230 automatti ulisee?!?!?
230 automatti ulisee?!?!?
Ilmeisesti automaatti pitää ihme ulinaa pakilla ja ajon jälkeen P:llä. Pakilla kuuluu ulinaa ja jos kaasua painat niin voimistuu. Mistä vois kuulua. Laatikko ei vuoda kai öljyä ja öljyä on tarpeeksi. Tätyy vielä tarkistaa paremmin. Eteenpäin ajettaessa ei kuulu ulinaa ja vaihdot ei luista. Onkohan jotain kallista??
Turbiini vialta kuullostaisi tai sitten menossa laatikon öljypumppu... itellä piti entinen auto kanssa ulinaa P ja N asennossa ja laatikkorempassa huomattiin että oli aski kokenut täystuhon sisältä(meni koko öljypumppu p....n päreiksi ja siinä samalla kaikki kitkalevytkin) JA henkilö joka korjas sen letukan askin niin sanoi ettei ollut koskaan aiemmin nähnyt niin tuhoutunutta askia kun mulla oli... ja kuten jossain aiemmassa topicissa jo sanoin niin sama kyseinen henkilö sanoi että vinkuminen johtuu yleensä turbiinista,öljypumpusta tai sitten todella huonoista öljyistä
vaihdappa ensin laatikkoon uudet öljyt ja suodatin ja kokeille hiljeneekö sillä
vaihdappa ensin laatikkoon uudet öljyt ja suodatin ja kokeille hiljeneekö sillä
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
Kiva !! Uskaltaakohan autolla ajella hirveästi? Auto ulissut jo jonkun aikaa, mutta en ole niin kiinnittänyt huomiota, kun on toiminut niin kuin pitää. Kuinka kauan letukassa ulisi ennen kun hajos?
Jos turbiini hajoo niin se on sitten kertalaakista koko loota pashana. Eikö?
Mites noi vaihtolaatikot tuleeko niissä kaikki turbiinit ja pumput mukana?? Selviäis ehkä halvemmalla!
Jos turbiini hajoo niin se on sitten kertalaakista koko loota pashana. Eikö?
Mites noi vaihtolaatikot tuleeko niissä kaikki turbiinit ja pumput mukana?? Selviäis ehkä halvemmalla!
ei kannata kauan ajella,itellä ujels vajaan kuukauden ja se riitti. Vaihtolaatikoissa ei välttämättä tule uutta turbiinia mukana mutta kaikki muut sisältyy siihen vaihtoaskiin,mutta kannattaa kokeilla nyt ensimmäisenä sitä öljyn ja suodattimen vaihtoa,voi olla että ujellus loppuu siihen kun vaihtaa huonot öljyt uusiin
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Juuri näin,ei kannata säästää tuossa suodattimessa mitään muutamaa euroa vaan sijoittaa heti kunnon merkkiin...Ite käytän juuri noita yllä mainittuja suodatin merkkejä ainoastaan autossani,minkään muun merkkistä ei mun autossa ole...HVM kirjoitti:Ja suodatinta ei sitten osteta mitä sattuu ja mistä sattuu. Pidä huoli, että paketissa lukee "Mann" tai "Fram".
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Mjaa, mullakin ulisee. Rupesi ulisemaan kun vaihdoin ölytyyppiä, en sitten tiiä johtuuko siitä, vai jäikö mulla liikaa paskaa sinne öljypohjaan. MANN suodatinta käytin, eka kerran huomasin kun peruutin TI-hallista poissa, niin ihmettelin että missä mennee rekka jonka turpo vinkuu noin, aukasin ikkunan ja nostin kaasun pois, vinkuna loppu, siinä sitten kaasuttelin ja vinguttelin, ja omastahan se kuuluu
Eipä tuo ensimmäisen viikon jälkeen ole enään mieltä painanut, kun on muita suunnitelmia tuon laatikon suhteen. Mutta ö-vaihdon jälkeen on jo yli 5 tuhatta ajettu, ennimmäkseen tässä oulun lähialueella pyöritty, sekä joskus pitempia rupeamia, kuten eilen ajoin noin 500km. Eli on laatikko saanut jatkuvaa lämpöä niin motarilla kuin kaupunki/taajama-alueen useita pysähdyksiä ja näin ollen vaihteiden vaihtoa. Käytös ei ole muuttunut tänä aikana mihinkään. Ja kenkääkin on saanut.
Nooh, kannattaa vaihtaa tai nimeenomaan vaihdattaa jossain öölit ja suodatin, jos ei itsellä ole paikkaa tai kokemusta niin saattaa vierähtää tovi siinä vaihdossa. Jos sen jälkeen vielä ulisee niin eikun kovaa ajoa vain (omalla vastuulla tokin)
-RIsto
Eipä tuo ensimmäisen viikon jälkeen ole enään mieltä painanut, kun on muita suunnitelmia tuon laatikon suhteen. Mutta ö-vaihdon jälkeen on jo yli 5 tuhatta ajettu, ennimmäkseen tässä oulun lähialueella pyöritty, sekä joskus pitempia rupeamia, kuten eilen ajoin noin 500km. Eli on laatikko saanut jatkuvaa lämpöä niin motarilla kuin kaupunki/taajama-alueen useita pysähdyksiä ja näin ollen vaihteiden vaihtoa. Käytös ei ole muuttunut tänä aikana mihinkään. Ja kenkääkin on saanut.
Nooh, kannattaa vaihtaa tai nimeenomaan vaihdattaa jossain öölit ja suodatin, jos ei itsellä ole paikkaa tai kokemusta niin saattaa vierähtää tovi siinä vaihdossa. Jos sen jälkeen vielä ulisee niin eikun kovaa ajoa vain (omalla vastuulla tokin)
-RIsto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti