Chrysler Grand Voyager, kilvissä vihdoin

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
adenauer300
Viestit: 247
Liittynyt: 13.4.2006 8:47
Paikkakunta: ESPOO/Nöykkiö

Chrysler Grand Voyager, kilvissä vihdoin

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Eli lyhyesti. Tarvitsemme perheellemme isomman joukkojenkuljetusvälineen. Tällä hetkellä kyseistä toimea hoitaa C-mallin Farkku, joka on aivan avuttoman pieni 2metriselle ja 110kg kuskille, pienikokoiselle rouvalle ja 3:lle lapselle ( 2x turvaistuin + 1x turvakaukalo ), sekä pienelle koiralle ja lastenvaunuille ym tavaralle. Isompaa autoa katsellessa, jouduin valitettavasti toteamaan, etei MB merkkiseltä laatuajoneuvo valmistajalta löydy mallistosta tällaisen perheen kukkarolle sopivaa kuljetusvälinettä, koska pukkubussit suljetiin heti pois ison koon vuoksi ja MB maasturit on jo koeaossa todettu liian pieniksi :cry: .
Nyt katse on kääntynyt kaikkien tila-autojen isoäitiin, pitkään Voyageriin ja vieläpä bensa koneelliseen ( oon hieman "allerginen" ajatukselle ostaa Diesel ), mutta onko kenelläkään tietoa noiden Voyagerien tyyppivioista ( kone- ja vaihdelaatikkovioista ), eli minkä ikäisissä ja missä koneissa ja vaihdelatikoissa niitä vikoja on ja millaisia??
Viimeksi muokannut adenauer300, 23.11.2007 18:42. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Romuja on oma- ja sukulaisten piha täynnä, mutta lisää olisi saatava!!!!
Avatar
JS
Tolokun mies
Viestit: 971
Liittynyt: 30.9.2005 20:45
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja JS »

Eikai tuo Viton alustalle tehty V230 olis liian iso?

:roll: :roll: :roll:
;)
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1022
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Renault Espace, Peogeot 807, Mazda 5, Hyundai Trajet, Kia Carnival...
Avatar
Marde2
Tolokun mies
Viestit: 491
Liittynyt: 05.11.2005 18:19
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Marde2 »

Tuulilasi-lehti toteaa käytetystä Chrysler Voyagerista näin:

Huoltohistoria: Jakohihnat ja -ketjut ovat olleet heikkoja, vaihtoväli liian pitkä. Selvitä milloin viimeksi vaihdettu. Varaudu varaosien pitkiin toimitusaikoihin.

Ruoste: Erittäin paha ruostumaan. Suojakäsittely tehtaalla tekemättä, paljon ruostealttiita rakenteita. Liukuovien alareunat ruostuvat ensimmäisinä.

Voimansiirto: Usein öljyvuotoja, tarkasta myös vetoakselit.

Sähkölaitteet: Sähkövikoja runsaasti, ajo- ja takavalot usein pimeinä. Laturi- ja sytytyslaitevikoja, keskuslukituksen kauko-ohjaus oikkuilee.

Muuta: Bensaneloset alitehoisia, kuutoset janoisia. Tilaa hyvin, mutta tehty halvoista osista ja työn laatu huolimatonta. Talvella kylmähkö.


Meikäläinen vois todeta tähän että Voyageria on tehty jo todella kauan ja Chrysler parantanut viime vuosina laatuaan aika mukavasti.


Chrysler Grand Voyager (1996-2001)

Moottorin öljyvuotoja.
Sytytyselektroniikkavikoja.
Laturivikoja.

Pahoja automaattivaihteistovikoja.

Alustassa ruostevaurioita.


