Kuinka kulunut saa etujarrulevy olla ?
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: 09.9.2006 1:11
- Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi
Kuinka kulunut saa etujarrulevy olla ?
W123 230 -79 kyseessä. Onko kuluneisuudelle maksimimittaa, milloin viimeistään tulee vaihtaa?
MB 200 -85 147tkm
MB 200 -85 250tkm
MB 200E -89 278tkm
Peugeot 406 HDi -02 115tkm
Yamaha Bravo -85 +10tkm
Yamaha Viking III -04 2.1tkm
ex
MB W123 230 -79 aut.
MB W123 230 -79
MB W123 240d -85 kolaroitu
Lynx 650 -84
VW Golf 1.6 -90
MB 200 -85 250tkm
MB 200E -89 278tkm
Peugeot 406 HDi -02 115tkm
Yamaha Bravo -85 +10tkm
Yamaha Viking III -04 2.1tkm
ex
MB W123 230 -79 aut.
MB W123 230 -79
MB W123 240d -85 kolaroitu
Lynx 650 -84
VW Golf 1.6 -90
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
W123:n etujarrulevyn minimipaksuus on 10.6 mm.
Näin lukee ainakin kl-varaosien sivulla:
http://kl-varaosat.fi/
-Risto
Näin lukee ainakin kl-varaosien sivulla:
http://kl-varaosat.fi/
-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Jättäkää bling-blingit talliin ja ajakaa katsastukseen barokeilla tai peltivanteilla (pölärit päällä) niin eivät paljoa mittaile. Jarrukilpi (ehjänä) on noissa sen verran kookas ettei sisäpuoleltakaan näy mitään.dealer kirjoitti:Saikos se olla millin alle valmistajan ilmoittamasta minimimitasta jotta vielä kelpaa katsastukseen ?
Ja määhän en kannusta sitten ketään jarruttelemaan huonoilla levyillä.
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: 09.9.2006 1:11
- Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi
Ahdasta on mitata, se on aivan totta = edessä on n. 7-8mm, tämä mitattu erittäin epätarkasti peukalo-etusormi -mitalla (rengas irti)
MB 200 -85 147tkm
MB 200 -85 250tkm
MB 200E -89 278tkm
Peugeot 406 HDi -02 115tkm
Yamaha Bravo -85 +10tkm
Yamaha Viking III -04 2.1tkm
ex
MB W123 230 -79 aut.
MB W123 230 -79
MB W123 240d -85 kolaroitu
Lynx 650 -84
VW Golf 1.6 -90
MB 200 -85 250tkm
MB 200E -89 278tkm
Peugeot 406 HDi -02 115tkm
Yamaha Bravo -85 +10tkm
Yamaha Viking III -04 2.1tkm
ex
MB W123 230 -79 aut.
MB W123 230 -79
MB W123 240d -85 kolaroitu
Lynx 650 -84
VW Golf 1.6 -90
Näinpä! Itekkin tuli keväällä ennen katsastusta vaihdettua kaikki levyt ja palat, jopas alkoi jarrut toppaamaan!dealer kirjoitti:Eäh, nämä Mersujen jarrulevyt eivät ole hinnan kiroissa ... uutta vaan jos kulumisraja on lähellä.eivät paljoa mittaile
EDIT: ainiinjoo, tässä olikin kysymys w123:sta, vaihdoin nuo osat w124:seen ja ei ne ainakaan siihen kalliit olleet, tuskinpa ovat tuohon vanhempaankaan...
Niin, eikös ne sen millin luokkaa saa olla kuluneet, en muista että olisi ikinä suurennuslasin kanssa niitä tsiigailleetkaan ennenkuin mersuja olen konttorille raahannut, kerran tuli vaihto eteen kun oli edestä kuluneet nanomillin yli sallitun, siinähän ne sitten tuli samalla vaihdeltua kaikki levyt ja palat samalla eikä hirveä ollut hinta.
Kerran olin vehon huoltohallilla autoani ihmettelemässä niin viereisellä nosturilla oli taksiväyrynen(yllätys) johon levyjä vaihtelivat. Vastapäätä oli toinen väykky ja tämä taksin omistaja kiinnostui että -Minkäslaiset levyt te siitä vaihoitte, kelpaisko ne vielä katsastukseen? -Jos laitettaiskin ne tähän
Mutta eipä ne sopineet sitten joten joutui pappa laittamaan ihan uudet, ainut missä sitten säästi oli että jättivät finiitot jarrupalat joka nurkkaan.
Koitti vielä huoltomies monta kertaa sanoa että kyllä ne nyt kannattaisi vaihtaa samalla ja ei ne tässä enää paljon maksaisikaan. Vastaus oli jyrkkä ei. Pelkät levyt vaan kiitos.
Kuinka ahtaalle sitä on taksiyrittäjätkin joutuneet.
Kerran olin vehon huoltohallilla autoani ihmettelemässä niin viereisellä nosturilla oli taksiväyrynen(yllätys) johon levyjä vaihtelivat. Vastapäätä oli toinen väykky ja tämä taksin omistaja kiinnostui että -Minkäslaiset levyt te siitä vaihoitte, kelpaisko ne vielä katsastukseen? -Jos laitettaiskin ne tähän
Mutta eipä ne sopineet sitten joten joutui pappa laittamaan ihan uudet, ainut missä sitten säästi oli että jättivät finiitot jarrupalat joka nurkkaan.
Koitti vielä huoltomies monta kertaa sanoa että kyllä ne nyt kannattaisi vaihtaa samalla ja ei ne tässä enää paljon maksaisikaan. Vastaus oli jyrkkä ei. Pelkät levyt vaan kiitos.
Kuinka ahtaalle sitä on taksiyrittäjätkin joutuneet.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: 09.9.2006 1:11
- Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi
Liene paikallaan selventää että tätä levynpaksuutta kyselen jotta säästyisi omaa työtä, tallia ei ole vaikka sievähän sitä on (vielä) pihalla laittaa, mutta kun on laiska luonteeltaan ...
Etulevyt lienevät luokkaa 25e/kpl täälläkin, joten siitä se ei ole kiinni.
Eilen vaihdoin renkaat tähän projektiin, oikein hyvän näköiset levyt muuten, tasaisesti kulunnet ja takana hyvin pintaa, palatkin kunnossa. Ja auto ollut seisonnassa vuodesta -99 - tosin liikuteltu takaperän sivuteillä metsäautona (edellisen omistajan toimesta).
Etulevyt lienevät luokkaa 25e/kpl täälläkin, joten siitä se ei ole kiinni.
Eilen vaihdoin renkaat tähän projektiin, oikein hyvän näköiset levyt muuten, tasaisesti kulunnet ja takana hyvin pintaa, palatkin kunnossa. Ja auto ollut seisonnassa vuodesta -99 - tosin liikuteltu takaperän sivuteillä metsäautona (edellisen omistajan toimesta).
Hintaluokka lienee tuossa paikkeilla ja onnistuu vähän laiskemmanpuoleiseltakin vaihtohomma, itse olen turannut pariin tuntiin kaikki ja tästäkin puolet ajasta käytetään tupakinpoltteluun ja asennusoluen maisteluun.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: 09.9.2006 1:11
- Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi
Tuntuu että etujarrut pelaavat nyt kuten pitää (olivat seisonnan jälkeen vähän juntturassa), vaan nyt oli ajon jälkeen lämpöä oikealla takana! Palat ja levyt kuitenkin ok, lisää ajoa ja valmistellaan leimalle ...
MB 200 -85 147tkm
MB 200 -85 250tkm
MB 200E -89 278tkm
Peugeot 406 HDi -02 115tkm
Yamaha Bravo -85 +10tkm
Yamaha Viking III -04 2.1tkm
ex
MB W123 230 -79 aut.
MB W123 230 -79
MB W123 240d -85 kolaroitu
Lynx 650 -84
VW Golf 1.6 -90
MB 200 -85 250tkm
MB 200E -89 278tkm
Peugeot 406 HDi -02 115tkm
Yamaha Bravo -85 +10tkm
Yamaha Viking III -04 2.1tkm
ex
MB W123 230 -79 aut.
MB W123 230 -79
MB W123 240d -85 kolaroitu
Lynx 650 -84
VW Golf 1.6 -90