Naputtavat nostimet..(hinta-arvio?)
Naputtavat nostimet..(hinta-arvio?)
Tuossa kun ei ole vielä kysyntää ollut mersulle (myytävänä)
niin ajattelinpa että josko noita nostimia vaihtais ajankuluks niin olis siveämmät äänet sitten kun sitä joku tulee mulkoilemaan..
ELI: Mitäs tuo yleensä kustantaa?
-Tuossa jossain palstalla oli että nostin olis jonku 12e/ kpl
mutta että niiden vaihtotyö olis vaan joku parin tunnin homma,
joten ei kuulosta kovin pahalta hinnalta.. MUTTA onko tässä koko totuus tuosta hommasta..?
niin ajattelinpa että josko noita nostimia vaihtais ajankuluks niin olis siveämmät äänet sitten kun sitä joku tulee mulkoilemaan..
ELI: Mitäs tuo yleensä kustantaa?
-Tuossa jossain palstalla oli että nostin olis jonku 12e/ kpl
mutta että niiden vaihtotyö olis vaan joku parin tunnin homma,
joten ei kuulosta kovin pahalta hinnalta.. MUTTA onko tässä koko totuus tuosta hommasta..?
Jos pihiksi alkaa eikä ole peukalo keskellä kämmentä niin ne voi purkaakkin, sitten keitellään sopivassa liemessä että piki irtoaa. Sitten laitetaan uuteen puhtaaseen öljyyn uimaan siksi aikaa että asennetaan.
Ja itse hommaan liittyen niin 12€ kpl ja vaihtohomma on jotakuinkin noin kuin kirjoiti. Ei mikään vaikia homma.
Ja itse hommaan liittyen niin 12€ kpl ja vaihtohomma on jotakuinkin noin kuin kirjoiti. Ei mikään vaikia homma.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Tuohon liittyen muuten, tuolla Forte-käsittelyllä EI ollut MINKÄÄNLAISTA vaikutusta tuohon nakutukseen..Fetisisti kirjoitti:keitellään sopivassa liemessä että piki irtoaa. Sitten laitetaan uuteen puhtaaseen öljyyn uimaan siksi aikaa että asennetaan.
Mutta onhan tuo tietysti tehokkaampaa kun ottaa irti ja liottelee.. mutta taidan kuitenkin laittaa uuttaa palikkaa mielummin..
EBAYSTÄ erittäin kiitollisena sain tämän foorumin ihmemiehen kautta 5€ per nostin ja postikulut päälle, joten pelkkien nostimien hinnaksi tuli 86,4€+ työ, joka maksoi muistaakseni 90€ tämän takapajulan ammattilaisella.
Sulla tieteskii maksaa nostajat enemmän, kun on 8-kone
EDIT: niin ja sen lisäisin, että huomattavastyi saa mielenrauhan kun ne laittaa. Kone kuulloistaa jopa mersun koneelta eikä tikittävältä aikapommilta.
Sulla tieteskii maksaa nostajat enemmän, kun on 8-kone
EDIT: niin ja sen lisäisin, että huomattavastyi saa mielenrauhan kun ne laittaa. Kone kuulloistaa jopa mersun koneelta eikä tikittävältä aikapommilta.
w126 300SE 1986
Seciin oli tehty remppaa kanteen Saksassa ollessaan. Siihen oli vaihdettu toinen nokka-akseli, nostajat ja keinuvivut. Laskun loppusumma oli muistaakseni 1040€ ja nokka-akseli oli ollut 366€. Käy lähes äänettömästi, mutta täydellisesti se kävisi vasta kun olisi se toinenkin nokka vaihdettu.
Näissä on tuo yläpää sen verran huonoa rautaa, että öljynvalinnassa ei ole vaikeuksia. Halvin ratkaisu on nimittäin ostaa aina parasta öljyä, mitä kaupasta saa.
Näissä on tuo yläpää sen verran huonoa rautaa, että öljynvalinnassa ei ole vaikeuksia. Halvin ratkaisu on nimittäin ostaa aina parasta öljyä, mitä kaupasta saa.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Kasissa on eri nostimet kuin kutosissa, ja ne maksavat Saksassa noin 20€/pala. Nakuttelu tuskin korjaantuu pelkillä nostimilla, kannattaa vaihtaa lisäksi ainakin keinut, ne on luultavasti montuilla. Asiaa ei tosin pysty toteamaan irrottamatta niitä. Keinut 20€/pala.
