Millainen homma on vaihtaa venttiilikopan tiiviste M115ssa ?
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: 09.9.2006 1:11
- Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi
Millainen homma on vaihtaa venttiilikopan tiiviste M115ssa ?
Auto W123 230 -79. Tuntuu että falskaa etureunasta, siitä paksun tiivisteen luota. Onko millainen homma avata kansi ja tarkistaa/vaihtaa tuo tiiviste ? Mitään mitä tulisi erityisesti muistaa ?
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: 09.9.2006 1:11
- Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi
Ei tule. Varaa rättiä käteen, ettei valu mahdottomasti öljyä pakosarjalle, tai siis pyyhi öljy pois, ettei käryä niin mahdottomasti kun ajelet seuraavan kerran.markus_200e kirjoitti:Elikkä se on vain ruuvata irti siis? Ei tule mitään silmille yms.?
Liian tiukkaan ei tosiaan kannata kiristää, ettei koppa ala vuotamaan. Kieroonhan näitä ei vähällä saa kuten peltisiä koppia, mutta tiiviste lyttääntyy häiriintyneesti vuotoa.
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: 09.9.2006 1:11
- Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi
Hmm. Lähti sievästi auki kolme neljästä, kuskin puolen taaempi tosin otti pultin mukaansa Eli pultti siis poikki, uskoisin.
En irrottanut koppaa kokonaan, jotta tarpeen vaatiessa voi ajaa pajalle näyttämään mikäli on tarvetta uuden kierteen teolle tms.
Onkos kenellekkään sattunut vastaavaa ? Mitä tarvitsee tehdä ?
Käytin konetta jälkeenpäin ja koppa istuu vielä tiukasti eli ei falskaa, mutta jos yksi pulteista on poikki niin uskaltaako pitkään ajaa ?
En irrottanut koppaa kokonaan, jotta tarpeen vaatiessa voi ajaa pajalle näyttämään mikäli on tarvetta uuden kierteen teolle tms.
Onkos kenellekkään sattunut vastaavaa ? Mitä tarvitsee tehdä ?
Käytin konetta jälkeenpäin ja koppa istuu vielä tiukasti eli ei falskaa, mutta jos yksi pulteista on poikki niin uskaltaako pitkään ajaa ?
MB 200 -85 147tkm
MB 200 -85 250tkm
MB 200E -89 278tkm
Peugeot 406 HDi -02 115tkm
Yamaha Bravo -85 +10tkm
Yamaha Viking III -04 2.1tkm
ex
MB W123 230 -79 aut.
MB W123 230 -79
MB W123 240d -85 kolaroitu
Lynx 650 -84
VW Golf 1.6 -90
MB 200 -85 250tkm
MB 200E -89 278tkm
Peugeot 406 HDi -02 115tkm
Yamaha Bravo -85 +10tkm
Yamaha Viking III -04 2.1tkm
ex
MB W123 230 -79 aut.
MB W123 230 -79
MB W123 240d -85 kolaroitu
Lynx 650 -84
VW Golf 1.6 -90
No kannattanee seurata yltyykö miten vuotamaan? Jos ei vuoda, niin mikäs sillä on ajellessa. Jos pultti on poikki, se voi tulla ihan helpostikin ulos vastakierretapilla, se kun ei ole enää kireällä. Tai sitten se on laitettu ruuvilukitteella kiinni...markus_200e kirjoitti: Käytin konetta jälkeenpäin ja koppa istuu vielä tiukasti eli ei falskaa, mutta jos yksi pulteista on poikki niin uskaltaako pitkään ajaa ?
Olikos muissa pulteissa ruuvilukitetta, eli oliko jengoissa mitään sinistä tai punaista töhnää?
Otti pultin mukaansa? Eli siis nuo on muttereilla kiinni? Jos se ihan kierteillä sieltä tulee niin eipä hätää, eiköhän se ihan ehjä ole, lähti vain se kierretangon pätkä mukaan pyörimään. Jos näin niin ota vain koppa irti, ruuvailet sitten sen kierretangon pätkän koppairrallaan takaisin. Vaikkapa kaksi mutteria kierretangon pätkään kiinni ja niitten avulla kiristät sen takaisin kanteen.
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: 09.9.2006 1:11
- Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi
En kiertänyt sitä kokonaan auki, kun ajattelin ettei sitä ehkä saa edes sen vertaa tiiviiksi että pääsee ajamaan lainkaan - joten en tiedä paljonko sitä pulttia on kopassa/mutterissa kiinni.AM kirjoitti:Otti pultin mukaansa? Eli siis nuo on muttereilla kiinni?
Siis muttereilla kiinni (4kpl).
Seuraan mahdollista vuotoa ja alan sitten toimenpiteisiin.
Kiitos vastauksista !
MB 200 -85 147tkm
MB 200 -85 250tkm
MB 200E -89 278tkm
Peugeot 406 HDi -02 115tkm
Yamaha Bravo -85 +10tkm
Yamaha Viking III -04 2.1tkm
ex
MB W123 230 -79 aut.
MB W123 230 -79
MB W123 240d -85 kolaroitu
Lynx 650 -84
VW Golf 1.6 -90
MB 200 -85 250tkm
MB 200E -89 278tkm
Peugeot 406 HDi -02 115tkm
Yamaha Bravo -85 +10tkm
Yamaha Viking III -04 2.1tkm
ex
MB W123 230 -79 aut.
MB W123 230 -79
MB W123 240d -85 kolaroitu
Lynx 650 -84
VW Golf 1.6 -90