Ford Mustang 60-luvulta-herranjestas kuinka hieno automaatti

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Ford Mustang 60-luvulta-herranjestas kuinka hieno automaatti

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Ajelin yksityistiellä mustangia, joka oli 60 luvulta. Automaatti oli kolmeportainen, mutta mistään portaista ei voi todellakaan puhua. Auto oli entisöity ja laatikko ja kone kunnostettu. Kylläpä vaihtaa hienosti tai oikeastaan mistään vaihtamisestakaan ei voi puhua-todella katkeamatonta menoa. Koneena oli 6-pyttyinen ja ilmeisesti noin 3 litrainen moottori. Enpä ole ennen jenkeillä ajellut, mutta laatikoiden vaihtamistoiminnasta olen kyllä kuullut paljon positiivista. Kyllä on ollut hulppeaa aikoinaan ajella 60-luvulla mustangilla. Sehän vaihtaa hienostuneemmin kuin C-mallin 2006 mersu. Ajoin kyllä kerran 85-vuoden 300 D W124:sta ja sekin vaihtoi yllättävän makeasti, mutta tämä mustangi oli kyllä huippu. Mites nuo mersun esim. W126 ässät vaihtelee automaattina vaihteita? Kertokaa jenkkien automaattien salaisuudet-sujuvatoimisia mutta ovatko lisäksi kestäviä?
Avatar
Merzedes
Viestit: 205
Liittynyt: 30.11.2006 2:21
Paikkakunta: Helsinki 00200

Viesti Kirjoittaja Merzedes »

Jenkit ovat tehneet automaatteja todella pitkään, siinä salaisuus paremmuudelle. Jopa itse Rolls Royce käytti aikoinaan General Motorsin Turbo hydramatic vaihteistoa, samaa kun GM itse autoissaan. Jenkkilaatikot ovat myös erittäin kestäviä, itselläni oli 350 tuhatta mailia ajettu Custom Cruiser jonka vaihteisto toimi todella hienosti. Laatikko oli vielä kaiken lisäksi alkuperäinen. Taitavat käyttää muun maalaisissakin autoissa kilpakäytössä noita jenkkilaatikoita, Mersuissakin?

Ei valitettavasti Ässänkään vaihtamispehmeydestä voi puhua edes samana päivänä ehjän USA laatikon kanssa. Nykyään asiat ovat muuttuneet, mutta ennen se oli näin.
Avatar
Lerssinen
Puimanajo-Keijo
Viestit: 2421
Liittynyt: 12.3.2007 17:58
Paikkakunta: Oulainen

Re: Ford Mustang 60-luvulta-herranjestas kuinka hieno automa

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

kardaani kirjoitti: Koneena oli 6-pyttyinen ja ilmeisesti noin 3 litrainen moottori.
8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

Kuinkas muuten jos näin ei ajonautintoa synny :happy: Tosin fjoort ei ole SLANT mjuuttorinen mutta melkein oikein kumminkin..
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Bemari käyttää GM:n hydramatic laatikkoa joissakin malleissa,vaihtaa hienosti mutta kestävyys on välillä vähän niin ja näin.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29289
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jossain on Volvo josta laatikko pas*ana, korjattu eräällä korjaamolla 1600 eurolla ja sieltä tuotu lavetilla toiselle korjaamolle.
D:llä ei liiku mihinkään, käytettyä laatikkoa ei löydy Suomesta eikä Ruotsista, uusi maksaa 4500 ja on tilattu.

Loota on "Made in USA" ja joku Hydramatic tjsp. :roll:

Kyseessä toki yksittäistapaus, voi olla vaikka ainut tällainen joka koskaan on hajonnut. :D
Avatar
Tarmo
Judge Mese
Viestit: 1928
Liittynyt: 05.11.2005 13:22
Paikkakunta: Box

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

Jos ne jenkkien pehmeät vahdot ovat niin oivia, niin miksi niihin asennellaan niin paljon shift kittejä? :P
TF727:n vaihdot tulivat ainakin paljon paremmiksi omasta mielestäni shift kitillä... ei ole semmoista vanuttamista se vaihto, vaan kunnon nasautus. :idea:
Avatar
Marde2
Tolokun mies
Viestit: 491
Liittynyt: 05.11.2005 18:19
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Marde2 »

Pääasia tuossa pehmeässä vaihtamisessa on mukavuus. Jos aletaan ajamaan 'kenkä lattiassa' ja koneessa on tehoja, niin silloin tuollaiseen laatikkoon tulee liikaa luistoa ja se menee piloille. Sen estämiseksi asennetaan shift kitti, jolla saadaan terävämpi vaihto vähemmällä luistolla.
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Kunnossa ollessaan ne Mersun vanhemmatkin askit vaihtavat hienosti, mutta eivät ole yhtä pehmeitä kuten amerikansetien askit.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Mersun lootat ovat napakampia, kuten LD tuossa rivien välistä jo totesikin. Setäsamulin lootat, sekä TH että TF, ovat säädöissään ollessaan todella pehmeätoimisia, josta annettaneen ansio myös melkomoiselle luistolle pienilläkin tehoilla.
Mersu on ollut jo pitempään kiinnostunut myös automaattien kulutuksesta, jolloin "tyhjänpyöritystä" on pyritty eliminoimaan. Siitähän tosin on saanut sitten tietyn kulmikkuuden vastalahjaksi. Mutta esim. W140 S600:n lootassa ei vaihtamista huomaa, vaikka yrittäisi - sen näkee vain kierroskulumittarista.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

Lucky-Dog kirjoitti:Kunnossa ollessaan ne Mersun vanhemmatkin askit vaihtavat hienosti, mutta eivät ole yhtä pehmeitä kuten amerikansetien askit.
Ei ni, on olleet nytkymaatteja maailmansivu :cry:

Jos tykkää että laatikko vaihtaa napakasti ja karvalakissa on kuminauha leuan alla niin silloin mersun loota on mukava :lol:
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Jos vielä jatketaan itään, niin kyllä osasi myös Tojotan laatikko luistaa (3 vaiht. + loikkari erillisellä kytkimellä). Aski oli aivan oikeissa säädöissä, kunnon öljyissä ja alta 150.000 ajettu.
Laatikko oli 3-litraisen V-kutvosen jatkeena ja kutvonen taas oli 4Runnerin pellin alla. Oli muuten harvinaisen tehoton ja janoinen yhdistelmä. Loota tuskin oli Tojon omaa tekoa, mutta enpä tunne näitä japsiaskeja nimeltä sen enempää.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

heikki5 kirjoitti:.......... ja karvalakissa on kuminauha leuan alla niin silloin mersun loota on mukava :lol:
Kuulehan sie viäräleuka...miksöhän Kaapon reuhka on auki :roll:....nii joo, ei ne ny niin kauheesti nykääse jos ja kun ovat kunnossa / säädöissään :lol:

Ei se tuoa kumminauhamaisuuskaan kiva ajella ole. Oikein pehmesäti kun vaihtaa niin luistatellaan ja se käy taasen keston päälle.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Lucky-Dog kirjoitti:Kuulehan sie viäräleuka...miksöhän Kaapon reuhka on auki :roll:....nii joo, ei ne ny niin kauheesti nykääse jos ja kun ovat kunnossa / säädöissään :lol:
Kaapollahan onkin manuaali – voi säätää nytkähdyksen oman maun mukaan. :lol:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Merzedes
Viestit: 205
Liittynyt: 30.11.2006 2:21
Paikkakunta: Helsinki 00200

Viesti Kirjoittaja Merzedes »

jari_w123 kirjoitti:Bemari käyttää GM:n hydramatic laatikkoa joissakin malleissa,vaihtaa hienosti mutta kestävyys on välillä vähän niin ja näin.
Esimerkiksi 530d/330d yms. malleissa on käytössä tämä -surullisenkuuluisaGM-. Laatikkohan on ranskan valmistetta ja muuten erittäin hyvä, mutta valitettavan alimitoitettu vääntävän turbodeen perään. Taas on tarjouskilpailuissa säästetty. Toimiessaan laatikko on erittäin mukava. Bensamalleissaan BMW tyytyy ZF:ään.

Automaatin täytyy olla mukava, napakkuutta voi sitten esiintyä manuaalissa. Mersun kaltaisessa autossa laatikon nykäisy ei saisi missään nimessä kuulua asiaan, mutta valitettavasti vain näin on. BMW:t ovat vaihtaneet aina pehmeämmin, mutta toisaalta laatikot ovat kestoltaan olleet aivan paskaa.
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

dealer kirjoitti:Jossain on Volvo josta laatikko pas*ana, korjattu eräällä korjaamolla 1600 eurolla ja sieltä tuotu lavetilla toiselle korjaamolle.
D:llä ei liiku mihinkään, käytettyä laatikkoa ei löydy Suomesta eikä Ruotsista, uusi maksaa 4500 ja on tilattu.

Loota on "Made in USA" ja joku Hydramatic tjsp.
Tuo nelipykäläinen "geartronic" aski jota on ainoastaan s80 kuuspyttyisissä on tosiaan gm-tekoa, väittäisin että lujempi se on mitä volvon 5 pykäläinen aisin-warner, kaikki muu niistä 6 pyttyisistä kyllä hajoaakin konehuoneesta :lol:
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
Leka
W123-Spesialisti
Viestit: 498
Liittynyt: 15.10.2005 18:17

Viesti Kirjoittaja Leka »

En ole tavannut vielä yhtään bemua, jossa olisi miellyttävä matikki. Luistavat aivan järkyttävästi, välillä tuntuu kuin variaattorivetoisella ajaisi :lol: Vähän hymyilytti kun yhdessä seiskassakin kierroslukumittari hieman laski kaasua pienellä nopeudella lisää painettaessa laatikon vähentäessä luistoa. Lisäksi ainakin vanhemmat 530d:n matikit eivät osaa lainkaan hyödyntää dieselin voimaa vaan ovat jollekin bensakoneille tarkoitettu.

Olen aina pitänyt hyvän hyötysuhteen omaavista laatikoista. Vaihdon kuuluu tapahtua napakasti muttei nykien. Ja kuten edellä on jo todettu, nämä vanhatkin MB-laatikot saa ehjinä olleessaan hyvillä säädöillä vaihtamaan oikein pehmeästi 8)
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Kahdella automaagi-pemarilla olen ajanut (about vm. 1990-94). Ihan asiallinen se aski on, vaihdon huomaa, mutta nykäisyksi sitä ei voi sanoa. Ilmeisen hyväkuntoiset lootat oli niissä yksilöissä.

Joillain jenkeillä on tullut ajeltua kanssa. Ehdottomasti paras loota on tähän mennessä löytynyt kuuskolmosesta Cadillacista. Ei todellakaan tunne vaihtoa ollenkaan, kuulee vaan kun kierrokset tippuu vaihtaessa. No täyskaasulla tietysti vähän tönäsee, niinkuin mielestäni kuuluukin(?). Jopa tämän vuosituhannen Jeep Grand Cherokee jää sille mukavuudessa kakkoseksi.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
tuc
Ekomies
Viestit: 830
Liittynyt: 30.10.2005 1:59
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja tuc »

Ex-autoista C 280 T Sportissa oli ihan mahdottoman mukava laatikko. Aivan silkinpehmeät vaihdot (nyki kunnes ilmamassamittari vaihdettiin). Tosin loota oli juuri täysremontoitu Siekkisten toimesta. Loota siis 722.606, eli sähköohjattu 5-portainen.

Eli siis luotettava ja mukava. :lol: (korjauskin tuli maksamaan kaikkineen vain 3500€ kun Veholla irrottivat ja asensivat lootan)

Pystärin automaatti on ihan ok, mutta silkinpehmeydestä ollaan kaukana. 70-luvun autoissa ei paljoa neliportaisia automaatteja nähty...
2005 S 500 L
1995 C 220 Elegance
Avatar
Merzedes
Viestit: 205
Liittynyt: 30.11.2006 2:21
Paikkakunta: Helsinki 00200

Viesti Kirjoittaja Merzedes »

Leka kirjoitti:En ole tavannut vielä yhtään bemua, jossa olisi miellyttävä matikki. Luistavat aivan järkyttävästi, välillä tuntuu kuin variaattorivetoisella ajaisi :lol: Vähän hymyilytti kun yhdessä seiskassakin kierroslukumittari hieman laski kaasua pienellä nopeudella lisää painettaessa laatikon vähentäessä luistoa. Lisäksi ainakin vanhemmat 530d:n matikit eivät osaa lainkaan hyödyntää dieselin voimaa vaan ovat jollekin bensakoneille tarkoitettu.
Vaikka ei ajossa välttämättä siltä tunnu, niin tuo automaatti kyllä käyttää tuon Bemarin moottorin tehon melko hyvin hyödykseen. Kulutus tai kiihtyvyys ei juuri huonone manuaaliin verrattuna, dieseliksi suht kierrosmoottori. Jos BMW:n laatikko luistaa niin se on paskana, ja yllättävän monessa se on. Öljyt (joita ei muka saisi vaihtaa) vaihtoon niin voi vielä olla pelastettavissa. Toimiessaan 530dA:n laatikko hakkaa esim. W210 300turbodeen vastaavan anytime. Siis minun mielipide.

