Om 617 lämpenee turhan reippaasti motarinopeuksilla.
Om 617 lämpenee turhan reippaasti motarinopeuksilla.
Elikkäs tuli tuossa huomattua että lämmöt nousevat melko korkeiksi, jopa 110 pintaan motarilla reippaampaa vauhtia ajettaessa. Kun vaudin tiputtaa 110 tuntumaan lämmöt tippuvat alle sadan. Jäähdytin neste on puhdasta ja sopivassa suhteessa lantrattu, -30 kestoista. Olisiko tässä apuja viileämmän termostaatin vaihdossa?
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
>Olisiko tässä apuja viileämmän termostaatin vaihdossa?
Kannattaa kokeilla ensin. Mulla on kesät talvet käytössä Veholta 12€ ostettu ns.kesätermari. Talvimalli on 87cels ja kesämalli 80-85c (en muista). Lämpenee nopeasti mutta ei liikaa. Talvella riittää kun laittaa maskiverkon.
Mulla on täällä kotona pari turhaa Motonet istä ostettua kesätermaria jos kiinnostaa. Eivät ehkä ole yhtä hyviä kuin Vehon myymät mutta ajavat asiansa.
Kannattaa kokeilla ensin. Mulla on kesät talvet käytössä Veholta 12€ ostettu ns.kesätermari. Talvimalli on 87cels ja kesämalli 80-85c (en muista). Lämpenee nopeasti mutta ei liikaa. Talvella riittää kun laittaa maskiverkon.
Mulla on täällä kotona pari turhaa Motonet istä ostettua kesätermaria jos kiinnostaa. Eivät ehkä ole yhtä hyviä kuin Vehon myymät mutta ajavat asiansa.
Mulla on GD:ssä om 617 ja ongelma on sama. Varsinkin turbotuksen jälkeen lämmöt on viisarin yli satasen. Ennen turbotusta lämmöt taas oli viisarin verran ali. Entinen omistaja oli laittanut tarvike lämpömittarin ja mulla tuli epäily siihen suuntaan. Mutta eilen laitoin vdo:n mittarin, anturin + uuden johdon ja ongelma oli edelleen sama. Termari on uusi 80 c , mallia Motonet. Nyt on tässä mielessä pyörinyt jos suorittaisi jäähdytys järjestelmän sisä pesun mutta pitäisköhän sitä ennen ottaa koko termari veks ja kokeilla ilman niin näkis tuliko säästettyä taas väärässä paikassa kun tarvike termarin ostin. Ja jos ei pesu/termari auta niin onko kenelläkään tietoa onko om 617 orkkis turbossa tehokkaampi vesipumppu ja/tai onko saatavana vesipumpun hihnapyörää pienempänä ?
Luova laiskuus on tehokkuuden äiti.
Lämpenee ihan toopemaisen hittaasti jos otat poikkeen.
Ja tutulla ei lämmöt noussu ees 80 asteeseen ku ei sitä ollu.
Minkä lämpönen termostaatti on om617 turpoissa?
Aattelin ku esim. om603ssa on vaparissa on lämpimämpi ku turpossa, ja monet laittaa 603 vapariin turpon termostaatin.
Ja tutulla ei lämmöt noussu ees 80 asteeseen ku ei sitä ollu.
Minkä lämpönen termostaatti on om617 turpoissa?
Aattelin ku esim. om603ssa on vaparissa on lämpimämpi ku turpossa, ja monet laittaa 603 vapariin turpon termostaatin.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Nyt mää tiedän minkä laitat tuohonSami R kirjoitti:Toimii kuulemma kun ottaa poies, enkä usko että kesällä lämmöt kovin hitaasti nousevat. Talveksi taas takas tietty.
Mulla on hyllyssä yksi semmonen termari joka on 80cels. Kyseessä oli eka termari 123:sessani. Revin sen pois aikoinaan silloin kun vielä oli -23cels talvia. Lämpeni tod. hitaasti sillä ja otti pannuun talvella. Mutta aina pysyi lämmöt 80c vaikka kuinka kenki. Se on varmaan jostain bensamallista kotoisin.
Tuolla sä ajat läpi vuoden näiden nykytalvien aikaan. Käy hakemassa joku päivä se.
Mulla GD:ssä putosi lämmöt 10 asteella kun porasin termarin yläreunaan 6 mm reijän. Moottorin lämpiäminen hidastu jonkin verran mutta nousee kuuteenkymppiin reilun parin kilometrin ajolla. Eli ongelma on ettei neste kierrä riittävästi. Mutta kunhan kerkiäisi Mersun liikkeellä käydä niin pitää kokeilla orkkis termari.
Luova laiskuus on tehokkuuden äiti.
- Olli Lajunen
- Mersutohtori
- Viestit: 559
- Liittynyt: 01.10.2005 13:52
- Paikkakunta: Yppäri
Vanhalla koneella ja välityksillä oli samaa vikaa -> huippunopeus rajautui kesäkelissä käytännössä lämpötilan mukaan. 135km/h ei päässty pitkiä aikoja kun alkoi lämpömittari hipomaan punarajaa.
Ongelma on sittemmin poistunut mm uudelleen kennotetun jäähdyttimen vaihdolla, öljynJÄÄHDYTTIMEN asennuksella, välijäähdyttimellä, 5 -vaihteistolla ja harvemmalla perällä...
Ongelma on sittemmin poistunut mm uudelleen kennotetun jäähdyttimen vaihdolla, öljynJÄÄHDYTTIMEN asennuksella, välijäähdyttimellä, 5 -vaihteistolla ja harvemmalla perällä...
W115 200D 2.4 sttppdic -75
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
Termostaattia ei kannata ottaa kokonaan pois: W123:n lämmöt.Sami R kirjoitti:Toimii kuulemma kun ottaa poies, enkä usko että kesällä lämmöt kovin hitaasti nousevat. Talveksi taas takas tietty.
Onko sinulla jäähdytin missä kunnossa? Itsellä oli alkuperäinen jäähdytin paikoillaan 1983 vuodelta ja äsken vaihdoin sen uuteen. Johan laski lämmöt sen jälkeen. Kannattaa varmaan hakea KL-varaosilta uusi jäähdytin ja Veholta termostaatti niin johan on kumma, jos vielä lämpenee.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
En tiedä, eikä paljoa kiinnosta enää vaihtaa syyläriä, vaihdan parin kk:n päästä uudempaan autoon. Termarin vaihdan kyllä kunhan sen ehdin hakea.Heavy kirjoitti:Termostaattia ei kannata ottaa kokonaan pois: W123:n lämmöt.Sami R kirjoitti:Toimii kuulemma kun ottaa poies, enkä usko että kesällä lämmöt kovin hitaasti nousevat. Talveksi taas takas tietty.
Onko sinulla jäähdytin missä kunnossa? Itsellä oli alkuperäinen jäähdytin paikoillaan 1983 vuodelta ja äsken vaihdoin sen uuteen. Johan laski lämmöt sen jälkeen. Kannattaa varmaan hakea KL-varaosilta uusi jäähdytin ja Veholta termostaatti niin johan on kumma, jos vielä lämpenee.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Juu. kyllä on ihme kun lämmöt nousee W123:sella dieselillä. Olen tänäkin kesänä-silloin kun oli kuumaa-vetänyt aika isoja hiekkakuormia ja lämmöt pysyy kyllä hienosti 80 pintaan. Tuntuu siltä, että tosiaan syyläri on oltava tukossa kun lämmöt nousee. W123:sessa on esimerkillinen jäähdytys. Termostaatin olen kerran vaihtanut kun kone kävi liian kylmänä. Uuden termarin myötä olen talvellakin luopunut etupahveista yms. Lämmöt nousee nopsaan normaaliksi kun termostaatti toimii ja nousee talvellakin.
Mullakin pysyy 115 Km/h asti lämmöt hyvin kurissa, siellä 90 paikkeilla.
Kun nopeus nousee pidemmäksi aikaa 120+, lämpötila nousee jopa 110 pintaan. Tiuha perä ei kyllä jeesaa motarilla, ohituksissa välityskin loppuu kesken. Voishan tuon järjestelmän vielä huuhtoa ja kahtoa mitä sanoo uuden termarin kanssa.