Jos noiden listojen perusteella alkaa autoa ostamaan niin todennäköisesti jää auto hankkimatta :) Lähinnä vähän helpottaa ongelmakohtien tietämisessä kun käy autoa katsomassa ihan 'elävänä'. Lista ei merkitse sitä että nuo viat ovat kaikki samassa autossa ja kaikista automerkeistä sekä -malleista on olemassa pitkiä vikalistoja.
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

No nyt pääsen edes hieman "tietämään" 8)

Elikkä itsellä on tuollainen grand voyager 3,3 koneella vm.97 ja täytyy todeta että en olisi ikinä uskonut mielikuvieni perusteella että tuon kokoinen auto voi olla noinkin hieno ajaa, nimittäin alusta toimii ja kantaa kuorman kiitettävästi eikä ajettavuus muutu yhtään! Tilaa riittää ja ajoasennosta saa todella leppoisen jossa viihtyy pidemmänkin siivun, joten oikein hieman harmittaa että en ole ennemmin tuollaista ostanut, vaikka meilläkään ei ole kuin kaksi lasta, noh sopii anoppikin kyytiin eikä tarvi ihan poski poskessa matkustaa :D Huomattu myös että matkustus viihtyvyys kohosi heti toiseen potenssiin kun kaikilla on TILAA.

Mutta tekniikka puolella täytyy todeta että vikoja näissäkin on :( Mutta ei mitään normaalista poikkeavaa, ainakaan Mersumiehen silmin 8) Kone kannattaa ehdottomasti valita 3,3 tai 3,8 koska ne 2,4:sen ja dieselit on todella heikkoja esityksiä. 2,4 bensa aivan jumalattoman laiska vieden menovettä enemmän kuin 3,3 V6 koska painoahan näissä on sen 2000kg joten 100hv:lla tunnelma sama kuin G-malli 240 tekniikalla :roll: Lisäksi 2,4 jakopää on remmellä (V6=ketju) ja aivan sikakallis vaihtaa ja vielä usein tehtävä. Dieselit on 99 malliinasti moottoriltaan italialaisia maamoottoreita joten ne kannattaa jättää heti sivuun (uskomattoman löysiä kaikilta osin ja väittäisin että just nämä koneet painaa voyagerin kärkeen tiellejättäneenä mallina) Alustassa heikkoa raidetangonpäät ja käsijarru, muuten jarruissa, vaikka monasti niitä moititaan, ei tutuillakaan itseni lisäksi ole ollut mitään sanottavaa ja toimii niinkuin pitääkin. Öljyvuotoja sitten löytyy, nimittäin jäähdyttäjään integroidut laatikon, moottorin ja ohjaustehostimen jäähdyttimet on haperoa kumiputkea ja vielä alkuperäisasennuksena pelkillä heppoisilla klemmareilla liitettynä :hang: Ruoste ei alustaan iske, mutta tiivisteiden välissä sitä esiintyy väyrysmäisesti joissain malleissa :?

Vaihteisto ehdottomasti automaattina. Laatikot kestää jos niitä yhtään huoltaa ja välttää kylmänä survomista (ohjekirjassakin kerrotaan oikein huomautuksena että ei saa ajaa yli 80km/h ensimmäisen 5km matkalla ja vältettävä "kovia" lähtöjä kylmänä) Manuaali ei oikein toimi näissä malleissa (ajamisesta katoaa koko hieno idea ja keppi melkein takapenkillä jolloin kulkeminenkin auton sisällä hankaloituu -> tyhjällä lattialla vänkärin helppo rynnätä vaikka takariville hätiin jos lapsia kyydissä! ) Elikkä jos laatikkoa ei ole huollettu, mitä monasti valitettavasti tapaa, niin vaihto edessä noin 100tkm välein. Ja ehdottomasti oltava oma Mopar öljy, muuten, vaikka kuka väittää mitä niin ei kestä eikä toimi :!:

Mallina suosittelisin ehdottomasti LE ja LX malleja koska niissä muutama, ainakin omasta mielestäni tärkeitä varusteita jo vakiona, eli Tupla-ilmastointi, parempi äänieristys, tehtaan oikeasti MUSTAT lasit kaikissa takaosan ikkunoissa (kehittää muuten lämpöä tuonkokoinen koppa sisäänsä jos pääsee porottamaan kirkkaista laseista), nahat (jotain puhvelin nahkaa ja tuntuu kestävän lapsikäytössäkin mitä vaan ja helppo pitää puhtaana) tilttiratti, integroitu CD soitin, ajotietokone oikein kompassilla :D, lämmitettävä tuulilasin alareuna, mersumaisesti säädettävä lämmitys molemmille + takapenkkiläisillä oma säätö, tietenkin sähkölasit edessä + takimmaset ikkunat aukee sähköisesti takareunastaan yms. yms. pikku hienouksia ja penkit todella helppo nykäistä pois jos tarvii kuljetus tilaa (sopii melkein samat kamat kuin vitoon 8) ) .......tässä nyt ne mitä heti tuli mieleen :D

ps. ennemmin loppupään "välikoppa" (98-00) kuin ensimmäiset uuskoppaiset, koska niissä on hieman enemmän lapsentauteja :ope:


edit: Marde2:sen listaan pakko kommentoida (niinkuin yo. tekstissäni mainitsinkin) että kaikki ei pidä kyllä paikkaansa-> V6 vie todistetusti vähempi bensaa kuin neloskoneet (tuttavapiirissä 6kpl voyagereita ja millään neloskoneella ei ole päässyt 9,4ltr KESKIKULUTUKSEEN seka-ajossa!) Ruoste ei ole näissä yhdessäkään mikään ongelma-> itseasiassa omani on noista kuudesta eniten ruosteessa ja sitä löytyy vain etulokasuojan etureunasta pikkusormen kynnen kokoinen läiskä ja takaoven ikkunan listasta! Pohjassa ei yhdessäkään ole mitään. Joten jos tuon listan mukaan autoa hylkisi, niin meidän suvun kaikki mersut pitäis hävittää -> velipojan W210 -00 puhkiruosteessa, niveliä menee kuin sieniä sateella, oman viissatasen vioista ei jaksa enää edes mainita :D , omasta Vitosta tippuu ovet tielle ihan justiin vm.-00, hiljan hommamani W220 320CDI saisi jo viedä hoitoon koska löytyi pikku ylläreitä :oops: , setäni kaksi W220:stä ei ole ihan pikkuvioilla mennyt nekään......joten mihin mitäkin vertaa, mutta minusta syslerini on ollut todella mallikelpoinen esitys :idea: Joo, pidän kyllä mersuista enemmän, mutta ärsyttää nuo listat kun en ole noille väitteille löytänyt vielä mitään perustetta, paremminkin vain myytti johon kaikki vetoaa ja otettava vielä huomioon se että voyagereilla ajaa keskimääräistä enemmän sellainen porukka jolla ei ole mitään intressiä eikä aikaa huoltaa ajoneuvoaan kunnolla-> suurperheet jossa kaikki aika menee siihen perus touhuun ja auto on vain kehonsiirtoväline!
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Eikö tämä Voyager ole ollut USA:n ja Euroopan luotettavuustilastoissa viimeiset 4v. top viiden viimeisen joukossa :roll:
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
Jaakko Parantainen
Lasimestari
Viestit: 260
Liittynyt: 13.10.2005 22:03
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jaakko Parantainen »

Puolen vuoden eksoottinen kokemus löytyy vm 93 4wd vojaakerista 3,3 pensiini moottorilla :evil: autolla oli ajettu n,250tkm ja riemua riitti,ensin toisesta kannesta irtos palanen johon keinuvipuakseli oli kiinnitetty no kantta vaihtoon ja nytpäs tällä ajellaankin jokunen vuosi.Ja ajettiinhan sillä ainaskin kuukausi ennenkuin toisesta kannesta meni tiiviste :kele: olis varmaan pitäny uusia molemmat pahvit samalla kun kerran remonttiin ryhdyttiin vaan on senverran moottorin ympärille kasattu koko auto ettei yhtään ylimääräistä työtä kiinnostanut tehdä :oops: Sokerina pohjalla kerrottakoon vielä että tuosta vanhakoppasesta kysleristä oli kokolailla vaikea päästä eroon millään hinnalla :hurt: Autona kyllä tosi mukava jo kolmen lapsen perheelle,muksut sai niin etäälle toisistaan etteivät päässy toisiaan kiusaamaan :idiot:
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

