tunnen yritysten markkinaperusteisen johtamisen taidot erittäin hyvin ja myös useammat eri osaalueet bisneksessä, mutta Mondeo?
Kuka osaa selittää mihin perustuu Mondeon jälleenmyyntiarvo? Miksi auto jonka varustetasot ja uushankintahinta on muihin tusina-autoihin verrattuna on sangen korkea voi olla niin edullinen käytettynä ostaa?
Eräs ekonomi kaveri luuli, että niitä on niin paljon aikoinaan myyty leasing käyttöön ja se on romahduttanut niiden arvon sekä lisäksi se että sen kokoluokan auto on muutenkin hankala myydä todellisen arvon mukaan.
Kuka osaa selittää mihin perustuu Mondeon jälleenmyyntiarvo? Miksi auto jonka varustetasot ja uushankintahinta on muihin tusina-autoihin verrattuna on sangen korkea voi olla niin edullinen käytettynä ostaa?
Eräs ekonomi kaveri luuli, että niitä on niin paljon aikoinaan myyty leasing käyttöön ja se on romahduttanut niiden arvon sekä lisäksi se että sen kokoluokan auto on muutenkin hankala myydä todellisen arvon mukaan.
1.8:ssa olisi jonkun huhun mukaan se että mukit kuluu soikeiksi? Eikös jotain vastaavaa ollut edellisen polven 1.6->1.8 poratuissa koneissa.
EDIT: Allaolevaan viitaten, ei taija olla sama motti
EDIT2: Eikös 4/5 koppasissa eskoissa ollu samaa ongelmaa?
EDIT: Allaolevaan viitaten, ei taija olla sama motti
EDIT2: Eikös 4/5 koppasissa eskoissa ollu samaa ongelmaa?
Viimeksi muokannut Mulqvist, 27.8.2007 22:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Niin Fetisisti tarkoittanee että useissa mondeon koneissa oli liika väljä poraus tehtaalta lähtien ja siitä johtuen ne kalisivat kylminä melko voimakkaasti.Tämä koski kaikkia moottoreita mutta 1,8 oli kaikista pahin.Jos ostatte mondeota niin kuunnelkaa kuulostaako moottori dieseliltä kylmänä,jos kuulostaa ei kannata ostaa.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
En tiedä paljonko nuilla vanhemmilla ja uudemmilla on yhteistä mutta ainakin jopa vähän ajetussa uudemmassa on kaverilla ollut vaikka minkälaista murhetta. Ne on olleet välillä mökillä "pidennetyllä" lomalla kun Mondeo päätti mennä ylimääräiseen huoltoon
Itseasiassa kuullostaa kuin ST:lla ajelis
EDT: Niin, öljyvuotoja koneesta, laturia, etupään alustassa vaikka ja mitä...
Itseasiassa kuullostaa kuin ST:lla ajelis
EDT: Niin, öljyvuotoja koneesta, laturia, etupään alustassa vaikka ja mitä...
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
Njoo, noista riittäis kerrottavaa mutta taidan jättää romaanin laatimisen väliin, sehän on yksinkertaisesti yksi parhaista vaihtoehdoista käytetyn hankintaa pohtivalle.
Jotain kertoo jo sekin että noina vuosina tuli noita uusia laiteltua naapuriin satoja ja satoja, niissä oli kaikkea pikkuvaivaa jo käyttämättöminä mutta jos ne sitten käytössä olis korjailtu.
Jotain kertoo jo sekin että noina vuosina tuli noita uusia laiteltua naapuriin satoja ja satoja, niissä oli kaikkea pikkuvaivaa jo käyttämättöminä mutta jos ne sitten käytössä olis korjailtu.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
-
- Herrasmies
- Viestit: 523
- Liittynyt: 22.11.2005 12:15
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Samanlaista luukkuvaivaa nuissa kuin väyrysissä. Kaverilla meni aikoinaan kaksivuotiaasta liisarista kaikki luukut vaihtoon, kun alkuperäisissä ei pysynyt maali pinnassa. Lähti sellaiseina postimerkin kokoisina tilseinä tantereelle.Aleksanteri kirjoitti:Jaa millainenko? RUOSTEINEN!
Tiedä sitten, auttavatko nuo vaihtoluukut tilannetta....