Kun nopeus nousee pidemmäksi aikaa 120+, lämpötila nousee jopa 110 pintaan. Tiuha perä ei kyllä jeesaa motarilla, ohituksissa välityskin loppuu kesken. Voishan tuon järjestelmän vielä huuhtoa ja kahtoa mitä sanoo uuden termarin kanssa.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
-
- Viestit: 100
- Liittynyt: 30.10.2006 13:28
- Paikkakunta: turku
meikäläisellä on kanssa vallan lämmöt tasaisen tappavasti 100 astetta tai karvan alle. tänään kun kävimme pick-nickissä niín kuuma päivä nostatti lämmöt ajossa vähän yli sadan asteen ja jonotustunnelmissa vielä vähän yli. kesti melko kauan ennen kuin jäähtyi tyhjäkäynnillä satasen pintaan. olisikos meikäläiselläkin syyläri kypsä?
termostaatti on 87 asteen mallia motonet. (uusi) mikä kuuluu olla ohjesäännön mukainen käyntilämpötila?
termostaatti on 87 asteen mallia motonet. (uusi) mikä kuuluu olla ohjesäännön mukainen käyntilämpötila?
Jatketaanpas aiheesta syyläri ja termostaatti...
Onko hemmoilla kokemusta jäähdyttimen puhdistus- ja paikkausmömmöistä? 240d:n jäähdytin tiputtelee nestettä jostain kennoston keskivaiheilta, enkä laiskana ihmisenä jaksaisi koko jäähdytintä vaihtaa uuteen. Onko Bars- nimisestä purkista oikeasti apua vai ovatko moiset mömmöt vain rahanhukkaa?
Onko hemmoilla kokemusta jäähdyttimen puhdistus- ja paikkausmömmöistä? 240d:n jäähdytin tiputtelee nestettä jostain kennoston keskivaiheilta, enkä laiskana ihmisenä jaksaisi koko jäähdytintä vaihtaa uuteen. Onko Bars- nimisestä purkista oikeasti apua vai ovatko moiset mömmöt vain rahanhukkaa?
Puhdistusmömmöistä ei ole kokemusta, paikkausmömmöistä on. Kyllähän ne toimivat kun noudattaa ohjeita. Yhden vuotavan syylarin olen paikannut semmoisella jauheella joka kaadetaan järjestelmään. Ei vuotanut enään.
Mutta olen kuullut että se ei ole ihan paras konsti syylarin paikkaukseen. Se osa mömmöstä joka ei tuki vuotoa kiinnittyy tietysti jäähdytyskanaviin, temariin, vesipumppuun ym. Jos pysytään helppoheikin konsteissa niin parempi olisi paikallistaa vuoto ja tukkia se ulkoapäin (purkkamaisella paikkausmassalla).
Oletko Sami jo kokeillu toista termaria?
Mutta olen kuullut että se ei ole ihan paras konsti syylarin paikkaukseen. Se osa mömmöstä joka ei tuki vuotoa kiinnittyy tietysti jäähdytyskanaviin, temariin, vesipumppuun ym. Jos pysytään helppoheikin konsteissa niin parempi olisi paikallistaa vuoto ja tukkia se ulkoapäin (purkkamaisella paikkausmassalla).
Oletko Sami jo kokeillu toista termaria?
Forten tekemä paikkaus aine on ainoa joka tukkii vuodon eikä mitään muuta.Semmosta siis käy hakemassa.laurw123 kirjoitti:Jatketaanpas aiheesta syyläri ja termostaatti...
Onko hemmoilla kokemusta jäähdyttimen puhdistus- ja paikkausmömmöistä? 240d:n jäähdytin tiputtelee nestettä jostain kennoston keskivaiheilta, enkä laiskana ihmisenä jaksaisi koko jäähdytintä vaihtaa uuteen. Onko Bars- nimisestä purkista oikeasti apua vai ovatko moiset mömmöt vain rahanhukkaa?
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan