Viitos vaihteen voitelu ..?
Viitos vaihteen voitelu ..?
Heips!
80-luvun Hiace:issa sanotaan "kiellettävän" ajo alle 80km/h nopeuksissa viitos vaihteella, ikäänkuin vaihdelaatikonvoitelun puutteessa..?
Miten mahtaa mennä w124, 250D farmarissa, jossa pakki on kakkosen vieressä?
Kierrokset on kuitenkin korkealla ja "aine" maistuu kun ajaa oikeaa 120km/h:ssa eli mittarin 127km/h.
Eli mitkä on reaktiot laatikossa jos ajaa mittarin mukaan 60km/h (norm 56km/h) ja käyttää viidos vaihdetta?
80-luvun Hiace:issa sanotaan "kiellettävän" ajo alle 80km/h nopeuksissa viitos vaihteella, ikäänkuin vaihdelaatikonvoitelun puutteessa..?
Kierrokset on kuitenkin korkealla ja "aine" maistuu kun ajaa oikeaa 120km/h:ssa eli mittarin 127km/h.
Eli mitkä on reaktiot laatikossa jos ajaa mittarin mukaan 60km/h (norm 56km/h) ja käyttää viidos vaihdetta?
Re: Viitos vaihteen voitelu ..?
en tiiä vastausta kysymykseesi mutta sen tiedän että juuri hiacessa ja varsinkin land cruiserissa ajamalla alle 80km/h 5-vaihteella särkee sen. Näitä 5-vaihde rikkinäisiä land cruisereita nimittäin riittää. en tiedä mistä se sitten johtuu, juuri tuosta voitelusta vai mistä. Itse ajelin kuivalla laatikolla koko talven, ja kuitenkaan mitään ei käynyt, ei edes ääntänyt pahasti. Tosin aika jäykkä oli laatikko pakkasilla ja ei meinanut mennä vaihteet silmäänpiirape kirjoitti:Heips!
-
- Perunankeittäjä
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Reippailla kierroksilla. Mie en kuvittelekkaa että taajamis viitosta sitte vasta matkavauhdissa kun 80 tai enemmä.
W201 2,5D 5V Kaipa lähes sama vaihteisto, kai ?
Minusta jurraamatta menee 40 km/h kolmosella, ja nippanappa nelosella 50km/h.
Ja trailerii tai no jaa, en sanokka kun mun autolla ei vedetä asuntovaunuu ikinä.
Ni trailerii pelkästään nelosella, korkeintaa reilus alamäes viitosella.
Mutta kun vähänki ahistaa ni het neloselle.
Mun auto on mun ja sillä ei muut aja.
Ja viitonen on vain matkavaihde,yli 90km/h,jurisi tai ei, no ei ainakkaa meikän käytös jurise.
Mie huuvvatan mielluumi ko sären jurinalla.
Särkyyhän se joskus kumminkin.
W201 2,5D 5V Kaipa lähes sama vaihteisto, kai ?
Minusta jurraamatta menee 40 km/h kolmosella, ja nippanappa nelosella 50km/h.
Ja trailerii tai no jaa, en sanokka kun mun autolla ei vedetä asuntovaunuu ikinä.
Ni trailerii pelkästään nelosella, korkeintaa reilus alamäes viitosella.
Mutta kun vähänki ahistaa ni het neloselle.
Mun auto on mun ja sillä ei muut aja.
Ja viitonen on vain matkavaihde,yli 90km/h,jurisi tai ei, no ei ainakkaa meikän käytös jurise.
Mie huuvvatan mielluumi ko sären jurinalla.
Särkyyhän se joskus kumminkin.
VALMET 5oo -69
-
- Perunankeittäjä
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Mie en vejä traileria ikinä viitosella. Ei ikinä. EI En ikinä.!!!!
En vaikka ois pakko
Eipähän toi ahtamoton kyll mene viitosella ku myötäset.
Mulle joku on sanonu eetä nelone menöö läpi askin ja välitys tapahtuu perässä.
Ja jokii aika sit ko helteel ol veto ni oikei syntikat vaihoin enne lähtöö.
No nii, nyt saa sanoo, turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
En vaikka ois pakko
Eipähän toi ahtamoton kyll mene viitosella ku myötäset.
Mulle joku on sanonu eetä nelone menöö läpi askin ja välitys tapahtuu perässä.
Ja jokii aika sit ko helteel ol veto ni oikei syntikat vaihoin enne lähtöö.
No nii, nyt saa sanoo, turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
VALMET 5oo -69
Minäkään en viitosta vielä neljässäkympissä laita, kun kaasua polkiessa mennee korvat lukkoon ja ikkunat hajoaa koriresonanssin takia
Mutta 55-> ilosesti jo viitosella, mikäli ei tarvitse kiihdytellä. Tosin muuta kun tasamaatahan täällä Pohjois-Pohjanmaalla ei sitten olekkaan
Kulkine siis 124 200D
Tosin oon minä koittanu sitä voitelua parantaa laittamalla sprayvaseliinia vaihdekepin juureen, kai se siitä valluu laatikkoon
Mutta 55-> ilosesti jo viitosella, mikäli ei tarvitse kiihdytellä. Tosin muuta kun tasamaatahan täällä Pohjois-Pohjanmaalla ei sitten olekkaan
Kulkine siis 124 200D
Tosin oon minä koittanu sitä voitelua parantaa laittamalla sprayvaseliinia vaihdekepin juureen, kai se siitä valluu laatikkoon
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje