Ford Mustang 60-luvulta-herranjestas kuinka hieno automaatti
Ford Mustang 60-luvulta-herranjestas kuinka hieno automaatti
Ajelin yksityistiellä mustangia, joka oli 60 luvulta. Automaatti oli kolmeportainen, mutta mistään portaista ei voi todellakaan puhua. Auto oli entisöity ja laatikko ja kone kunnostettu. Kylläpä vaihtaa hienosti tai oikeastaan mistään vaihtamisestakaan ei voi puhua-todella katkeamatonta menoa. Koneena oli 6-pyttyinen ja ilmeisesti noin 3 litrainen moottori. Enpä ole ennen jenkeillä ajellut, mutta laatikoiden vaihtamistoiminnasta olen kyllä kuullut paljon positiivista. Kyllä on ollut hulppeaa aikoinaan ajella 60-luvulla mustangilla. Sehän vaihtaa hienostuneemmin kuin C-mallin 2006 mersu. Ajoin kyllä kerran 85-vuoden 300 D W124:sta ja sekin vaihtoi yllättävän makeasti, mutta tämä mustangi oli kyllä huippu. Mites nuo mersun esim. W126 ässät vaihtelee automaattina vaihteita? Kertokaa jenkkien automaattien salaisuudet-sujuvatoimisia mutta ovatko lisäksi kestäviä?
Jenkit ovat tehneet automaatteja todella pitkään, siinä salaisuus paremmuudelle. Jopa itse Rolls Royce käytti aikoinaan General Motorsin Turbo hydramatic vaihteistoa, samaa kun GM itse autoissaan. Jenkkilaatikot ovat myös erittäin kestäviä, itselläni oli 350 tuhatta mailia ajettu Custom Cruiser jonka vaihteisto toimi todella hienosti. Laatikko oli vielä kaiken lisäksi alkuperäinen. Taitavat käyttää muun maalaisissakin autoissa kilpakäytössä noita jenkkilaatikoita, Mersuissakin?
Ei valitettavasti Ässänkään vaihtamispehmeydestä voi puhua edes samana päivänä ehjän USA laatikon kanssa. Nykyään asiat ovat muuttuneet, mutta ennen se oli näin.
Ei valitettavasti Ässänkään vaihtamispehmeydestä voi puhua edes samana päivänä ehjän USA laatikon kanssa. Nykyään asiat ovat muuttuneet, mutta ennen se oli näin.
Re: Ford Mustang 60-luvulta-herranjestas kuinka hieno automa
kardaani kirjoitti: Koneena oli 6-pyttyinen ja ilmeisesti noin 3 litrainen moottori.
Kuinkas muuten jos näin ei ajonautintoa synny Tosin fjoort ei ole SLANT mjuuttorinen mutta melkein oikein kumminkin..
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Jossain on Volvo josta laatikko pas*ana, korjattu eräällä korjaamolla 1600 eurolla ja sieltä tuotu lavetilla toiselle korjaamolle.
D:llä ei liiku mihinkään, käytettyä laatikkoa ei löydy Suomesta eikä Ruotsista, uusi maksaa 4500 ja on tilattu.
Loota on "Made in USA" ja joku Hydramatic tjsp.
Kyseessä toki yksittäistapaus, voi olla vaikka ainut tällainen joka koskaan on hajonnut.
D:llä ei liiku mihinkään, käytettyä laatikkoa ei löydy Suomesta eikä Ruotsista, uusi maksaa 4500 ja on tilattu.
Loota on "Made in USA" ja joku Hydramatic tjsp.
Kyseessä toki yksittäistapaus, voi olla vaikka ainut tällainen joka koskaan on hajonnut.
Pääasia tuossa pehmeässä vaihtamisessa on mukavuus. Jos aletaan ajamaan 'kenkä lattiassa' ja koneessa on tehoja, niin silloin tuollaiseen laatikkoon tulee liikaa luistoa ja se menee piloille. Sen estämiseksi asennetaan shift kitti, jolla saadaan terävämpi vaihto vähemmällä luistolla.
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Kunnossa ollessaan ne Mersun vanhemmatkin askit vaihtavat hienosti, mutta eivät ole yhtä pehmeitä kuten amerikansetien askit.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Mersun lootat ovat napakampia, kuten LD tuossa rivien välistä jo totesikin. Setäsamulin lootat, sekä TH että TF, ovat säädöissään ollessaan todella pehmeätoimisia, josta annettaneen ansio myös melkomoiselle luistolle pienilläkin tehoilla.
Mersu on ollut jo pitempään kiinnostunut myös automaattien kulutuksesta, jolloin "tyhjänpyöritystä" on pyritty eliminoimaan. Siitähän tosin on saanut sitten tietyn kulmikkuuden vastalahjaksi. Mutta esim. W140 S600:n lootassa ei vaihtamista huomaa, vaikka yrittäisi - sen näkee vain kierroskulumittarista.
Mersu on ollut jo pitempään kiinnostunut myös automaattien kulutuksesta, jolloin "tyhjänpyöritystä" on pyritty eliminoimaan. Siitähän tosin on saanut sitten tietyn kulmikkuuden vastalahjaksi. Mutta esim. W140 S600:n lootassa ei vaihtamista huomaa, vaikka yrittäisi - sen näkee vain kierroskulumittarista.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Ei ni, on olleet nytkymaatteja maailmansivuLucky-Dog kirjoitti:Kunnossa ollessaan ne Mersun vanhemmatkin askit vaihtavat hienosti, mutta eivät ole yhtä pehmeitä kuten amerikansetien askit.
Jos tykkää että laatikko vaihtaa napakasti ja karvalakissa on kuminauha leuan alla niin silloin mersun loota on mukava
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Jos vielä jatketaan itään, niin kyllä osasi myös Tojotan laatikko luistaa (3 vaiht. + loikkari erillisellä kytkimellä). Aski oli aivan oikeissa säädöissä, kunnon öljyissä ja alta 150.000 ajettu.
Laatikko oli 3-litraisen V-kutvosen jatkeena ja kutvonen taas oli 4Runnerin pellin alla. Oli muuten harvinaisen tehoton ja janoinen yhdistelmä. Loota tuskin oli Tojon omaa tekoa, mutta enpä tunne näitä japsiaskeja nimeltä sen enempää.
Laatikko oli 3-litraisen V-kutvosen jatkeena ja kutvonen taas oli 4Runnerin pellin alla. Oli muuten harvinaisen tehoton ja janoinen yhdistelmä. Loota tuskin oli Tojon omaa tekoa, mutta enpä tunne näitä japsiaskeja nimeltä sen enempää.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Kuulehan sie viäräleuka...miksöhän Kaapon reuhka on auki ....nii joo, ei ne ny niin kauheesti nykääse jos ja kun ovat kunnossa / säädöissäänheikki5 kirjoitti:.......... ja karvalakissa on kuminauha leuan alla niin silloin mersun loota on mukava
Ei se tuoa kumminauhamaisuuskaan kiva ajella ole. Oikein pehmesäti kun vaihtaa niin luistatellaan ja se käy taasen keston päälle.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Esimerkiksi 530d/330d yms. malleissa on käytössä tämä -surullisenkuuluisaGM-. Laatikkohan on ranskan valmistetta ja muuten erittäin hyvä, mutta valitettavan alimitoitettu vääntävän turbodeen perään. Taas on tarjouskilpailuissa säästetty. Toimiessaan laatikko on erittäin mukava. Bensamalleissaan BMW tyytyy ZF:ään.jari_w123 kirjoitti:Bemari käyttää GM:n hydramatic laatikkoa joissakin malleissa,vaihtaa hienosti mutta kestävyys on välillä vähän niin ja näin.
Automaatin täytyy olla mukava, napakkuutta voi sitten esiintyä manuaalissa. Mersun kaltaisessa autossa laatikon nykäisy ei saisi missään nimessä kuulua asiaan, mutta valitettavasti vain näin on. BMW:t ovat vaihtaneet aina pehmeämmin, mutta toisaalta laatikot ovat kestoltaan olleet aivan paskaa.
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Tuo nelipykäläinen "geartronic" aski jota on ainoastaan s80 kuuspyttyisissä on tosiaan gm-tekoa, väittäisin että lujempi se on mitä volvon 5 pykäläinen aisin-warner, kaikki muu niistä 6 pyttyisistä kyllä hajoaakin konehuoneestadealer kirjoitti:Jossain on Volvo josta laatikko pas*ana, korjattu eräällä korjaamolla 1600 eurolla ja sieltä tuotu lavetilla toiselle korjaamolle.
D:llä ei liiku mihinkään, käytettyä laatikkoa ei löydy Suomesta eikä Ruotsista, uusi maksaa 4500 ja on tilattu.
Loota on "Made in USA" ja joku Hydramatic tjsp.
Jos ei kulje niin kromaa se.
En ole tavannut vielä yhtään bemua, jossa olisi miellyttävä matikki. Luistavat aivan järkyttävästi, välillä tuntuu kuin variaattorivetoisella ajaisi Vähän hymyilytti kun yhdessä seiskassakin kierroslukumittari hieman laski kaasua pienellä nopeudella lisää painettaessa laatikon vähentäessä luistoa. Lisäksi ainakin vanhemmat 530d:n matikit eivät osaa lainkaan hyödyntää dieselin voimaa vaan ovat jollekin bensakoneille tarkoitettu.
Olen aina pitänyt hyvän hyötysuhteen omaavista laatikoista. Vaihdon kuuluu tapahtua napakasti muttei nykien. Ja kuten edellä on jo todettu, nämä vanhatkin MB-laatikot saa ehjinä olleessaan hyvillä säädöillä vaihtamaan oikein pehmeästi
Olen aina pitänyt hyvän hyötysuhteen omaavista laatikoista. Vaihdon kuuluu tapahtua napakasti muttei nykien. Ja kuten edellä on jo todettu, nämä vanhatkin MB-laatikot saa ehjinä olleessaan hyvillä säädöillä vaihtamaan oikein pehmeästi
Kahdella automaagi-pemarilla olen ajanut (about vm. 1990-94). Ihan asiallinen se aski on, vaihdon huomaa, mutta nykäisyksi sitä ei voi sanoa. Ilmeisen hyväkuntoiset lootat oli niissä yksilöissä.
Joillain jenkeillä on tullut ajeltua kanssa. Ehdottomasti paras loota on tähän mennessä löytynyt kuuskolmosesta Cadillacista. Ei todellakaan tunne vaihtoa ollenkaan, kuulee vaan kun kierrokset tippuu vaihtaessa. No täyskaasulla tietysti vähän tönäsee, niinkuin mielestäni kuuluukin(?). Jopa tämän vuosituhannen Jeep Grand Cherokee jää sille mukavuudessa kakkoseksi.
Joillain jenkeillä on tullut ajeltua kanssa. Ehdottomasti paras loota on tähän mennessä löytynyt kuuskolmosesta Cadillacista. Ei todellakaan tunne vaihtoa ollenkaan, kuulee vaan kun kierrokset tippuu vaihtaessa. No täyskaasulla tietysti vähän tönäsee, niinkuin mielestäni kuuluukin(?). Jopa tämän vuosituhannen Jeep Grand Cherokee jää sille mukavuudessa kakkoseksi.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Ex-autoista C 280 T Sportissa oli ihan mahdottoman mukava laatikko. Aivan silkinpehmeät vaihdot (nyki kunnes ilmamassamittari vaihdettiin). Tosin loota oli juuri täysremontoitu Siekkisten toimesta. Loota siis 722.606, eli sähköohjattu 5-portainen.
Eli siis luotettava ja mukava. (korjauskin tuli maksamaan kaikkineen vain 3500€ kun Veholla irrottivat ja asensivat lootan)
Pystärin automaatti on ihan ok, mutta silkinpehmeydestä ollaan kaukana. 70-luvun autoissa ei paljoa neliportaisia automaatteja nähty...
Eli siis luotettava ja mukava. (korjauskin tuli maksamaan kaikkineen vain 3500€ kun Veholla irrottivat ja asensivat lootan)
Pystärin automaatti on ihan ok, mutta silkinpehmeydestä ollaan kaukana. 70-luvun autoissa ei paljoa neliportaisia automaatteja nähty...
2005 S 500 L
1995 C 220 Elegance
1995 C 220 Elegance
Vaikka ei ajossa välttämättä siltä tunnu, niin tuo automaatti kyllä käyttää tuon Bemarin moottorin tehon melko hyvin hyödykseen. Kulutus tai kiihtyvyys ei juuri huonone manuaaliin verrattuna, dieseliksi suht kierrosmoottori. Jos BMW:n laatikko luistaa niin se on paskana, ja yllättävän monessa se on. Öljyt (joita ei muka saisi vaihtaa) vaihtoon niin voi vielä olla pelastettavissa. Toimiessaan 530dA:n laatikko hakkaa esim. W210 300turbodeen vastaavan anytime. Siis minun mielipide.Leka kirjoitti:En ole tavannut vielä yhtään bemua, jossa olisi miellyttävä matikki. Luistavat aivan järkyttävästi, välillä tuntuu kuin variaattorivetoisella ajaisi Vähän hymyilytti kun yhdessä seiskassakin kierroslukumittari hieman laski kaasua pienellä nopeudella lisää painettaessa laatikon vähentäessä luistoa. Lisäksi ainakin vanhemmat 530d:n matikit eivät osaa lainkaan hyödyntää dieselin voimaa vaan ovat jollekin bensakoneille tarkoitettu.
