M119.974, 5.0 V8 32V -92 moottori ja sen elämä...

Katso myös W201.
jarmo65
Viestit: 109
Liittynyt: 05.11.2005 18:27
Paikkakunta: itäuusimaa

Viesti Kirjoittaja jarmo65 »

Bensanpaineet heittelee toinen pumppu rikki ei huomaa välttämättä normaaliajossa kovassakiihdytyksessä työntävä ei lähdepäälle aiheuttaa sen nykimisen.Ootko kysynnyt Rollelta. :?
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Viesti Kirjoittaja Aki »

Rolle kävi ajamassa eikä saanut koeajolenkillä sitä nykimään. Jakajankansia epäili, mutta kun ne oli jo vaihdettu niin ei osannut sanoa muuta. Ostan sen sytkäboxinkin jostain koska se sytytys ei ollut kunnossa kovemmilla kierroksilla. Sanoivat ainakin tuolla Alppilan autohuollossa että sillä se sytytysongelma "saattaa" korjaantua. Ompahan sitten kaikki sytytysosat uusittu. Yhteishintaa tälle en edes ala laskea.

Pitää tota bensapumppu juttua alkaa miettimään ihan tosissaan. Jos uusisi molemmat mikäli niitä siellä kaksi on. Taitavat olla vaan tyyriitä nekin ja erilaiset mitä missään muussa mallissa 8) :x .
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Aki H. kirjoitti:Sytkäboxin meinasin ostaa extemporee, mutta hinta on vaivaiset n.2500€. Sillähän saa jo paljon muutakin fiksumpaa ostettua.
Että mitä helevettiä? Viistoista tonnia vanhaa yks sytkän ohjainyksikkö??? :shock:
Noh köyhän puhetta, mutta kuulostaa kyllä varsin järjettömältä hinnalta...
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Vihdoinkin... mutta mistä uusi tilalle halvimmalla?

Viesti Kirjoittaja Aki »

Noniin...

Elikkä johtosarja on ainakin 100% viallinen siinä imusarjan vieressä molemmin puolin. Ruiskun "piuhoja" mitä luultavammin. Tänään jälleen puhdistelin, purin / tutkin moottoritilaa ja johtosarjoja. Kun tuli näiden "keksi pipari" täytteisten johtojen vuoro niin puhdistus loppui lyhyeen. Sisuskalut murenivat kuten koko johto. Nyt vain metsästämään uutta johtosarjaa jostain...

Sytkäboxi ja bensapumput jääköt ostamatta toistaiseksi. Nämä johdot kun ovat jo silmämääräisesti aivan roskis tavaraa niin ne uusin ensin. Kaasuläppähässäkkä vaihdetaan myös koska se on jo hankittu. Sitten sen pitäisi alkaa jo toimia. Mitä luultavammin :wink: 8)

Nyt on vain hetkellinen vaje budjetissa että sekin täytyy ensin hoitaa kuntoon :lol: .
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Nyt alkaa näkyä valoa tunnelin päästä...

Viesti Kirjoittaja Aki »

Liksapäivä ja johtosarja saapui. Piti tilata veholta jonka kautta toimitusaika oli huimat 3pv. Tiistaina iltapäivällä tilasin ja tänään sain samoihin aikoihin.

Oli muuten ihan erimerkkinen tämä uusi johtosarja. Onko sitten kestävämpi siihen en osaa vastata. Asennuksesta on n.30 kuvaa eli tarkoitus olisi tehdä ohjeet siitä. Simppeli juttu tuo vaihtaminen jos vain löytyy hermoja ja halukkuutta nysvätä. Itselläni meni aikaa operaatioon n.2h. Maltti on valttia ja vielä 10km koeajo päälle. Ei nykinyt vaikka losotti ja ajeli tasanopeutta sen jälkeen. Saa nyt nähdä oliko nykimisen aiheuttaja tässä :idea: . Jos oli niin 610€ jäi maksamaan tämä korjaus. Omalle työlle en laske hintaa koska itse tykkään näpräilystä :wink: .

