SRS-valo palaa W202 (Vika löytyi ja on korjattu)

jyggemb
Viestit: 19
Liittynyt: 17.12.2005 20:46
Paikkakunta: Vantaa

SRS-valo palaa W202 (Vika löytyi ja on korjattu)

Viesti Kirjoittaja jyggemb »

Katsastus lähestyy, testeri ilmoitti viaksi oik. puoleisen kiihtyvyys anturin
sivu airbagille. Ko. osa on vaihdettu, mutta vika ei poistunut vaikka testeril
lä resetoitiin vanhat ilmoitukset. Osaako joku auttaa miten edetä vian
haussa... Kiitokset jo etukäteen jos jollain olisi vinkkiä ?
Viimeksi muokannut jyggemb, 09.7.2007 0:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Millä testerillä sitä on tutkittu ?
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
jyggemb
Viestit: 19
Liittynyt: 17.12.2005 20:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jyggemb »

"TEXA:n" testerillä.
jyggemb
Viestit: 19
Liittynyt: 17.12.2005 20:46
Paikkakunta: Vantaa

SRS-valo palaa W202

Viesti Kirjoittaja jyggemb »

Texa:lla
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29293
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kun SRS valo palaa testeri kyllä löytää vian, käytä Veholla tai Boschin testerissä.
Veikkaisin vänkärinpenkin istuintunnistinta.
Toimiiko äänimerkki, ettei spiraali ole poikki ?
jyggemb
Viestit: 19
Liittynyt: 17.12.2005 20:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jyggemb »

TEXA:lla
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29293
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jaaha, TEXA:lla, selevä. :roll:
jyggemb
Viestit: 19
Liittynyt: 17.12.2005 20:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jyggemb »

Sorry, tämä topiikki jotenkin takkuaa ei ollut tarkoitus vastata useasti mutta vastaus ei ollut päivittynyt...

Mutta asiaan äänimerkki toimii, istuin tunnistinta epäiltiin aluksi mutta
testeri ei vikaa löytänyt.

Vika oli kuin olikin kiihtyvyys anturin hapettuneessa liittimessä, se että
oliko ko. anturi rikki on jo toinen asia mutta pääasia että leima tuli autoon
ja srs-valo pysyy pimeänä silloin kuin pitää !
Viimeksi muokannut jyggemb, 09.7.2007 0:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sipi
Viestit: 479
Liittynyt: 07.1.2007 21:42

Samma homma...oli

Viesti Kirjoittaja sipi »

Sama vika sano rahikainen. Auton ollessa vielä koeajossa havaitsin SRS-valon syttyvän ja sammuvan omia aikojaan ja palauttaessani autoa minulle kerrottiin sen johtuvan istuimen tunnistimesta. Siis tiesivät Veholla vian ilman mitään vikakoodien lukua :)
Avatar
haju
Viestit: 588
Liittynyt: 20.5.2007 12:16
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja haju »

Oisko näihin Vehon testeritulosteiden lukemiseen mitään manuaalia että itsekin pääsis kärryille? Rupes vain ihmetyttämään kun loppujen lopuksi Veholla eivät tarkalleen tiedä mikä kiihtyvyysanturi on sökö :!: Tilasivat ensin kuulemma väärän ja nyttemmin se ei ehkä olekaan väärä ja tilataan toinen. Meneekö se sitten niin että vaihtelevat aikansa kaiken maailman antureita ja sitten ku valo sammuu mittaristosta niin oikea on löytynyt. Näitä lappuja ku selailen, niin en löydä mitään toimintahäiriöön viittaavaa merkintää tai koodia.

Testerin mallia en tiedä, mutta kyseessä siis merkkiliike.

Nimim. kusetetaanko Teroa taas?
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

haju kirjoitti:Meneekö se sitten niin että vaihtelevat aikansa kaiken maailman antureita ja sitten ku valo sammuu mittaristosta niin oikea on löytynyt.
Aivan kuin olisin kuullut tuon jostain muualta aiemminkin mutta nyt sinä sanoit tuon :roll: Enkä osaa tai halua siihen sen enempää ottaa kantaa. Joskus vain ihmetyttää kun asiakkaalle pukataan tuhansien eurojen laskua sangen (loppujenlopuksi) yksinkertaisista vioista.
jyggemb
Viestit: 19
Liittynyt: 17.12.2005 20:46
Paikkakunta: Vantaa

W202 SÄHKÖ

Viesti Kirjoittaja jyggemb »

Kyllähän oikeilla korjaamoilla on moraali, mutta niitä on tosi vähän...
Yleensä siellä on amis pojat työharjoittelussa jotka uskovat testeriä
sokeasti ja lapioivat sokeasti osia ilmoitus olisi "low voltage"
Silloin pitäisi ottaa järkikäteen ettei testerin ehdottamia osia sokeasti
vaihdeta koska ilmoitus on virheellinen oikeasti voi olla akku finaalissa
tai laturi lopuillaan. Alijännitteestä tulee vaikka mitä ilmoituksia eikä
tarkoita että testerin ilmoittamat osat vaihdetaan...
cape
Viestit: 32
Liittynyt: 25.2.2007 14:59
Paikkakunta: Kurikka

SRS-Valo

Viesti Kirjoittaja cape »

Juu, omasta sain juuri sammumaan kyseisen valon.

Vika oli oikean puolen "airpäkin" ohjausyksikössä.

Ohjausyksikön, joka löytyy hanskalokeron takaa. Liittimet oli hapettuneet ja yksikkö oli uusittava.

Ei hätää...Saksasta löytyi uusi ja edullinen???

Hinta vaihtotöineen Vehon merkkiliikkeessä nimelliset 418:sta eetä.

Eikös sillä hintaa saa jo kakkosnelkkujakin???

Et silleen...ja auto on muuten 200cdi w202 C-Farkku. vm.2000 .
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Meissenkeri kirjoitti: Aivan kuin olisin kuullut tuon jostain muualta aiemminkin mutta nyt sinä sanoit tuon :roll: Enkä osaa tai halua siihen sen enempää ottaa kantaa. Joskus vain ihmetyttää kun asiakkaalle pukataan tuhansien eurojen laskua sangen (loppujenlopuksi) yksinkertaisista vioista.
Aivan kuin minäkin olisin kuullut em. asiasta joskus samaa.
Säköviathan onvat maailman helpompia korjattavia on vain kahdentyyppisiä vikoja joko johto poikki tai huono kosketus :shock:
Se missä tallainen vika sitten on onkin ihan eri tarinansa.

Saattaapi olla 5 tuntia vian etsintää ja 5 min sen korjausta, luonnollisesti tästä 5 minuutistahan se lasku pitäisi laittaa :lol:

Mitä sitten täytyisi tehdä jos testilaite näyttää esim.
- ohjainlaite vikaa
- jos em. laite tilataan Veholta niin sitä ei voi palauttaa
- ohjainlaitetta ei voi mitenkään mitata ?

Eipä nuo niin selekeitä korjattavia ole.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Niin, Lucky-Dogille haluaisin sen verran täsmentää että itsekin työkseni etsin sähkö- ja automaatiovikoja (tosin pääasiassa teollisuuslaitoksissa) joten tiedän mistä puhun.

Lähinnä tarkoitin sitä että joissakin korjaamoissa tuntuu olevan valitettavasti tapana (tai siltä se vaikuttaa) vaihtaa uutta osaa summanmutikassa tai sokeasti testeriin luottaen, kuten tuolla aiemmin jo mainittiin. Ja mikä ihmellisintä myös turhaan vaihdetut osat laskutetaan tai yritetään laskuttaa hyväuskoiselta hölmöltä joka ei välttämättä tiedä tekniikasta kovinkaan paljoa. Tuommoisilla metodeilla olisin itse ainakin hyvin nopeasti entinen työntekijä niissä paikoissa joissa nykyisin työskentelen.

Vikojen etsimeeseen käytetyn ajan laskuttaminen on ok ja toki on otettava huomioon että ammattilaisella ei siihenkään kulu kohtuuttomasti aikaa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29293
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eipä nuo niin selekeitä korjattavia ole.
Eipä niin.
Tavallinen tilanne on se että auton omistaja luulee testerin olevan kaikkivoipa laite, kuvitellaan että se näyttää kädestä pitäen mikä osa pitää vaihtaa ja homma on sillä selvä.

Nykyään on tullut tavaksi varoitella jo testausta aloitellessa että käyntihäiriön / vikatilan aiheuttaja ei todennäköisesti selviä vikatestissä, se vain antaa suuntia siitä mistäpäin vikaa aletaan etsimään.

Vianetsinnässä voi mennä kauankin aikaa.
Mitä sitten täytyisi tehdä jos testilaite näyttää esim.
- ohjainlaite vikaa
Poimin tekstistä tarkoituksella vain tuon :roll: "kysymyksen" ja vastaan siihen.