Laatikon vika noissa 2.9d automaattibemareissa on se että ne hajoavat lähes järjestään 200-250tkm ajetuista.
Omat kokemukset rajoittuvat pääosin vanhoihin automaatteihin (10-20v).
Mercedeksen suurin etu mielestäni on laatikon hyvä hyötysuhde. Kulutus ei nouse merkittävästi versus manuaali, ja automaatti ei heikennä niin merkittävästi kiihtyvyyttä, kuin yhtä vanhoila kilpailijoilla.
Säädöissään oleva mersuvanhus automaatilla on miellyttävä ajaa/matkustaa.
Mercedeksen suurin etu mielestäni on laatikon hyvä hyötysuhde. Kulutus ei nouse merkittävästi versus manuaali, ja automaatti ei heikennä niin merkittävästi kiihtyvyyttä, kuin yhtä vanhoila kilpailijoilla.
Säädöissään oleva mersuvanhus automaatilla on miellyttävä ajaa/matkustaa.
124.023
Liikaa luistelevia Bemuja on tavattu ihan uusiakin. Aikoinaan edellisen korimallin 520i: luisti huomattavan runsaasti verrattuna pykälää isompaan 525i:hin. Ilmeisesti painavassa autossa yritetty kompensoida pienen moottorin voimattomuutta liikkeellelähdöissä ym. Ensimmäiset 530d:t vaihtoivat täyskaasulla isompaa sisään vasta 500 r/min (saattoi olla enemmänkin) maksimitehoa suuremmilla kierroksilla. Lisäksi ne vaihtoivat aivan liian herkästi pienempää pesään, jolloin momentti jäi hyödyntämättä.Merzedes kirjoitti:Vaikka ei ajossa välttämättä siltä tunnu, niin tuo automaatti kyllä käyttää tuon Bemarin moottorin tehon melko hyvin hyödykseen. Kulutus tai kiihtyvyys ei juuri huonone manuaaliin verrattuna, dieseliksi suht kierrosmoottori. Jos BMW:n laatikko luistaa niin se on paskana, ja yllättävän monessa se on. Öljyt (joita ei muka saisi vaihtaa) vaihtoon niin voi vielä olla pelastettavissa. Toimiessaan 530dA:n laatikko hakkaa esim. W210 300turbodeen vastaavan anytime. Siis minun mielipide.
Laatikon vika noissa 2.9d automaattibemareissa on se että ne hajoavat lähes järjestään 200-250tkm ajetuista.
Volvot ovat yleensä toinen, joiden laatikot luistavat aivan tarpeettomasti. Mutta näiden automaatit tulevatkin usein samalta valmistajalta.
Miten minä muistan, että Tojo olisi omiensa lisäksi käyttänyt Aisin-Warnerin askeja? (Janoinen se on manuskalllakin, muuten...)Kaapo kirjoitti: 4Runnerin pellin alla. Oli muuten harvinaisen tehoton ja janoinen yhdistelmä. Loota tuskin oli Tojon omaa tekoa, mutta enpä tunne näitä japsiaskeja nimeltä sen enempää.
Eittämättä hienoimmat vaihdot vähään aikaan olen kyllä kokenut Audi A6:n kyydissä, jossa 7-portainen automaatti vaihtaa niin huomaamatta että ei ole tosi. Vain kierroslukumittari kertoo vaihdot. Tosin onhan siinä elektroniikkaa apuna yllin kyllin, joten ehdottomasti korkeammalle hattu nousee vanhojen jenkkilootien suunnalle: lähes sama tasaisuus mutta mekaanisin ratkaisuin.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Varmasti pehmeimmän kokonaisuuden saa valitsemalla auton, jossa on PowerFlite-tomaatti. Ei vaihda kuin kerran ja senkin huomaamatta .Aku P kirjoitti: Tosin onhan siinä elektroniikkaa apuna yllin kyllin, joten ehdottomasti korkeammalle hattu nousee vanhojen jenkkilootien suunnalle: lähes sama tasaisuus mutta mekaanisin ratkaisuin.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Täällä meni vähän bemu/mersu vastakkainasetteluksi. Mutta kun bemujen laatikon kestoja morkataan niin sanotaan nyt näin, että kyllä mersu nykylaatikoissa turbiinit on kulutustavaraa ja ei se ole mitään halpaa sekään. Taksikäytössä 150 tkm. on kestänyt ja sitten alkaa nykimään ja jurnaamaan-kokemusta on. Toisaalta BMW 535 D:llä ajettiin 260 tkm. samlla laatikolla. Ja moottorista oli otettu yli 300 HV/600Nm lastulla. Eli kummassakaan ei kestä laatikot mB/BMW, mutta mersussa ainakin turbiinin vaihto melko nopeaa-ehkä bemun laatikossa on sitten hajalla jotain pahempaa-siitä en tiedä. Turbiini taitaakin olla 5-vaihteisen laatikon herkin kohta mersussa.
