Miksi mersu rupesi apinoimaan kupla-volskia?

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
HVM

Miksi mersu rupesi apinoimaan kupla-volskia?

Viesti Kirjoittaja HVM »

Kaapo antoi laatuvaikutelma-topikissa oivallisen aasinsillan aiheeseen. Kysynkin siis:

Minkä kumman takia mersu siirsi peruutusvaihteen pois nelosen vierestä juurruttaen sen kakkosen viereen? :shock: Kuplassahan se on juuri tällä kyseisellä paikalla. Hakiko mersu laatu-imagon korotusta tällä toimenpiteellä? :twisted: Mistä on kysymys? :shock:

Onkos se uusissakin vielä kakkosen vieressä? :roll: Mie kun en tiijä kun ajelen näillä murikkak*rvän aikuisilla romuilla. :(
Avatar
TeroK
maalaaspöllö
Viestit: 1495
Liittynyt: 04.10.2005 11:08
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja TeroK »

Nelivaihteisissa se on ykkösen vieres :fu:
Uskotko jo vai valehtelenko lisää?
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

TeroK kirjoitti:Nelivaihteisissa se on ykkösen vieres :fu:
Niin muuten onkin. :D Eihän miula oo ollu semmosia enää reiluun kymmeneen vuoteen, mistä näitä muistaa. :( Kiitos oikaisusta. :wink:

NOMIKSSESITTESIIRRETTIINVIISVAIHTEISISSAERIPAIKKAAN? :shout: :lol:
Avatar
Juhis
Viestit: 324
Liittynyt: 05.11.2005 21:24
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Juhis »

Ja sitäpaitsi jos kerran Audia ja Mersua on joskus johdettu saman katon alta, nii miksei ne oo tökänny sitä pakkia samaan kohtaan :shout:

Mutta johtuisko tuo alkuperänen ongelma Härski Hartikaisesta ym... eikö ne kupla ja mersun siinä yhdes Uunos väsänny vai muistanko väärin :?: Ja sit Daimlerpomo sattu näkehen sen leffan ja :idea: :arrow:
123 Lang koska tila-autosta ei kehtaa nousta julkisella paikalla...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29370
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Viisivaihteisissa se pakki on missä sattuu puolella vaihdekaaviota kun Mersuista puhutaan.

Meillä korjaamolla uusi "keikka-auto" on hassu peli ajella kun eteenpäinvieviä vaihteita on 6 kpl, aika paljon saa "pykältää" ajossa....
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

HVM kirjoitti:
TeroK kirjoitti:Nelivaihteisissa se on ykkösen vieres :fu:
Niin muuten onkin. :D Eihän miula oo ollu semmosia enää reiluun kymmeneen vuoteen, mistä näitä muistaa. :( Kiitos oikaisusta. :wink:

NOMIKSSESITTESIIRRETTIINVIISVAIHTEISISSAERIPAIKKAAN? :shout: :lol:
Kyllä se on viislovisessakin ykkösen vieressä, ainakin täällä :shock:

Heikki
kuujalka
Viestit: 569
Liittynyt: 30.9.2005 11:57
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja kuujalka »

miulla pakki on joka mersussa ollu toiseks viimonen pykälä keulaan päin :?
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

kuujalka kirjoitti:miulla pakki on joka mersussa ollu toiseks viimonen pykälä keulaan päin :?
P-R-N-D-4-3-2-1
Siisti jonomuodostelma, minimaalisesti hammastettuna.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1025
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

kuujalka kirjoitti:miulla pakki on joka mersussa ollu toiseks viimonen pykälä keulaan päin :?
Siinä vaihdelukon ja vapaa-asennon välissä? Niinhän se pitäis ollakin. 8)
Millähän "pirkkamersuilla" sitä oikeen 'isot miehet' ajelee kun pakkikin on jossakin sivussa...
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Ja miksei ykköstä saa päälle muuten kuin kaasulla? :ttu:

nimim. P-R-N-D-S-L-vaihdelaatikko täälläpäin
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Håkke
Tolokun mies
Viestit: 768
Liittynyt: 02.10.2005 18:17
Paikkakunta: Espoonlahti

Viesti Kirjoittaja Håkke »

Kompurassa:

P-R-N-D-4-3-2-1

Diisselissä:

P-R-N-D
///AMG Owners Club Finland
S203 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 Kompura -98
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Minullla se on ihan kuplapaikalla :shock:
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Eikö kukaan osaa vastata muuta kuin automaatin vaihdekaavion? :shock: Mistä se johtuu että manuaalin pakki on tällätty kolmeen eri paikkaan? Siitähän tässä on nyt kyse. :shock:
Avatar
Olli Lajunen
Mersutohtori
Viestit: 559
Liittynyt: 01.10.2005 13:52
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Mulla on synkronoitu pakki 4:n vieressä. :o

Edit:
Tässä on HMV:lle manuaalin vaihdekaavio vaihteeksi, kelpaako?

1|3|5
--+--
2|4|R
Viimeksi muokannut Olli Lajunen, 12.1.2006 20:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W115 200D 2.4 sttppdic -75
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
Avatar
Juhis
Viestit: 324
Liittynyt: 05.11.2005 21:24
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Juhis »

Se riippuu kokonaan siitä, minkämoisia vaihdekepinnuppia on kullostikkin sattunu hallin nurkasta löytyyn :shock:
123 Lang koska tila-autosta ei kehtaa nousta julkisella paikalla...
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Juhis kirjoitti:Se riippuu kokonaan siitä, minkämoisia vaihdekepinnuppia on kullostikkin sattunu hallin nurkasta löytyyn :shock:
Aletaanko täällä päästä asiaan? :shock: :lol:

8) Cool Juhis.
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Olli Lajunen kirjoitti:Mulla on synkronoitu pakki 4:n vieressä. :o

Edit:
Tässä on HMV:lle manuaalin vaihdekaavio vaihteeksi, kelpaako?

1|3|5
--+--
2|4|R
No tuo on juuri tuo kaikkein neidein vaihdekaavio mitä olla voi.

Kyllä se
R-1-3
-- 2-4
on ainoa oikea.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Aku P kirjoitti:
Olli Lajunen kirjoitti:Mulla on synkronoitu pakki 4:n vieressä. :o

Edit:
Tässä on HMV:lle manuaalin vaihdekaavio vaihteeksi, kelpaako?

1|3|5
--+--
2|4|R
No tuo on juuri tuo kaikkein neidein vaihdekaavio mitä olla voi.

Kyllä se
R-1-3
-- 2-4
on ainoa oikea.
Eikä oo :fu:

Vaan tuo Ollin laittama se oikea on 8)
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

No mutta kyllähän kolmesatasen

. 1 3 5
---------
R 2 4

On se ainoa oikea.

Toisaalta W108/109:n rattivaihde on aikä pätevä.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
TeroK
maalaaspöllö
Viestit: 1495
Liittynyt: 04.10.2005 11:08
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja TeroK »

No kai munki täytyy. Eli meillä:
W201 ja isän W124 ja molemmat siis 230E
--1-3-5 --- R-1-3
R-2-4 --------2-4
Viimeksi muokannut TeroK, 12.1.2006 21:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Uskotko jo vai valehtelenko lisää?
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1594
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Perttu K kirjoitti:No mutta kyllähän kolmesatasen

. 1 3 5
---------
R 2 4

On se ainoa oikea.

Toisaalta W108/109:n rattivaihde on aikä pätevä.
Näin on myös minun kolmehuntissa. Ja kaverin entisessä 250D:ssä oli myös.
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
jarski
W123-Spesialisti
Viestit: 585
Liittynyt: 01.10.2005 2:53
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Mulla on tuossa 123:ssa pakki oikeassa alanurkassa.
Vaihdelaatikko (5v) on 124:ssa sama, vaikka pakki on oikeassa tai vasemmassa alanurkassa. Aluksi oli sellainen kepin pohja paikallaan missä oli pakki vasemmassa alanurkassa, mutta pohja oli renkutettu loppuun ja vaihdoin toisen. Senjälkeen oli hukassa 4. ja 5.-vaihde :D Pikkuhiljaa löytyi sitten kaikki vaihteet, kun muutteli tankojen paikkoja, tosin väärissä paikoissa oli vaihteet aluksi.

Tuosta tulikin mieleen, kerran yritettiin tahallaan hajottaa kaverin w123 200D:stä laatikkoa. Käänty päät nätisti kun risteyksiin tullessa yritti pakkia päälle, huuti mukavasti varattua laatikko :mrgreen: "kepitettiin" väkisin myös ilman kytkintä, ei hajonnut laatikko sittenkään :(
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1025
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Taitaapi olla yhtä epätoivosta kuin koittaa hajottaa Fulleria "sorvaamalla" huonoilla vaihdoilla...
Avatar
peehoo7
Viestit: 326
Liittynyt: 15.10.2005 1:39
Paikkakunta: KEMPELE

Viesti Kirjoittaja peehoo7 »

Poijilla on loppunu luonto tai konstit kesken :lol:

Uutena saatiin pitkiä katseita kun otti vaan tarpeeksi vauhtia polki jarrut suttiin ja samalla runttasi pakin pesään. Sitten vaan reilusti kaasua ja kytkin ylös . Eikä hajonnu kun yksi perä ja kartaani , kyllä corttiina oli äijä peli vaikkei sillä muuten tahtonu tohtia heittää kirkontornia näkyvistä :roll:
Se toimii jos liikkuu tai pörisee.
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

No sehän johtuu tietysti siitä että Daimler-Benz teki kuplavolskin rototyypit 30-luvun puolivälin tienoilla. Sitten piti vähän rähistä naapureitten kans ja sen jälkiin alettiin tuota volkkaria kasaamaan omana merkkinään. Hyvä autohan se oli kun myi moninkertaisesti mersuun verrattuna. Tästäpä sitten mersulla ottivat oppia ja päättivät matkia kuplaa laittamalla pakin samaan paikkaan. Luulivat raukat että saisivat tällä keinoin 20 miljoonaa mersua myytyä että heilahtaa... :lol:

Ai eikö?

No mitenvaan... 8)
I drive an Opel. What's your excuse?
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Tilanne on se, että näissä tehopeleissä pakki löytyy ykkösen vierestä. Syy on yksinkertainen. Voimaa on niin käsittämättömästi, että peräytysvaihde ei pysyisi päällä kakkosen tai nelosen vieressä. Nyt pakki löytyy jo valmiiksi oikeasta paikasta, ja se pysyy päällä vaikka painaisi toisenkin sentin kaasua. En tosin tiedä kuinka hurjasti se silloin ampuisi liikkeelle, sentti on riittänyt tähän asti niskojennyrjäyttämiseen. Toista se on noissa ylimäärämännillä varustetuissa painavissa laiskimuksissa. Niissä sen pakin voi sulloa ihan minne sattuu Muhammedin katse osoittamaan kootessa.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Perttu K kirjoitti:No mutta kyllähän kolmesatasen

. 1 3 5
---------
R 2 4

On se ainoa oikea.

Toisaalta W108/109:n rattivaihde on aikä pätevä.
:shock: Vaihtaako joku vaihdetta :shock:

Eikös se mee PRND32 PRKL :?: :wink:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

heikki5 kirjoitti:
HVM kirjoitti:
TeroK kirjoitti:Nelivaihteisissa se on ykkösen vieres :fu:
Niin muuten onkin. :D Eihän miula oo ollu semmosia enää reiluun kymmeneen vuoteen, mistä näitä muistaa. :( Kiitos oikaisusta. :wink:

NOMIKSSESITTESIIRRETTIINVIISVAIHTEISISSAERIPAIKKAAN? :shout: :lol:
Kyllä se on viislovisessakin ykkösen vieressä, ainakin täällä :shock:

Heikki
No niih :oops: Kakkosen vieressähän se on. Tässä se taas nähdään, ei edes oman autonsa vaihdekaaviota muista :shock: :idiot:

VADE- oireyhtymä(varhaisdementia)

Heikki
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Vitossa on muuten myös tuo pakki siinä, kakkosen-vieressä. :D
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Kyllä se itsellänikin on juuri ehdottomasti ehkä aivanvarmastitakuuseenenmene siinä kakkosen vieressä.
:roll: Eikä tämä dementiaa ole. Mersuissa kytkeytyy varsinkin tällainen 350tkm ajettu kytkinremonttia kaipaava lavetti aina vaihteet niin helposti että vaihdekaavio on helppo unohtaa :roll:
® Mesen linttaklubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”