Hommaan menee noin työpäivä, mitä se nyt sitten milläkin pajalla maksaa?
Nakutus saattaa juontaa juurensa myös vuotavasta kannentiivisteestä nostimet eivät saa tarpeeksi painetta.
Kannattaa tosiaan kokeilla muutamaa eri öljymerkkiä ennen remonttia, ero nostinmien toiminnassa on yllättävänkin suuri.
(Omassa rallattaa parhaiten Teboilin öljyillä, "huonoiten" Castrollin magnatecillä.)
Hommaan menee noin työpäivä, mitä se nyt sitten milläkin pajalla maksaa?
Nakutus saattaa juontaa juurensa myös vuotavasta kannentiivisteestä nostimet eivät saa tarpeeksi painetta.
Kannattaa tosiaan kokeilla muutamaa eri öljymerkkiä ennen remonttia, ero nostinmien toiminnassa on yllättävänkin suuri.
(Omassa rallattaa parhaiten Teboilin öljyillä, "huonoiten" Castrollin magnatecillä.)
Kyllä se nyt pelkillä niillä saa luvan korjaantua/hiljentyä!!HVM kirjoitti:Nakuttelu tuskin korjaantuu pelkillä nostimilla,
(Omassa rallattaa parhaiten Teboilin öljyillä, "huonoiten" Castrollin magnatecillä.)
-Voih, laitoin just tebon diamondit sisään.. ja nakuttaa niin että hiljaa ajellessa kuuluu ohjaamoon asti..!
kukahan mahtaa olla tämä takapajulan ammattilainen?Erew126 kirjoitti:EBAYSTÄ erittäin kiitollisena sain tämän foorumin ihmemiehen kautta 5€ per nostin ja postikulut päälle, joten pelkkien nostimien hinnaksi tuli 86,4€+ työ, joka maksoi muistaakseni 90€ tämän takapajulan ammattilaisella.
Sulla tieteskii maksaa nostajat enemmän, kun on 8-kone
EDIT: niin ja sen lisäisin, että huomattavastyi saa mielenrauhan kun ne laittaa. Kone kuulloistaa jopa mersun koneelta eikä tikittävältä aikapommilta.
Niin ja miksi se sitten Erellä ja muutamilla muillakin on korjaantunut pelkillä nostimilla..?HVM kirjoitti:Nakuttelu tuskin korjaantuu pelkillä nostimilla,
Nakutus saattaa juontaa juurensa myös vuotavasta kannentiivisteestä
Vettä ei oo ainakaa hävinnyt, eli kait tuo kansi on tiivis.. se nyt vielä puuttuisi jos sitä lähtis uusimaan..
Huomasitko, sanan saattaa? En minä tässä nyt ketään yllytä kansia nostelemaan, mutta raplattelu tosiaan saattaa johtua kannen huonoista öljynpaineistakin. Jos tiiviste vuotaa öljyä sisään- tai ulospäin, ei se tarkoita automaattisesti öljyn sekoittumista veteen.500sel kirjoitti:Niin ja miksi se sitten Erellä ja muutamilla muillakin on korjaantunut pelkillä nostimilla..?HVM kirjoitti:Nakuttelu tuskin korjaantuu pelkillä nostimilla,
Nakutus saattaa juontaa juurensa myös vuotavasta kannentiivisteestä
Vettä ei oo ainakaa hävinnyt, eli kait tuo kansi on tiivis.. se nyt vielä puuttuisi jos sitä lähtis uusimaan..
Eikä tämä ole tosiaan tavatonta näissä värkeissä, mutta toivotaan, että selviät pelkällä nostinremontilla. Luultavasti selviätkin.
Kannattaa aina varautua kalleimpaan ja pahimpaan remonttiin, siten ei tule pettymyksiä. Niin minä teen.
Mutta yleensähän sama vika tulee samoilla kilometreillä. Tarkoitan siis, että monta ässää on kuullut naputtavan nostimistaan ja kilometrejä on juurikin ollu sen 250-300th, joten jos kone noilla kilometreillä naputtaa, niin vika on luultavammin nostimissa.
