Eli isäukko on autollaan ajaessaan huomaanut muutaman kerran sellaisen ilmiön että kaasu on saattanut yhtäkkiä ajovauhdissa alkaa hirttämään isommille kierroksille. Asiaa on auttanut kun on kaasua painanut niin moottori on palautunut normaaleille kierroksilleen. Tätä ei siis ole jatkuvasti tapahtunut. Tänään asiaa kysyttiin tänään dealerin työpaikalta mutta eivät osanneet sanoa varmaksi työn vastaanotossa että mistä moinen voisi johtua. Eka kerran tämä ilmiö oli parisen viikkoa sitten tapahtunut. Ei tästä tietenkään huolissaan olla koska se on vain satunnaista mutta kiinnostaa silti että mistä moinen voisi johtua. Kyseessä on siis 1,8 litraisella ja 16 venttiilisellä bensamoottorilla varustettu C 180 -98 manuaalilaatikolla ja autossa ei ole vakionopeudensäädintä. Yksi mikä mulle tuli asiaa miettiessä mieleen että oliskohan autossa mahdollisesti ns. sähköinen kaasupoljin ja se sitten jostain syystä aiheuttaisi tuon ilmiön.
Tietenkinhän voi olla kyse siitäkin että isäni on jotenkin epähuomiossa painanut kaasua syvempään kun hän on autolle antanut kierroksia vaihteiden vaihtamista varten .
Mulla vakionopeudensäädin sekoili ja teki tuollaista, mutta jos isäsi autossa sitä ei kerran ole niin tuskin vikakaan siinä on. Puhdistakaa ja rasvailkaa vaikka kaasuvivustoa sieltä konehuoneesta, josko siinä olisi vika.
Juu, mulla kans ollu sammaa vikkaa joskus ja juurikin nuilla HVM:n lääkkeillä
korjailtu. Tahtoo likaantua se vieteri aina muutaman kuukauen välein ja sitä pittää sitten putsailla niin taas pelittää.