- Ensin tarkistetaan/mietitään olisiko mahdollista että joku muu komponentti aiheuttaa kyseisen vikakoodin.
- Seuraavaksi mitataan johdotukset. Ei käy käden käänteessä.
- Mikäli johdotukset ovat kunnossa keskitytään ohjainlaitteeseen.
Joissain tapauksissa sen tinaukset voi tarkistuttaa ja vika saattaa korjaantua uudelleentinauksella (viimeksi tällainen sattui eteen edellisviikolla, Volvo S70 moottorinohjauksen vikavalo paloi ja vikamuistissa "lambda-anturin lämmitys, katkos" -> uudelleentinauksella kuntoon)

Ellei edellisistä löydy apua ja ongelma jatkuu joudutaan tilaamaan uusi ohjainlaite.
Ohjainlaite voi maksaa pari tonnia, ellei korjaamo ole ihan varma sen viallisuudesta asiakas joutuu ottamaan rahallisen riskin itse jos lupaa tilata sen.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Lucky-Dog kirjoitti:
Mitä sitten täytyisi tehdä jos testilaite näyttää esim.
- ohjainlaite vikaa
- jos em. laite tilataan Veholta niin sitä ei voi palauttaa
- ohjainlaitetta ei voi mitenkään mitata ?
Niin kyllähän minäkin tuon Dealerin edellä antaman vastauksen tuohon ensimmäiseen "vikaan" tiedän. Mutta tuo olikin ns. kysymyssarja ja käsittäkseni ohjainlaitteiden testausmahdollisuutta sinällään ei ole, että voitaisiin boxi lyödä johonkin kiinni ja sen jälkeen kertoa "Juu toi on 100 %;sti rikki"
Toki jollain break out boxeilla kyetään meleko pitkälle jo varmistamaan, että loota on p*skana kun esim. mitataan tulevat ja lähtevät signaalit.
Ja kuten Dealerikin totesi riski "kokeilusta" jää asiakkaalle ja luonnollisesti tällaiseen "kokeiluun" on asiakkaan lupa.

Automaatiosta ja sen korjaamisesta en tiedä sen enempää kuin sika hajuvesistä :happy: , mutta noista autosähköhommeleista jonkin verran :roll:
En ole niissäkään expertti, mutta jotain niidenkin kanssa häslätään.
Jos me emme esim. pääse MB:n testerin avulla kohtuu ajassa vikaan kiinni ohjaamme asiakkaan autosähköön erikoistuneelle korjaamolle.
Heillä on suurempi kokemus tällaisten ongelmien hakemisessa ja meillä on tuota "normihommaakin" niin paljon tekemättä, että koetetaan edes niistä selvitä kunnialla läpi.

Tottakai edes jonkilaista ammattitaitoa omaava asentaja "järkeilee" vikaa,näytti se testeri mitä tahansa, diagnostiikka ei ole täydellinen missään autossa.
Eli sokeasti ei voi joka kohdassa "tikitaaliin" uskoa.
Joskus, ainakin autojen kanssa on vain pakko kokeilla jotain osaa olisiko apuja, mutta jos se korjaaminen on sitä että vaihdetaan osia niin kauan että vika korjaantuu niin
.....ei se nyt kauhean ammattitaitoista toimintaa ole. Jos ei asiasta ymmärrä yhtään mitään niin jättää sen suosista sitten tekemättä.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Lucky-Dog kirjoitti: Joskus, ainakin autojen kanssa on vain pakko kokeilla jotain osaa olisiko apuja, mutta jos se korjaaminen on sitä että vaihdetaan osia niin kauan että vika korjaantuu niin
.....ei se nyt kauhean ammattitaitoista toimintaa ole.
Ai jaa? :lol:
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Heh, no joskus se arvaus osuu oikeaan :lol:
Sulle tämä sallittakoon, kunhan et ihan työksesi alakaa arvuuttelemaan :happy:

Minäkin oon joskus arvannut jopa oikeinkin :oops:

Yhtä pirssiä tuli tutkittua oikeinkin urakalla ja selkeitä vikojakin poistettin useampia.
Siltikään auto ei kulkenut kuten sen olisi pitänyt. No arvasin, että se 350 egen ilmamäärämittari on rikki. Uusi paikalleen ja avot sehän toimii.
Testerin mukaan se oli kunnossa:
- yleensä vikamuistiin jää ilmoitus viasta
- testerillä pystyy tarkistamaan em. anturin antamat arvot auton käydessä / ajossa sekä vertaamaan niitä ohjearvoihin :roll:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Ihan hyvää keskustelua tästä aiheesta tuli. En kylllä hetkeäkään ole epäillyt että tämän palstan autokorjaamot/mekaanikot olisivat harrastaneet sitä turhaa osien vaihtoa vaan päinvastoin uskon että ne Suomen huippuosaajat löytyy juurikin täältä.

