S55 AMG:ta hankkimassa
S55 AMG:ta hankkimassa
Kiikarissa olis 2004 S55 AMG, tarkoituksena tuoda se muuttoautona Suomeen ens keväänä. Kiinnostais tietää mitä tuollaisen tuominen mahdollisesti kustantaa verojen osalta ja millaisista summista puhutaan vuositasolla normaalihuoltojen ja vakuutusten osalta?
En löytänyt tullin sivuilta enkä netissä olevista myynti-ilmoituksista tapauksia, joiden perusteella vois hyvin arvioida verotusarvoa. Oliskohan palstalaisilla heittää omia arvioita, mikä vois olla tuollaisten 'tyypillinen myyntihinta' Suomessa? Muuttoautona tuotaessahan verosta saa kohtalaisesti pois (olikohan se 13450e), mutta kyseisellä autolla verotettavaa varmasti silti jää, kiinnostais tietää suunnilleen minkä verran. Kilometrejä tulis olemaan tuontihetkellä ehkä n. 80-90 tkm.
Kyseisen liikkeen kaikki myynti-ilmoitukset löytyy täältä http://www.hightechmotors.com/site/inventory.asp ja selaamalla löytyy musta -04 S55, jos kiinnostaa tarkemmin tsekata, millaisesta tapauksesta on kyse.
Ja tässä vaiheessa ehtisin vielä ottaa huomioon myös kommentteja, miksi tuota ei kannattais ostaa ja tuoda Suomeen (ei oo järkee ei, bensa kallista, kovaa ei saa ajaa missään, AMG:n huoltaminen/varaosat sikakalliita, jne., jne.), joten kaikki kommentit on oikein tervetulleita. Löysin netistä joitakin edullisempiakin, vastaavan mallisia ja ikäisiä, vaihtoehtoja, mutta kyseinen kappale olis aika lähellä ja kävin sillä jo koeajollakin, joten ei tarttis sen puolesta ostaa sikaa säkissä.
Kaikista tiedoista, ohjeista, mielipiteistä, kokemuksista, jne. jo etukäteen kiitollisena odottelen vastauksia.
En löytänyt tullin sivuilta enkä netissä olevista myynti-ilmoituksista tapauksia, joiden perusteella vois hyvin arvioida verotusarvoa. Oliskohan palstalaisilla heittää omia arvioita, mikä vois olla tuollaisten 'tyypillinen myyntihinta' Suomessa? Muuttoautona tuotaessahan verosta saa kohtalaisesti pois (olikohan se 13450e), mutta kyseisellä autolla verotettavaa varmasti silti jää, kiinnostais tietää suunnilleen minkä verran. Kilometrejä tulis olemaan tuontihetkellä ehkä n. 80-90 tkm.
Kyseisen liikkeen kaikki myynti-ilmoitukset löytyy täältä http://www.hightechmotors.com/site/inventory.asp ja selaamalla löytyy musta -04 S55, jos kiinnostaa tarkemmin tsekata, millaisesta tapauksesta on kyse.
Ja tässä vaiheessa ehtisin vielä ottaa huomioon myös kommentteja, miksi tuota ei kannattais ostaa ja tuoda Suomeen (ei oo järkee ei, bensa kallista, kovaa ei saa ajaa missään, AMG:n huoltaminen/varaosat sikakalliita, jne., jne.), joten kaikki kommentit on oikein tervetulleita. Löysin netistä joitakin edullisempiakin, vastaavan mallisia ja ikäisiä, vaihtoehtoja, mutta kyseinen kappale olis aika lähellä ja kävin sillä jo koeajollakin, joten ei tarttis sen puolesta ostaa sikaa säkissä.
Kaikista tiedoista, ohjeista, mielipiteistä, kokemuksista, jne. jo etukäteen kiitollisena odottelen vastauksia.
-
- Viestit: 1014
- Liittynyt: 06.8.2006 15:33
Tervetuloa foorumille, Dream S55!
2004-vuosimallinen on ihan hyvä ostos, sillä se on edelleen MBUSA:n Maintenance Commitmentin piirissä. Näin sinulla on vielä vuosi aikaa laitattaa auto paikallisella Mersu-diilerillä takuun piirissä tiptop, ennenkuin ajat sitä konttiin.
