Jovihava: Vanha japanilainen viisaus: " Se, joka väistää kunnian hitsauskaasun vakiosta, on kykenemätön repimään valovirtapuikkoa 0,7mm pellistä irti."
Kovin tuntuu tuo 6l/min vähäiseltä, varsinkin jos ulkona hitsailee.jovihava kirjoitti:Jäi ihan kaivelemaan, onkos kellään kokemuksia 2kg pullosta migin suojakaasuna? Saakos tuolla mittään aikaan?
Sen verran jo tiijän että keskimäärin kaasua kuluu noin 6 litraa minuutissa, vaan montakohan litraa semmoiseen 2kg pulloon puristetaan?
Tilavuudesta minulla ei ole mitään havaintoa, ja suuri kysymys onkin että tarkoittaako tuo kilomäärä koko paketin painoa kaasuineen? Tuntuisi että hiilidioksidia pitäisi olla ihan pirusti että pelkkä sisältö painaisi etes tuon 2kg.
Nyt tiedefoorumilaiset, kaavaa johtamaan ja täyttömääriä laskemaan!
Nonni, nythän minä tiijän miten optimoin hapansilakan aromin säilymisen tuossa HVM-peru kylymälaukussa, aina avaamisen jäläkeen pullosta hiilidioksidit looraan.Ari66 kirjoitti:Voikos tuolla suojakaasulla myös pakata eväät muovipussiin ja kaasuttaa ne ?
Säilyykö eines kesähelteillä kuukauden ?
Ei kyll miun numero alakaa 050-3686??? laitoin viestin suuåtta loppuseen numeroon liekkö oikiaHVM kirjoitti:Ei Harju luuri piippaa - lienet 04 -alkavan verkon velallisia?![]()
Aika arvokkaalta kuulostaa äkkijätkälle tuo täyttö, jos siis puhutaan eurosatasesta.AM kirjoitti:Ja vuokrapullo siis, en nyt muista mitä se 5 vuotta maksaa, kai jotain 2?? ekeä. Täyttö, tai siis vaihtopullo on ollut jotain vähän reilun satasen.
Joo, tuunausta! Laita sitten kuva siitä teddykarvapinnoitetusta pullostaHVM kirjoitti:Ja oman pullon voi vissiinkin tuunata mieleisekseen?![]()
![]()
Minä kun oon aina aatellu että painepesurilla on tarkoituskin pestä "sitä ihteesä"HVM kirjoitti: Mitestuota...mikissä kun ei ole telinettä pullolle, muistaakseni, niin saako mikillä hitsata sitä itseään, vai pölähtääkö jostain savut?![]()
Edit: Sillä vaan, kun esim painepesurilla ei saa pestä sitä itseään.
Ahh, no tottakai juu... Sammutinpulloissahan sitä CO2:sta on yleensäkin jo...jovihava kirjoitti:
Eki, elikkäs kun nyt näistä sammuttimen muutetuista säiliöistä puhutaan niin kaasu on hiilidioksidi eli CO2, ja käsittääkseni niihin ei kaasufirmat muuta laita, joskaan en ole kysynyt. Itseasiassa tällaiset pullot on kätevin ja edullisin täytättää paikallisessa sammutinhuollossa, täyttävät parhaillaan jopa odottaessa.
CO2 sopii normaalin mustaraudan elikkäs pellin hitsaukseen. Rosterille alumiinille tahi muille erikoisaineille tarvitaan sitten jo seoskaasu, saamieni tietojen mukaan. Jos sulla on niin hieno mikki että sen voi säätää eri seoskaasuille, niin luulen että käytät sitä sellaisiin tarkoituksiin ettei hiilihappopullo sinulle riitä, tämä kun on lähinnä meidän lauantai- ja sunnuntaihitsareiden evästä. Toki hiilidioksidia käytetään myös teollisuuden hitsauksissa, mutta juurikin ihan perusraudalle.
Vaan jos tarttet niin huikkaa, uskallan väittää että tässä on kartoitettuna oikein edulliset lähteet
Jassoo, eli saa akka virkata pullolle slipoverin. Riisun sen sitten aina pesuun samalla kun vien pullon täyttöön. Mikähän ois hyvä valinta hiilidioksidipullon striptease-biisiksi? Marilyn Monroen "Happy birthday mr. president?"pekkis kirjoitti:Pullo katsastetaan aina yhdelle kaasulle - sisältö vaikuttaa mm. pullon väritykseen. Tukes on aika tarkkana noista.
Esim sukelluksessa käytettävän ilmapullon tulee olla pääosin keltainen ja venttiilin ympäristön kartio mustavalkoinen. Happipullot taas ovat aina valkoisia. Joskus pojat ovat tuoneet tuunattuja sukelluspulloja ja niihin on välillä vaikea saada ilmaa jos täyttäjä lukee tarkkaan pykäliä.