Vanha johtosarja on hyvä aihio. "Pikku" askartelulla siitäkin saadaan vielä käyttökelpoinen, ehkä joskus :roll: .
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Re: Nyt alkaa näkyä valoa tunnelin päästä...

Viesti Kirjoittaja piippu »

Aki H. kirjoitti:Liksapäivä ja johtosarja saapui. Piti tilata veholta jonka kautta toimitusaika oli huimat 3pv. Tiistaina iltapäivällä tilasin ja tänään sain samoihin aikoihin.

Oli muuten ihan erimerkkinen tämä uusi johtosarja. Onko sitten kestävämpi siihen en osaa vastata. Asennuksesta on n.30 kuvaa eli tarkoitus olisi tehdä ohjeet siitä. Simppeli juttu tuo vaihtaminen jos vain löytyy hermoja ja halukkuutta nysvätä. Itselläni meni aikaa operaatioon n.2h. Maltti on valttia ja vielä 10km koeajo päälle. Ei nykinyt vaikka losotti ja ajeli tasanopeutta sen jälkeen. Saa nyt nähdä oliko nykimisen aiheuttaja tässä :idea: . Jos oli niin 610€ jäi maksamaan tämä korjaus. Omalle työlle en laske hintaa koska itse tykkään näpräilystä :wink: .

Vanha johtosarja on hyvä aihio. "Pikku" askartelulla siitäkin saadaan vielä käyttökelpoinen, ehkä joskus :roll: .
Oho! olivat tarkistaneet vissiin hintoja veholla kun itselle maksoi reilu vuosi sitten johtosarja 1150€ ja sytytyksen ohjausyksikkö (mitä kyselit tuossa aiemmin) 3200€ :shock: Tosin sytkäboxi eri numerolla että siitä varmaan ero, mutta tuo johtosarja :?:

Mutta enivei, kiva että toimii :D itsellä ei ihan kaikki vieläkään :supersad:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Re: Nyt alkaa näkyä valoa tunnelin päästä...

Viesti Kirjoittaja Aki »

piippu kirjoitti:
Mutta enivei, kiva että toimii :D itsellä ei ihan kaikki vieläkään :supersad:
:ttu: ...toimi, hetken. Taas havaittu nykimistä, mutta vain yksittäisiä kertoja. Enää ei nyi kuin kerta luontoisesti. Eikä tunnu olevan väliä missä ja milloin. 100km matkalla nykäisi loppupäässä 3krt 10km matkalla. Nykäisyt olivat tosi voimakkaita. Veto todellakin loppuu kuin seinään. On tää yhtä leikkimistä, mutta periksi en anna. Laitan kuntoon vaikka se olisi mun viimeinen tekoni :amis_selittaa: . Saa nähdä mitä Rolle sanoo kun auto menee sille kuun lopussa.
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Viesti Kirjoittaja Aki »

Noniin...

Sain auton tänään huollosta Rollelta ja paljon saatiin aikaan. Löytyi aika outoja juttuja jotka voivat olla aiheuttaneet nykimistä.
1. Kaasuläppärungon tiiviste oli viallinen.
2. Kaasuläppärungon alle oli edellisessä yksikön väihdossa jäänyt alipaineletku. Letku oli täysin käyttökelvottomassa kunnossa. Oli laatikolle menevä joka ohjaa E/S kytkintä.
3. Sytytysboxille menevä alipaineletku viallinen. Täysin kovettnut ja mureni kuulema käsiin.

Uusittuja osia:
1. Kaasuläppärunko, vanhassa ei kuitenkaan ollut mitään vikaa joten hieman turha ostos :roll: . Ompahan nyt kuitenkin uusi :wink: .
2. Alipaineletkuja useampi kappale.
3. Kaasuläppärungon tiiviste.

Sitte tuli ihan perus juttuja tehtyä kuten tasonsäädön nesteet, etujouset/jousikumit. Nyt ei tarvi olla paineessa kokoajan että puskuri ottaa kanttariin kiinni. Vakaajatangon kumit uusittiin kaikki. Ajettavuus parani jälleen ohjattavuudeltaan. Kulkee kyllä tosi mukavasti, alusta siis kunnossa.

Nykimistä ei esiintynyt n.20km testilenkillä, mutta sen verran on opittu että en ala tuulettamaan... vielä. Vajaa tehoiselta toi tuntuu vieläkin. Välillä tehot tallessa, välillä ihan jossain muualla :nocando: . Ostin sen sytkäboxinkin... turhaan kai. On ainakin uusittu sitten kaikki tyyppivikoina pidettävät. Kalliiksi on korjaukset tulleet, mutta autoa en ole myymässäkään ihan lähi vuosina. Kaikki tai ainakin melkein kaikki on kuitenkin ostettavissa :wink: . Pärstäkerroin on oltava erittäin miellyttävä jos osto tarjouksia joku aikoo esittää. Juustoille en myy tota ikinä...

EDIT(24.10.06): n.3000km takana eikä ole nykinyt vieläkään.
Viimeksi muokannut Aki, 24.10.2006 1:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ari V.
Viestit: 9
Liittynyt: 07.12.2005 21:05
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

Onko nykimiset pysyneet poissa???

Kiinnostaa, kun oman ässän w140-96 nykimiset alkaakin pikkuhiljaa kaatua tähän kaasuläppä tai sen ohjaustsydeemeihin. Aluksi epäilin sähkölaatikon toimintaa, kävin testerissä ja siellä puski vikakoodia EFP, potentiometrin valvonta, tiedonsiirtohäikkä CAN-väylässä EFP:n kanssa... eli aluksi luulin, että EFP tarkottaa tomaatin ohjausboxia, mutta haulla keksin, että sehän onkin elektroninen kaasuläppä!!!
Eli tsekattiinko sinulla tuota Ohjainlaite EFP N4/1:ää, vai oliko vika siimä kaasuläpässä, tiivisteessä, alipaineletkuissa?
W140/W124
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Ari V. kirjoitti:Onko nykimiset pysyneet poissa???

Kiinnostaa, kun oman ässän w140-96 nykimiset alkaakin pikkuhiljaa kaatua tähän kaasuläppä tai sen ohjaustsydeemeihin. Aluksi epäilin sähkölaatikon toimintaa, kävin testerissä ja siellä puski vikakoodia EFP, potentiometrin valvonta, tiedonsiirtohäikkä CAN-väylässä EFP:n kanssa... eli aluksi luulin, että EFP tarkottaa tomaatin ohjausboxia, mutta haulla keksin, että sehän onkin elektroninen kaasuläppä!!!
Eli tsekattiinko sinulla tuota Ohjainlaite EFP N4/1:ää, vai oliko vika siimä kaasuläpässä, tiivisteessä, alipaineletkuissa?
Minäkin tungen tähän keskusteluun :oops: Mitään valojako ei koetauluun ole syttynyt mutta nykii? nykiikö tasakaasullakin vai ainoastaan kiihdyttäessä? onko tuon vikojen nollauksen jälkeen käyty uudelleen testerissä? Nimittäin tuontyylistä vikaa ilmoittaa myös jos konetta kaasuteltu konehuoneesta siitä kaasuvivustosta (menee sekaisin jos sieltä väännetään mutta kaasuvivuston tyhjäkäyntikatkaisija ei avaudukkaan, koska se avautuu vain ohjaamosta kaasua painettaessa)

EFP N4/1 oli muistaakseni se mitä näyttää melkein aina jos kaasuläppävikaa epäillään koska tuo on se ohjainlaite mikä sen vian tarkastaa mutta vika ei ole siinä ohjainlaitteessa vaan kaasuläpässä ja sitä taas kone ei osaa näyttää joten usein tulee vaihdettua väärä osa tuon testerin diagnoosin perusteella :!: (selkeetä :deku: )