Pyydä myyjää kuitenkin toimittamaan sinulle Carfax, josta näet auton todellisen käyttöönottopäivän. Amerikkalainen kun mielellään myy 07/2003 käyttöönotettua 2004-vuosimallia edustavaa ajoneuvoa 2004:nä. Ja jos tuo auto on 2003 käyttöönotettu, 4 vuoden MBUSA-takuu on juuri loppunut/ loppumassa.
Lisäksi, tuolla kyseisellä yksilöllä on ajettu 47685 mls, minkä vuoksi Maintenance Commitment ei enää liene olla voimassa. Muistelisin sen olleen 40kmls. Ja omasta kukkarostani en tahtoisi olla euroauton korjauksia ja/ tai häiriöidenmetsästyksiä maksamassa Yhdysvalloissa. Erityisesti Park Placen hinnoissa on melko tavalla preemiota.
Kun ottaa huomioon, että myyjä on eBay-myyjä, auto on todennköisesti tullut heille jostain auctionista. Minne se on mennyt siksi, että merkkiliike ei ole halunnut syystä tai toisesta pitää sitä valikoimassaan. Tämä ei tarkoita, että auto olisi automaattisesti huono. Se vain tarkoittaa, että auto ei joko ole istunut valikoimaan. Tai sitten... Mistä johtuen itse en ostaisi autoa, joka myydään "as is", ja jonka ylläpidosta saattaa kaupan teon jälkeen tulla yhdysvaltojen maaperällä yllättäviä (ja isoja) kuluja.
Lopuksi en malta olla kysymättä, oletko katsonut oklahomalaisia diilereitä? Otaksun että asut Pohjois-Texasissa, jolloin Oklahomaan ei ole pitkä matka. Jos yhtä mieleinen ajoneuvo löytyy Oklahomasta kuin Texasista, säästät hieman veroissa kun ostat sen pohjoisnaapurin puolelta.
2004-vuosimallinen on ihan hyvä ostos, sillä se on edelleen MBUSA:n Maintenance Commitmentin piirissä. Näin sinulla on vielä vuosi aikaa laitattaa auto paikallisella Mersu-diilerillä takuun piirissä tiptop, ennenkuin ajat sitä konttiin.
Pyydä myyjää kuitenkin toimittamaan sinulle Carfax, josta näet auton todellisen käyttöönottopäivän. Amerikkalainen kun mielellään myy 07/2003 käyttöönotettua 2004-vuosimallia edustavaa ajoneuvoa 2004:nä. Ja jos tuo auto on 2003 käyttöönotettu, 4 vuoden MBUSA-takuu on juuri loppunut/ loppumassa.
Lisäksi, tuolla kyseisellä yksilöllä on ajettu 47685 mls, minkä vuoksi Maintenance Commitment ei enää liene olla voimassa. Muistelisin sen olleen 40kmls. Ja omasta kukkarostani en tahtoisi olla euroauton korjauksia ja/ tai häiriöidenmetsästyksiä maksamassa Yhdysvalloissa. Erityisesti Park Placen hinnoissa on melko tavalla preemiota.
Kun ottaa huomioon, että myyjä on eBay-myyjä, auto on todennköisesti tullut heille jostain auctionista. Minne se on mennyt siksi, että merkkiliike ei ole halunnut syystä tai toisesta pitää sitä valikoimassaan. Tämä ei tarkoita, että auto olisi automaattisesti huono. Se vain tarkoittaa, että auto ei joko ole istunut valikoimaan. Tai sitten... Mistä johtuen itse en ostaisi autoa, joka myydään "as is", ja jonka ylläpidosta saattaa kaupan teon jälkeen tulla yhdysvaltojen maaperällä yllättäviä (ja isoja) kuluja.
Lopuksi en malta olla kysymättä, oletko katsonut oklahomalaisia diilereitä? Otaksun että asut Pohjois-Texasissa, jolloin Oklahomaan ei ole pitkä matka. Jos yhtä mieleinen ajoneuvo löytyy Oklahomasta kuin Texasista, säästät hieman veroissa kun ostat sen pohjoisnaapurin puolelta.
-T
Kuulosti niin inhorealistiselta tuo kommenttini, että jospa hieman tarkennan: Itse olen ostanut myyjältä, joka myy autojaan eBay:ssäkin. Mutta tutkin auton ja sen historian tarkkaan ennenkuin luovutin rahaa. Lisäksi varmistin, että Maintenance Commitment on voimassa riittävän pitkään kaupan tekemisen jälkeen, jotta mistään häiriöistä ja sivuäänistä ei tule minulle lisää mahahaavaa kun alan elää auton kanssa arkista elämää. Mitä erikoisempi auto on, sitä tärkeämmäksi tämän asian nostaisin. Ja S55 AMG on aika erikoinen - ja USA-mallisena siinä on aikamoisen monta hienoa nappulaa. Joka valitettavasti tarkoittaa, että siinä on samalla aikamoisen monta kohdetta, joka voi tuoda näyttöön vikailmoituksen.eerola kirjoitti:...Mistä johtuen itse en ostaisi autoa, joka myydään "as is", ja jonka ylläpidosta saattaa kaupan teon jälkeen tulla yhdysvaltojen maaperällä yllättäviä (ja isoja) kuluja...
-T
Ai niin juu... En tiedä kuinka tarkoin tunnet Mercedes-Benz USA:n Maintenance-palvelun, joten huomaathan myös, että jos alat katsella uudempia kuin 2004-mallisia, niissä on muistaakseni pienennetty Maintenance Commitmentin kattavuutta jonkin verran. Eli itse tähtäisin "aitoon" 2004-malliin riippumatta tyyppimerkinnästä, markkinoilla tarjottavat Extended Warrantyt kun yleensä ovat kattavuudeltaan aika paljon MBUSA:n lupausta niukempia.
-T
Suuret kiitokset kaikille kommenteista ja vinkeistä!
Carfax raportin pyysin myyjältä jo silloin kun kävin autoa paikan päällä katsomassa ja koeajamassa. Sen mukaan se on myyty diilerille 23.1.2004 ja eka omistaja raportoitu 11.6.2004. Mitään hälyyttävää Carfax raportista ei ilmene, mutta enpä ole vielä sellaiseen raporttiin törmännyt, jossa olis jotain huolestuttavaa.
En tunne MBUSA:n Maintenance Commitmenttia kovinkaan hyvin, vielä (kiitti vinkistä, eerola, täytyy selvittää sitä hieman lisää), mutta taitaa tosiaan olla niin, että se lakkaa 40kmi:ssa eikä ole tässä yksilössä enää voimassa.
Ja oikein arvasit, eerola, ko. diileri on hommannut kaikki autonsa auctioneista, mutta en näe siinä varsinaista ongelmaa, kunhan selvittää auton kunnon ja historian. Muutaman kuukauden riittävän kattava takuu olis tietenkin hyvä saada...
Oklahomasta en ole erityisesti vielä katsellut, mutta muutamista muista, hieman kauempana olevista, osavaltioista löytyy vastaavia useitakin, osa selvästi edullisemmin (hieman kyllä epäilyttää, jos hinta on yli $10k edullisempi?), mutta ei ole tarkoitusta lähteä US-kiertueelle auton takia - Oklahomasta vois kuitenkin etsiä ja aika helposti hakea auton.
Kukaan ei vielä arvaillut tai ehdotellut tuollaisen hintaa Suomessa, josta vois arvioida karkeasti verotusarvoa (jostain löysin MB:n 2003 hinnaston, jossa uusi S55 AMG maksoi tuolloin Suomessa 202000 euroa - kyllä kait se neljässä vuodessa ja melkein 100000km:llä putoo alle puoleen uudesta, vai?).
Carfax raportin pyysin myyjältä jo silloin kun kävin autoa paikan päällä katsomassa ja koeajamassa. Sen mukaan se on myyty diilerille 23.1.2004 ja eka omistaja raportoitu 11.6.2004. Mitään hälyyttävää Carfax raportista ei ilmene, mutta enpä ole vielä sellaiseen raporttiin törmännyt, jossa olis jotain huolestuttavaa.
En tunne MBUSA:n Maintenance Commitmenttia kovinkaan hyvin, vielä (kiitti vinkistä, eerola, täytyy selvittää sitä hieman lisää), mutta taitaa tosiaan olla niin, että se lakkaa 40kmi:ssa eikä ole tässä yksilössä enää voimassa.
Ja oikein arvasit, eerola, ko. diileri on hommannut kaikki autonsa auctioneista, mutta en näe siinä varsinaista ongelmaa, kunhan selvittää auton kunnon ja historian. Muutaman kuukauden riittävän kattava takuu olis tietenkin hyvä saada...