Jos taas puhutaan vaikka 300+-400 tuhatyta ajetuista vehkeistä, jossa nostimien vaihto on tehty alle 300th kohdilla ja kone naputtelee, niin silloinhan vika voi olla muualla.
Tulipa vaikeasti taas selitettyä
Jos taas puhutaan vaikka 300+-400 tuhatyta ajetuista vehkeistä, jossa nostimien vaihto on tehty alle 300th kohdilla ja kone naputtelee, niin silloinhan vika voi olla muualla.
Tulipa vaikeasti taas selitettyä
w126 300SE 1986
Tulipa semmonen mieleen, että tässä meillä on kyllä kasassa sellainen "engineerpack", että vaatii pienen ihmeen jos ässä ei herkiä raplattamasta.
Tässä kun vähän porukalla arvaillaan, niin ei maha kestää montaakaan kuukautta kun ässällä pääsee (jopa) ilman oktaaninkorottajaa kuuhun.
Tee nyt vaan 500sel niinkun HVM-setäkin teki, eli pura kone umpikännissä nurmikolle ja soita Rässi66 kasaamaan se. Siitä se lähtee, ja nähdään myös mitä se on "syönyt", eli mitä aletaan parsimaan ja uusimaan.
Ei nämä uneksimalla kuntoon tule, eikä mene kyllä toisaalta lisää rikkikään.
HVM, Ere ja 500sel - miehet jotka vastaavat Mesen kuuohjelmasta.
Tässä kun vähän porukalla arvaillaan, niin ei maha kestää montaakaan kuukautta kun ässällä pääsee (jopa) ilman oktaaninkorottajaa kuuhun.
Tee nyt vaan 500sel niinkun HVM-setäkin teki, eli pura kone umpikännissä nurmikolle ja soita Rässi66 kasaamaan se. Siitä se lähtee, ja nähdään myös mitä se on "syönyt", eli mitä aletaan parsimaan ja uusimaan.
Ei nämä uneksimalla kuntoon tule, eikä mene kyllä toisaalta lisää rikkikään.
HVM, Ere ja 500sel - miehet jotka vastaavat Mesen kuuohjelmasta.
Kasimyllyllä varustetussa Kullannupussani venttilinnostin naputti, kun olin ekaa kerta autoa koeajamassa. Tästäpä sainkin hyvän syyn tinkiä hintaa alaspäin. Viikon kuluttua olin jo samaisen auton omistaja ja ajelin suoraan Herttoniemeen Järviselle öljynvaihtoon. Entinen omistaja oli vaihtanut öljyt edellisenä kesänä eli vuotta aiemmin. Vaihdatin suodattimen ja öljyt, uudeksi öljyksi pistettiin RallyFormulaa. Nostimen naputus hävisi, eikä ole sen jälkeen naputtanut.
Öljy (8 litraa)+suodatin+vaihto makso melkeen satasen, joten nostimien vaihto voi olla viisaampi vaihtoehto. Nostimet kasi-Ässäänkin ovat kuitenkin aika kohtuullisen hintaiset.
Jos öljyt on joka tapauksessa vaihdettava, niin kannattaa kokeilla RF:aa.
Öljy (8 litraa)+suodatin+vaihto makso melkeen satasen, joten nostimien vaihto voi olla viisaampi vaihtoehto. Nostimet kasi-Ässäänkin ovat kuitenkin aika kohtuullisen hintaiset.
Jos öljyt on joka tapauksessa vaihdettava, niin kannattaa kokeilla RF:aa.
SELlisti
Minä taas ostin auton, jossa naputti nostimet jo valmiiksi, mutta vain kylmänä
Tietenkin pyysin myyjää ajamaan vastaan huoltoasemalle parikymmentä kilsaa, niin säästyy osoitteen etsimiseltä vieraalla paikkakunalla. Tästä syystä en kuullut naputtavia nostimia, kun kone oli lämmennyt jo tarpeeksi sillä välillä.
Ekan kerran kotona sitten kun kylmänä lähdin ajeleen, niin säikähdin melkoisesti, kun kylmänä kone naputti. Kun lämpesi 5min, niin napsutus loppui.
