Korin tuenta korjaus hitsauksissa?
Korin tuenta korjaus hitsauksissa?
Kävin näyttämässä papan vanhaa w123:sta katsastus insinöörille rekisterikilpien toivossa, mutta kuonahakun tuomio oli tyrmistyttävä. Kori näyttää ihan ryhdikkäältä, mutta kynnykset, takaylitykset ja takasisälokasuojien alapäät ovat pahasti korruptoituneet. Moni varmaan paalaisi auton, mutta itselläni on aije parsia auto vielä kuntoon ja kyselisin hieman vinkkejä kynnyksien korjaus palojen hitsaukseen. Mitä alustavia toimenpiteitä kannattaa tehdä että kori säilyisi jotakuinkin kuosissa?
Aikomus oli nostaa aitoa kenoon hitsausta varten käytostä poistettuja peltivanteista ketjun kautta trukilla. väännättääköhän liika pahasti??
Pitääköhän sisusta purkaa, ovet poistaa ja etulokasuojat ym. vinkit ovat tervetulleita.
Aikomus oli nostaa aitoa kenoon hitsausta varten käytostä poistettuja peltivanteista ketjun kautta trukilla. väännättääköhän liika pahasti??
Pitääköhän sisusta purkaa, ovet poistaa ja etulokasuojat ym. vinkit ovat tervetulleita.
Re: Korin tuenta korjaus hitsauksissa?
Kyllähän se vois työtä helepottaa.Heikki H. kirjoitti:Pitääköhän sisusta purkaa, ovet poistaa ja etulokasuojat ym.
Otat jakkarat pois ja laattiamaton rullalle, näjet paremmin mistä syttyy palamaan.
Samalla hyvä kopistella sitä lattiaakin samalla.
Kynnyskotelothan taitaa jatkua sinne etuloksun alle, joten loksut pois tarpeen mukaan.
Pro HVM
No eihän se ny oo aivan vetelä auto vaikka siinä kynnyksiä ei oliskaan.Kori vois sellaases tilantees taipua jos sillä ajettaas,mutta en kyllä usko että paikallansa olles on mitään pelkoa tästä muodon muutoksesta.
Kalajoella joku 4-ovinen bimmerikin kesti taipumatta vaikka oli katolle heitetty vesilintua.Hullut vielä ilmeesesti yleisillä teillä ajoivat...
Kalajoella joku 4-ovinen bimmerikin kesti taipumatta vaikka oli katolle heitetty vesilintua.Hullut vielä ilmeesesti yleisillä teillä ajoivat...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN-
-Lintta-AATELINEN-
Ota ovet suosiolla irti, ja hitsaa ristiin oviaukkoon jotkut putket tms. Tee se ennenkuin nostat autoa mistään kulmasta. Ja jos joudut nostamaan, nosta kaikki ovet kiinni.
Se auton kori on yllättävän vetelä jos kynnyskotelo ei ole kantavassa kunnossa. Vältyt paljolta.
Se auton kori on yllättävän vetelä jos kynnyskotelo ei ole kantavassa kunnossa. Vältyt paljolta.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Miten niin muka vetelä? Tiputettiin joskus pystäristä taka-akselisto pois ja hitsattiin sen alle hehtaari peltiä. Akselisto paikalleen takaovet on noin 5cm liian isot reikiinsä.JuMu S kirjoitti: Se auton kori on yllättävän vetelä jos kynnyskotelo ei ole kantavassa kunnossa. Vältyt paljolta.
Serkkupoika se vaan korjali vielä senkin.
Koriin tuenta käynnissä ohessa:
Kai se korin ristiinvääntö on pahinta myrkkyä, periaatteessa jos saisi tuettua tasalleen, niin pakko kait ei olisi tukia hizzailla. Vaan vaatii ehken enemmän pikkutarkkuutta kuin jos tosiaan pistelee jokusen hk-putkenpätkän tuiksi. Vaan voihan väärällä tuennallakin saada korin hitsattua epämuotoon
Kai se korin ristiinvääntö on pahinta myrkkyä, periaatteessa jos saisi tuettua tasalleen, niin pakko kait ei olisi tukia hizzailla. Vaan vaatii ehken enemmän pikkutarkkuutta kuin jos tosiaan pistelee jokusen hk-putkenpätkän tuiksi. Vaan voihan väärällä tuennallakin saada korin hitsattua epämuotoon
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Kiitokset tiedoista. Saa nyt nähdä mitä tuon lahokkaan kanssa tekisi, kun meinaa aika loppua. Taidan jättää homman isämiehen hoidettavaksi, koska itselläni on ensiviikolla asioita hoidettavana helsinkissä ja siitä seuraavalla alakaakin jo työt uudessa paikassa.
Vai pitääskö pyytää että käviskös jos tuliskin vasta elokuussa, kun pitää mersua ruuvata ja vielä jos sais sen lokakuun förskottia peltiosia ja mik lankaa varten.
Vai pitääskö pyytää että käviskös jos tuliskin vasta elokuussa, kun pitää mersua ruuvata ja vielä jos sais sen lokakuun förskottia peltiosia ja mik lankaa varten.
No miksei jonkun rungollisen voi saadakkin kieroon.Siinä ei oo tätä monimuotoisuutta korissa kuten normaalissa itsekantavassa.Kaikki corollathan pitäisi olla kierossa kun mikkä kun kynnykset on ruostuneet pois aika päiviä sitten ja tilalla on pakkelia tai parhaassa tapauksessa nurkista hepattu pelli jonka päälle tasoitettu pakkelia.
En ny tietty suosittele nostamaan yhdestä nurkasta ja sitten kemppaamaan vaan molemmat renkaat samalle tasolle ja sitten hips hips...
En ny tietty suosittele nostamaan yhdestä nurkasta ja sitten kemppaamaan vaan molemmat renkaat samalle tasolle ja sitten hips hips...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN-
-Lintta-AATELINEN-