W124 tulee mutta mites kulutus?
W124 tulee mutta mites kulutus?
Uusi jäsen ilmoittautuu ja tuon parhaan korimallin dieseli pitäs laittaa mutta mites menee kulutus normi maantie ajossa?
Vaihtoehdot:
200
250 turpolla ja ilman
300 turpolla ja ilman
Harmi vaan ku nuo turpolliset alta 500tkm ajetut on aika harvassa...
Vaihtoehdot:
200
250 turpolla ja ilman
300 turpolla ja ilman
Harmi vaan ku nuo turpolliset alta 500tkm ajetut on aika harvassa...
Lepo vaan ja tervetuloa.Uusi jäsen ilmoittautuu
Kulutuksista tiedän senverran että
- 200D kulkee reilun kuuden litran keskikulutuksella.
- 250D kuluttaa hieman enemmän.
- Turbo 250D ei kokemuksia / tietoa.
- 300D vie 7-8 litraa.
- 300 turbodiesel kuluttaa 8-9 litraa.
Tuossa 300 turbodiesel on automaattilaatikolla koska ne ovat käytännössä kaikki automaatteja, muut manuaalilaatikolla.
Erot 300 turbodieseliin pienenevät jos verrataan niin että kaikki ovat automaatteja.
Omassa 300TDT:ssä pumpun säädön ja coolerin asentamisen jälkeen olen mittaillut vajaan 8 litran kulutuksia.
Tänään tankkasin taas vajaa 700 km ajon jälkeen, nyt kulutus oli 8,2 ja ajosta satakunta kilometriä hevoskoppi perässä + parikymmentä kilometriä kiertelyä Oulun keskustassa ja sen liepeillä liikennevaloista ja risteyksestä toiseen.
Vähiten ja eniten kuluttavan vaihtoehdon välillä on siis eroa ... 40tkm vuotuisella ajolla rahaa säästynee 200D:llä 700-900 euroa jos verrataan 300DT:hen eli melkoinen summa.
Mutta kun ne eivät loppupelissä oikein ole vaihtoehtoja toisilleen.
Kiitän..Lepo vaan ja tervetuloa.
Kulutuksista tiedän senverran että
- 200D kulkee reilun kuuden litran keskikulutuksella.
- 250D kuluttaa hieman enemmän.
- Turbo 250D ei kokemuksia / tietoa.
- 300D vie 7-8 litraa.
- 300 turbodiesel kuluttaa 8-9 litraa.
Vähiten ja eniten kuluttavan vaihtoehdon välillä on siis eroa ... 40tkm vuotuisella ajolla rahaa säästynee 200D:llä 700-900 euroa jos verrataan 300DT:hen eli melkoinen summa.
Mutta kun ne eivät loppupelissä oikein ole vaihtoehtoja toisilleen.
No muuan volvokaveri sano joskus että tuo 300 td veis saman verran ku 250 vapari vai tiiä häntä.. Oon tällä bensa-autolla huristellu ny vuojen ja mittariin on ilmestyny n. 50 tuhatta kilsaa lisää ja keskikulutus laskurin mukaan ollu semmosta 6.5 - 6,8 litraa sataselle että periaatteessa lompakko kestäisi ainakin tuon 300 vaparin, onhan se tosiaan vähä eri maata ku 200.. Ja silti säästän nykyiseen verrattuna jonku satasen vuodessa. Mulla on matka-ajoa varmaan 95% kokonaismäärästä.
Jos on matka-ajoa tuon verran niin ei 300:nen vapari vie kyllä hirveitä. Ite oon nyt ajellu semmosta ajoa että 75% matka-ajoa ja vie 6,5 - 7,5l/100km ajotavasta riippuen.. Kohtuu reilustikki oon päästelly ja ei oo yli 7,5:n menny!!Protokola kirjoitti:Kiitän..Lepo vaan ja tervetuloa.
Kulutuksista tiedän senverran että
- 200D kulkee reilun kuuden litran keskikulutuksella.
- 250D kuluttaa hieman enemmän.
- Turbo 250D ei kokemuksia / tietoa.
- 300D vie 7-8 litraa.
- 300 turbodiesel kuluttaa 8-9 litraa.
Vähiten ja eniten kuluttavan vaihtoehdon välillä on siis eroa ... 40tkm vuotuisella ajolla rahaa säästynee 200D:llä 700-900 euroa jos verrataan 300DT:hen eli melkoinen summa.
Mutta kun ne eivät loppupelissä oikein ole vaihtoehtoja toisilleen.
No muuan volvokaveri sano joskus että tuo 300 td veis saman verran ku 250 vapari vai tiiä häntä.. Oon tällä bensa-autolla huristellu ny vuojen ja mittariin on ilmestyny n. 50 tuhatta kilsaa lisää ja keskikulutus laskurin mukaan ollu semmosta 6.5 - 6,8 litraa sataselle että periaatteessa lompakko kestäisi ainakin tuon 300 vaparin, onhan se tosiaan vähä eri maata ku 200.. Ja silti säästän nykyiseen verrattuna jonku satasen vuodessa. Mulla on matka-ajoa varmaan 95% kokonaismäärästä.
Ja on vielä automaatti, jonka pitäs muka lisätä kulutusta n.1l/100km versus manuaali!! että tiiä häntä sitte
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku
(Tarkoitat siis 300 dt eli turbodieseliä - Mersullahan "300td" on vapari 300 dieselfarkku.)300 td veis saman verran ku 250 vapari vai tiiä häntä
Miten lie, veisikö jollain ajotavalla 250 vapari ja 300 turbodiesel saman verran polttoainetta ... voihan se olla jos molemmat ovat automaatilla.
Niin ... siinäpä sitä miettimistä; toisaalta 200D:kin menee ihan hyvin kun vauhtiin pääsee.Mulla on matka-ajoa varmaan 95% kokonaismäärästä.
Toisaalta ohitukset ovat 300 turbodieselillä huomattavasti helpompia kuin 200D:llä eikä haittaa vaikka kuormaa / kärryä on mukana.
Itse ajan suurimman osan TDT:hen kertyvistä kilometreistä 110 km päivittäistä työmatkaa, yksin, eikä tie ole lainkaan vilkasliikenteinen - silti en osaa ajatella autokseni 200D:tä, nämä +100 hv siihen verraten ovat niiiiiin mukavia silloin kun niille on vähänkään käyttöä.
No uus jäsen ni saan anteeksi..dealer kirjoitti:(Tarkoitat siis 300 dt eli turbodieseliä - Mersullahan "300td" on vapari 300 dieselfarkku.)300 td veis saman verran ku 250 vapari vai tiiä häntä
Mutta niin kai se sitte on että välimallin 250 tai oikia 300 pitää ostaa, turbollinen vielä jos löytyy... Oulussa kun on jokunen ramppi semmosta että pitää lähtä ylämäkeen taikka kiihdytyskaista on lyhyt nii sielä niitä extroja saattaa tarvita...
Kiitos neuvoista kaikille!
Tietty kun laskee että vaikkapa 1000€ säästää noilla kilometreillä vuodessa 200D/300DT, ja sitten vielä se että hankintahinta on ainakin puolet vähemmän..ja sitten vielä se että esim. koneet sun muut osat halvempia niin.. No silti ottaisin sen 300:sen turbon jos vaan onnistuu olisi se sen verran hauskempi
Se on siitä kiinni millainen riittää, kannattaa käydä ajelemassa erilaisilla. Toisille tosiaan riittää 200D ja toisille ei edes ST
Se on siitä kiinni millainen riittää, kannattaa käydä ajelemassa erilaisilla. Toisille tosiaan riittää 200D ja toisille ei edes ST
Aika vähä...Wikke kirjoitti:Tänään kävin tankkaamassa oman 300D-vaparimanuaalin, 6,2 litraa satkulle. Tuota luokkaa on ollut nyt kesällä kulutus.