Sen jälkeen aloinkin etsiä vikaa.
Kannattaa tuokin asia ottaa joskus huomion autoa ostaessa. Kylmä kone voi oireilla, mutta lämmin ei.
Tietenkin pyysin myyjää ajamaan vastaan huoltoasemalle parikymmentä kilsaa, niin säästyy osoitteen etsimiseltä vieraalla paikkakunalla. Tästä syystä en kuullut naputtavia nostimia, kun kone oli lämmennyt jo tarpeeksi sillä välillä.
Ekan kerran kotona sitten kun kylmänä lähdin ajeleen, niin säikähdin melkoisesti, kun kylmänä kone naputti. Kun lämpesi 5min, niin napsutus loppui.
Sen jälkeen aloinkin etsiä vikaa.
Kannattaa tuokin asia ottaa joskus huomion autoa ostaessa. Kylmä kone voi oireilla, mutta lämmin ei.
w126 300SE 1986
Ei, mutta se paheni hiljalleen. Ensin kylmänä minuutin tai kaksi, sitten alkoi vain jatkua ja jatkua, ei loppunut, vaikka kuinka lämpesi.mettim-3 kirjoitti:ei kait siitä viel hirveesti kannata pelästyä jos naputtaa vaan kylmänä. eikös ne tahdo tehä vähän kaikki vehkeet samaa missä on hydrauliset ventiilin nostajat
Sitten kun kone naputti aina, niin alkoi tehdä mieli korjauttaa asia, ei ole mukavan kuulloinen
w126 300SE 1986
Tokitoki - monenlaista "vikaahan" näihin mahtuu. Omassa se rapina alkaa siinä vaiheessa kun öljy kuumuu ja ohenee paine laskee. Kylmänä rapsuttelu taas viittaa enemmän likaisiin nostimiin. Kuuma ja ohut öljy menee siis paremmin nostimeen kone hiljenee.Erew126 kirjoitti: Got the point?
Jotta meikäläisellä ne on siis vissiin lusut...ja forte-pestyt...
Joo itekkin mietin samaa, ettei se siks nakuttele et ne ois likaset, kun ei tolla pesullakaan ollut vaikutusta..HVM kirjoitti:se rapina alkaa siinä vaiheessa kun öljy kuumuu ja ohenee paine laskee. Kylmänä rapsuttelu taas viittaa enemmän likaisiin nostimiin. Kuuma ja ohut öljy menee siis paremmin nostimeen kone hiljenee.
Kait sit jotenki muuten vaan kuluneet......
Pari bensaputkea ja (mahdollinen) egr:n alipaineletku. Putsarin koteloa irrotellessa irtoaa huohottimet ja (mahdolliset) saastelaitteiden letkut automaattisesti ja sivutuotteena. Elä katko bensaputkia, vaan pidä niitä kiinni kummaltakin puolelta liitosta avaimella kun avaat niitä. Niinku aukosit hytrauliikkaletkuja.500sel kirjoitti:Tarviikos tuosta edestä purkaa muutakun putsarin kotelo ja kansikopat pois, ennen kun tuohon itse työhön pääsee käsiksi..?
Minullakin naputti 560 SEC:in kone niin kuin monellamuullakin yli 200tkm ajetuissa ja syykin oli tasan sama kuin muilla: Muutama nokka sileänä.
Lähetin osista lukemattomia sähköposteja saksaan ja englantiin. Yhdestä vastattiin että pystyvät joitakin toimittamaan kun annan jokaiselle osalle tarkan osanumeron.
No KL:stä sitten lopulta otin kaikki. Nokka-akselit 352€ kpl, keinuvivut 16x16€, hydraulinostimet 16x31€, tiivisteet 162€, lisäksi vesi ym- letkuja parillasadalla + muita tarvittavia moottorin osia. Sain alan yrityksenä näistä vähän alea.
Sitten otin kannet pois ( pakko tasohioa kun öljyt pukkaa kannentiivisteen välistä pihalle ) ja totesin että ohjaimet aivan loppu sekä jakoketjun ohjain rikki siis kaikki nekin uusiksi kuin myös jakoketjukin.