Jos epäilet kuitenkin sitä kaasuläppää niin se kannattaa testata ihan erikseen, elikkä irroittaa sen kaasuläpän liitin (kaikki johdot kiertää semmosen pyöreän pitkulaisen liittimen kautta ja pitäisi sijaita rintapellin lähellä apparin puolella) ja mitata (ei onnistu kotikonstein) sen toiminta erillään (arvot löytyi ainakin bosch autosähkökorjaamolta) koska itselläkin testerit ilmoitti vaikka mitä vikoja ja kaikenlaista vaihdettiinkin ennekuin käsitettiin mitata tosiaan tuo kaasuläppä erillään ja siinähän se vika olikin SILLÄ kertaa ja kuitenkaan mikään testeri ei sitä kaasuläppää missäänvaiheessa suoraan viaksi näyttänyt :shock: koita nyt ottaa sitten tuosta kirjoituksesta mitään selvää mutta näin se oli :happy: menen nukkumaan :oops:

ps. tuossa on hieman paneuduttu tuohon kaasuläppään http://pages.prodigy.net/jforgione/MB_asr.html ja tuossa koko helahoito (kannattaa tehdä yleissilmäys tarjontaan koska ainakin itselle ollut todella paljon apua tuon sepän ajatuksista) http://pages.prodigy.net/jforgione/MB_S500.html
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Viesti Kirjoittaja Aki »

Ari V. kirjoitti:Onko nykimiset pysyneet poissa???

Eli tsekattiinko sinulla tuota Ohjainlaite EFP N4/1:ää, vai oliko vika siimä kaasuläpässä, tiivisteessä, alipaineletkuissa?
Ei ole nykinyt enää. CAN-johdot ja/tai EMS-ojhainlaite epäkunnossa herjasi testeri. Tämä ei kuitenkaan kuulema liity nykimiseen mitenkään sanottiin Alppilasta.

Kaasuläppäyksikkö oli kuulema lopulta kunnossa. Mitä en yhtään epäile koska vaihdettu jo kertaalleen joskus. Kolmas siis jo tässä autossa. Olin kuitenkin ostanut jo uuden ja kun vanha oli irrallaan niin laittoivat sen uuden tilalle. Vanhakin on jo mennyt eteen päin.
Ari V.
Viestit: 9
Liittynyt: 07.12.2005 21:05
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

Eli tuossa alla vielä ne vikakoodit:

"yhden laatikon sisältö"
EFP
Diagnoositunniste 0/02

006 Ohjainlaite EFP N4/1

048 Ohjearvopotentiometri, potentiometrin valvonta M16/lrl

096 Käynnistyksenesto- ja peruutusvalokatkaisin S16/1(liekkö oleellinen??)

224 Tyhjäkäyntikatkaisin S29/3 (liekkö oleellinen??)

Eli tuollaista.

Seuraavassa "laatikossa" oli:
ASR
Diagnoositunniste 3/03

C1021 CAN-tiedonsiirrossa EFP kanssa häiriö.

Tuommosta puskee eli voiko nuo tulla vain siitä, että antaa kaasua konehuoneen puolelta?
Jos tuon uskaltaa pajalle viedä, niin kannattanee luetuttaa vikakoodit uudelleen.