No joo, 200 ja 250 vaparin tomaatilla ja ilman oon koeajanu mutta 300 on jääny vielä kokematta. Sen takia alunperin mersuun päädynkin ku siihen on köyhälläkin varaa, varaosia ei vaan tarvitse ostaa...
No terve vaan täältäkin.
Itellä 300TDT (=farkkuturbodiesel) ja en kyllä köppääsemmällä jaksais ajella.
Tuossa on sevverran jytinätä sentään, että nykyliikenteen mukana pysyy.
Noh, se on minun heikkouttani et kesymmät ei riitä.
Riippumatta siitä, minkä laitat, niin ehdottomasti kannattaa käydä säädättämässä pumppu kohilleen.
Esim. PP-Diesel tekee hyvää jälkeä.
Ajelin Jäsen ArtoN:n 250 vaparilla ennen ja jälkeen säädön ja melkein piti käydä kurkistamassa pellin alle,
ettei sinne ole ilmestynyt kolmesatanen pata.
Itellä 300TDT (=farkkuturbodiesel) ja en kyllä köppääsemmällä jaksais ajella.
Tuossa on sevverran jytinätä sentään, että nykyliikenteen mukana pysyy.
Noh, se on minun heikkouttani et kesymmät ei riitä.
Riippumatta siitä, minkä laitat, niin ehdottomasti kannattaa käydä säädättämässä pumppu kohilleen.
Esim. PP-Diesel tekee hyvää jälkeä.
Ajelin Jäsen ArtoN:n 250 vaparilla ennen ja jälkeen säädön ja melkein piti käydä kurkistamassa pellin alle,
ettei sinne ole ilmestynyt kolmesatanen pata.
Pro HVM
Minun kolmesatku vie moottoritie-ajossa kesät/talvet 7-7,5l/100km, nopeutta pidän kesällä n.135 ja talvella 115km/h.Protokola kirjoitti:Aika vähä...Wikke kirjoitti:Tänään kävin tankkaamassa oman 300D-vaparimanuaalin, 6,2 litraa satkulle. Tuota luokkaa on ollut nyt kesällä kulutus.
No joo, 200 ja 250 vaparin tomaatilla ja ilman oon koeajanu mutta 300 on jääny vielä kokematta. Sen takia alunperin mersuun päädynkin ku siihen on köyhälläkin varaa, varaosia ei vaan tarvitse ostaa...
- Vilenin Herttua
- MIESASIAMIES
- Viestit: 879
- Liittynyt: 22.12.2005 15:06
7,2 litraa on ennätykseni matka-ajossa 300 turbo sedanilla, mutta se oli ihan poikkeuksellista hissuttelua. Ilmastointi päällä ja 90 km/h lasissa, kesäkeli. Tuttu väitti ajelevansa 250 sedanilla noin 5,5 litran matkakulutuksia mutta en meinannut oikein uskoa. Varmaksi en mene sanomaan.
Työmatka- ja kaupunkiajossa 300 Turbosedan vie 8-9 litraa kummemmin yrittämättä, mutta minuakin hermostuttaisi kuvitella rekan ohittamista 200 D:llä joten ajelen mieluummin kalliimmin.
Olen omistanut saman auton nyt kolme vuotta ja se on mielestäni toiminut hyvin ja mukavan luotettavasti. Silti pientä laittoa on ollut koko ajan. Osathan ovat halpoja, niitä saa ja pieni roplaaminen on mukava harrastus. Uskon saman tahdin jatkuvan, ei 15 vuotta vanha auto vain voi olla koko ajan kunnossa ilman huoltoa vaikka olisi alunperin kestäväksi rakennettukin.
