C kiertää vaivalloisesti VIKA SELVILLÄ - KATTI TUKOSSA!
C kiertää vaivalloisesti VIKA SELVILLÄ - KATTI TUKOSSA!
Kaveri soitteli taipaleelta että C220 -93 on tehnyt tenän. Ottaa kierroksia hitaasti ja "imuäänet ovat kovat." "MOOOOOOO-MOOOOOOOO......" Vetoja ei ole kuulemma niitäkään, mutta tyhjäkäyntiä tuntuu käyvän kaikilla pytyillä.
Osaisikohan joku arvailla vikaa?
Osaisikohan joku arvailla vikaa?
Viimeksi muokannut HVM, 19.7.2007 17:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- L.Samarialainen
- Viestit: 2178
- Liittynyt: 05.11.2005 17:27
Jaa, eikö siinäkään ole sivuvilkut kohdallaan. No kaksi aina kaunihimpiHVM kirjoitti:Joo, mutta onneks sentään sivuvilkut on vähän siellä päin.
Mutta oli asiaakin. Lieneekö vika tullut kerrasta poikki vai onko tuo vika tullut pikkuhiljaa? Meillä oli taannoin auto (jonka nimeä en tässä mainitse muuten vitt*ilu on vielä hirveämpää kuin nuista sivuvilkuista) eukon ajossa ja se hyytyi ja hyytyi ja moottorista kuului tuo samainen mooooooo moooooo. Vikakin selvisi kun kokeilin pakoputken päätä, pakokaasua ei tullut juuri lainkaan ja sekin vähäinen oli tulikuumaa katti tukossa. Katin etummainen elementti oli irti ja siitä irti lähtenyt kennoston pöly oli tukkinut taemman elementin. Kanki läpi katin ja taas matka jatkui. Katsastukseen laittelin tarvikekatin...
L.Samarialainen kirjoitti:katti tukossa. Katin etummainen elementti oli irti ja siitä irti lähtenyt kennoston pöly oli tukkinut taemman elementin. Kanki läpi katin ja taas matka jatkui. Katsastukseen laittelin tarvikekatin...
Siinähän se vika oli, kiitoksia vaan valistuneesta arvauksesta. Rotteloon tehtiin "kiina-testikin", mutta sen enempää ei sitä rikki saatu. Carsoft antoi puhtaat paperit.
Rälläkkä kouraan ja katista suolet pois WROOOOOOOM!
Siinä on semmonen kumma juttu ... ne katithan on niin että tulee yksi putki joka haarautuu kahdeksi, sitten kummassakin katti, sitten ne taas menee yhteen putkeen.
Tilalle on siis helppo laittaa yksi katti, ja toimii OK tottakai jos putken koko riittää.
Mutta mutta - äänet muuttuvat, kiihdytyksessä ja kaasutellessa pärisee oikein ikävästi jollain kierroslukualueella.
Mistäkö tiiän ... no, on kokeiltu.
Tilalle on siis helppo laittaa yksi katti, ja toimii OK tottakai jos putken koko riittää.
Mutta mutta - äänet muuttuvat, kiihdytyksessä ja kaasutellessa pärisee oikein ikävästi jollain kierroslukualueella.
Mistäkö tiiän ... no, on kokeiltu.
Mulla tekee sen, että kun lähtee ajamaan niin meinaa hyytyä, just tuo MOOO MOOO ja meinaa sammua..jos väkisin saan sen pysymään käynnissä niin putkessa paukkuu tuon se tekee vaan kylmänä, mut välillä se kans heittää kierroksia 700-1200 välillä, ja mulle sanottiin että vika on ilmamassa mittarissa.. voiskohan olla vai onko se tuo katti? tuo kyllä meni läpi katsastuksen vaikka teki noin.
Tervetuloa Meselle.^Sanne kirjoitti:Mulla tekee sen, että kun lähtee ajamaan niin meinaa hyytyä, just tuo MOOO MOOO ja meinaa sammua..jos väkisin saan sen pysymään käynnissä niin putkessa paukkuu tuon se tekee vaan kylmänä, mut välillä se kans heittää kierroksia 700-1200 välillä, ja mulle sanottiin että vika on ilmamassa mittarissa.. voiskohan olla vai onko se tuo katti? tuo kyllä meni läpi katsastuksen vaikka teki noin.
Milläs moottorilla auto on? Eli mallia kyselisin. Katti voi tosiaan olla liian pieni, ja sitä "ilmamassamittaria" ei autossasi ole välttämättä ollenkaan. Näitä on monenlaisia. Tarkoitan ilmamassamittarilla nyt sitä moottorin imuilmaputkessa olevaa palikkaa, en kaasuläppäkotelon lautasta.
Jos mahdollista, niin ota vaikka kuva moottoritilasta? Kattivikaan en oirekuvauksen perusteella toisaalta usko. Onkos autoa käytetty merkkiliikkeen testerissä?
Kuvaa ei ainakaan vielä oo mahdollista ottaa, mut kyseessä on C180 automaatti vm -94.
Tuosta ilmamassa mittarista ei oo tietoakaan, en oo vielä joutunu konepellin alla olemaankaan eli en oo kattonu ollenkaan.. se vaan säikäytti mut kun siellä oli pikkasen enemmän tavaraa kun vanhemmissa autoissa, vaikka eihän tuokaan mikään uus oo
testerissä en oo käyttäny, auto ollu mulla vasta parisen kuukautta ja oon vaan näin kyselemällä yrittäny selvittää et mitä mahdollisuuksia siinä vois olla. mut kai se on pakko testeriin viedä ku ei se arpominenkaan taida paljoa auttaa?
Tuosta ilmamassa mittarista ei oo tietoakaan, en oo vielä joutunu konepellin alla olemaankaan eli en oo kattonu ollenkaan.. se vaan säikäytti mut kun siellä oli pikkasen enemmän tavaraa kun vanhemmissa autoissa, vaikka eihän tuokaan mikään uus oo
testerissä en oo käyttäny, auto ollu mulla vasta parisen kuukautta ja oon vaan näin kyselemällä yrittäny selvittää et mitä mahdollisuuksia siinä vois olla. mut kai se on pakko testeriin viedä ku ei se arpominenkaan taida paljoa auttaa?