Ohjaimia nyt sitten vielä odotellaan ja koneistamosta tiedossa n.600€ lasku.
Vielä kun lasketaan ilmastoinnin kompressori ja kuivain, takalasin rullaverhon koko koneisto, muutamalla satasella listoja niin TÄMÄN kesän pikku huoltoihin varattu 5000€ ei todella tule riittämään edes osiin. Onneksi itsellä on alan yritys niin säästä vielä työssä vähintään pari tonnia.
Sen verran aloin nuukaksi että vasenta sumuvaloa ja vakionopeussäätimen boksia en sitten nyt tähän lähtöön viitsinyt uutena hankkia eli käytettyjä saa tarjota.
SEC-Shopissa olisi muuten ollut uusi täydellinen täydellinen moottori kaupan ( n.9000€ tuontikuluineen ). Tyhmä olin kun en ostanut. Hekään eivät ole vastanneet mihinkään muuhun kysymykseen kuin tuota uutta moottoria koskeviin.
Lähetin osista lukemattomia sähköposteja saksaan ja englantiin. Yhdestä vastattiin että pystyvät joitakin toimittamaan kun annan jokaiselle osalle tarkan osanumeron.
No KL:stä sitten lopulta otin kaikki. Nokka-akselit 352€ kpl, keinuvivut 16x16€, hydraulinostimet 16x31€, tiivisteet 162€, lisäksi vesi ym- letkuja parillasadalla + muita tarvittavia moottorin osia. Sain alan yrityksenä näistä vähän alea.
Sitten otin kannet pois ( pakko tasohioa kun öljyt pukkaa kannentiivisteen välistä pihalle ) ja totesin että ohjaimet aivan loppu sekä jakoketjun ohjain rikki siis kaikki nekin uusiksi kuin myös jakoketjukin.
Ohjaimia nyt sitten vielä odotellaan ja koneistamosta tiedossa n.600€ lasku.
Vielä kun lasketaan ilmastoinnin kompressori ja kuivain, takalasin rullaverhon koko koneisto, muutamalla satasella listoja niin TÄMÄN kesän pikku huoltoihin varattu 5000€ ei todella tule riittämään edes osiin. Onneksi itsellä on alan yritys niin säästä vielä työssä vähintään pari tonnia.
Sen verran aloin nuukaksi että vasenta sumuvaloa ja vakionopeussäätimen boksia en sitten nyt tähän lähtöön viitsinyt uutena hankkia eli käytettyjä saa tarjota.
SEC-Shopissa olisi muuten ollut uusi täydellinen täydellinen moottori kaupan ( n.9000€ tuontikuluineen ). Tyhmä olin kun en ostanut. Hekään eivät ole vastanneet mihinkään muuhun kysymykseen kuin tuota uutta moottoria koskeviin.
Ei pisaralla pitkälle vaan ämpärillisellä lujaa!
-89 560 SEC
-91 Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4wd 4ws
-93 BMW 740i
-89 560 SEC
-91 Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4wd 4ws
-93 BMW 740i
hui kun noita tekstejä lukee...myin juuri 500SEL-84. kone tosi hyvä..ei naputtanut/savuttanut.(edes kylmänä)laakin peli! oli sit seissyt vaikka kuinka kauan.
ihmettelin auton myyntiä?josko en markkinoinut tarpeeksi hyvin..ei kysyntää?siis oikeestaan yhtään..=)no joitain oli!!pari jopparia..kivaa kuunnella mitä autossa oli vikoja..ei yhtään positiivista juttua..heh..
noh..auto on nyt myyty varauksella..saas nähdä..
nimimerkillä..1300e..oikeesti naurattaa itseänikin..
(oli näilläkin sivuilla myynnissä)
ihmettelin auton myyntiä?josko en markkinoinut tarpeeksi hyvin..ei kysyntää?siis oikeestaan yhtään..=)no joitain oli!!pari jopparia..kivaa kuunnella mitä autossa oli vikoja..ei yhtään positiivista juttua..heh..
noh..auto on nyt myyty varauksella..saas nähdä..
nimimerkillä..1300e..oikeesti naurattaa itseänikin..
(oli näilläkin sivuilla myynnissä)
ja vahvasti mesellä....