Työmatka- ja kaupunkiajossa 300 Turbosedan vie 8-9 litraa kummemmin yrittämättä, mutta minuakin hermostuttaisi kuvitella rekan ohittamista 200 D:llä joten ajelen mieluummin kalliimmin.
Olen omistanut saman auton nyt kolme vuotta ja se on mielestäni toiminut hyvin ja mukavan luotettavasti. Silti pientä laittoa on ollut koko ajan. Osathan ovat halpoja, niitä saa ja pieni roplaaminen on mukava harrastus. Uskon saman tahdin jatkuvan, ei 15 vuotta vanha auto vain voi olla koko ajan kunnossa ilman huoltoa vaikka olisi alunperin kestäväksi rakennettukin.
Kyllä pumpun piristyksellä saa ihmeitä aikaan.200D:n saa pumppu pajalla menemään samaan mitä 300Dtomaatilla paikaltansa lähtien...satkun jälkee alkaa menemään 300D ohi,mutta ero ei suuri ole.Kulutus on ittellä kapoosilla kummiilla 6,5litran tienoilla ja 225/45R17:lla nousi kulutus seiskan yli...
Itte oon ny 200D:llä ajellu kolmisen vuotta ja 120tkm.Itte oon pärjänny tähän mennessä mainiosti.Kun vaan vähän viittii ennakoida niin pärjää hyvin.Eikä mua monesti oo ohitettu ja jos on niin on ohittajalla ollu vauhtiakin sitten enemmän mitä suomen tieliikennelaki sallii...Turbotus on kyllä paraikaa meneillään,mutta lähinnä ruuvauksen ilosta.Saa nähdä sitten kiintyykö niihin tehoihin kuinka...isännän autolla ajelles ei ainakaan teho kärpänen oo purru...
Itte oon ny 200D:llä ajellu kolmisen vuotta ja 120tkm.Itte oon pärjänny tähän mennessä mainiosti.Kun vaan vähän viittii ennakoida niin pärjää hyvin.Eikä mua monesti oo ohitettu ja jos on niin on ohittajalla ollu vauhtiakin sitten enemmän mitä suomen tieliikennelaki sallii...Turbotus on kyllä paraikaa meneillään,mutta lähinnä ruuvauksen ilosta.Saa nähdä sitten kiintyykö niihin tehoihin kuinka...isännän autolla ajelles ei ainakaan teho kärpänen oo purru...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN-
-Lintta-AATELINEN-
Täältä ilmoittelee 625000 ajetun farkku 124 200D:n kuljettaja että minun käyttööni kulku riittää mainiosti. En harrasta isommin ohitella, eipä tule juuri matka-ajoakaan.
Ainoa paikka missä lisälöylystä olisi iloa niin juuri rampilta motarille lähtiessä. Mukaan kyllä ehtii, mutta kiitotie pitää käyttää tehokkaasti.
Ainiin ja käynti PPD:llä on ollut mielenperukoilla jo kauan, mutta ei saa ajoiksi.
Ainoa paikka missä lisälöylystä olisi iloa niin juuri rampilta motarille lähtiessä. Mukaan kyllä ehtii, mutta kiitotie pitää käyttää tehokkaasti.
Ainiin ja käynti PPD:llä on ollut mielenperukoilla jo kauan, mutta ei saa ajoiksi.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Niiiii, ja hii ja hooo....Protokola kirjoitti:
No uus jäsen ni saan anteeksi..
Mutta ko vanhanki on saatava Nii, anteeks.
Eihä niitä kirjaimmii kukkaa muiste ikinä oikein päin .
LS on miusta paras.......on ollunna.
Vai liekkö tarraviritetty ko meijjän kylän poikii Tojotta.
Ko mulle ne o, punaneauto , sinineauto, vihreeauto, hoppeeauto'
Nyt ei oo ..... Ei yhtää erota onko Matsta tai Mersu tai Skoda, Volvo tai , Anuksis, Carina, jamikäse D-auto nyt olikaa Ainii Tatsuni.
Mie en kahto muuta ko rekisterinumeron , siitä mie tunnistan kene auto.
Ja pimmeessä, ne on iha samannäkössii. Mutta rekkari näkkyy.
Ainii, ei pisssiksii.... ko ne lumella ja kuralla pakkeloi näköjää.
Mitäväliä sillä merkillä ... kyll mie oon päivälläkkii ajanu tytön vanhalla Corollalla.
Oha se vähä sellane ruostetta ja kuhmu oves mutta eise kuskin paikaalle nävy.
On kyll mukava ku nuoret moikkaa,, sitte kahtoovat huli pyöreenä.
...ja huulilta voip lukkee ...
VITTU ....JOKKII VANHA UKKO
VALMET 5oo -69
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
En usko miekää.Vilenin Herttua kirjoitti:Tuttu väitti ajelevansa 250 sedanilla noin 5,5 litran matkakulutuksia mutta en meinannut oikein uskoa.
Ihan takuuvarma että ei mee.
Eiku soittaaa mulle ja neuvvoo miten pittää ajjaa.
Miekii halluisin opitella.
Just ajoituksen ja uusilla täyskunnostetuilla suuttimilla.Uuvvella ilmanputsarilla.
200tuhatta,ajettu kone, elikkä sissää ajettu. Eikös sen pitäs sillo just olla sissää ajettu. Eikkä oo muuta jarruu ko ohjaustehostin.
Ihteksein. Vain vakiovarus autossa.
Mie laitoin kovat painet renkaiteetsiin. Ja just rajotuste mukkaa, ei yhtää yli mutten liiikenteen tukkenakkaa. Valtatiellä, ja 25 % moottoritietä ko. sessiosta. ni . 6,7 että sellasta.
Mulla menöö 6,8- 7,1. oli mite oli. vahemmällä en pääse ja varmasti ajan hissuksee. .Ikinä ei renkaat vinku.
Ei meikä pysty vähemmällä. Kyll oon yrittännä ainakkii
Työkaverit kaikki 200D:llä veteli monet vuuvvet siihe 5,5 l pintaa ja keikkahommis ko yöllä ajettii saaatanallisii matkoi ni kaikki yhteneväisesti puhu ihka samaa lukemaa. Eikkä iha hiljaakaa ja monta miestä kyyvvis.Sen mie uskon.
VALMET 5oo -69
- Arto N
- Betonileipuri <br> Miele-mies
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 14.10.2005 8:25
- Paikkakunta: Kangasala
Kyllä kai jos ne saman lavetin kyydissä ondealer kirjoitti: Miten lie, veisikö jollain ajotavalla 250 vapari ja 300 turbodiesel saman verran polttoainetta ...
Moneen kertaan olen jo sanonukkin että nykyään menee 250 vapari farkku tankillisella yli tuhat kilometriä. Tankkihan tässä on se pikkutankki, 65 litraa.
Rässihän jo tossa kertoi että mistä tuo kulutuksen pieneneminen johtuu.
Vuosi sitten pääsi tankillisella vain vähän yli 800 kilometriä.
® Mesen linttaklubi
- Vilenin Herttua
- MIESASIAMIES
- Viestit: 879
- Liittynyt: 22.12.2005 15:06
Näin se kuulemma meni, paas kokeillen:Logistiikkapäällikkö kirjoitti:En usko miekää.Vilenin Herttua kirjoitti:Tuttu väitti ajelevansa 250 sedanilla noin 5,5 litran matkakulutuksia mutta en meinannut oikein uskoa.
Ihan takuuvarma että ei mee.
Eiku soittaaa mulle ja neuvvoo miten pittää ajjaa.
Miekii halluisin opitella.
- Lastaat neljä ylipainoista asentajaa 250 D:hen
- Täytä kontti työkaluilla ja kahdella hitsillä
- Reput kabiiniin
- Viikonlopunviettoon vievällä keskinopeudella reissumiehet kotiin (+100 km/h)
Ehkä sulla on ollut liian vähän kuormaa, sehän katsos tasaa nopeuden vaihtelua, rullailee omalla painollaan
No tuokin on tavallaan totta- toisaalta ei lie yhtään niin lyhyttä, ettei siinä sakkoja ehtis saada Mulla on 300TDST:n keskikulutus tänä kesänä ja keväänä ollut 8,7L/100km mitä en pidä ajotyyliin nähden lainkaan pahana. Tosin kaiken tuohon tekemäni takaisin hankkiminen polttoainetta säästäen lie ihan mahdotonta mutta perusteltavissa kuitenkin ontuen Pääseehän tuolla alle seiskankinProtokola kirjoitti:Oulussa kun on jokunen ramppi semmosta että pitää lähtä ylämäkeen taikka kiihdytyskaista on lyhyt nii sielä niitä extroja saattaa tarvita...
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
-
- Viestit: 541
- Liittynyt: 02.6.2006 22:43
- Paikkakunta: 97940
Maantiellä 300td pumpun säädön jälkeen alle 6l/100km (105km/h, tyhjällä autolla), vie vähemmän, kuin 200d ja saa tulla ajamaan jos ei usko.
Mökki reissulla (4h tavarat) menee siltikin vain 6,2l/100km.
Mökki reissulla (4h tavarat) menee siltikin vain 6,2l/100km.
Näillä mennään.
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
Mulla on tuo E250D 20V farkku vieny tällasessa seka-ajossa (lähinnä taajamapainotteista) alle 9 l / 100 km, elikkä tarkemmin laskettuna 8,7 - 8,9. Siinä ne lukemat on pyöriny.
Nyt juuri tulin reissusta ja kokeilin ajella "ihmisiksi", eli mahdollisimman tasaisesti ja ennakoiden ilman rajuja kiihdytyksiä. Muutaman kerran piti ohitustilanteessa painaa "lämä tiskiin" Pidin mittariin mukaan sen 10 km/h yli mitä rajoitukset sallivat, eli todellisuudessa varmaankin aikalailla rajoitusten mukaan mentiin. Nyt sitten kotio tultua kulutuksen mittasin ja olihan tuo ihan maltillinen 6,9 l / 100 km Käytin lähes koko matkan vakionopeudensäädintä. Minun normaalilla ajotyylillä maantiekulutus kuitenkin normaalisti taitaa olla 7:n paremmalla puolella vaikka en turhan repivästi ajakaan.
Nyt juuri tulin reissusta ja kokeilin ajella "ihmisiksi", eli mahdollisimman tasaisesti ja ennakoiden ilman rajuja kiihdytyksiä. Muutaman kerran piti ohitustilanteessa painaa "lämä tiskiin" Pidin mittariin mukaan sen 10 km/h yli mitä rajoitukset sallivat, eli todellisuudessa varmaankin aikalailla rajoitusten mukaan mentiin. Nyt sitten kotio tultua kulutuksen mittasin ja olihan tuo ihan maltillinen 6,9 l / 100 km Käytin lähes koko matkan vakionopeudensäädintä. Minun normaalilla ajotyylillä maantiekulutus kuitenkin normaalisti taitaa olla 7:n paremmalla puolella vaikka en turhan repivästi ajakaan.
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Kyllä sillä pumpun säädöllä saa molemmat.Vaikutus on ollut itsellä +-0 kulutuksen suhteen,mutta tehoa tuli enemmän.Jos kiihdyttelee samaan tahtiin ku ennen pumpun säätöä niin vähemmällä se menee.Tähän vaikuttaa juurikin ennakon säätö sekä myöskin syöttömäärien tasaaminen sylinterien kesken.Käyntikin muuttuu pajalla paremmaksi kun joka sylinteri saa saman määrän....
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN-
-Lintta-AATELINEN-