Secci alkaa röpeltämään kaasua painettaessa KUNNOSSA
Secci alkaa röpeltämään kaasua painettaessa KUNNOSSA
Pelonsekaisin tuntein olen lueskellut täältä juttuja huonoista tyhjäkäynneistä ja pätkivästä käynnistä ajon aikana, että milloinhan se oma auto alkaa oirehtimaan. Tässä kesän aikana ongelmat ovat sitten alkaneet kehittymään.
Kaikki alkoi kun auto alkoi kylmänä käynnistettäessä käydä huonosti tyhjäkäyntiä. Kierrokset ovat n. 500 ja economy-mittari puolessa välissä. Ongelma alkoi sitten kehittyä silleen, että auto alkoi pätkiä ja täristä siihen asti kun lämmöt nousivat normaaleiksi, myös pakoputkesta kuului/kuuluu epämääräistä tupsetta ja samalla koko auto tärähtää selvästi.
Nyt sitten ongelmat vain pahentuivat kun sama tärinä ja pätkiminen jatkuu koko ajan ja kaasuun vastaaminen on todella huonoa. Kun kaasua painaa niin seurauksena on armoton röpellys ja auto kiihtyy niin huonosti että edes vaihde ei kytkeydy pienemmälle. Sitten kun ajaa tasakaasulla niin auto menee ihan mukavasti. Eli missä vika...
Huomenna ajattelin vaihtaa pensapumpun ja virranjakajan kannen ja pyörijän saa nähä auttaako..
Niin ja kyseessä siis 500 SEC -82.
Kaikki alkoi kun auto alkoi kylmänä käynnistettäessä käydä huonosti tyhjäkäyntiä. Kierrokset ovat n. 500 ja economy-mittari puolessa välissä. Ongelma alkoi sitten kehittyä silleen, että auto alkoi pätkiä ja täristä siihen asti kun lämmöt nousivat normaaleiksi, myös pakoputkesta kuului/kuuluu epämääräistä tupsetta ja samalla koko auto tärähtää selvästi.
Nyt sitten ongelmat vain pahentuivat kun sama tärinä ja pätkiminen jatkuu koko ajan ja kaasuun vastaaminen on todella huonoa. Kun kaasua painaa niin seurauksena on armoton röpellys ja auto kiihtyy niin huonosti että edes vaihde ei kytkeydy pienemmälle. Sitten kun ajaa tasakaasulla niin auto menee ihan mukavasti. Eli missä vika...
Huomenna ajattelin vaihtaa pensapumpun ja virranjakajan kannen ja pyörijän saa nähä auttaako..
Niin ja kyseessä siis 500 SEC -82.
Viimeksi muokannut Toope, 17.8.2007 19:43. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
500 SEC -82
Kappas, tämä olikin ässä. Kaverin C:n oireet olivat juuri samanlaiset ja vika katissa, joten sillä tuli vastattua liian hätäisesti. Mikäs tämä auto nyt sitten tarkemmin ottaen olikaan?HVM kirjoitti:No oiskohan ne nyt irronneet katalysattorista rojut, ja tukkineet täten pakokaasun vapaan kulun?
Päästäänköhän pian äänestämään sytkäboksia...
Ois tiedossa 500:n boksi. Kiinnostaako? Hinnaksi uumoilen siinä 300€. En osaa valehdella sopiinko 380:n boksi. Näitä on noin 3086765 erilaista, tuli viime talvena perehdyttyä aiheeseen melkolailla perusteellisesti.Toope kirjoitti:En usko että katalysaattori ois tohjona kun se makaa autotallin lattialla Ois tiedossa yks 380:sen sytkäboxi, oiskohan se 500:seen passeli?
Ja katoppa samalla onko virranjakajan kela ehyt/ puhdas, jottei oo metallipurua yms. Ja sitten on vielä se vetolevyä lukeva kierroslukutunnistinkin siellä turbiinikopassa... Itellä se oli irti kun sitä kävin mittailemaan, mutta vika ei valitettavasti ollut siinä. Pitiköhän sen näyttää jotain kilon luokkaa vastusta? Selaa "Zum teufel..." -topikki läpi, siellä se jossain sanotaan...Toope kirjoitti:Saattaapa hyvinkin kohta olla tarvista boksille, kiitos tarjouksesta! Vaihdan tässä vielä puolan, tulpat ja tulpanjohdot niin katotaan auttaako.
Erään vastaavan kanssa tapeltiin keväällä, oireet melkolailla samanlaiset.
Syy oli tukkeentunut polttoainelinja suodattimen ja tankin välillä
Saattoi siellä olla jotain irtikin tankin päässä, jokatapauksessa tankin putsaus ja letkujen+suodattimen vaihto korjasi vaivat.
Niin juu, tarkista myös ettei vedä ilmaa suuttimien juuresta koneeseen
Syy oli tukkeentunut polttoainelinja suodattimen ja tankin välillä
Saattoi siellä olla jotain irtikin tankin päässä, jokatapauksessa tankin putsaus ja letkujen+suodattimen vaihto korjasi vaivat.
Niin juu, tarkista myös ettei vedä ilmaa suuttimien juuresta koneeseen
omassa secissä samaa oirelua teki ja lopulta jätti tielle . Syynä oli hajonnut sytytyspuola, eli suosittelisin tarkistaa sen ainakin. Itse tulen uusimaan suurinpiirtein koko sytytysjärjestelmän, niin ei ainakaan jää arvailujen varaan, tulee maksamaan boschin osilla asennuksineen joku 450 €......
Halpaa tai kallista, mutta kyllä niillekin rahoille olis löytynyt muutakin käyttöä
Halpaa tai kallista, mutta kyllä niillekin rahoille olis löytynyt muutakin käyttöä