
Lämmöt nousee paikalla ollessa 300E:ssä. Mikä vikana??
Lämmöt nousee paikalla ollessa 300E:ssä. Mikä vikana??
Eli siis ongelmana on lämpöjen nousu kun ajosta pysähtyy ja antaa moottorin olla käynnissä tai esim hiekalla vähän pyöräyttää. Lämmöt nousee siitä 80 jälkeisen viivan yläpuolelle. Ajossa pysyy 80:ssä. Ei hävitä pakkasnestettä eikä nesteen seassa ole öljyä. Syyläri lämpenee eli sekään ei ole tukossa. Termostaatti on 78 asteinen. Ja kansiremonttikin on tehty vuonna 2002. Lämmöt kerran noussut 120 pienen pöllytyksen jälkeen
. Mutta ei kuitenkaan keittänyt. Tuuletinkin pyörii ihan normaalisti. Eli mikä voisi olla seuraavaksi vikana ???

vesipumppu (onko noissa malleissa nailonisia siipiä jotka voi irrota?), termostaatti(väärinpäin-onko edes mahdollista? tarvike termari joka ei toimi?)) Tarraako tuuletin oikeasti kiinni vai pyöriikö vain vapaana? Onko mahdollista että mittaristo näyttää väärin?? Lämpö pitäisi mitata muulla keinoin varmuudeksi. Jos syylärissä on kuitenkin tukos joka estää kunnon virtauksen? Onko tuossa enää muita mahdollisuuksia? Eli aika laaja oli vastaukseni, mutta ainakin saat mietittävää ja muut kommentoi tarkemmin esittämiäni kohteita.
Ihan normaaliltahan tuo kuulostaa, niin ne tekee meilläkin molemmat Mersut, mutta sillä erolla että lämpö nousee tyhjäkäynnillä sinne pikkusta vaille punasta aluetta, sitten tuuletin alkaa pyöriä ja lämpö laskee
Lämpimillä kesäkeleillä ei tarvi käydä tyhjäkäyntiä kun pidemmät liikennevalot niin alko nousemaan.

Lämpimillä kesäkeleillä ei tarvi käydä tyhjäkäyntiä kun pidemmät liikennevalot niin alko nousemaan.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Jos kaverin autossa on vikaa, termari hiukan raollaan kokoajan
Omassa nousee meleko ylös näin kuumilla ja ilmastontia vielä pouhuttaa >>> meleko nopsaan satasessa lämmöt.

Omassa nousee meleko ylös näin kuumilla ja ilmastontia vielä pouhuttaa >>> meleko nopsaan satasessa lämmöt.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Samantien vaihdat kesätermariksi aikaisemmin aukeavanAki kirjoitti:Hieman OT mutta pystyykö sitä termaria "tuunaamaan" jotenkin että ei nostais lämpöjä? Vai meneekö leikkimiseksi...

(jos nyt on 87-asteinen niin tilalle vaikka 82-asteinen tai vieläkin viileämpi (onko niitä alle 80-asteisia?)).
Tai sitten tosiaan kabiiniin se propellin manuaalinen käynnistys

® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Ihan sama onko siellä 79, vai 87. Samalla tavalla ne kaikki käyttäytyy kun lämmöt haluaa nousta
. Tuossa vaimon autossa on juurikin mainitsemasi lisäflekti. Siinä vain on semmoinen aika iso ongelma kun auton omistaja ei sitä muista koskaan käyttää
. Pitäisi rakentaa siihen systeemiin joku anturi että lähtis päälle heti kun lämmöt kohoaa 90-asteeseen. Sitten olis täydellinen... 



Oha se näinkin... Mutta kun se jäähdyttimen neste ei jäähdy mitenkään (kun ei ole sitä viimaa), niin joka tapauksessa se lämpö kiirii ylös. Ennemmin tai myöhemmin...
Onko tässä viskolla vai sähköllä tuo jäähdyttimen puhallin?
Jos viskolla, niin toimiiko niinkuin pitää?
Jos sähköllä, niin onko anturi kunnossa? Eikös sinne voisi soveltaa jostain sellaisen anturin, että kytkee flektin päälle alemmassa lämpötilassa?
Onko tässä viskolla vai sähköllä tuo jäähdyttimen puhallin?
Jos viskolla, niin toimiiko niinkuin pitää?
Jos sähköllä, niin onko anturi kunnossa? Eikös sinne voisi soveltaa jostain sellaisen anturin, että kytkee flektin päälle alemmassa lämpötilassa?

Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Tätä itsekkin mietin, mutta onko niitä alhaisemmassa lämpötilassa kytkeviä antureita saatavana?eki kirjoitti:...Eikös sinne voisi soveltaa jostain sellaisen anturin, että kytkee flektin päälle alemmassa lämpötilassa?
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
No elähänLucky-Dog kirjoitti:
Omassa nousee meleko ylös näin kuumilla ja ilmastontia vielä pouhuttaa >>> meleko nopsaan satasessa lämmöt.



Puristin pakarat äärimmilleen...ihan ku se jotai ois auttanu



S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Alkaako se tuuletin pyöriä vasta kun saavutetaan tietty rajalämpötila siellä sadan asteen tuolla puolen? Itseäni hirvittää lähteä suuriin kaupunkeihin, Tampereelle ja Helsinkiin, kun tuppaavat nuo lämmöt kohoamaan ruuhkissa. Siis miten on, pitääkö tuulettimen pyöriä koko ajan kunnolla vai käynnistyykse itsekseen sitten joskus kriittisellä alueella?Benzo kirjoitti:Ihan normaaliltahan tuo kuulostaa, niin ne tekee meilläkin molemmat Mersut, mutta sillä erolla että lämpö nousee tyhjäkäynnillä sinne pikkusta vaille punasta aluetta, sitten tuuletin alkaa pyöriä ja lämpö laskee![]()
Lämpimillä kesäkeleillä ei tarvi käydä tyhjäkäyntiä kun pidemmät liikennevalot niin alko nousemaan.
