VAZ 2103 Zhiguli eli tutummin Lada 1500 S

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
ssdesign
Mr.Tuning
Viestit: 551
Liittynyt: 03.10.2005 7:30
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja ssdesign »

No onhan tuolle kertynyt hintaa. :lol:
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

ssdesign kirjoitti:No onhan tuolle kertynyt hintaa. :lol:
Niin huomasin just et tuossahan on virhe... 4000 EEK on noin 266 EUR. :shock: Mutta ollaan ihan hiljaa jooko :lol:
Kimmo86
Viestit: 71
Liittynyt: 27.8.2006 18:36
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Hmm.. Koskas nähdään tää helmi livenä jossain miitinkissä? Vuosikokouksessa helmikuussa kenties? :D
Volvo 144 -71
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Kimmo86 kirjoitti:Hmm.. Koskas nähdään tää helmi livenä jossain miitinkissä? Vuosikokouksessa helmikuussa kenties? :D
Ei ajella talvisin, sitä varten on 21051... :lol:

Olin mä kesällä stadilaisladistien kokoontumisessa, sieltä oli jotain kuvia kyllä, ainakin nää Jaakkiman ottamat.
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Jaahas... Zhiguli on saateltu talviteloille. Ongelmittakaan ei ihan vältytty, joten keväällä on sitten navanvaihto pakostikin edessä. Samalla tietysti vaihtas laakerit ja vaikka vetarit ja muut mikäli tarvetta ilmenee.

Ostin autotarvikeliikkeestä sellasen kuivainpallon, asetin sen keskellä sisätilaa, käsijarrukahvan päälle, saas nähdä miten tuollainen toimii sitten... :wink:
Kimmo86
Viestit: 71
Liittynyt: 27.8.2006 18:36
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

raul kirjoitti:Jaahas... Zhiguli on saateltu talviteloille. Ongelmittakaan ei ihan vältytty, joten keväällä on sitten navanvaihto pakostikin edessä. Samalla tietysti vaihtas laakerit ja vaikka vetarit ja muut mikäli tarvetta ilmenee.


Eipä hätää, venäläinen insinööri on kehitellyt Ladan vetarit niin että koko paska eli vetari/ pyörännapa/ laakeri on samassa paketissa, joka on niin helppo vaihtaa että sitä ei pysty ryssimään edes itse Erkki 8) Ja ehjiä vetareita laakereineen päivineen löytyy tietysti jokaisen ladaharrastajan nurkista vaikka muille jakaa :P

Vaihto menee niin jotta ensin rengas ja jarrurumpu mäkeen jonka jälkeen vetarin laipan kiinnitysmutterit auki ( 4kpl) ja sitten nitkuttaa vetaria ulospäin vaikka meisselillä jotta laakerin ulkokehä irtoaa banjosta. Laakeri ei ole yleensä kovinkaan tiukassa koska sovite on melko löysä ja stefan läpi tihkuva öljy pitää paikat liukkaina :lol: Mitään ulosvetimiä tai vastaavia ei normaalisti tarvitse, lähinnä silloin jos auto on seissyt pitkään ja laakeri on jämähtänyt kiinni..
Volvo 144 -71
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Juu näinhän mä aattelin sen jotenkin menneenkin, eli iisi biisi, en oo aiemmin joutunut tuota tekemään. Kiitti selkeästä ohjeesta! :D
Kimmo86
Viestit: 71
Liittynyt: 27.8.2006 18:36
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

raul kirjoitti:Juu näinhän mä aattelin sen jotenkin menneenkin, eli iisi biisi, en oo aiemmin joutunut tuota tekemään. Kiitti selkeästä ohjeesta! :D


Ok, hyvä jos sait selvää :lol:
Volvo 144 -71
Avatar
SamuliS
Käkisalamen Kuatro
Viestit: 1291
Liittynyt: 11.10.2005 13:18

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

Ei kyllä, piti tulla oikein uudestaan ihmettelemään. On se vaan pirun hieno, toi oma kun on :shock: ruma.

[edit]
raul kirjoitti:
Kimmo86 kirjoitti:Hmm.. Koskas nähdään tää helmi livenä jossain miitinkissä? Vuosikokouksessa helmikuussa kenties? :D
Ei ajella talvisin, sitä varten on 21051... :lol:

Olin mä kesällä stadilaisladistien kokoontumisessa, sieltä oli jotain kuvia kyllä, ainakin nää Jaakkiman ottamat.
Per**le teillekö se oli ku huutelin bussin (mersun :evil: ) ratista, kehuin hienoja laapotteja, on tää maailma pien. Kattelinkin että on niin hieno Lada...
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

SamuliS kirjoitti:Per**le teillekö se oli ku huutelin bussin (mersun :evil: ) ratista, kehuin hienoja laapotteja, on tää maailma pien. Kattelinkin että on niin hieno Lada...
Oho ai niinkö... siis juuri tuolloin elokuussa? Mitäs bussia ajat? Sinistä? Meni ainakin multa ohi...

Juu mut maailma on pien. Nyt tuli vierotusoireita kun näki noita kuvia... :cry: :cry: :cry:

No kesä on taas pian :P
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Tuotanuin, mikä tuoon?
:shock:
Pro HVM
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Rässi66 kirjoitti:Tuotanuin, mikä tuoon?
:shock:
Hö? Letkun nipistin. :D
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Rässi66 kirjoitti:Tuotanuin, mikä tuoon?
:shock:
Ekkönää tiiä? Venäjäläinen joulukuusenkoristeen ripustin tietenkin... :lol: :shock:
..
No ei kai... joku Ladan alapallonivelen vaihtoon tarkoitettu työkalu 8) en tiiä tarkemmin kun en oo vaihdellu... Mut sen muistan et tää piti nyt olla semmonen toimivampi versio :roll:
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Oon tässä alkutalven - vai loppusyksyn - kosteiden kelien ajan ihmetellyt tuon kosteudenpoistajapallon toimintaa. Joko autossa on normaali ilmankosteus tai sitten pallo aineineen ei oikein toimi. Hile vaikuttaa "koskemattomalta", kerääntynyttä nestettä pallon pohjalla ei ole. Saas nähä kuin käy...

Sitten tällänen kulttuuripläjäys, joka ei mahdollisesti mesellä ole aikaisemmin ollutkaan, eli kotimainen mainosfilmi 1500 ässästä... 8)
Avatar
PK
Autoencyklopedia
Viestit: 1481
Liittynyt: 01.10.2005 20:18

Viesti Kirjoittaja PK »

raul kirjoitti:Oon tässä alkutalven - vai loppusyksyn - kosteiden kelien ajan ihmetellyt tuon kosteudenpoistajapallon toimintaa. Joko autossa on normaali ilmankosteus tai sitten pallo aineineen ei oikein toimi. Hile vaikuttaa "koskemattomalta", kerääntynyttä nestettä pallon pohjalla ei ole. Saas nähä kuin käy...
Minkälaisissa oloissa se seisoo, onko ihan ulkona? Kyllä kai nuo yleensä ihan hyvin on toiminut, mutta kai niissäkin voi sutta olla niin kuin nykyään joka tuotteessa. :x
raul kirjoitti:Sitten tällänen kulttuuripläjäys, joka ei mahdollisesti mesellä ole aikaisemmin ollutkaan, eli kotimainen mainosfilmi 1500 ässästä... 8)
Onneksi laitoit "mahdollisesti", koska tuolta ekalta sivulta ne löytyy. :)
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Hahaa, niinpä olikin, hemmetti :oops: :lol: Toi on vaan niin hieno pätkä, mulla on se VHS:lläkin 8)

Niin, ihan ulkosalla Zhiguli talviunta viettää, tuplapressujen alla, autotallin ja vajan välissä, mikä ei periaatteessa pitäisi olla ollenkaan huono paikka!
Kieltämättä kumminkin ihmettelen kun ilmat on ollu aika vaihtelevat ja pääsääntöisesti hemmetin kosteat. Meen varmaan viikolla taas vilkasemaan sitä palloa. Periaatteessahan se on pomminvarma keksintö ellei sit oo väärät mömmöt ollu pussissa :roll: :lol:
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Hups, muun poissaolon ohella unohtunut tyystin kertoa kuulumisia tältä rintamalta. Tekniikan vetreytyksen jälkeen Sipuli sai huomautuksitta leiman ja kilvet 12.7.2007. Eikä tietenkään EU-kilpiä... :wink: Ilometrejäkin on tässä ehtinyt semmoset 500 jo, kulutus sitä samaa kymppiä kuin ennenkin. Ei kai sille nyt tässä kummempaa sitten jaksakaan tehdä, kunhan pysyis nipussa.

Se 1970-luvun (vai -80-luvun :lol: ) neuvostoliittolainen autoradio pitäis asentaa ja jostain purkumersusta tupakansytytin että sais nokialaisellekin virtaa, se kun toimii tällä hetkellä ainoana musiikkilähteenä äänijänteiden lisäksi :roll:
2106 "Superi"
240 "Smurffi"
740 Turbo "Bejbe"
2103 "Sipuli"
300 D
Kuva
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Zdrastui.

Heittelin joo kesälomaretken Sipulilla, ilometrejä tuli semmoiset reilu 1.300 mikä yllätti vähän ihtenikin. Anyway, tarinantynkää huonoine kuvineen löytyy merkkiforumin puolelta, en kehtaa sitä tänne suoraan kopsia... :oops:

http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 019#182019
2106 "Superi"
240 "Smurffi"
740 Turbo "Bejbe"
2103 "Sipuli"
300 D
Kuva
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Miltä tuntuu istua mersuun tuollaisen retken jälkeen? 8)
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Tuossa kun ihmettelivät tuota "puimuria" niin eihän se puimuri oikeastaan olekaan...vaan ajettava Fortschritt tarkkuussilppuri.
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

AM kirjoitti:Tuossa kun ihmettelivät tuota "puimuria" niin eihän se puimuri oikeastaan olekaan...vaan ajettava Fortschritt tarkkuussilppuri.
Oikeassa olet, niin luki periaatteessa tyyppikilvessäkin. Itse en tajua tuon funktiota ihan viimesen päälle. Tässä "Warreossi":n löytämä kuva E 281-C:stä DDR:n ajoilta:
Kuva


Daimler kirjoitti:Miltä tuntuu istua mersuun tuollaisen retken jälkeen?
Omaan Mersuun en ole tässä hetkeen istunutkaan, mutta joo, Tallinnan ARK:n pihalla istuin tohon Kalevin S124:een ja tokasin että onpas ihanaa päästä mersun penkille! Ja ihan tosissaan se oli helpottava tunne! Tuntui aivan kun selkä olisi saanut hierontaa siinä kovahkolla Sportline-penkillä :wink:

Toisaalta Ladan kunniaksi on ehdottomasti sanottava että selkä ei kipeytynyt missään vaiheessa, vaikka ongelmia on mullakin selän kanssa ollut. Aina parinsadan kilometrin välein vähintään oli kylläkin pidettävä venyttelytauko, muuten olisi varmaan sattunut. Tässäkin lienee tekemistä enemmän ajoasennon kanssa, kuin vain itse kuskinjakkaran. Mutta kun on lyhyet jalat ja pitkä selkä niin sopii tohon Shiguliin ihan hyvin sompailemaan :lol:

Huonolla W123:n penkillä enemmän istuneena voin sanoa että siinä selkä pahemmin kipeytyy, mutta toi nyt onkin vielä aika iskussa.
2106 "Superi"
240 "Smurffi"
740 Turbo "Bejbe"
2103 "Sipuli"
300 D
Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”