Secci alkaa röpeltämään kaasua painettaessa KUNNOSSA

Vastaa Viestiin
Toope
Viestit: 34
Liittynyt: 27.3.2007 20:44
Paikkakunta: Oulu

Secci alkaa röpeltämään kaasua painettaessa KUNNOSSA

Viesti Kirjoittaja Toope »

Pelonsekaisin tuntein olen lueskellut täältä juttuja huonoista tyhjäkäynneistä ja pätkivästä käynnistä ajon aikana, että milloinhan se oma auto alkaa oirehtimaan. Tässä kesän aikana ongelmat ovat sitten alkaneet kehittymään.

Kaikki alkoi kun auto alkoi kylmänä käynnistettäessä käydä huonosti tyhjäkäyntiä. Kierrokset ovat n. 500 ja economy-mittari puolessa välissä. Ongelma alkoi sitten kehittyä silleen, että auto alkoi pätkiä ja täristä siihen asti kun lämmöt nousivat normaaleiksi, myös pakoputkesta kuului/kuuluu epämääräistä tupsetta ja samalla koko auto tärähtää selvästi.

Nyt sitten ongelmat vain pahentuivat kun sama tärinä ja pätkiminen jatkuu koko ajan ja kaasuun vastaaminen on todella huonoa. Kun kaasua painaa niin seurauksena on armoton röpellys ja auto kiihtyy niin huonosti että edes vaihde ei kytkeydy pienemmälle. Sitten kun ajaa tasakaasulla niin auto menee ihan mukavasti. Eli missä vika...

Huomenna ajattelin vaihtaa pensapumpun ja virranjakajan kannen ja pyörijän saa nähä auttaako..

Niin ja kyseessä siis 500 SEC -82.
Viimeksi muokannut Toope, 17.8.2007 19:43. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
500 SEC -82
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

No oiskohan ne nyt irronneet katalysattorista rojut, ja tukkineet täten pakokaasun vapaan kulun? :idea:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

HVM kirjoitti:No oiskohan ne nyt irronneet katalysattorista rojut, ja tukkineet täten pakokaasun vapaan kulun? :idea:
Kappas, tämä olikin ässä. :shock: Kaverin C:n oireet olivat juuri samanlaiset ja vika katissa, joten sillä tuli vastattua liian hätäisesti. Mikäs tämä auto nyt sitten tarkemmin ottaen olikaan?

Päästäänköhän pian äänestämään sytkäboksia... :whistle:

:(
Toope
Viestit: 34
Liittynyt: 27.3.2007 20:44
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Toope »

En usko että katalysaattori ois tohjona kun se makaa autotallin lattialla :D Ois tiedossa yks 380:sen sytkäboxi, oiskohan se 500:seen passeli?
500 SEC -82
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Toope kirjoitti:En usko että katalysaattori ois tohjona kun se makaa autotallin lattialla :D Ois tiedossa yks 380:sen sytkäboxi, oiskohan se 500:seen passeli?
Ois tiedossa 500:n boksi. Kiinnostaako? Hinnaksi uumoilen siinä 300€. En osaa valehdella sopiinko 380:n boksi. Näitä on noin 3086765 erilaista, tuli viime talvena perehdyttyä aiheeseen melkolailla perusteellisesti. :evil:
Toope
Viestit: 34
Liittynyt: 27.3.2007 20:44
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Toope »

Saattaapa hyvinkin kohta olla tarvista boksille, kiitos tarjouksesta! Vaihdan tässä vielä puolan, tulpat ja tulpanjohdot niin katotaan auttaako.
500 SEC -82
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Toope kirjoitti:Saattaapa hyvinkin kohta olla tarvista boksille, kiitos tarjouksesta! Vaihdan tässä vielä puolan, tulpat ja tulpanjohdot niin katotaan auttaako.
Ja katoppa samalla onko virranjakajan kela ehyt/ puhdas, jottei oo metallipurua yms. Ja sitten on vielä se vetolevyä lukeva kierroslukutunnistinkin siellä turbiinikopassa... :roll: Itellä se oli irti kun sitä kävin mittailemaan, mutta vika ei valitettavasti ollut siinä. Pitiköhän sen näyttää jotain kilon luokkaa vastusta? Selaa "Zum teufel..." -topikki läpi, siellä se jossain sanotaan... :eec: :lol:
Toope
Viestit: 34
Liittynyt: 27.3.2007 20:44
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Toope »

Selevä, pittääpä tarkastella! Tässä asennuskaljojen lomassa vaihettiin tulpat, virranjakajan kansi ja pyörijä mutta ei valitettavasti ollu vaikutusta :(
500 SEC -82
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Erään vastaavan kanssa tapeltiin keväällä, oireet melkolailla samanlaiset.
Syy oli tukkeentunut polttoainelinja suodattimen ja tankin välillä :roll:
Saattoi siellä olla jotain irtikin tankin päässä, jokatapauksessa tankin putsaus ja letkujen+suodattimen vaihto korjasi vaivat.

Niin juu, tarkista myös ettei vedä ilmaa suuttimien juuresta koneeseen :roll:
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
kaijan
Viestit: 16
Liittynyt: 26.4.2007 12:57
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja kaijan »

omassa secissä samaa oirelua teki ja lopulta jätti tielle :evil: . Syynä oli hajonnut sytytyspuola, eli suosittelisin tarkistaa sen ainakin. Itse tulen uusimaan suurinpiirtein koko sytytysjärjestelmän, niin ei ainakaan jää arvailujen varaan, tulee maksamaan boschin osilla asennuksineen joku 450 €......

Halpaa tai kallista, mutta kyllä niillekin rahoille olis löytynyt muutakin käyttöä :lol:
Toope
Viestit: 34
Liittynyt: 27.3.2007 20:44
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Toope »

Nyt on uusi puola ja tulpanjohdot tilattu. Sitte pitää vielä ne suuttimen tiivisteet tarkistaa ynnä muut alinpaineletkut ja kumiputket..
500 SEC -82
Toope
Viestit: 34
Liittynyt: 27.3.2007 20:44
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Toope »

Vika löytyi onneksi tulpanjohdoista ja puolasta, eli ne uusimalla alkoi taas toimimaan hyvin. Kiitoksia neuvoista kaikille!
500 SEC -82
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 moottori”