Laatikon vika noissa 2.9d automaattibemareissa on se että ne hajoavat lähes järjestään 200-250tkm ajetuista.
Hemingway
Mr. Alipaine
Viestit: 384
Liittynyt: 08.10.2005 13:46

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

Omat kokemukset rajoittuvat pääosin vanhoihin automaatteihin (10-20v).

Mercedeksen suurin etu mielestäni on laatikon hyvä hyötysuhde. Kulutus ei nouse merkittävästi versus manuaali, ja automaatti ei heikennä niin merkittävästi kiihtyvyyttä, kuin yhtä vanhoila kilpailijoilla.

Säädöissään oleva mersuvanhus automaatilla on miellyttävä ajaa/matkustaa.
124.023
Avatar
Leka
W123-Spesialisti
Viestit: 498
Liittynyt: 15.10.2005 18:17

Viesti Kirjoittaja Leka »

Merzedes kirjoitti:Vaikka ei ajossa välttämättä siltä tunnu, niin tuo automaatti kyllä käyttää tuon Bemarin moottorin tehon melko hyvin hyödykseen. Kulutus tai kiihtyvyys ei juuri huonone manuaaliin verrattuna, dieseliksi suht kierrosmoottori. Jos BMW:n laatikko luistaa niin se on paskana, ja yllättävän monessa se on. Öljyt (joita ei muka saisi vaihtaa) vaihtoon niin voi vielä olla pelastettavissa. Toimiessaan 530dA:n laatikko hakkaa esim. W210 300turbodeen vastaavan anytime. Siis minun mielipide.

Laatikon vika noissa 2.9d automaattibemareissa on se että ne hajoavat lähes järjestään 200-250tkm ajetuista.
Liikaa luistelevia Bemuja on tavattu ihan uusiakin. Aikoinaan edellisen korimallin 520i: luisti huomattavan runsaasti verrattuna pykälää isompaan 525i:hin. Ilmeisesti painavassa autossa yritetty kompensoida pienen moottorin voimattomuutta liikkeellelähdöissä ym. Ensimmäiset 530d:t vaihtoivat täyskaasulla isompaa sisään vasta 500 r/min (saattoi olla enemmänkin) maksimitehoa suuremmilla kierroksilla. Lisäksi ne vaihtoivat aivan liian herkästi pienempää pesään, jolloin momentti jäi hyödyntämättä.

Volvot ovat yleensä toinen, joiden laatikot luistavat aivan tarpeettomasti. Mutta näiden automaatit tulevatkin usein samalta valmistajalta.
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Kaapo kirjoitti: 4Runnerin pellin alla. Oli muuten harvinaisen tehoton ja janoinen yhdistelmä. Loota tuskin oli Tojon omaa tekoa, mutta enpä tunne näitä japsiaskeja nimeltä sen enempää.
Miten minä muistan, että Tojo olisi omiensa lisäksi käyttänyt Aisin-Warnerin askeja? (Janoinen se on manuskalllakin, muuten...)

Eittämättä hienoimmat vaihdot vähään aikaan olen kyllä kokenut Audi A6:n kyydissä, jossa 7-portainen automaatti vaihtaa niin huomaamatta että ei ole tosi. Vain kierroslukumittari kertoo vaihdot. Tosin onhan siinä elektroniikkaa apuna yllin kyllin, joten ehdottomasti korkeammalle hattu nousee vanhojen jenkkilootien suunnalle: lähes sama tasaisuus mutta mekaanisin ratkaisuin.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Aku P kirjoitti: Tosin onhan siinä elektroniikkaa apuna yllin kyllin, joten ehdottomasti korkeammalle hattu nousee vanhojen jenkkilootien suunnalle: lähes sama tasaisuus mutta mekaanisin ratkaisuin.
Varmasti pehmeimmän kokonaisuuden saa valitsemalla auton, jossa on PowerFlite-tomaatti. Ei vaihda kuin kerran :shock: ja senkin huomaamatta 8) .
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Täällä meni vähän bemu/mersu vastakkainasetteluksi. Mutta kun bemujen laatikon kestoja morkataan niin sanotaan nyt näin, että kyllä mersu nykylaatikoissa turbiinit on kulutustavaraa ja ei se ole mitään halpaa sekään. Taksikäytössä 150 tkm. on kestänyt ja sitten alkaa nykimään ja jurnaamaan-kokemusta on. Toisaalta BMW 535 D:llä ajettiin 260 tkm. samlla laatikolla. Ja moottorista oli otettu yli 300 HV/600Nm lastulla. Eli kummassakaan ei kestä laatikot mB/BMW, mutta mersussa ainakin turbiinin vaihto melko nopeaa-ehkä bemun laatikossa on sitten hajalla jotain pahempaa-siitä en tiedä. Turbiini taitaakin olla 5-vaihteisen laatikon herkin kohta mersussa.
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Kaapo kirjoitti:
Aku P kirjoitti: Tosin onhan siinä elektroniikkaa apuna yllin kyllin, joten ehdottomasti korkeammalle hattu nousee vanhojen jenkkilootien suunnalle: lähes sama tasaisuus mutta mekaanisin ratkaisuin.
Varmasti pehmeimmän kokonaisuuden saa valitsemalla auton, jossa on PowerFlite-tomaatti. Ei vaihda kuin kerran :shock: ja senkin huomaamatta 8) .
Ja HC -vaihtoehtona mainittakoonDAF 66 Variomatic-vaihteistolla. Ei tule sitä ensimmäistäkään vaihtoa... :twisted: :shock: :x
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Aku P kirjoitti:
Ja HC -vaihtoehtona mainittakoonDAF 66 Variomatic-vaihteistolla. Ei tule sitä ensimmäistäkään vaihtoa... :twisted: :shock: :x
Juu, eikös samaa askia ollut hetken noissa pikku-Volvoissa (34X?)?
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Oli. Hienot ne variaattorit auton alla 8)
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Suahan uusiin autiloihinkin tänä päivänä variaattori vedon. :shock: Ja eikö suane saman askin volskiinkin. :roll:
Tuo meikeläisen ceen laatikko ainakin vaihtaa ihan mukavasti. Oikealla kaasun käytöllä tuo vaihtaa käytännössä "huomaamattomasti". Muuta vikaa tuossa ei ole, kun että tuo oppii "huonon" ajotavan liian nopeasti ja vaihtaa joissain tilanteissa vähän turhan myöhään. Rauhallisessa maantie kruisailussa olisi mukavaa, jos laatikko ei vaihtaisi niin herkästi pienempää. :roll: Tuntuisi, että tuo ei kaikissa tilanteissa hyödynnä aivan kaikkea 200K:n vääntöä.
BMW 318d -09
Avatar
raggari
Viestit: 103
Liittynyt: 08.12.2006 20:09

Viesti Kirjoittaja raggari »

heh, nytkö ne ihmiset vasta huomaa missä autot tehdään...

nuo fordin laatikot on muuten tosi hyviä mutta vievät tehoja ankarasti autosta, ainakin esim se c4-laatikko(?). tosin kyllähän kaikki automaattilaatikot vie.

itellä dodgessa "kuorma-auton" torqueflite 727, "kuorma-auton" koska riittää moniin satoihin heppoihin ja rikkihän tuota ei ajamalla saa.
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

raggari kirjoitti:heh, nytkö ne ihmiset vasta huomaa missä autot tehdään...
Mutta kun ei "noita" autoja saa tänne pohjolaan... :ttu: :supersad:
(Tai saahan niitä, mutta ei niin helposti ja ilman toimivaa maahantuonti/huolto organisaatiota oleva uusi auto ei ainakaan meikeläistä hirvittävästi innosta. :roll: )
Ja toisaalta, melko muovisia nuo jenkki rassit tänäpäivänä (kuulemma). :( Laatukin lienee kaukana mersusta. :( Imago ainakin. :lol: 8)
Edit; jaa, taitaahan niitä "katillakkeja" tuas suaha. :shock: Mutta missä viipyy mustang ym. mukavat vehkeet. :roll: :lol:
EditII; Per****es, löytyyhän näitä :shock: , tuommosen hinnalla vaan saa jo hyvän mersunkin. :roll: Ja tämän shelbynkö piti olla urheilu-auto, johon jokaisella (amerikkalaisella) on varaa..? :lol:
BMW 318d -09
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”