Minä ajattelin ihan samaamoukari kirjoitti:mitä vittuu
mersu meinaa keittää tyhjäkäynnillä??
Joo, jos auto on käynnissä.Kun ottaa sen satasen anturin töpselin irti, ja laittaa johdon siihen väliin pitääkö flektin alkaa pyörimään heti?
Kokeile auon ollessa sammuksissa virta päällä kytkeä ne navat yhteen, jos loksahtaa ja siipi ei enää pyöri kevyesti käsin niin magneettiosa on kunnossa.
Useimmiten virta puuttuu, sama virtaska kiertää ainakin joissain lasinpesimensuuttimien kautta ja käy kaasarillakin ...... jos pitäisi niin missähän vika kun ei lähde pyörimään vaikka laittaa sen johdon siihen väliin..?
Kyllävaan.Pitäisikö töpsellille tulla virtaa toisesta johdosta??
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Lämpenee, onhan koneessa termostaatti joka säätää kiertoa jäähdytimestä, lämmityslaittelle menee vesipumpulta oma putki ja sitä rajoitetaan käsisäätimellä.Maca kirjoitti:Emännän 190 oli sama vika että lämmöt nousi aina kun oli parkissa. vika oli siinä kytkimessä joka kytkee sen flektin pyörimään. Laitettiin siihen ropellin ja sen rungon väliin pellinpaloja joten se nyt pyörii koko ajan. Mitenhän on kun ilmat kylmenee että lämpeneeköhän se hytti ollenkaan?
Nyt kun olet laittanut tuulettimen siiven pekko-ohauksella tavallaan niin se ottaa vaan julmetusti teho kun iso propelli riehuu ilmaa jatkuvasti täysillä ja kuormittaa hihnaakin hiukkasen reilusti.
Kyll se olis hyvä olla lämpöanturilla ohjauksessa, eihän se normaaliajossa juuri kytke ollenkaan.
Mie otin aikonnaa pystylamppu 220D:stä ropellin talveks kokonaa pois ja tuntu vedossa ja eikä kuumentunu liikaa, ei keittännä +12 ulkolämpötilassa kun oikein paikallaan tyhjäkäynnillä testasin. Samoja kokoja oli jäähdyttimen kenno siinäkin, niin ja lämmityslaite oli suljettuna kokeilun ajan.
VALMET 5oo -69
Komppaan. Muutenkin olo voi tuntua kummalliselta, kun moottori pitää samanlaista huminaa kuin 80-luvun Volvot.Logistiikkapäällikkö kirjoitti:Nyt kun olet laittanut tuulettimen siiven pekko-ohauksella tavallaan niin se ottaa vaan julmetusti teho kun iso propelli riehuu ilmaa jatkuvasti täysillä ja kuormittaa hihnaakin hiukkasen reilusti.
Käy ostamassa dealerilta uusi lämpökytkin ja vaihda pois. Maksaa 15-20 eypoa. Nesteitä pitää ehkä pikkuisen laskea pois, etteivät ne pari desiä purskahda sieltä anturin reiästä – muuten helppo homma. Itse vaihdoin kesällä samasta syystä. Samalla tosin vaihdoin myös termostaatin, kun kerran nesteiden kanssa aloin räplätä.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Näyttää olevan todellakin melko korkea tuo flektin käynnistymislämpötila, Matikissa (M103) se rupeaa pauhaamaan vasta siinä 108-110 asteen tienoilla.
Kauhulla katselin kesällä kaupungilla ajaessa kun mittarissa lämpötilat nousi yli sataan asteeseen ikkunat ja kattoluukku auki ja kuumaa puhaltamaan täysillä.
Ja oli muuten kuumaa
Kauhulla katselin kesällä kaupungilla ajaessa kun mittarissa lämpötilat nousi yli sataan asteeseen ikkunat ja kattoluukku auki ja kuumaa puhaltamaan täysillä.
Ja oli muuten kuumaa
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Tälleen minä ratkaisin puhallin ongelman
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Nii, me eilen kaa tuota sähköflektii meinasin kaa kirjottaa mutta kun moni on sanonu että rouva ajaa samalla autolla myös.
Kyll sen mittarin iha vaistomaisesti oppii vahtimmaa kun sillo ku hijastaa tai pysähtyy valolihi. Eihä sitä ajossa tarvii vahtii ku testin luontoisesti.
Joku on sanonu että tuuletin riuhtoo voemoo Hevosvoeman (1hv) verran, mie mietin että kunha ei vaan jopa enemmänki.
Kyll sähköflekti on hyvä kun ei ota kuormaa kuin tarvittaessa ja eise iso tarvii olla, kunha ilma liikkuu.
Kyll sen mittarin iha vaistomaisesti oppii vahtimmaa kun sillo ku hijastaa tai pysähtyy valolihi. Eihä sitä ajossa tarvii vahtii ku testin luontoisesti.
Joku on sanonu että tuuletin riuhtoo voemoo Hevosvoeman (1hv) verran, mie mietin että kunha ei vaan jopa enemmänki.
Kyll sähköflekti on hyvä kun ei ota kuormaa kuin tarvittaessa ja eise iso tarvii olla, kunha ilma liikkuu.
VALMET 5oo -69
Meillä ol mennyt se magneetti kytkin mie heitin siivet takavasempaan tallin nurkkaan
Toimii omalla anturilla ja sisällä on vielä katkasia
Toimii omalla anturilla ja sisällä on vielä katkasia
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Itellä ei flekti ei toimi ja tämä juttu on kokeiltu ja flekti pyörii kunnolla ---> "Flektin toiminnan voit todeta niin, että otat sen töpselin irti, ja kytket niihin kahteen reikään uunmuotoisen rautalangan, jos pyörii, niin flektissä ei ole vikaa, kun kokeilet näin, auton pitää olla käynnissä"
ELIKKÄ kysyisin että minkä niminen osa mun pitää vaihtaa ja mikä on suunnilleen hinta???????
ELIKKÄ kysyisin että minkä niminen osa mun pitää vaihtaa ja mikä on suunnilleen hinta???????