Piti vain taas avautua kun näin parikin aika hurjaa korjaamolaskua tuttujen autoissa ja ei minulla ainakaan mene jakeluun esim. 2000€:a yhdestä vetoakselin vaihdosta (osat+työ) ja toinen oli sitten ruiskupumpumpun ongelmien selvittelyä 5000€:lla
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Aikas hurjalta kuulostaa :shock:

Oisko harrastetu sitä ...hmm....auto Lottoa :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
vito500tkm
Viestit: 276
Liittynyt: 10.12.2006 21:40
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Lucky-Dog kirjoitti:Aikas hurjalta kuulostaa :shock:

Oisko harrastetu sitä ...hmm....auto Lottoa :lol:
Ja minimi panos 1000e.



Eipä ole kokemusta tuosta kun en ole koskaan autoani korjauttanut missään :D
Avatar
haju
Viestit: 588
Liittynyt: 20.5.2007 12:16
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja haju »

Kuten meissenkeri sanoi, hyvää keskustelua asiasta.

Sähköviat ovat viheliäisiä korjattavia, oli laite sitten mikä hyvänsä. Valitettavasti minulla on pääsääntöisesti negatiivisia kokemuksia merkkikorjaamoista (tästä johtuen hieman negatiivis sävytteinen viestini aiemmin).

Vaikkakin tulevat korjauskustannukset eivät rasita omaa lompakkoani, tahtoisin silti päästä kärryille heidän diagnooseistaan. Minulle jäi kuva, että riippuen keneltä kysyy, saa hieman eri vastauksen. Kertonee tällaisten vikojen haasteellisuudesta ja siitä, että kuka uskaltaa/osaa sanoa asiakkaalle mitä autolle aiotaan tehdä ja mitä se mahdollisesti maksaisi.

Tässä tuntee itsensä peruspihinä vain hiukan avuttomaksi, kun ei osaa "haastaa" tällaisten vikojen yhteydessä huoltokorjaamoa. Täytyy vain luottaa ammattilaisten ratkaisuihin.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

No ne tulosteet eivät ole aina niin selekeitä vs EPC varaosaohjelma ja joskus joutuu hiukan arpomaan.

W202:seen vaihdoin airbagin istumistunnistimen koska tetsteri sitä herjasi.
Autoon oli vaihdettu sisusta ja penkissä kiinni ollut tunnistin oli erilainen kuin autoon kuuluva ja töpseli oli irti, koska sen pää oli erilainen.
Uudellakin tunnistimella herjasi samaa vikaa ja aiheutti hiukan lisää työtä.
No tarkistin sulakkeetkin kaikki ok. Sitten hoksasin..."Jaahas asia oli korjattu nyppäämällä airbagin merkkivalon sulake irti" :lol:

No tämä ei nyt kuulu tähän, mutta just tilasin A mallin lamellikattoluukkuun vaijerinpäähän yhden osan ja väärähän se oli:
- vanhassa osassa ei ole mitään varaosanumeroa
- EPC:llä kolme eri osaa vaijerin päähän ja kuvan perusteella ei voi näköjään sanoa juuri mitään
- tilasin ne pari muutakin osaa ja nekin kuten nuo edellisetkin osat Saksasta
- hyvä puoli on etteivät nuo palikat ole hintavia bout 15 egee kpl

Aion laittaa ja laskuttaa kaikki osat, myöskin nuo turhaan tilatut, palauttaa niitä ei nimittäin voi.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
sipi
Viestit: 479
Liittynyt: 07.1.2007 21:42

Ammattimaista korjausta

Viesti Kirjoittaja sipi »

Nykyinen Mersu on toiminut ok. Ensimmäinen vika tulu 10tkm:n jälkeen, kivi tuulilasiin ja vaihtoon. En laske auton viaksi.

Vähän huonompaa kerrottavaa on kymmenen vuoden takaa uudesta Volvosta, jollainen oli työsuhdeautona kolme vuotta. Kerron tämän vain, jotta sähkövikojen korjaustaidoista syntyisi oikeanlainen kuva, sellainen kuin minä sen näen. Selitykset paranee, mutta mikä on totuus.

Tämä laatuauto ei tykännyt kosteistä öistä. Jokaisen sateisen yön jälkeen se jätti käynnistymättä tai jos hyvin sattui käynnistyi yhdellä tai kahdella pytyllä. Siitähän katit tykkää. Laatuauto hinattiin 6-7 kertaa Volvolle, joskus 10, joskus 100 kilometria, kiitos Volvon tiepalvelulle. Monta turhaa sanaa vaihdettiin merkkihuollon tiskillä Kaivokselassa, kaikki ajan haaskausta. Nimenomaan minun aikani haaskausta, koska tiskin toisella puolen höpistiin rahan voimalla.