Terveisin
Tero
Tero
Tämä kyseinen yksilö on ilmeisesti valmistevikainen foordi kun ei ole maalattu eikä ole ruosteessa?! Alustassahan on takaosassa alkavaa pintaruostetta, mutta sekin on nyt öljytty. MOndeo farkku on iso ja tilava auto ja turvavarusteetkin kattavat, joten on se ihan hyvä käyttöauto jos se sattusi toimimaan luotettavasti. Hinnat ovat käytettynä kyllä ihmeen alhaisia.
- Aleksanteri
- Viestit: 123
- Liittynyt: 27.1.2007 20:53
- Paikkakunta: tampere
Vasta männä viikoloppuna kaverin monrepoosta maalasin helmat, takalokasuojat, takalokasuojat ja etuovien alaosat. Helmoista ja ovien alaosista maali lähtenyt piiiiitkältä matkalta.dieselflosse kirjoitti:Samanlaista luukkuvaivaa nuissa kuin väyrysissä. Kaverilla meni aikoinaan kaksivuotiaasta liisarista kaikki luukut vaihtoon, kun alkuperäisissä ei pysynyt maali pinnassa. Lähti sellaiseina postimerkin kokoisina tilseinä tantereelle.Aleksanteri kirjoitti:Jaa millainenko? RUOSTEINEN!
Tiedä sitten, auttavatko nuo vaihtoluukut tilannetta....
Ovien sisäpuolet joskus korjattu. Nyt oli saumakitit jo jälleen vaihtokunnossa. Noihinhan ei kaikkiin laitettu aina uusia ovia, niinkuin ei väyrysiinkään. Elvytettiin vaan pari vuotta eteenpäin.
Niin ja takaluukku olis ollu valmista tavaraa samoinkuin etuovien yläosat. Onneks yhessä viikolopussa ei kerkee kaikkee.
njaa ne ruostuu jo noi aikasemman korimallin mondeotkin, ettei vaan nää uudemmat, niinku kaverin porukoiden mondeo, meni puolet ainakin ovista vaihtoon kun olivat ihan mädät...
Mutta eikös tiisselinä ois ihan kestävä ainakin koneelta, en noista fordeista pahemmin perusta, mutta kaverin sierraa on ainakin ihan kiva ajella, hyvä ajaa ja ripeäkin, kun on nuhapumppuun tottunu... Mut sehän se paras puoli on että on kaverin
toisen kaverin xr2i fiesta.. huoh, joka viikko huolletaan jotain siitä...
Mutta eikös tiisselinä ois ihan kestävä ainakin koneelta, en noista fordeista pahemmin perusta, mutta kaverin sierraa on ainakin ihan kiva ajella, hyvä ajaa ja ripeäkin, kun on nuhapumppuun tottunu... Mut sehän se paras puoli on että on kaverin
toisen kaverin xr2i fiesta.. huoh, joka viikko huolletaan jotain siitä...
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Ei missään tapauksessa kannata ostaa! EI! Enolla on -97 1.6, ja auto on suoraan sanoen täysin p*ska. Joka paikka kukkii. Vetoakseleita menee kuin leipää. Ei mene ikinä katsastuksesta kerralla läpi. Joka paikka reistaa jatkuvasti. Ei sitä voi autoksi sanoa. Osta ennemmin vaikka ranskalainen.
® Mesen Porkkana-klubi
Ollaanpas täällä foortinvastasia, tosin ihmekkö tuo ku mersuvoorumilla ollaan..
Sattuneesta syystä nuitten kans tekemisissä päivittäin ja ei ne sen kummosempia kiuluja oo ku muutkaan ikäsesä. Ainahan vanhassa autossa vikoja on, oli merkki mikä tahasa mutta kyllä mondeon kanssa pärjää kohtuuella kun osatkaan ei hirveitä maksa.
Ne ovien kittisaumahommathan on kolmoskorisien ongelma eli -01 ja eteenpäin valmistetut, näissä vanhemmissa enemmänki näitä perinteisiä ruostepaikkoja eli kaaret yms.
Osta rohkeesti vaan mondeo, ihan pienimmät bensapadat ei mitään ohjuksia oo joten niitä ehkä kannattaa välttää. kakslitranen zetekki on jo ihan ok motti, riittävän ripeä normiajeluihin.
Hinnat ei tosiaan päätä huimaa ja kun et sitä markkinoiden kalleinta yksilöä osta ei siinä ihan mahdottomia tappioita tule..
Kyytihän niissä on kohtuullista ja ainakin farmarissa tilaa on riittämiin!
Edit. Ei ne tekniikaltaan ihan pehmeimpiä ole, myynnissä on nytkin useita likemmäs 400tkm ajettua bensamondeota!
Edit2. Lisää löylyä! http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1470199
Sattuneesta syystä nuitten kans tekemisissä päivittäin ja ei ne sen kummosempia kiuluja oo ku muutkaan ikäsesä. Ainahan vanhassa autossa vikoja on, oli merkki mikä tahasa mutta kyllä mondeon kanssa pärjää kohtuuella kun osatkaan ei hirveitä maksa.
Ne ovien kittisaumahommathan on kolmoskorisien ongelma eli -01 ja eteenpäin valmistetut, näissä vanhemmissa enemmänki näitä perinteisiä ruostepaikkoja eli kaaret yms.
Osta rohkeesti vaan mondeo, ihan pienimmät bensapadat ei mitään ohjuksia oo joten niitä ehkä kannattaa välttää. kakslitranen zetekki on jo ihan ok motti, riittävän ripeä normiajeluihin.
Hinnat ei tosiaan päätä huimaa ja kun et sitä markkinoiden kalleinta yksilöä osta ei siinä ihan mahdottomia tappioita tule..
Kyytihän niissä on kohtuullista ja ainakin farmarissa tilaa on riittämiin!
Edit. Ei ne tekniikaltaan ihan pehmeimpiä ole, myynnissä on nytkin useita likemmäs 400tkm ajettua bensamondeota!
Edit2. Lisää löylyä! http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1470199
Ajossa: S203 220cdi A -05, W211 E55 AMG "mörkö" -05
Ex:
-S202 200cdi A -00
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Ex:
-S202 200cdi A -00
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Topicissahan kysytään millainen PELI mondeo on, sitä ei edes yritetä rinnastaa autoon..terde kirjoitti:Fordilla ja autolla ei mitään tekemistä keskenään.
Ajossa: S203 220cdi A -05, W211 E55 AMG "mörkö" -05
Ex:
-S202 200cdi A -00
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Ex:
-S202 200cdi A -00
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Meillähän oli tovin aikaa Mondeo V6 2.5L Ghia STW vm. 1998 ja kyllä se komia peli oli.
Tilaa riitti, oli automaatti ja ilmastointi.
Ripeäliikkeinenkin vielä tuolla konevaihtoehdolla.
Hyvä peli jos ei paremmasta tiedä.
Eli on ihan kilpailukykyinen keskikastissa, jossa mm. Volvot, Saabit ja vastaavat kisaavat markkinaosuuksista.
Mutta kun seuraavaksi tuli mersu, niin eroa oli kuin yöllä ja päivällä
Ja silloin tuli taloon hetkeksi rinnalle W123 300D.
Mieluummin sillä liikkeelle monesti lähdettiin, kun priima ghiia sai jäädä pölyttymään kadun varteen
Ja väykyn tultua sai Mondeo poistua kuvioista lopullisesti.
Mutta kuten edellä totesin, niin varteenotettava kulkine ehdottomasti.
Tilaa riitti, oli automaatti ja ilmastointi.
Ripeäliikkeinenkin vielä tuolla konevaihtoehdolla.
Hyvä peli jos ei paremmasta tiedä.
Eli on ihan kilpailukykyinen keskikastissa, jossa mm. Volvot, Saabit ja vastaavat kisaavat markkinaosuuksista.
Mutta kun seuraavaksi tuli mersu, niin eroa oli kuin yöllä ja päivällä
Ja silloin tuli taloon hetkeksi rinnalle W123 300D.
Mieluummin sillä liikkeelle monesti lähdettiin, kun priima ghiia sai jäädä pölyttymään kadun varteen
Ja väykyn tultua sai Mondeo poistua kuvioista lopullisesti.
Mutta kuten edellä totesin, niin varteenotettava kulkine ehdottomasti.