Ässä on huurtuu

Vastaa Viestiin
HVM

Ässä on huurtuu

Viesti Kirjoittaja HVM »

Mikä riivaa ässää? Alkuun todetaan että lattiat ova 345% kuivat, sillä ei aleta irvailemaan. :evil: :D

Kun rakkineen ampuu tulille niin tuulilasi menee hetken päästä huuruun. :( Muut lasit pysyvät kirkkaina ja höyryttöminä. Komentosillalla ei ole imelää löyhkää, nestekään ei ole vajunut yhtään. Huuru häviäää 0,097 sekunnissa kun ilmastoinnin laittaa huurteenpoistoasentoon, vai mikä höyrynimuasento se nyt on?

On ko nyt niin että ilmanottokotelon viemäri on täynnä kakeliittia ja kosteus tulee lasille sieltä? Vai liittykö ilmastoinnin kuivuri jotenkin asiaan? Sitä en ole vaihtanut ma konsanaan. :roll: [smilie=row2_18.gif] [smilie=row2_27.gif] [smilie=row__210.gif] [smilie=row__435.gif] [smilie=row__210.gif] (Arille pistin parit hymärit....)

No? :roll:
max
Viestit: 80
Liittynyt: 30.9.2005 14:34

Viesti Kirjoittaja max »

Onko erillistä raitisilma suodatinta? Se jos pääsee kostumaan, huurtaa ainakin lasin hetkeksi, ennenkuin se kuivaa ilmavirrasta.

ps. Mersun omalla kellollako mittasit tuon ajan :lol:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

markox kirjoitti:Onko erillistä raitisilma suodatinta? Se jos pääsee kostumaan, huurtaa ainakin lasin hetkeksi, ennenkuin se kuivaa ilmavirrasta.

ps. Mersun omalla kellollako mittasit tuon ajan :lol:
Jaa? Onkos siinä semmonen viltteri jossain? Minä oon luullu jotta ei oo? :shock: Missäs se on jos on? Huurukeskuksessa? :roll:

Aika on oma arvio. 8)
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

ässällä ajaessa tulee monasti semmonen ongelma että äijä huurtuu ihan ittekseen - vaiha 124 niin loppuu se höyryäminen :lol:
Avatar
PM
Gourmet-ässä
Viestit: 563
Liittynyt: 30.9.2005 13:25
Paikkakunta: Tammelantorilta Tapolan kuuma-sian-verimakkara-kojusta 1134m linnuntietä koilliseen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PM »

Perinteisin vastaus vois olla raitisilmasuodatin, mutta eihän siinä sellaista ole, eihän? Tuulilasihan on lämmitettävä alaosastaan, siellä kiertää käsittääkseni j-neste. Jos se vuotais, niin vois vetää huuruun. Mutta jos nestettä ei katoa, niin eihän se sitten voi vuotaa vai voiko? :D Kun 123:sta hitsailtiin aikanaan, niin jostain jäi joku tulppa uupumaan, vesi pääsi puhallinkoteloon ja lasit oli aina sateella huurussa. Talvella kotelo sitten jääty ja propelli meni tuhannen päreiksi. Emmää tiedä.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

XUX63 kirjoitti:ässällä ajaessa tulee monasti semmonen ongelma että äijä huurtuu ihan ittekseen - vaiha 124 niin loppuu se höyryäminen :lol:
Liika rahvaanomaista. :x Höyrytään sitten jos niikseen. 8)
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

HVM kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:ässällä ajaessa tulee monasti semmonen ongelma että äijä huurtuu ihan ittekseen - vaiha 124 niin loppuu se höyryäminen :lol:
Liika rahvaanomaista. :x Höyrytään sitten jos niikseen. 8)
Niin, tämä kommentti perustui omakohtaisiin kokemuksiin. Kävin koeajelemassa ässää,tai muutamiakin ja täytyy sanoa että höyry nousi... jostain. Vähän hidasliikkeinen mutta ah, niin haluttava :P Anna höyrytä :lol:
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Huuru on näin syyskoleilla joka-aamuinen ilmiö, ei mitenkään vaarallinen. Siis näin :arrow: auto katoksesta ulos ja kone käymään. Kun puhallin antaa ensimmäisen henkäyksen tai lämppärin kiekosta kääntää lämmöt päälle, tuulilasiin tulee huntumainen höyrykerros 1,47 sekunnissa (mitattu Seiko-rannekronografilla 8) ), kunnes puhallin sen ajaa pihalle (n. 2 sek.).
Eiköhän se vaan synny hieman ulkoilmaa lämpimän ilman ja kylmän lasin kohtaamisesta.

Juuri näillä ilmoilla vaan tuppaavat myös takasivulasit ja takaikkuna huurtumaan vielä ajossakin. Huurut kyllä lähtevät flektiä kolmosella tohuuttamalla, mutta noinko olisi olemassa joku parempi konsti :shock: Takasivulasit ovat kyllä sellaisessa syvennyksessä, että ilma ei siellä kierrä parhaalla tavalla.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Mutta katsos Kaapo hyvä kun tämä härmä narjottaa lasissa vaikka maailman tappiin jos sitä ilmastoinnin "huurunappia" ei aktivoi hommiin. :( Se ei ole oikeastaan varsinaista märkää huurua, vaan sellainen aasinmaidon :shock: harmaa ohut revontulten lailla hulmuava kerros. :shock:

Ei ole takalaseissakaan härmän häivää kun sitä napikkaa käyttää. :roll:
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Oletko puhdistuttanut jossain forte-myyntipaikassa (öljypiste :wink: ) ilmastoinnin ja lämppärin kennoa.Ne suihkuttaa niihin jotain mömmöä joka tappaa bakteerit ja putsaa sedimentoituneet shitit kennosta?
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Daimler kirjoitti:Oletko puhdistuttanut jossain forte-myyntipaikassa (öljypiste :wink: ) ilmastoinnin ja lämppärin kennoa.Ne suihkuttaa niihin jotain mömmöä joka tappaa bakteerit ja putsaa sedimentoituneet shitit kennosta?
No en. :shock: Ja nyt sitten vasta sanot? Eli pitänee tehä semmonen hommeli. :idea:

Tak.
Onanias
tissi-spesialisti
Viestit: 388
Liittynyt: 02.10.2005 20:32

Viesti Kirjoittaja Onanias »

Mitenkäs HVM on, että tulvahtaako sieltä suuttimista semmosta ummehtunutta hajua, kun kytkee sen huurrenapin?
Meinaan että jos tulvahtaa, niin silloin lauhduttimen pinnassa on tököttiä, joka aiheuttaa sen hajun :arrow: hajusta ja huurtumisesta itse pääsin eroon em. Vortte huurtumiskeskuksen hoito- ja putsiainella. Ei muuta kuin purkki töhöttämään jalkatilaan tms., sisäkierto ja huurretoiminto päälle ja puhallusta isommalle. Avot, jopas lähti öyhyt kabiinista!
(tosin silloin tällöin kuskin penkin tienoilla ja vähän muuallakin on havaittavissa kanssamatkustajien mielestä epämiellyttävää hajua :roll: )
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Empä tirä ässän raitisilma suodattimesta onko...näkis varmaan epc:ltä.
Omassa S124 :shout: ...huomaa oikea-oppinen koodi....autossa on alkuperäinen raitisilmasuodatin siinä tuulilasinpyyhkijämekanismin alapuolelle :pidu:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Lucky-Dog kirjoitti:Empä tirä ässän raitisilma suodattimesta onko...näkis varmaan epc:ltä.
Omassa S124 :shout: ...huomaa oikea-oppinen koodi....autossa on alkuperäinen raitisilmasuodatin siinä tuulilasinpyyhkijämekanismin alapuolelle :pidu:
On tullut aukaistua ilmanotto pyyhkijöiden luota, ei ole ainakaan siellä. en usko että sitä 126:n on saanutkaan. Tai rahallahan saa aavikolle mitä vaan. :roll:

Oma olettamus kallistuu siihen suuntaan että nyt on joku paikka täynnä märkiä lehtiä, tai sitten kenno on smegmassa. Purkamallahan tuo selviää. :x
toni1976
Viestit: 393
Liittynyt: 20.6.2007 16:45
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Tuolla W124 lämmitys, ilmastointi-osiossa on keskustelu käynnissä vastaavanlaisesta lasien huurtumisongelmasta :shock: Onkohan HVM löytänyt syytä tuolle huurtumiselle :?: Vastaavia ongelmia useammallakin, mutta ratkaisua ei vaan meinaa löytyä :?
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Avatar
®ÐÐ
Dr.Durex
Viestit: 3460
Liittynyt: 05.10.2005 9:20
Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ®ÐÐ »

elä liähätä kielipitkällä :lol:

kurkkaappa puhaltimen lokeroon onko siel vettä? mikäli vesikourut ym. vedenulostautumisrinkulat on menny tukkoon...ruostehilseestä? :shock:
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Jospa ajelee vaikka näin kesällä lämppäri pakkokylmällä ja yhtä äkkiseltään veivaa rullat lämpimälle, niin pienet huuruläntit se laittaa ikkunaan pariksi sekunniksi ihan luontojaan. Eiköhän siinä vaan viileä lasi ja lämmin ilma reagoi tuokion keskenään.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
toni1976
Viestit: 393
Liittynyt: 20.6.2007 16:45
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Kaapo kirjoitti:Jospa ajelee vaikka näin kesällä lämppäri pakkokylmällä ja yhtä äkkiseltään veivaa rullat lämpimälle, niin pienet huuruläntit se laittaa ikkunaan pariksi sekunniksi ihan luontojaan. Eiköhän siinä vaan viileä lasi ja lämmin ilma reagoi tuokion keskenään.
Kyllä se huuru siinä lasissa on ihan koko ajan jos ei ilmastointia käytä. Tuulilasin yläreunasta noin puoleen väliin lasia on kevyen sumukalvon peitossa. Alareuna ainakin omasta mielestäni on pysynyt vapaana tuosta huurusta.
Tunkkaista eikä glykolinkaan hajua ole aistittavissa. Nesteitäkään ei ole mielestäni kadonnut tämän 5000 km:n aikana mitä olen ehtinyt ajaa.
Sisään tuleva ilma tuntuu kyllä hieman kostealta jos ilmastointi ei ole käytössä ja tuolloinhan tuo tuulilasikin tuppaa huurtumaan :roll:
Raitisilmasuodatin on vaihdettu ja sillä suunnalla en vaihdon yhteydessä havainnut mitään epämääräistä. Suodattimet olivat erittäin p**kaiset, mutta muutenpa paikat näyttivät kuivilta ja puhtailta :shock:
kurkkaappa puhaltimen lokeroon onko siel vettä?
Missäs tuo lokero sijaitsee 124:ssa ja mitä kautta sinne pääsee kurkkaamaan?
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Matikissa vetää huuruun ainoastaan TODELLA kostealla säällä ja silloinkin huuru häviää kun kuivaimen laittaa päälle. Muistelen joskus jostain lukeneeni, että kuivain kannattaisi laittaa pois päältä muutama kilometri ennen pysäköintiä jotta kuivain ehtisi... hmm... kuivua :shock:
Jos kuivain on ollut loppuun asti päällä, pöhäyttää se ainakin Matikissa heti huurut tuulilasille :?
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
toni1976
Viestit: 393
Liittynyt: 20.6.2007 16:45
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

dry kirjoitti:Matikissa vetää huuruun ainoastaan TODELLA kostealla säällä ja silloinkin huuru häviää kun kuivaimen laittaa päälle.
Joo, huuru lähtee kuin lähteekin pois kun laittaa kuivaimen päälle. Mutta kun kuivaimen sammuttaa, niin heti menee tuulilasin yläosa huuruun :shock: Tänään ei ole lasi huurtunut, koska oli kuivempi ja lämpimämpi ilma. Tosin kyllä oli ilmastointikin päällä suurimman osan ajasta. Tuntuis vaan, että heti kun kosteutta on enemmälti ilmassa, niin tämä huurtuminen alkaa :?
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Kuivaimen :ei_tajuu: Minkä ihmeen kuivaimen...

Minullakin mersu parina päivänä veti jostain syystä huuruun etulasit kun löi auton käyntiin, ei ole tehnyt ennen eikä kyllä enää sen jälkeenkään. Noitten muutamien sateisten päivien jälkeen tuollainen ilmiö esiintyi, huurre lähti heti kun löi auton käyntiin.Sateitten jälkeen kun oli kuumaa teki myös mielenkiintoisen huurreläntin lasin ulkopuolelle :roll: Vissiinkin ilmastointi hieman liian kylmällä 8)
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

AM kirjoitti:Kuivaimen :ei_tajuu: Minkä ihmeen kuivaimen...
Manu-ilmastoinneissa on erikseen päällelaitettava ilmankuivain :D
Vai oliko se kosteuden poistin :lol:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Minulla on ihan manuaali-ilmastointi :roll: Eihän siinä erikseen mitään kuivanta, ilmastointi vaan kuivattaa ilmaa ja sen takia kosteus ikkunoista häviää tehokkaasti. Hmm...olikos siinä joku huurteenpoisto namiskakin :oops:
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Jaha, tuplana viesti :roll:
toni1976
Viestit: 393
Liittynyt: 20.6.2007 16:45
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

AM kirjoitti:Minulla on ihan manuaali-ilmastointi :roll: Eihän siinä erikseen mitään kuivanta, ilmastointi vaan kuivattaa ilmaa ja sen takia kosteus ikkunoista häviää tehokkaasti. Hmm...olikos siinä joku huurteenpoisto namiskakin :oops:
Siis juurikin tuota huurteenpoistoa ilmeisestikin puhuttelemme tässä kuivaimena :oops:
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 lämmitys, ilmastointi”