Moro,
Hommasin pari vuotta -85 W123 2-litran bensakoneella ja tähän asti on tultu melko lailla ilman ongelmia.. Mutta mutta.. Nyt hävis kai kaikki alipaineet eikä keskuslukko, ajovalojen säätö eikä economy-mittari futaa.
Amatöörinä, mistään mitään tietämättä, onko vika alipainepumpussa vai puuttuuko jostain vaan jotain nesteitä tai voiko joku pääletku olla alkanut falskaamaan pahasti.
Onko vastaavia ongelmia kellään? Mistä se koko pumppu edes löytyy, kun ei edes kunnon korjausopasta oo löytyny bensakoneelle..
Alipaineet hävis
Jaahas, ei alipainepumppua, hyvä tietää..
Vika oli nimenomaan imusarjan letkussa, survoin sen puoliväkisin kiinni.. Oli kuitenkin sen verran kuivunutta kamaa, että ratkaisu on äärimmäisen väliaikainen, pitää jossain kyhätä uusi pää..
Suuret kiitokset avusta, loistava foorumi muuten kerta kaikkiaan!!
-r-
Vika oli nimenomaan imusarjan letkussa, survoin sen puoliväkisin kiinni.. Oli kuitenkin sen verran kuivunutta kamaa, että ratkaisu on äärimmäisen väliaikainen, pitää jossain kyhätä uusi pää..
Suuret kiitokset avusta, loistava foorumi muuten kerta kaikkiaan!!
-r-
Tere vain. päätin tälle aiheelle sitten tällaista rustata;
Voisiko joku kertoa minulle tarkalleen miten tuo w123 keskuslukko niinkuin
toimii käytännössä, olen uusi näiden mersujen kans.
Itselläni ei keskuslukitus pelaa vaikka se on olemassa autossani.
Ja muutenkin on sellaista ongelmaa että välillä kaikki muut ovet paitsi kuskin,
menee itsestään lukkoon eli nupit alas, saa olla vähän väliä aukomassa sisäpuolelta niitä kun joku on nousemassa kyytiin.
Voisiko joku kertoa minulle tarkalleen miten tuo w123 keskuslukko niinkuin
toimii käytännössä, olen uusi näiden mersujen kans.
Itselläni ei keskuslukitus pelaa vaikka se on olemassa autossani.
Ja muutenkin on sellaista ongelmaa että välillä kaikki muut ovet paitsi kuskin,
menee itsestään lukkoon eli nupit alas, saa olla vähän väliä aukomassa sisäpuolelta niitä kun joku on nousemassa kyytiin.
Kuskin ovessa olevalle venttiilille tulee alipaine konetilasta joko alipainepumpulta(diesel) tai imusarjasta(bensa).
Venttiili jakaa alipainetta ovissa, takaluukussa ja polttoainetäyttöluukun kannessa oleville kalvorasioille.
Kalvorasioiden keskellä olevasta kumikalvosta lähtee tanko lukkokoneistolle ja kuskin ovessa olevan venttiilin asennosta riippuen kalvot joko vetää koneistoa lukkoasentoon tai aukiasentoon.
Helppoa kuin heinänteko. Lisäksi järjestelmässä on "alipaineakku" jotta järjestelmää voi jonkin verran käyttää auto sammuttamisen jälkeenkin.
Oliskohan sinulla joku kalvorasia rikki, niistä ei yleensä mene se kalvo rikki vaan tangon juuressa oleva kumitötterö joka päästää ulkoilman kalvon toiselle puolelle.
Venttiili jakaa alipainetta ovissa, takaluukussa ja polttoainetäyttöluukun kannessa oleville kalvorasioille.
Kalvorasioiden keskellä olevasta kumikalvosta lähtee tanko lukkokoneistolle ja kuskin ovessa olevan venttiilin asennosta riippuen kalvot joko vetää koneistoa lukkoasentoon tai aukiasentoon.
Helppoa kuin heinänteko. Lisäksi järjestelmässä on "alipaineakku" jotta järjestelmää voi jonkin verran käyttää auto sammuttamisen jälkeenkin.
Oliskohan sinulla joku kalvorasia rikki, niistä ei yleensä mene se kalvo rikki vaan tangon juuressa oleva kumitötterö joka päästää ulkoilman kalvon toiselle puolelle.