1,8 turboissa kannattaa vaihtaa moottoriöljyt ihan normaalisti eikä longlife, tai ainakin minä vaihtaisin jos olisi moinen ajopeli.
Karstoittuminen on hajottanut noita koneita, öljysiivilä tukkoon ja poks.
VAG tietäjät hoi!
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Nopeusmittarin vaijeri !
WV kuutosdieselin peräs 5-vaihteinen laatikko jonka nopeusmittari vaijerin ratas lakkas pyörimästä. Akselissa on kolo ja rattaassa ura sisäpuolella. Sen verra siitä 20 mm vaijerin kiinnitys reiästä näkee.
Ja jo magneetilla hivuttelin lootan mutta en saanu ongittuu mittää metallia enkä kiinnikettä yms.. Joki pidäke on luiskahtanut , epäilisin.
Kysääsen nyt kummiski ennenku alan purkaa, jos vaikka jokin aivan yksinkertainen juttu.
Ratas huilaa ees taas akselilla.Onkohan kenellekkään moista tullut vastaan.
Ja jo magneetilla hivuttelin lootan mutta en saanu ongittuu mittää metallia enkä kiinnikettä yms.. Joki pidäke on luiskahtanut , epäilisin.
Kysääsen nyt kummiski ennenku alan purkaa, jos vaikka jokin aivan yksinkertainen juttu.
Ratas huilaa ees taas akselilla.Onkohan kenellekkään moista tullut vastaan.
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Nopeusmittarin vaijeri !
No, mites tää kakskertaa tuli tänne, nii tuo edelline.
Nyt täytys mennä luettaa vikamuistit uudestaan, koska ei meinaa lähteä käyntiin kuin tosi pitkän starttauksen jälkeen. Mitäköhän kannattas käydä läpi jos muistista ei löydy mitään? Vai temppuilisiko ajonesto? Uutta on jo tulpat/johdot, polttoainesuodatin. Lämpötila-anturia en jaksa uskoa, koska samalla lailla käyttäytyy kylmällä ja lämpimällä koneella, lisäksi tuosta ei mitään herjaa ollut vikamuistissa viimeksi.
Vika muistista ei löytynyt mitään. Seuraavaksi vaihdetaan varmuuden vuoksi tuo lämpöanturi, sekä mitataan pitääkö bensapumpun venttiili paineet putkessa.
Vika muistista ei löytynyt mitään. Seuraavaksi vaihdetaan varmuuden vuoksi tuo lämpöanturi, sekä mitataan pitääkö bensapumpun venttiili paineet putkessa.
Viimeksi muokannut Joker, 10.7.2007 9:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S205 C220d AMG -15
Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
Katselin tuossa pihalla konepellin alle ja aloin ihmettelemään nuita tulpan johtoja. Oisko kellään tietoa kuinka nuo kuuluisi tässä V6 koneessa mennä? Näyttäisi että kuuluisi olla edestä katsoen vasemmanpuolen johdot peilikuvana oikean puolen johtoihin nähden. Eli 4-pytyn johto vaikutti pidemmältä kuin 5-pytyn. Mutta varmaan käynti olisi tosi huonoa jos nuo johdot olisi väärinpäin.
Lämpöanturi vaihtoon sekä oikeat tulpat, taas toimii hienosti.
Lämpöanturi vaihtoon sekä oikeat tulpat, taas toimii hienosti.
Viimeksi muokannut Joker, 24.7.2007 13:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S205 C220d AMG -15
Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13