Oklahomasta en ole erityisesti vielä katsellut, mutta muutamista muista, hieman kauempana olevista, osavaltioista löytyy vastaavia useitakin, osa selvästi edullisemmin (hieman kyllä epäilyttää, jos hinta on yli $10k edullisempi?), mutta ei ole tarkoitusta lähteä US-kiertueelle auton takia - Oklahomasta vois kuitenkin etsiä ja aika helposti hakea auton.
Kukaan ei vielä arvaillut tai ehdotellut tuollaisen hintaa Suomessa, josta vois arvioida karkeasti verotusarvoa (jostain löysin MB:n 2003 hinnaston, jossa uusi S55 AMG maksoi tuolloin Suomessa 202000 euroa - kyllä kait se neljässä vuodessa ja melkein 100000km:llä putoo alle puoleen uudesta, vai?).
Olet aivan oikeassa, että harvoin halvalla saa hyvää. Ja jos on yhtään firaapeli myyjä, hän saa lupauksillaan sinut lentämään jonnekin reilun 12 tunnin ajomatkan päähän, missä huomaatkin että digikuvaus ja värivaha olivat parantaneet auton kuntoa sinulle toimitettuja kuvia varten aika huomattavasti. Ja kun kerran olet jossain Chicagossa (josta edukkaita Winter Packagellisia autoja tuntuu löytyvän aika mukavasti) ilman paluulentoa, tilanne on aika ikävä.Dream S55 kirjoitti:...Oklahomasta en ole erityisesti vielä katsellut, mutta muutamista muista, hieman kauempana olevista, osavaltioista löytyy vastaavia useitakin, osa selvästi edullisemmin (hieman kyllä epäilyttää, jos hinta on yli $10k edullisempi?)...
Ostin oman autoni Tulsasta. Aamupäivällä pääsee Southwestillä sinne ja kotona on jo iltapalalle. Voisin antaa sinulle yhden hyvän kontaktin. Yv:ä tulee.Dream S55 kirjoitti:...mutta ei ole tarkoitusta lähteä US-kiertueelle auton takia - Oklahomasta vois kuitenkin etsiä ja aika helposti hakea auton...
-T
Kuten SamuliS totesi, auto menee melko suurella todennäköisyydellä Markkina-arvoryhmän arvioitavaksi. Itse yleensä pyrin pidättäytymään markkina-arvo- ja autoverospekulaatioista, mutta en malta olla toteamatta muutamia ennakkotapauksia...Dream S55 kirjoitti:...Kukaan ei vielä arvaillut tai ehdotellut tuollaisen hintaa Suomessa, josta vois arvioida karkeasti verotusarvoa...
Runsaasti (yli 150Mm) ajettu 4 vuotta vanha S500L - 72300EUR
Vähän (n. 30Mm) ajettu pari vuotta vanha S500L - 157300EUR
Vähän (alle 20Mm) ajettu 4 vuotta vanha SL500 - 99000EUR
Vähän (n. 30Mm) ajettu 4 vuotta vanha SL55 AMG - 129900EUR
Noniin, ja nyt kun olen tämän verran spekuloinut, niin miksipä en heittäisi pidättäytymisperiaatettani lopullisesti roskakoriin ja spekuloi loppuun saakka
Oletan että etsit auton, joka on koko USA-taipaleensa ajan maahantuojan huolenpitosopimuksen alla. Tuolloin S 55 AMG Langisi on enintään 4 vuotta vanha ja alle 65000 km ajettu. Tästä seuraa, että sen arvo tulee todennäköisesti sijoittumaan noiden vaatimattomampien mallien välimaastoon. Eli jonnekin hieman yli 100kEUR:on. Tuosta kun otetaan kolmannes veroa ja lisätään ei-arvonlisävero päälle saadaan jonkinmoinen summa. Ja sitten kun poistetaan muuttotavarana tuotavan ajoneuvon veronalennus, jäänee vanha 100000 mk valtiolle maksettavaa.
-T
Jotain reilua 100000 euroa olen verotusarvoksi itsekin veikkaillut, toisaalta olen 'halunnut' uskoa, että kyllä kait se sen alle jäis
Hieman on alkanut mietityttämään odotettavissa olevat kovat verot Suomessa - ei oo varmaan täysin poissuljettua, että Marvon arvio olis alle 65tkm ajetulta lähempänä tuota 129900 euroa kuin sataa.