Eli nykiminen tapahtuu nimenomaan kiihdytysvaiheessa- ei tietenkään aina, vaan välillä menee montakin reissua ilman mitään.
Varoitusvaloja ei mielestäni ole syttynyt
Ja vielä erotteluna EFP on elektroninen kaasupoljin ja sitten on erikseen ETA(electronic throttle acculator) lienee elektronin kaasuläppä.
En tiedä, kun maallikko olen näissä asioissa, mitä epäilen viaksi, mutta tuo EFP oli vikakoodeissa ja siksi sitä epäilin, mutta jos tietosi on tosi, voi vikakoodit siis olla "bluffia".
Vaikeeksi menee.......... en mielelläni lähtisi tuolle Aki H:n linjalle että vaihdetaan kaikki mikä eteen tulee........... ei sillä etteikö olisi mukava saada uutta komponenttiä sisuksiin........... mutta ei viittisi maksaa toista auton hankintahintaa siitä ilosta, että "maailmankaikkeuden kaikkien autojen äiti" suostuisi suoriutumaan hommistaan NYKIMÄTTÄ (ja miksei muutenkin kunniakkaasti)
Viimeyön tunteina muuten just kelasin, miksi minusta aikoinaan tuli Mersumies: siksi, että köyhällä ei ole varaa ostaa huonoa, ostinkin W123:sen, sen kaupoissa olen katunut vain sitä, että 9 vuoden moitteettoman palvelun jälkeen menin myymään sen............. ja tällä tiellä sitä ollaan......... alkuperäisestä filosofiasta on alettu etääntymään vaivihkaa jo vuosia sitten............. pitäisköhän ensyänä pohtia sitä miks menin joskus naimisiin............pitäisköhän ensyönä jo nukkua välillä.....pitäisköhän jonkun jeesata mua..........jos ei teknisesti niin sitten henkisesti.....pitäisköhän.....
W140/W124
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Viesti Kirjoittaja Aki »

Ari V. kirjoitti: Vaikeeksi menee.......... en mielelläni lähtisi tuolle Aki H:n linjalle että vaihdetaan kaikki mikä eteen tulee...........
Enhän minä niin olisi ilman neuvoja tehnytkään :roll: . Noudatin vain Mercedes-Benzin virallisen merkkikorjaamon ohjeita ja vaihdoin kaikki ne osat joista heidän mukaansa nykiminen ja muut tietokoneen herjaamat virheet johtuivat. EN SIIS SUOSITTELE TÄTÄ KENELLEKKÄÄN :!:

Jos olisin vienyt auton kerralla "oikeaan" paikkaan jossa vika olisi selvitetty niin olisin säästänyt tavallisen henkiläauton verran euroa. Kukaan vaan ei tiennyt sitä paikkaa johon auton viedä. Pitäjänmäen veho ja etenkin tämä Alppilan autohuolto piti olla niitä parhaita näiden vikojen korjaajia. Suomen mercedes-banz klubikin suositteli näitä vaihtoehtoja kun sieltä kyselin.

Toivottavasti sinulla käy parempi onni vikojesi suhteen. Itse en luota enää koskaan virallisiin merkkikorjaamoihin. Ainakaan täällä Suomessa...

Tässä muutamia kuvia omista tietokannoista joista voipi päätellä jotain.
Kaavio 1Kuva Kaavion tunnukset 1Kuva Kaavion tunnukset 2Kuva

Niin ja kuten noista aiemmista viesteistä ei selvinnyt niin olen uusinut sen sytytysboxinkin. Sen olisin ehdottomasti jättänyt ostamatta mikäli olisin tiennyt sen että se boxi joko toimii tai sitten ei toimi. Vaihdolla ei ollut mitään vaikutusta mihinkään(paitsi rahat meni). Oli kyllä ehdottomasti kallein turhaostos tänä vuonna. Onneksi saan todennäköisesti vanhan boxin myytyä asiasta ymmärtävälle.

Tehottomuuteen ja lämpö ongelmiin lähdetään hakemaan syytä tällä kertaa moottori avaamalla. Jos se vaikka keväällä sitten toimisi ja jotain vikaakin silmämääräisesti talven aikana löytyisi :( . Samalla kun irroitellaan osia niin "perushuoltoa" samalla. Vesipumpun vaihtokin on tehty vallan hankalaksi. Insinööreillä ollut hauskaa :lol: :evil: .
Ari V.
Viestit: 9
Liittynyt: 07.12.2005 21:05
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