No mites ois R :?:
Kahtelin tuossa kirjastossa käydessä ku viereisessä parkkiruudussa oli sellanen, ja vielä Matikki, melkeen kaateeks kävi :shock:
Ja oli vielä naiskuski, lasten kanssa liikkeellä, hyvin lähti talvella ja varmasti vakaata menoa...
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

cmeli kirjoitti:Eikö tämä Voyager ole ollut USA:n ja Euroopan luotettavuustilastoissa viimeiset 4v. top viiden viimeisen joukossa :roll:
Varmasti onkin, euroopassa (mutta USA:ta en oikein usko) jos mukaan otetaan kaikki vuosi- ja varuste mallit :D Yritän tässä teroittaa sitä seikkaa että suurimmat ongelmat ovat edelleenkin noissa pikkukoneissa ja dieseleissä! Ja painotan edelleen sitäkin että suurin osa noilla autoilla ajavista EI huolla/huollata autoa mitenkään (yrittäkää löytää sellainen yksilö jossa olis huoltokirjassa merkintöjä :wink: ) Vaan auto on tosiaan vain perheensiirtoväline jolla ajetaan niinkauan kuin vain jotenkin liikkuu ja sitten kauhealla paniikilla korjaamolle ja päivitellään kuinka huono auto kun nokkaremmi katkesi vaikka ajettu vasta parivuotta (todellisuudessa rullattu 150tkm ja vaihtoväli olisi 40tkm :twisted: )

Joten näissä on todellapaljon eroja sen mukaan onko auto ollut ns. edustuskäytössä vai vain kulkuväline ja tämä pitäis huomioida autoa valitessa.

Hupaisaa kuinka me täällä mesellä olemme jo todenneet kuinkapaljon vikoja on esim. 95-00 mallisissa mersuissa ja hyväksymme ruosteet ja sähköviat mukisematta (tai kyllähän pientä mutinaa kuuluu :D ) mutta jos samat viat on jossain muussa merkissä joka on vielä puolta halvempi niin sitten se on katastrofi :wink:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
Merzedes
Viestit: 205
Liittynyt: 30.11.2006 2:21
Paikkakunta: Helsinki 00200

Viesti Kirjoittaja Merzedes »

Kaverilla oli tuollainen -98 3.3 Vojaakkeri autona. Ajeli rossia, niin sai helposti pyörän matkaan ja muutenkin tykkäsi autosta. Kestävyyden kanssa ko. kioskilla ei ollut mitään ongelmaa, ja kaverin ajotyyli toimi periaatteella "sääli on sairautta" (ilmeisesti myös kohtuus oli sitä sairautta). En tiedä oliko vain hyvä yksilö, mutta se kyllä kesti uskomatonta laiminlyömistä ja sika-ajoa. Sen perusteella ostaisin kyllä Voyagerin vaikka heti, jos olisi tuollaiselle kaapille tarvetta.

Ajo muuten autolla jopa kerran crossiradan läpi ja tämä juttu on muuten tosi :ope:

Previa vissiin kans ihan hyvä, mutta se jenkkimäinen letkeys siitä kyllä puuttuu.
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1681
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Grand Voyager on kiva auto. Mitä nyt viimeistelyt alkavat Chrysler-tyylisesti repsottaa mielestäni vähän liian nopeasti.

Täällä ehdottelin pitkää Pontiac Montanaa. (Huom: En sellaista lasikuitupulkkaa vaan näitä uudempia malleja.) Käytännössä siis samaa autoa kuin Chevrolet Trans Sport - olettaen että Metro Auto on myynyt Chevroletia pitkänä. Siinä on ison henkilökuorman päälle tilaa vielä kaikkien matkustajien matkatavaroillekin.
-T

Kuva
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

eerola kirjoitti:Täällä ehdottelin pitkää Pontiac Montanaa. (Huom: En sellaista lasikuitupulkkaa vaan näitä uudempia malleja.) Käytännössä siis samaa autoa kuin Chevrolet Trans Sport - olettaen että Metro Auto on myynyt Chevroletia pitkänä. Siinä on ison henkilökuorman päälle tilaa vielä kaikkien matkustajien matkatavaroillekin.
Kaverilla on tuollainen ja on kyllä miellyttävä auto. Ruattista nuita saa "pikkurahalla" esim http://www.blocket.se/vi/12766741.htm?ca=11_s
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Veljellä olisi kanssa hakusassa joku tuollainen Vojaakkeri. Nähtävästi joku viimeisiä vanha koppasia tai sitten uudempi malli, eli jotain 00-03 malliset. Onkohan nuo uudemmat dieselit minkälaisia?

Tuota Pontiacia/Chevyä ei taida olla dieselinä ollenkaan?

Lainaan nyt tätä samaa topiccia kun sattui näin sopivasti 8)
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10760
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tuossa just tuumasin ku sisko kävi kahen tenavan kanssa + mummo + pappa, että olispa poikaa kun olis tilava auto... Pesue teki matkaa kolmiovisella almeralla.

Joku vojakeri tai transportteri olis kova sana tuollaisella pesueella liikkuessa.

:)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Pappi kirjoitti:Tuossa just tuumasin ku sisko kävi kahen tenavan kanssa + mummo + pappa, että olispa poikaa kun olis tilava auto... Pesue teki matkaa kolmiovisella almeralla.

Joku vojakeri tai transportteri olis kova sana tuollaisella pesueella liikkuessa.

:)

Sittehän ne kävelis aina jos noista pitää auto valita, se almera saattaa viedä perillekin joskus.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
adenauer300
Viestit: 247
Liittynyt: 13.4.2006 8:47
Paikkakunta: ESPOO/Nöykkiö

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Kiitoksia monipuolisista kommenteista. Noi muut ehdotetut kulkuvälineet ovat joko budjetin ulkopuolella tai liian pieniä perheelle ( noi korealaiset ovat todella kapeita, ovet ei mee kiinni jos kaks täyskasvuista miestä istuu etupenkeillä ).

Ajatuksena on jo alkuaan ostaa 3,3/3,8 litraisella bensa V6:sella ja Automaatilla. Lisäksi nahkaset kapteeninpenkit myös keskirivillä ( ei siis sohvaa ).
Jos päätän itse hakea auton on vm 1999 ( pieni vero )ja mittarissa oltava max n 100 000km.
Eli täytyy nyt lattaa kyseinen peli hakuun...
Romuja on oma- ja sukulaisten piha täynnä, mutta lisää olisi saatava!!!!
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

No niin sitä pitää, adenauer300 :idea: Alkaa olemaan vaatimukset kohdallaan. muista-> LX :wink:

ps. eikai pitkään (grand) ole ikään sohvaa keskelle saanutkaan? Pätkien murheita :roll: Tai saahan tuossa pitkässä penkkejä järjestellä kuinka haluaa, mutta takana se sohva alkujaan on :ope:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Laffi
Viestit: 23
Liittynyt: 21.7.2007 23:51

Viesti Kirjoittaja Laffi »

adenauer300 kirjoitti:Kiitoksia monipuolisista kommenteista. Noi muut ehdotetut kulkuvälineet ovat joko budjetin ulkopuolella tai liian pieniä perheelle ( noi korealaiset ovat todella kapeita, ovet ei mee kiinni jos kaks täyskasvuista miestä istuu etupenkeillä ).
Hmm... Kia Carnivalin leveys on 1985 mm, 1999 Chrysler Voyagerin 1951 mm, uuden Volksvagen Caravellen 1902 mm.

Caravellen sisäleveys 1692 mm, Carnivalin vastaavasti 1700 mm.
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1681
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

adenauer300 kirjoitti:...Ajatuksena on jo alkuaan ostaa 3,3/3,8 litraisella bensa V6:sella ja Automaatilla. Lisäksi nahkaset kapteeninpenkit myös keskirivillä ( ei siis sohvaa )...
Noni! Ratkaisuhan on selkeä: Montana Ext, kapteeninpenkit ja Montanavision mukaan: Eli integroidut DVD-systeemit ja kakkosriville kattoon LCD-töllötin sekä joka iikalle takaosastoon langattomat kuulokkeet. Nemo pyörimään takaosastoon, etupenkille soimaan adenauer300-collection matkamusiikkia ja cruise control päälle. Ja: "OHO!" - Koko joukkue onkin jo mummolassa ennenkuin huomaattekaan. :)
-T

Kuva
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Eipä voi kun olla samaa mieltä Eerolan kanssa, monasti kokeiltu juttu :lol: :lol:

Kuva
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

On kait ne varmaan hyvia autoja käytössä...
Näin "pajajätkän" näkökulmasta en kyllä koskisi pitkällä puu kepilläkään :opel: Sylettää jo ajatuski omistaa sellainen...