Yks vaihtoehto vois olla, että tyytyisin 2003:een hieman enemmän ajettuun - sellaisen sais täältä ehkä n. $10000 halvemmalla ja verotusarvokin olis Suomessa tod.näk. hieman alempi. Isoja erojahan '03 ja '04 mallien välillä ei ole. Siinä säästäis aika paljon, mutta toisaalta, sellaisen kanssa arveluttaa enemmän potentiaaliset huolto-/korjauskulut erityisesti ekan vuoden aikana, koska mitään huoltosopimusta ei olis enää voimassa.
Tuntuu vähän hullulta pohtia muutaman tonnin säästöjä kun on tuollaista autoa hankkimassa, mutta jos rahalla ei olis mulle väliä, niin ostaisin tuliterän S65 AMG:n Veholta
Hieman on alkanut mietityttämään odotettavissa olevat kovat verot Suomessa - ei oo varmaan täysin poissuljettua, että Marvon arvio olis alle 65tkm ajetulta lähempänä tuota 129900 euroa kuin sataa.
Yks vaihtoehto vois olla, että tyytyisin 2003:een hieman enemmän ajettuun - sellaisen sais täältä ehkä n. $10000 halvemmalla ja verotusarvokin olis Suomessa tod.näk. hieman alempi. Isoja erojahan '03 ja '04 mallien välillä ei ole. Siinä säästäis aika paljon, mutta toisaalta, sellaisen kanssa arveluttaa enemmän potentiaaliset huolto-/korjauskulut erityisesti ekan vuoden aikana, koska mitään huoltosopimusta ei olis enää voimassa.
Tuntuu vähän hullulta pohtia muutaman tonnin säästöjä kun on tuollaista autoa hankkimassa, mutta jos rahalla ei olis mulle väliä, niin ostaisin tuliterän S65 AMG:n Veholta
Re: S55 AMG:ta hankkimassa
"""""Ja tässä vaiheessa ehtisin vielä ottaa huomioon myös kommentteja, miksi tuota ei kannattais ostaa ja tuoda Suomeen (ei oo järkee ei, bensa kallista, kovaa ei saa ajaa missään, AMG:n huoltaminen/varaosat sikakalliita, jne., jne.), joten kaikki kommentit on oikein tervetulleita. Löysin netistä joitakin edullisempiakin, vastaavan mallisia ja ikäisiä, vaihtoehtoja, mutta kyseinen kappale olis aika lähellä ja kävin sillä jo koeajollakin, joten ei tarttis sen puolesta ostaa sikaa säkissä."""""""
No omista kokemuksista sen verran että ei ne huoltohinnat ole mitenkään mahdottomat ainakaan tähän mun koslaan, tulee ajettua ko.autolla tosin niin vähän ettei ole tarvinnu tehdä juurikaan huoltoja, kysyin paikallisesta mersuliikeestä ja sellasta 600-800€ heittivät siis isosta huollosta tietty !, siis ko.autohan on ollut minulla nyt vähän vajaan vuoden verran.
Kulutushan ei ko. autolla ole isompi kun kaksilitraisella volvolla, (ehkä jopa pienempi), omalla virallisen ilmoituksen mukaan maantie ajo 9,6l sadalla,yhdistetty jotain 13l/100 km ja on muuten ihan paikkansa pitäväkin, asia erikseen jos kokeilee joka valoissa nollasta sataan huippuaikaa.
Tää mun koslahan on vuosia iäkkäämpi kun hakemasi ja kilometrejäkin yli kakspuolisataatuhatta,eikä tässä ole kompuraa.
Varaosien hinnoista en tiedä kun ei sellaisia ole tarvinnut ostaa,ei ees jarrupaloja vielä,seuraava huoltokin on vasta yhden jakarin huolto joten isoon huoltoon on vielä "valovuosia" ellen ole jo siihen mennessä vaihtanut ko.autoa muuhun. Mikään paikka autossa ei ole hajonnut eikä autossa ole ollut mitään teknisiä vikoja,aika ihmeellistä ottaen huomioon tekniikan paljouden,olenkin joskus pohtinut onko auton tekniikka tehty todellakin noin kestäväksi vai onko tuohon km määrään jo jouduttu kaikki joskus uusimaan.
