Startti 508 Meseen?
Startti 508 Meseen?
Auttakaa hyvät ihmiset, kun oivassa -72 508:ssani rupeaa startti laukeamaan, siis se pyörii tyhjää. Onko se korjattavissa, vai ostanko uuden? Luulen, että solenoidissa on jotain häikkää. Vetäsemällä lähtee hyvin käyntiin ja senkin jälkeen mainiosti, mutta jos antaa auton seistä 2 päivää, niin eipä lähte enää. Pyörii tyhjää vain. Jos uuden osto edessä, niin mistäköhän sellaisen mahtaisi löytää? Kiiru olisi kova. Kohta reissu edessä, eikä mäkipaikan löytäminen ole mahdollista aina...
Kiitos etukäteen.
Kiitos etukäteen.
joku kauppas huutonetissä vähän aikaa sitten 508 starttia. onko sulla siinä 24volttinen vai ootko laittanut 12volttisen startin? jos on 24 volttinen ja toinen akku on huono, kytkee kyllä kehälle mutta ei pyöri/ ei kytke kehälle mutta pyörii. ekana kattosin kummatkin akut että ovat kunnossa. se salama rele siinä akku kotelossa kytkee sen startin johon 24volttiseksi, vaikka auto on muuten 12volttinen. vaihdat akkujen paikkaa jos oire muuttuu on akussa vikaa jos pysyy samana on startissa se häikkä. mulla ois kyllä koko auto vaikka varaosiksi. siinä on ehjä startti..
Itsensä myynyt, työnarkomaani vailla järkevää tekemistä.
, niimiksi kirjoitti:joku kauppas huutonetissä vähän aikaa sitten 508 starttia. onko sulla siinä 24volttinen vai ootko laittanut 12volttisen startin? jos on 24 volttinen ja toinen akku on huono, kytkee kyllä kehälle mutta ei pyöri/ ei kytke kehälle mutta pyörii. ekana kattosin kummatkin akut että ovat kunnossa. se salama rele siinä akku kotelossa kytkee sen startin johon 24volttiseksi, vaikka auto on muuten 12volttinen. vaihdat akkujen paikkaa jos oire muuttuu on akussa vikaa jos pysyy samana on startissa se häikkä. mulla ois kyllä koko auto vaikka varaosiksi. siinä on ehjä startti..
Juu, itseasiassa juuri huomasin sen ilmon, oli vielä myynnissä. Lukeekohan siinä startissa jossain onko 12 vai 24V? Huomenna se pitäisi jokatapauksessa ottaa irti. Eli en tiedä kumpi se on. Siis akkukotelon kyljessä mulla on toisella puolella kytkin josta menee virrat päälle ja toisella (oikealla kun istuu penkillä) kytkin josta valitaan onko hupiakku käytössä vai ei. Muista kytkimistä en tiedä, eikä niitä mun käsittäkseni ole. Startille tosiaan on kyllä kaksi akkua. Kokeilen vaihtaa niiden paikkaa, niin katsotaan mitä tapahtuu. Paljonko pyytäisit startista?
solenoinnissa on merkintä 12 tai 24. yleensä ne on 24 volttisia mutta sinne saa sellasen planeetta vaihteistoisen "japsi" startin joka kyllä potkasee sen käyntiin.
mä hukkaisin mieluusti koko auton kerralla... kun pitää saada piha tyhjäksi. koko autosta pyynti ois 500e tai tarjous...
mä hukkaisin mieluusti koko auton kerralla... kun pitää saada piha tyhjäksi. koko autosta pyynti ois 500e tai tarjous...
Itsensä myynyt, työnarkomaani vailla järkevää tekemistä.
Jos startti pyörii tyhjää on siinä bendix rikki.
Epäilisin ainakin.
Korjattavissa. Uusi vaan tilalle.
En tiiä kannattaako. Mulla on sellanen projekti-matkailuauto-Mersu. 1317. Siihen ostin uuden startin. Tuo 1317:n kone on 6-pyttynen. Sama kone kun 508, mutta pitempi. Silloin se startti kun ite sen ostin maksoi 140 egee.
Sellanen "korjattu", JA- merrkinen startti. Ostin sen raskoneelta. Siinä paikassa on mersun HYA- edustus siis. Tarjosivat tuollasta tarvike osaa, kun alkuperäinen ois maksanut maltaita.
Ja perustelu tuohon kannattavuuteen. Uskon että se bendix maksaa jonkun verran. Ja muutenkin se startti alkaa olla lopussa. Uskosin siis.. Hiilet, Helat, solenoidi jne.
Eli uusi startti kehiin. Alustakortista selviää millanen startti siinä on.
Jos sulla ei ole alustakorttia, saat sen kun meet Vehon HYA- pisteeseen. Purkavat sen auki rungonnumerosta (jotenkin en vaan tiiä miten)...
Suosittelen ekana Vehoa. Ja sitten jotain yleis autosähkötarvike liikettä.
Epäilisin ainakin.
Korjattavissa. Uusi vaan tilalle.
En tiiä kannattaako. Mulla on sellanen projekti-matkailuauto-Mersu. 1317. Siihen ostin uuden startin. Tuo 1317:n kone on 6-pyttynen. Sama kone kun 508, mutta pitempi. Silloin se startti kun ite sen ostin maksoi 140 egee.
Sellanen "korjattu", JA- merrkinen startti. Ostin sen raskoneelta. Siinä paikassa on mersun HYA- edustus siis. Tarjosivat tuollasta tarvike osaa, kun alkuperäinen ois maksanut maltaita.
Ja perustelu tuohon kannattavuuteen. Uskon että se bendix maksaa jonkun verran. Ja muutenkin se startti alkaa olla lopussa. Uskosin siis.. Hiilet, Helat, solenoidi jne.
Eli uusi startti kehiin. Alustakortista selviää millanen startti siinä on.
Jos sulla ei ole alustakorttia, saat sen kun meet Vehon HYA- pisteeseen. Purkavat sen auki rungonnumerosta (jotenkin en vaan tiiä miten)...
Suosittelen ekana Vehoa. Ja sitten jotain yleis autosähkötarvike liikettä.
Startti 508 Meseen?
Ok, kattelen merkintöjä. Ilmeisesti joku hammastus huono, sillä lähti startista kun pikkasen liikutti. Voisin mahdollisesti ostaakkin koko auton, mutta meiltä saattaa lähteä talli kohta alta, eikä sitten ole paikkaa missä sitä pitää. Mutta noin mielenkiinnosta, jos mieli vaikka muuttuu, missäs kunnossa kärry on?