Kaikki mitä on remonttiin tullut on ollut jotenkin kalliita ja tuskallisia korjata, ei minkäänlaista loogisuutta missään. Kertakäyttöisyys on hyvin esillä tekniikassa :(

On käynyt vanhakoppasta 3,3:sta (kone uusiksi loppujen lopuksi)
2,4 välikoppaa (kansipahvi vuoti öljyä) jakopään osat sikahintasia.
Ja muutama muu josta yleensä tulee vain hirveä itku suuntaan ja toiseen.
Lopputuloksena kyseiset "tilavuussukkulat" saivat porttikiellon :evil:

Cdi:n normivaivat ei ole mitään noihin verrattuna :ope:
Avatar
tuc
Ekomies
Viestit: 830
Liittynyt: 30.10.2005 1:59
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja tuc »

Voyagerilla ei kannata kolaroida. Sekä uusin että sitä edeltävä jäivät 1-2 tähteen kolaritesteissä!

Uskomattoman paskoja tuloksia 2000-luvun autoille! Ja uudempi oli vieläpä huonompi kuin edeltävä! :shock:

http://www.euroncap.com/carsearch.aspx? ... af8cb5dfec
2005 S 500 L
1995 C 220 Elegance
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Saakohan tuota tankata miten usein :?: :roll:
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Luulisin että niin usein kun haluaa, joskaan en tiedä noiden uusien jenkkivehkeiden tankkausrajoituksista. :niinpaniin:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Joeli
Viestit: 747
Liittynyt: 07.1.2007 18:43
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja Joeli »

Tulipahan mieleen,että eikös näissä uudemmissa vojaakkereissa oo jo mersun kone? Ainakin se diesel?
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1681
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Muistelisin että kaksijapuolitonninen 4x4 bensa-Subi (joskohta isommalla koneella) vie noin 25 l/ 100 km kaupungissa. Maantiellä se menee 15:lla. Mutta eivätköhän nämä käy suuntaa-antaviksi lukemiksi.
-T

Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29289
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

koska pukkubussit suljetiin heti pois ison koon vuoksi
Missä mielessä ajattelit tuota isoa kokoa ?

Ainakin parkkiruutuun (tai hallissa nosturille) vekslaillessa Transporter tai Vito on paljon helpomman ja taipuisamman oloinen kuin pitkä Voyager.
Kulmien hahmottaminen on hankalaa eikä näkyvyys taakse ole paras mahdollinen, kääntösäde on suuri.
Aki kirjoitti:Kaikki mitä on remonttiin tullut on ollut jotenkin kalliita ja tuskallisia korjata, ei minkäänlaista loogisuutta missään.
Keskimäärin noin. :roll:

Olikohan se 2,8 diesel Voyager jossa jakopää on remmillä ... hihnanvaihto on melkoinen työmaa ja josko vesipumpun joutuu vaihtamaan niin uhhuhhuhuijaa, saaneeko yhdessä työpäivässä edes purettua. :x
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10760
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Emäntä on saanut ajaa nyt työnsä puolesta transportterilla, 2.4D pitkämalli, bussi, ex taxi ajettu noin 400tkm? No, kovasti on tykännyt muuten mutta ei kuulemma oikein liiku. Sen minkä tehoissa häviää, voittaa varmaan varmuudessa ja tilaahan tuossa on vaikka kuinka paljon.

Vojakkeri on kyllä mukavan mallinen sukkula koriltaan.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Jälleen tuli todistettua itselle kuinka mukava tuo sysleri on matkahommissa, ajaa päräytettiin eilen tänne sivistyksen pariin (Helsinki) ja yhtä pysäystä lukuunottamatta yhtäsoittoa eikä koko perheessä havaittu mitään väsymisen oireita 8) (siis matkaa reilu 500km) ja kulutus oli jälleen todistetusti vaikka yritin kokoajan ajaa vähintään 100km/h (motarilla kokoajan sen 120km/h) niin kulutus näytti olevan 9,4......not bad?
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”