Ainoat ongelmat ovat olleet ruosteongelmia mutta nekin on nyt poissa kiitos Mersun takuun.
Autosta tai sen kunnosta riippumattomia korjauksia on tehty vakuutusyhtiön piikkiin (-omavast), vaihdettiin etuvalot,maski,etupalkki ja puskuri pienen "mällin" seurauksena.
Ai niin pitihän siihen vaihtaa uusi eberchbaher, oli entinen niin hapettunu, siinä ne korjaukset sitten olikin.
Vakuutusmaksutkin on ihan kohtuulliset ainakin omassani, toki bonuksiakin on lähes maksimimäärä.
No omista kokemuksista sen verran että ei ne huoltohinnat ole mitenkään mahdottomat ainakaan tähän mun koslaan, tulee ajettua ko.autolla tosin niin vähän ettei ole tarvinnu tehdä juurikaan huoltoja, kysyin paikallisesta mersuliikeestä ja sellasta 600-800€ heittivät siis isosta huollosta tietty !, siis ko.autohan on ollut minulla nyt vähän vajaan vuoden verran.
Kulutushan ei ko. autolla ole isompi kun kaksilitraisella volvolla, (ehkä jopa pienempi), omalla virallisen ilmoituksen mukaan maantie ajo 9,6l sadalla,yhdistetty jotain 13l/100 km ja on muuten ihan paikkansa pitäväkin, asia erikseen jos kokeilee joka valoissa nollasta sataan huippuaikaa.
Tää mun koslahan on vuosia iäkkäämpi kun hakemasi ja kilometrejäkin yli kakspuolisataatuhatta,eikä tässä ole kompuraa.
Varaosien hinnoista en tiedä kun ei sellaisia ole tarvinnut ostaa,ei ees jarrupaloja vielä,seuraava huoltokin on vasta yhden jakarin huolto joten isoon huoltoon on vielä "valovuosia" ellen ole jo siihen mennessä vaihtanut ko.autoa muuhun. Mikään paikka autossa ei ole hajonnut eikä autossa ole ollut mitään teknisiä vikoja,aika ihmeellistä ottaen huomioon tekniikan paljouden,olenkin joskus pohtinut onko auton tekniikka tehty todellakin noin kestäväksi vai onko tuohon km määrään jo jouduttu kaikki joskus uusimaan.
Ainoat ongelmat ovat olleet ruosteongelmia mutta nekin on nyt poissa kiitos Mersun takuun.
Autosta tai sen kunnosta riippumattomia korjauksia on tehty vakuutusyhtiön piikkiin (-omavast), vaihdettiin etuvalot,maski,etupalkki ja puskuri pienen "mällin" seurauksena.
Ai niin pitihän siihen vaihtaa uusi eberchbaher, oli entinen niin hapettunu, siinä ne korjaukset sitten olikin.
Vakuutusmaksutkin on ihan kohtuulliset ainakin omassani, toki bonuksiakin on lähes maksimimäärä.
S55AMG, kerrot, että et paljoa ko. autolla ajele ja spekuloit, josko olisit vaihtanut sen jo muuhun ennen seuraavaa isoa huoltoa...vaikka oot siis omistanut sen vasta alle vuoden Eiks sitä ookaan kiva/hyvä omistaa ja eiks sillä ookaan kiva/hyvä ajella, vai mistä tuollaiset pohdinnat? Järkeähän ko. autossa ei varmaankaan ole, varsinkaan Suomen olosuhteissa, mutta en usko, että olet aikanaan sitä todellisilla 'järkisyillä' hankkinutkaan
Toki jokaisella on omat mielihalunsa ja todelliset tarpeensa ajoneuvon(kin) suhteen, mutta jos olet kerran sellaisen alle vuosi sitten ostanut ja pohdit jo vaihtoa, niin herää kysymys, ettetkö ole ollut siihen tyytyväinen??? Jos et, niin miksi et?
Toki jokaisella on omat mielihalunsa ja todelliset tarpeensa ajoneuvon(kin) suhteen, mutta jos olet kerran sellaisen alle vuosi sitten ostanut ja pohdit jo vaihtoa, niin herää kysymys, ettetkö ole ollut siihen tyytyväinen??? Jos et, niin miksi et?