Sorry Aki H. :oops:
En tarkoittanut, että olisit itse ne kaikki mokkulat vapaasta tahdosta vaihdattanut. Lähinnä käytin tuota juuri KAUHUSKENAARIONA siitä, miten voi käydä, kun vie auton ns. merkkikorjaamokierrokselle. Pitskun VEHOA mullekkin on suositeltu :shock:
W140/W124
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Viesti Kirjoittaja Aki »

Aki kirjoitti: Tehottomuuteen ja lämpö ongelmiin lähdetään hakemaan syytä tällä kertaa moottori avaamalla. Jos se vaikka keväällä sitten toimisi ja jotain vikaakin silmämääräisesti talven aikana löytyisi :( . Samalla kun irroitellaan osia niin "perushuoltoa" samalla. Vesipumpun vaihtokin on tehty vallan hankalaksi. Insinööreillä ollut hauskaa :lol: :evil: .
Jatkan tähän...
Nykiminen on taakse jäänyttä elämää mutta tehottomuus vaivaa aina välillä. Talven aikana "piti" tehdä vaikka mitä mutta tekijäliikkeen puolelta ei saatu mitään aikaiseksi. Vieläkin moottorin osalta tapahtuva "sädehoidon" ajankohta on avoinna ja olen ilmeisesti siinä kuuluisassa "jonossa". Tästä lannistumatta olen tehnyt töitä, hankintoja ja kiperiä päätöksiä. Sellaiseen tulokseen päästy että seuraavat operaatiot ovat:
- Pakoputkisto pakosarjalta -> sinne takapuskurille uusiksi. Katalysaattorit vaihtuvat paremmin virtaaviin.
- Lambda samalla että sekin on sitten uusi.
- Bensapumput ja suodatin. Näkee oliko niissä jotain oleellista kun niitäkin veikkailtiin aikoinaan.

Sitten sitä seuraavaan operaatioon on jo hankittu mm.
- Visko.
- Vesipumppu / termari.
- Jäähdytin
- Ilmastoinnin kompressori.
- Paisuntasäiliö.
- Pieni määrä kirjallisuutta M119.974 moottorista ja sen eri versioista.
Hankitaan lisäksi:
- Puolat 2kpl.
- Lohkolämmitin, sisäpiuha ja akkulaturi.
Aki kirjoitti:[Onneksi saan todennäköisesti vanhan boxin myytyä asiasta ymmärtävälle.
Kyllä se meni eteen päin mutta eräs aika oleellinen juttu on jäänyt saamatta. Maksu :roll: :shock: :contract: ... EDIT: Nyt on maksettu.
Viimeksi muokannut Aki, 02.9.2007 14:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Illalla saan auton, toivottavasti.

Viesti Kirjoittaja Aki »

Putket on valmiit. :arrow:
Huomenna kuvia jos ketään kiinnostaa...
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Re: Illalla saan auton, toivottavasti.

Viesti Kirjoittaja dry »

Aki kirjoitti:Putket on valmiit. :arrow:
Huomenna kuvia jos ketään kiinnostaa...
Jo vain, jännityksellä seurataan :shock:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Mie olen ollut kokoajan siinä luulossa, että tähän tuli kokonaan uusi mylly, mutta kaatuiko se nyt sitten toimitusvaikeuksiin saman puljun toimesta vai missä mennään?

Onhan se jo puoli voittoa se nykimisen voittaminen (etenkin kun tietää sen nykimisen alkavan kohta uudestaan jostain muusta syystä..), mutta se tehohävikki oli kyllä aika iso.

Kuinka paljon sitten saisi tietoa, jos tuon koneen ajaisi tehopenkissä ja seokset ym näkisi sitten. Muistin mukaan tuo teki niitä alkupätkiä putkistosta järkyttävän kuumaksi. Ja kun näkisi tehokäyrät ym, niin joku fiksu voisi niitä lukemalla rajata jotain vika kohteita.

Toivotaan, että lähtisi toimimaan edes kattien vaihdolla, mutta mitäs seuraavaksi..
W124 500E
W903 316cdi
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

:director: Haloo, nyt on jo huominen. Missä kuvat :protest:

Elikkä kiinnostaa todella paljon :P samalla pelkään että alkaa nostamaan itselläkin lämpöä :kuume: tuohon putkihankintaan......

Tulikos ne nyt sitten sieltä missä konettakin ihmeteltiin ja josta minäkin olin putkistoa kysellyt :?:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
Tarmo
Judge Mese
Viestit: 1928
Liittynyt: 05.11.2005 13:22
Paikkakunta: Box

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

Äänimaailma oli melkoisen kyrväkäs... :shock:
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Made by Lakesteel....

Viesti Kirjoittaja Aki »

Tässä niitä kuvatuksia... tavoitteena oli että putki olisi myös komia ja sitähän se mielestäni on. Saapi arvostella...
Kuva

Kuva

http://www.lakesteel.org/
Hintaa 1600€ :idea:

Tehon ja väännön lisäyksestä en osaa sanoa muuta kuin että isommilla vaihteilla ainakin jaksaa mennä paremmin. Äänet ovat voimakkaat pyörityksessä mutta tasakaasulla erittäin miedot. Motarilla kun ajelin niin eipä tarvi puheääntä korottaa missään vaiheessa. Eikä murina ole häiritsevää täyskaasu kiihdytyksissäkään.

Bensapumput, suodatin ja lambda vaihdettiin myös ja edelleen ne tehot ovat välillä kateissa. Sama juttu jatkuu vieläkin että yht´äkkiä kone alkaa ikään kuin "booaamaan". Kaasua saa painaa enempi mutta nopeus ei nouse. Kuka tämän vaivan osaa autosta vielä korjata niin palkitsen varmasti :idea: .
Sitten se kuuluisa mutkissa nykiminen kun antaa kaasua kunnolla ja välillä sammuminen. Samoja ongelmia on noilla Amerikan pojillakin eivätkä ole saaneet mitään merkittävää edistystä aikaan. Kai se on uusittava johto kerrallaan jos se olisi joku...
pt kirjoitti:Mie olen ollut kokoajan siinä luulossa, että tähän tuli kokonaan uusi mylly, mutta kaatuiko se nyt sitten toimitusvaikeuksiin saman puljun toimesta vai missä mennään?
Niin se uusi kone todellakin piti tulla. Toimittajasta kaikki kiinni ja eivät näköjään pysty sitä sitten hankkimaan(kovista lupauksista huolimatta). Harmittavaa kun kerkesin jo hehkuttaa :( . Tosin vanha kone kun toimii niin miksi sitä vaihtamaan. Vähän isompi huolto ja ajoa. Sen ketjun ja laaharit haluaisin vaihdattaa jos joku osaava moiseen homman löytyisi. JÄRKEVÄLLÄ summalla ja aikataululla(ei mitään viikko tolkulla seisottelua) tietty.

Tuon takapuskirin aukon haluaisin pienemmäksi ja tuolle uudelle putkelle muotoilluksi. Osaavaa ja edullista tekijää kaivataan :idea:

Tänään on ollut taas kuuluisa "heikko" hetki ja auton myyminenkin kävi mielessä. Eikö tästä maasta löydy oikeasti ketään joka osaisi vain sanoa päivän tutkimisella että tossa on vika? Ja se vika olisi OIKEASTI sitten siinä.
Viimeksi muokannut Aki, 26.8.2007 17:20. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Tämä firma käsittääkseni tekee putken melekeen autoon kuin autoon

:arrow: http://www.eurostainless.fi/
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Tarmo
Judge Mese
Viestit: 1928
Liittynyt: 05.11.2005 13:22
Paikkakunta: Box

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

Tuskin tuota nyt ihan heti tarvitsee uusia? :roll:
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Re: Made by Lakesteel....

Viesti Kirjoittaja piippu »

Aki kirjoitti: Tänään on ollut taas kuuluisa "heikko" hetki ja auton myyminenkin kävi mielessä. Eikö tästä maasta löydy oikeasti ketään joka osaisi vain sanoa päivän tutkimisella että tossa on vika? Ja se vika olisi OIKEASTI sitten siinä.
Varmasti löytyy, kunvain sais selville että kuka se henkilö on :roll: Ja samoja mietteitä käynyt usein itselläkin mielessä heikkoinahetkinä tuon myymisestä :oops: Mutta vielä sitä jaksetaan........


Ja tosiaan, HIENO PUTKI :idea: mietityttää vain miksi heivasit sen eisenmannin pois? Samoin mietityttää että mitä virkaa on tuolla X-pipellä koska yhdistyyhän putket muutenkin heti kattien jälkeen? :oops:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

X-pipe on kuitennii eri asia kuin yhdistyvä putki.
Tuolla edempänä antaa paremmin kaivattuja asioita.
Hmmm, saisi olla minun makuuni vieläkin lähempänä keulaa... Nooh.

Doppelkorsteeniahan tuo vähän (taas minun makuuni) kaipailis.
Kai se ääni sitten kertoo mikä siellä pellin alla peuhaa. :twisted:
Pro HVM
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

TAlvirenkaat alla koko kesän... ihanata tai sit ei, prkl!

Viesti Kirjoittaja Aki »

Tässä hieman kuvatuksia auton tämän hetkisestä ulkonäöstä tältä päivältä.

Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva
piippu kirjoitti: Ja tosiaan, HIENO PUTKI :idea: mietityttää vain miksi heivasit sen eisenmannin pois?
Se oli jo kuitenkin 2001 vuodelta(ainakin siihen stanssatun lätkän mukaan) enkä sitä enää tuon uuden putken kanssa halunnut. Oli jo aika kulahtaneen näköinen(paitsi päät). Irroituksessa siitä meni toinen pää lyttyyn joten kaatopaikalle jouti. Vanhat katit olivat ainakin takapäästään(mitä siälle näki) virheettömät. Etupuolta ei nähnyt kun motivaatio ei riittänyt sen rälläkömiseen viimeyönä kun hain auton. Eli mitä luultavammin katit eivät olleet tukossa :idea: .
Viimeksi muokannut Aki, 26.8.2007 20:58. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Rässi66 kirjoitti:X-pipe on kuitennii eri asia kuin yhdistyvä putki.
Tuolla edempänä antaa paremmin kaivattuja asioita.
Hmmm, saisi olla minun makuuni vieläkin lähempänä keulaa... Nooh.
Kerro kerro :P Mitä asioita? Vääntöä, herkkyyttä vai mitä ja mitenkä sijoitus mitoitetaan? (putken kok.pit vs. halkaisija + moottorin koko?)

Joo, oon pudonnu taas tuonkin aiheen kärrystä ja ihmetellyt noissa tuning lehdissä kun näyttää olevan kaikissa kipoissa tuo X-pipe nykyään.....ei silloin Kekkosen aikana......

ja tarkoituksen olis jossainvaiheessa värkätä itse itselleni tuo "piippu" kun tulee muutenkin päivät vietettyä tuon rosterin parissa. Itte ku teköö niin tuloo.....no tuloo just sellaanen ku osaa teherä :happy:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4400
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Helv###n hyvässä asennossa,mitkä jouset alla?
Ja onkos spacerit,vai millä et:llä nuo vanteet on.Vakiokaarillakin tuonnäköne vanne jää melko sisään,yleensähän noissa on joku 49 et-luku.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Hieno on putki ja hieno on auto. 8)

Mutta onkos se nyt _ihan varmaa_, ettei vika ole sytkäboksissa? Itellä loppu tuossa rottelossa kaikki kummittelut kun boksi vaihdettiin 200v autoa vanhempaan versioon... :roll:
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Sytkäboxikin on uusittu... puolat vielä ei.

Viesti Kirjoittaja Aki »

Vesa.... KIITOS :oops:

Ihan ajatuksella koko topicsi :idea: . Vai havaitsenko ironiaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”