W202 C 180 -98 hirttää kaasuaan (Vika, ominaisuus...?)

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
*******
Viestit: 2068
Liittynyt: 16.12.2006 18:19

W202 C 180 -98 hirttää kaasuaan (Vika, ominaisuus...?)

Viesti Kirjoittaja ******* »

Eli isäukko on autollaan ajaessaan huomaanut muutaman kerran sellaisen ilmiön että kaasu on saattanut yhtäkkiä ajovauhdissa alkaa hirttämään isommille kierroksille. Asiaa on auttanut kun on kaasua painanut niin moottori on palautunut normaaleille kierroksilleen. Tätä ei siis ole jatkuvasti tapahtunut. Tänään asiaa kysyttiin tänään dealerin työpaikalta mutta eivät osanneet sanoa varmaksi työn vastaanotossa että mistä moinen voisi johtua. Eka kerran tämä ilmiö oli parisen viikkoa sitten tapahtunut. Ei tästä tietenkään huolissaan olla koska se on vain satunnaista mutta kiinnostaa silti että mistä moinen voisi johtua. Kyseessä on siis 1,8 litraisella ja 16 venttiilisellä bensamoottorilla varustettu C 180 -98 manuaalilaatikolla ja autossa ei ole vakionopeudensäädintä. Yksi mikä mulle tuli asiaa miettiessä mieleen että oliskohan autossa mahdollisesti ns. sähköinen kaasupoljin ja se sitten jostain syystä aiheuttaisi tuon ilmiön.
Tietenkinhän voi olla kyse siitäkin että isäni on jotenkin epähuomiossa painanut kaasua syvempään kun hän on autolle antanut kierroksia vaihteiden vaihtamista varten :) .
Jiin
Viestit: 80
Liittynyt: 07.11.2005 14:39

Viesti Kirjoittaja Jiin »

Mulla vakionopeudensäädin sekoili ja teki tuollaista, mutta jos isäsi autossa sitä ei kerran ole niin tuskin vikakaan siinä on. Puhdistakaa ja rasvailkaa vaikka kaasuvivustoa sieltä konehuoneesta, josko siinä olisi vika.

edit: Ai auto onkin ilmeisesti jo huollossa :oops:
*******
Viestit: 2068
Liittynyt: 16.12.2006 18:19

Viesti Kirjoittaja ******* »

JarnoN kirjoitti:
edit: Ai auto onkin ilmeisesti jo huollossa :oops:
Ei se huollossa oo vaan kävi roiskeläppien laitossa ja parin polttimon vaihdossa 8) .
*******
Viestit: 2068
Liittynyt: 16.12.2006 18:19

Viesti Kirjoittaja ******* »

Juu, tuon kaasuvivuston putsailun ja rasvailun vois kyllä tehdä.
Santeri Alkio
Viestit: 2095
Liittynyt: 02.10.2005 21:20

Viesti Kirjoittaja Santeri Alkio »

Katsokaa nyt, ettei laattialla ole tarvikemattoja, jotka liukuvat poljinmekanismiin. :idea:

Sitten vielä suihkautatte sen kaasuPOLKIMEN nivelet notkeaksi :wink: Pöly ja muu moska jäykistää niveliä siellä lattianrajassakin :)
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

mie oon joutuna suhauttamaan seen kaasuläpän vieteriin (siihen joka on se iso ja näkyy) pari kertoo kunnon suihkasut Caramba-teutoranttii.

Sitten se heittää jättämästä kierroksia koholle. :idea:
longjohn
Viestit: 40
Liittynyt: 25.7.2006 22:02
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja longjohn »

Juu, mulla kans ollu sammaa vikkaa joskus ja juurikin nuilla HVM:n lääkkeillä
korjailtu. Tahtoo likaantua se vieteri aina muutaman kuukauen välein ja sitä pittää sitten putsailla niin taas pelittää.
Avatar
®ÐÐ
Dr.Durex
Viestit: 3460
Liittynyt: 05.10.2005 9:20
Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ®ÐÐ »

kaasuvivuston iskari on joskus kova jumimaan vanhemmiten :ope: tosin 201ssä se jumi kovalla pakkasella :arrow: heitin hiiteen :arrow: löysempi kaasupoljin...
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”