Maca kirjoitti:Emännän 190 oli sama vika että lämmöt nousi aina kun oli parkissa. vika oli siinä kytkimessä joka kytkee sen flektin pyörimään. Laitettiin siihen ropellin ja sen rungon väliin pellinpaloja joten se nyt pyörii koko ajan. Mitenhän on kun ilmat kylmenee että lämpeneeköhän se hytti ollenkaan?

Lämpenee, onhan koneessa termostaatti joka säätää kiertoa jäähdytimestä, lämmityslaittelle menee vesipumpulta oma putki ja sitä rajoitetaan käsisäätimellä.
Nyt kun olet laittanut tuulettimen siiven pekko-ohauksella tavallaan niin se ottaa vaan julmetusti teho kun iso propelli riehuu ilmaa jatkuvasti täysillä ja kuormittaa hihnaakin hiukkasen reilusti.
Kyll se olis hyvä olla lämpöanturilla ohjauksessa, eihän se normaaliajossa juuri kytke ollenkaan.
Mie otin aikonnaa pystylamppu 220D:stä ropellin talveks kokonaa pois ja tuntu vedossa ja eikä kuumentunu liikaa, ei keittännä +12 ulkolämpötilassa kun oikein paikallaan tyhjäkäynnillä testasin. Samoja kokoja oli jäähdyttimen kenno siinäkin, niin ja lämmityslaite oli suljettuna kokeilun ajan.