Ja HC -vaihtoehtona mainittakoonDAF 66 Variomatic-vaihteistolla. Ei tule sitä ensimmäistäkään vaihtoa...Kaapo kirjoitti:Varmasti pehmeimmän kokonaisuuden saa valitsemalla auton, jossa on PowerFlite-tomaatti. Ei vaihda kuin kerran ja senkin huomaamatta .Aku P kirjoitti: Tosin onhan siinä elektroniikkaa apuna yllin kyllin, joten ehdottomasti korkeammalle hattu nousee vanhojen jenkkilootien suunnalle: lähes sama tasaisuus mutta mekaanisin ratkaisuin.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Juu, eikös samaa askia ollut hetken noissa pikku-Volvoissa (34X?)?Aku P kirjoitti:
Ja HC -vaihtoehtona mainittakoonDAF 66 Variomatic-vaihteistolla. Ei tule sitä ensimmäistäkään vaihtoa...
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Suahan uusiin autiloihinkin tänä päivänä variaattori vedon. Ja eikö suane saman askin volskiinkin.
Tuo meikeläisen ceen laatikko ainakin vaihtaa ihan mukavasti. Oikealla kaasun käytöllä tuo vaihtaa käytännössä "huomaamattomasti". Muuta vikaa tuossa ei ole, kun että tuo oppii "huonon" ajotavan liian nopeasti ja vaihtaa joissain tilanteissa vähän turhan myöhään. Rauhallisessa maantie kruisailussa olisi mukavaa, jos laatikko ei vaihtaisi niin herkästi pienempää. Tuntuisi, että tuo ei kaikissa tilanteissa hyödynnä aivan kaikkea 200K:n vääntöä.
Tuo meikeläisen ceen laatikko ainakin vaihtaa ihan mukavasti. Oikealla kaasun käytöllä tuo vaihtaa käytännössä "huomaamattomasti". Muuta vikaa tuossa ei ole, kun että tuo oppii "huonon" ajotavan liian nopeasti ja vaihtaa joissain tilanteissa vähän turhan myöhään. Rauhallisessa maantie kruisailussa olisi mukavaa, jos laatikko ei vaihtaisi niin herkästi pienempää. Tuntuisi, että tuo ei kaikissa tilanteissa hyödynnä aivan kaikkea 200K:n vääntöä.
BMW 318d -09
heh, nytkö ne ihmiset vasta huomaa missä autot tehdään...
nuo fordin laatikot on muuten tosi hyviä mutta vievät tehoja ankarasti autosta, ainakin esim se c4-laatikko(?). tosin kyllähän kaikki automaattilaatikot vie.
itellä dodgessa "kuorma-auton" torqueflite 727, "kuorma-auton" koska riittää moniin satoihin heppoihin ja rikkihän tuota ei ajamalla saa.
nuo fordin laatikot on muuten tosi hyviä mutta vievät tehoja ankarasti autosta, ainakin esim se c4-laatikko(?). tosin kyllähän kaikki automaattilaatikot vie.
itellä dodgessa "kuorma-auton" torqueflite 727, "kuorma-auton" koska riittää moniin satoihin heppoihin ja rikkihän tuota ei ajamalla saa.
Mutta kun ei "noita" autoja saa tänne pohjolaan...raggari kirjoitti:heh, nytkö ne ihmiset vasta huomaa missä autot tehdään...
(Tai saahan niitä, mutta ei niin helposti ja ilman toimivaa maahantuonti/huolto organisaatiota oleva uusi auto ei ainakaan meikeläistä hirvittävästi innosta. )
Ja toisaalta, melko muovisia nuo jenkki rassit tänäpäivänä (kuulemma). Laatukin lienee kaukana mersusta. Imago ainakin.
Edit; jaa, taitaahan niitä "katillakkeja" tuas suaha. Mutta missä viipyy mustang ym. mukavat vehkeet.
EditII; Per****es, löytyyhän näitä , tuommosen hinnalla vaan saa jo hyvän mersunkin. Ja tämän shelbynkö piti olla urheilu-auto, johon jokaisella (amerikkalaisella) on varaa..?
BMW 318d -09