Kerran oltiin hinausauton nupissa päästy Porvoon Volvolle ja aikani kuluksi seurasin tilanteen kehittymistä. Mekaanikko nosti konepellin ja alkoi puistelemaan johtosarjoja, välillä startaten ja taas puistellen. Olisinhan minäkin voinut niitä puistella, joten kysyin miksei autosta otettu vikakoodeja. No ei, koska niistä ei mitään selviä. Vastasin, että ei se lähde käyntiin ennenkuin noin kolem tunnin päästä tässä hallilämpötilassa, jolloin huolto sanoi että "jahas" ja lähti kahville, huoltamaan toista kärryä, kotia...

Kolmen tunnin päästä päästiin taas jatkamaan matkaa. Tässä oli autonhuoltotöiden osaamisen taso sillä hetkellä.
Avatar
vito500tkm
Viestit: 276
Liittynyt: 10.12.2006 21:40
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Kyllähän noita vikoja on joka merkillä. Korjaamoiden taso tietenkin vaihtelee, ja eikä se paraskaan korjaamo aina onnistu.
Avatar
Loyal
Viestit: 79
Liittynyt: 08.12.2006 17:21
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Loyal »

haju kirjoitti:Oisko näihin Vehon testeritulosteiden lukemiseen mitään manuaalia että itsekin pääsis kärryille? Rupes vain ihmetyttämään kun loppujen lopuksi Veholla eivät tarkalleen tiedä mikä kiihtyvyysanturi on sökö :!: Tilasivat ensin kuulemma väärän ja nyttemmin se ei ehkä olekaan väärä ja tilataan toinen. Meneekö se sitten niin että vaihtelevat aikansa kaiken maailman antureita ja sitten ku valo sammuu mittaristosta niin oikea on löytynyt. Näitä lappuja ku selailen, niin en löydä mitään toimintahäiriöön viittaavaa merkintää tai koodia.

Testerin mallia en tiedä, mutta kyseessä siis merkkiliike.

Nimim. kusetetaanko Teroa taas?
Missä sijaitsee w202 kiihtyvyys anturit? Itsellä srs valo palaa, spiraali kai toimii koska töötti toimii.
Irrotin ja tarkastit kuljettajan airbagin ja en tiennyt kummin päin liitin tulee takas rattiin, kun menee molemmin päin... onko tuolla väliä?
havaro
Viestit: 5
Liittynyt: 06.12.2011 14:41

Viesti Kirjoittaja havaro »

Loyal kirjoitti:Missä sijaitsee w202 kiihtyvyys anturit? Itsellä srs valo palaa, spiraali kai toimii koska töötti toimii.
Irrotin ja tarkastit kuljettajan airbagin ja en tiennyt kummin päin liitin tulee takas rattiin, kun menee molemmin päin... onko tuolla väliä?

Olikos yksi anturi hanskalokeron alla? Onko muitakin antureita
Avatar
roud-ari
Viestit: 59
Liittynyt: 12.12.2010 13:33
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja roud-ari »

Löytyisköhän apuja mun vikaan. SRS-valo jäi palamaan muudan kerta pari viikkoa takaperin kun töistä lähdin, ilman mitään aiempia ongelmia.
Käytin korjaamolla ja vikakoodiksi saatiin nro 7, Pelkääjän airbagin sytytyslangan vastus liian iso. Tuli uudestaan heti nollauksen jälkeenkin.

Johtoja tuossa jo heiluttelinkin ja otin airbagin ja keskusyksikön liittimet esille ja tsiigailin mutta eipä nuissa mitään ihmeellisiä näy. Jotain ihmeellisyyttä niissä piuhoissa ohjainboksilta bägille kyllä on, näytti että ovat oikkarissa keskenään? Ei kait se niin pitäis olla :?:
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1937
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

roud-ari kirjoitti: Jotain ihmeellisyyttä niissä piuhoissa ohjainboksilta bägille kyllä on, näytti että ovat oikkarissa keskenään? Ei kait se niin pitäis olla :?:
Siis noissa liitin yleensä sellainen että irrotettaessa se kytkeytyy oikosulkuun sen takia että joku ei saa vahingossa bägiä poksahtamaan vaikkapa mittailemalla vastuksia johtojen väliltä jos airbag on toisessa päässä vielä paikoillaan. :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 sähkö”