Apuja kaivattais vitoon
Apuja kaivattais vitoon
Tere
Autoni MB Vito 110D -98
ongelmat :
1. Epäilen että turbo ei toimi tai ole mukana kuinka varmistan toimivuuden? Aikomus hankkia ahtopainemittari .. kuinka kytketään ?
2. Keskuslukko ei pelaa kun painaa kaukosäätimestä avaimen kiinni ovet käy lukossa mutta aukeavat saman tien...
sisävalot syttyy kaikista muista ovista paitsi kuskin ovesta..
Käytin mittariston takana olevan kaukoohjauksen ohjausboxin liitintä irti nytei tunnista edes avainta.. mitä tehdä ?
mikäli laitan ovet lukkoon avaimella ne ei mene lukkoon niinkään vaan jää rele rapsamaan
3. Etusumuvalot eivät syty ollenkaan.. takasumuvalot pelaa normaalisti.
Kun laitan sumuvalokytkimen nolla asentoon etusumarin suunnasta ja autossa ei ole valot eikä virrat päällä ja avaan oven summeri soi niinkuin valot olisi päällä.. liittyykö keskuslukko ongelmaan?
Kun taas laitan sumuvalokytkimen nollaasentoon takasumari asennosta summeri ei soi?
4. Löytyykö keltään sähkökaavioita vitoon?
Nykyäänhän EU:ssa ollessamme merkkiliikkeillä on velvollisuus antaa kaikki asiakkaan haluamat tiedot autostaan.
5. Olen hommaamassa vetokoukkua vitoon ja meinasin tehdä johtosarjan itse onko väliä mistä kytkennät otetaan?
6. Talvella meni vaihdekeppi sairaan jäykäksi varsinkin 5-vaihde .. mitä pitäisi tehdä jotta vika korjautuisi ?
Iso kiitos jo etukäteen...
Autoni MB Vito 110D -98
ongelmat :
1. Epäilen että turbo ei toimi tai ole mukana kuinka varmistan toimivuuden? Aikomus hankkia ahtopainemittari .. kuinka kytketään ?
2. Keskuslukko ei pelaa kun painaa kaukosäätimestä avaimen kiinni ovet käy lukossa mutta aukeavat saman tien...
sisävalot syttyy kaikista muista ovista paitsi kuskin ovesta..
Käytin mittariston takana olevan kaukoohjauksen ohjausboxin liitintä irti nytei tunnista edes avainta.. mitä tehdä ?
mikäli laitan ovet lukkoon avaimella ne ei mene lukkoon niinkään vaan jää rele rapsamaan
3. Etusumuvalot eivät syty ollenkaan.. takasumuvalot pelaa normaalisti.
Kun laitan sumuvalokytkimen nolla asentoon etusumarin suunnasta ja autossa ei ole valot eikä virrat päällä ja avaan oven summeri soi niinkuin valot olisi päällä.. liittyykö keskuslukko ongelmaan?
Kun taas laitan sumuvalokytkimen nollaasentoon takasumari asennosta summeri ei soi?
4. Löytyykö keltään sähkökaavioita vitoon?
Nykyäänhän EU:ssa ollessamme merkkiliikkeillä on velvollisuus antaa kaikki asiakkaan haluamat tiedot autostaan.
5. Olen hommaamassa vetokoukkua vitoon ja meinasin tehdä johtosarjan itse onko väliä mistä kytkennät otetaan?
6. Talvella meni vaihdekeppi sairaan jäykäksi varsinkin 5-vaihde .. mitä pitäisi tehdä jotta vika korjautuisi ?
Iso kiitos jo etukäteen...
Vertaa toiseen samanlaiseen autoon ? Tuntuuoko turbon potkua, ilmeisesti ei ?1. Epäilen että turbo ei toimi tai ole mukana kuinka varmistan toimivuuden?
Entäs jos painat toisen kerran ?2. Keskuslukko ei pelaa kun painaa kaukosäätimestä avaimen kiinni ovet käy lukossa mutta aukeavat saman tien...
Johdothan näistä katkeilee ovien välistä ja sivuoven sisältä lukon vierestä siitä nippusiteen rajasta.
Sisävalokatkaisin ovenpieleen ei ole kallis osa.sisävalot syttyy kaikista muista ovista paitsi kuskin ovesta..
3. Etusumuvalot eivät syty ollenkaan.. takasumuvalot pelaa normaalisti.
Polttimot ehjät ? Sumarithan on H4 - polttimossa.
- vito500tkm
- Viestit: 276
- Liittynyt: 10.12.2006 21:40
- Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Moi! Katsoppas etuovien johtosarjat ovatko ehjiä. Johtojen kuoret ja johdot katkee siitä saranan kohdalta suojakumin alta. Ja silloin kun boxi ei saa tietoa lukoilta että ovat kiinni niin boxi ohjaa ne uudestaan auki. Multa löytyy -96 mallin kaavio. -96:ssa on boxi kojelaudan oikealla puolella, hansikaslokeron takana.
Onko ahtoletkut ehjät ja paikallaan? Klemmarit kireällä?
Syttöpumpulle menevä pikkuletku ehjä ja paikallaan? Letku lähtee imusarjasta. Samaan letkuun kun laitat T-kappaleen väliin niin saat ahtopainemittarin siihen kiinni.
Esim. motonetistä löytyy koukku (120e) ja koukun johtosarja:
merkkikohtainen=. . . . . . . . . . . 64-9198 72.50
Sumuvalo on H4 lampussa(lyhdyssä alhaalla), H4:n toinen lanka on pitkille.. H1 on lähivalo (lyhdyssä ylhäällä).
Onko lamput ja sulakkeet ehjät?
Vaihteensiirtovaijerit taitaa jumittaa. Ja laatikon päällä oleva siirtomekanismi voi olla myös jumissa tai rikki. Siellä on myös semmonen muovinen pieni ohjain holkki joka kuluu. Jos tarvii säätää niin säädöt on kepin puoleisessa päässä. Tuhkakuppi pois, on kahdella ruuvilla kiinni.
Myös öljyt kannattaa laatikkoon vaihtaa.
Onko ahtoletkut ehjät ja paikallaan? Klemmarit kireällä?
Syttöpumpulle menevä pikkuletku ehjä ja paikallaan? Letku lähtee imusarjasta. Samaan letkuun kun laitat T-kappaleen väliin niin saat ahtopainemittarin siihen kiinni.
Esim. motonetistä löytyy koukku (120e) ja koukun johtosarja:
merkkikohtainen=. . . . . . . . . . . 64-9198 72.50
Sumuvalo on H4 lampussa(lyhdyssä alhaalla), H4:n toinen lanka on pitkille.. H1 on lähivalo (lyhdyssä ylhäällä).
Onko lamput ja sulakkeet ehjät?
Vaihteensiirtovaijerit taitaa jumittaa. Ja laatikon päällä oleva siirtomekanismi voi olla myös jumissa tai rikki. Siellä on myös semmonen muovinen pieni ohjain holkki joka kuluu. Jos tarvii säätää niin säädöt on kepin puoleisessa päässä. Tuhkakuppi pois, on kahdella ruuvilla kiinni.
Myös öljyt kannattaa laatikkoon vaihtaa.
Terve !
Joo pitää nyt ruveta käymään johtosarjat ja sähköt läpi kun auto menee ensiviikolla massauksaan ja kotelosuojaukseen ... "puran kaikki verhoilut pois ennen sitä ja pitää samalla vähän lisäillä äänieristeitä .
Mitenköhän saisin sinulta vito500tkm niitä sähkö kaavioita jotta pääsisin tutkailemaan sähköjä?
Tarkistin sumuvaloista polttimot ja olivat ok..mut pitänee tutkia tarkemmin viikon päästä.
Yksi imuletkun klemmari oli hieman ehkä löysällä kun tuntui että turbo rupesi toimimaan paremmin kirittyäni sen myös ilmansuodatin oli likaantunut kolmessa kuukaudessa yllättävän pajon.
Vitos vaihteen päälle meno on nyt kesä lämpimillä ollut aivan normaali mut pitää siihen jokin tarkastus tehdä ennen ensi pakkasia.
Kiitos vetokoukku tiedoista myös
Joo pitää nyt ruveta käymään johtosarjat ja sähköt läpi kun auto menee ensiviikolla massauksaan ja kotelosuojaukseen ... "puran kaikki verhoilut pois ennen sitä ja pitää samalla vähän lisäillä äänieristeitä .
Mitenköhän saisin sinulta vito500tkm niitä sähkö kaavioita jotta pääsisin tutkailemaan sähköjä?
Tarkistin sumuvaloista polttimot ja olivat ok..mut pitänee tutkia tarkemmin viikon päästä.
Yksi imuletkun klemmari oli hieman ehkä löysällä kun tuntui että turbo rupesi toimimaan paremmin kirittyäni sen myös ilmansuodatin oli likaantunut kolmessa kuukaudessa yllättävän pajon.
Vitos vaihteen päälle meno on nyt kesä lämpimillä ollut aivan normaali mut pitää siihen jokin tarkastus tehdä ennen ensi pakkasia.
Kiitos vetokoukku tiedoista myös
- vito500tkm
- Viestit: 276
- Liittynyt: 10.12.2006 21:40
- Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Moro tvaiski
Saikko kuntoon?
Toi sun vikalista oli nimittäin ihna yks yhteen mun vikalistan kanssa, eli kyseessä lienee ns. tyyppivika... )
Viittikkö laittaa tiedon mistä vika löytyi, säästäisit monelta ärräpäältä...
Niin ja sitten vielä yleisempi kysymys
Onko kukaan löytänyt sitä "repsikan jalkatilassa" olevaa sulakerasiaa, kun mun Vitossa 110 TD F (eli siis tehdasteikoinen pikkubussi) se tuntuu olevan joko erittäin hyvin naamioitu tai sitten se on siirretty johonkin parempaan paikkaan...
Kiitos avusta
Jari K
Saikko kuntoon?
Toi sun vikalista oli nimittäin ihna yks yhteen mun vikalistan kanssa, eli kyseessä lienee ns. tyyppivika... )
Viittikkö laittaa tiedon mistä vika löytyi, säästäisit monelta ärräpäältä...
Niin ja sitten vielä yleisempi kysymys
Onko kukaan löytänyt sitä "repsikan jalkatilassa" olevaa sulakerasiaa, kun mun Vitossa 110 TD F (eli siis tehdasteikoinen pikkubussi) se tuntuu olevan joko erittäin hyvin naamioitu tai sitten se on siirretty johonkin parempaan paikkaan...
Kiitos avusta
Jari K
- vito500tkm
- Viestit: 276
- Liittynyt: 10.12.2006 21:40
- Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Terve !
Nyt on ovien piuhat käyty läpi ja niinhän niistä suurinosa oli poikki
mut en saanut silti keskuslukkoa pelamaan....
kun laittaa kauko-ohjaimella avaimesta kuskin ovi käy lukossa aukeaa samantien ja muut ovet ei virka mitään.....
manuallisesti kun laitan avaimella eesim vänkärin ovesta taisivuovesta jää rele naksamaan .....
HERMO MENI !
irroitin ovien lukko solenoidien piuhat nyt saan ovet lukkoon yksitellen avaimella
Seuraava ongelma kun se mielestäni ei lähde "siis kiihdy " niinkuin aiemmin se vaan turisee ...... kaikki letkut pitäis olla kunnossa...
liekkö tuossa Boschin laitteessa joka on ilmanputsarissa kiinni jotain vikaa....
PS: vielä ahtopaine mittari asentamatta.
niin ja ne sumarit ei pelaa vieläkään
Nyt on ovien piuhat käyty läpi ja niinhän niistä suurinosa oli poikki
mut en saanut silti keskuslukkoa pelamaan....
kun laittaa kauko-ohjaimella avaimesta kuskin ovi käy lukossa aukeaa samantien ja muut ovet ei virka mitään.....
manuallisesti kun laitan avaimella eesim vänkärin ovesta taisivuovesta jää rele naksamaan .....
HERMO MENI !
irroitin ovien lukko solenoidien piuhat nyt saan ovet lukkoon yksitellen avaimella
Seuraava ongelma kun se mielestäni ei lähde "siis kiihdy " niinkuin aiemmin se vaan turisee ...... kaikki letkut pitäis olla kunnossa...
liekkö tuossa Boschin laitteessa joka on ilmanputsarissa kiinni jotain vikaa....
PS: vielä ahtopaine mittari asentamatta.
niin ja ne sumarit ei pelaa vieläkään
- vito500tkm
- Viestit: 276
- Liittynyt: 10.12.2006 21:40
- Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Onko siellä oikealla puolella kojelaudan alla rintapellissä kiinni tuon näköinen keskuslukon ohjausboxi?
Kuulostaisi monivammaiselta toi lukkovika.
Jokaisessa lukossahan on katkasimet jotka kertoo yksikölle että onko lukko auki vai kiinni. jos jonkun lukon kytkin antaa väärää tietoa niin boxi ei lukitse lukkoja vaan pompauttaa ne kaikki auki. Lisäksi kaikkien ovien lukoissa kytkimet keskuslukon ohjaukseen. Nyt joutuisi mittailemaan että tuleeko keskuslukon solenoideille ohjaus ja onko ovien solenoidit ehjiä. Ja toimiiko ne kytkimet lukoissa.
Omassa oli etuovien johtosarjat säpäleinä. Lisäksi liukuovenlukko ja takaluukun lukko oli rikki. Ja vielä lisäksi jälkiasennettu hälytin sotki keskuslukon toimintaa.
Kuulostaisi monivammaiselta toi lukkovika.
Jokaisessa lukossahan on katkasimet jotka kertoo yksikölle että onko lukko auki vai kiinni. jos jonkun lukon kytkin antaa väärää tietoa niin boxi ei lukitse lukkoja vaan pompauttaa ne kaikki auki. Lisäksi kaikkien ovien lukoissa kytkimet keskuslukon ohjaukseen. Nyt joutuisi mittailemaan että tuleeko keskuslukon solenoideille ohjaus ja onko ovien solenoidit ehjiä. Ja toimiiko ne kytkimet lukoissa.
Omassa oli etuovien johtosarjat säpäleinä. Lisäksi liukuovenlukko ja takaluukun lukko oli rikki. Ja vielä lisäksi jälkiasennettu hälytin sotki keskuslukon toimintaa.
Kuskin oven johdot kolvattu uusiks.... (6 irtipoikki )
Keskuslukko ei toimi vieläkään, mutta takasivuikkunat (siivekkeet) alkoi pelaamaan... jotain hyötyä tuostakin urakasta
Sivuoven johdot näytti siisteiltä, pitää vielä tutkia toi lukon vierusta...
Huomenna pitää avata repsikan ovi ja katsoa sen johtonippu...
Tällähetkellä kaikki ovet toimivat mekaanisesti, mutta jos esim. repsikan oven vääntää avaimella lukkoon ei muut ovet tee mitään, mutta repsikan jalkatilassa alkaa isommassa relepoksissa (se johon menee 4 nippua johtoja) napsua... napsunta tosin loppuu kun sen relepoksin ekan liittimen avaa...
Oireet:
Oireina oli alussa (talvella) että ovet paukkuivat auki ja lukkiutuivat vasta muutaman kerran napsuteltuaa..
Sitten seuraavassa vaiheessa ovet eivät lukkiutuneet enää kuskin ovesta, repsikan ovesta kylläkin...
Ja nyt pari viikkoa sitten loppui tuo repsikan ovesta sulkeutuminenkin...
Siitä aiheutui muuten kunnon paniikki...
sillä kun keskuslukko ei toimi, ei polttoainetankin luukkukaan avaudu, joten eikun kirjasta lukemaan "hätäavausohjetta", no tuhkis pois ja hätävipua vääntämään, mutta kun ei liikkunut näillä voimilla. No siinä ei auttanut muu kuin tehdä pieni varikkopysähdys huoltiksen pihassa ja purkaa verhoilut, että pääsi kunnolla lukkoon käsiksi. No ei auennut vieläkään hätävivusta (kun en viittinyt rikkoa sitä) vaan päätin ottaa koko lukon pois.
On ne vaan kivoja nämä "kaikki toimii sähköllä"-autot
Jari
Keskuslukko ei toimi vieläkään, mutta takasivuikkunat (siivekkeet) alkoi pelaamaan... jotain hyötyä tuostakin urakasta
Sivuoven johdot näytti siisteiltä, pitää vielä tutkia toi lukon vierusta...
Huomenna pitää avata repsikan ovi ja katsoa sen johtonippu...
Tällähetkellä kaikki ovet toimivat mekaanisesti, mutta jos esim. repsikan oven vääntää avaimella lukkoon ei muut ovet tee mitään, mutta repsikan jalkatilassa alkaa isommassa relepoksissa (se johon menee 4 nippua johtoja) napsua... napsunta tosin loppuu kun sen relepoksin ekan liittimen avaa...
Oireet:
Oireina oli alussa (talvella) että ovet paukkuivat auki ja lukkiutuivat vasta muutaman kerran napsuteltuaa..
Sitten seuraavassa vaiheessa ovet eivät lukkiutuneet enää kuskin ovesta, repsikan ovesta kylläkin...
Ja nyt pari viikkoa sitten loppui tuo repsikan ovesta sulkeutuminenkin...
Siitä aiheutui muuten kunnon paniikki...
sillä kun keskuslukko ei toimi, ei polttoainetankin luukkukaan avaudu, joten eikun kirjasta lukemaan "hätäavausohjetta", no tuhkis pois ja hätävipua vääntämään, mutta kun ei liikkunut näillä voimilla. No siinä ei auttanut muu kuin tehdä pieni varikkopysähdys huoltiksen pihassa ja purkaa verhoilut, että pääsi kunnolla lukkoon käsiksi. No ei auennut vieläkään hätävivusta (kun en viittinyt rikkoa sitä) vaan päätin ottaa koko lukon pois.
On ne vaan kivoja nämä "kaikki toimii sähköllä"-autot
Jari
Vianetsintä jatkuu...
repsikan ovesta löyty yksi katkennut johto, mutta ei sekään ongelmaa ratkaissut...
Nyt joka ovi jo käskyttää tuota relettä, mutta lukot ei liiku...
Pitää vielä tutkia peräluukun johdot, josko vika piilisi siellä...
Ilmeisesti koko sähkölukkosysteemissä EI OLE SULAKETTA, vai kuinka?
Mitenkäs sitten noita lukkoja / solenoideja voisi testata???
Jari
repsikan ovesta löyty yksi katkennut johto, mutta ei sekään ongelmaa ratkaissut...
Nyt joka ovi jo käskyttää tuota relettä, mutta lukot ei liiku...
Pitää vielä tutkia peräluukun johdot, josko vika piilisi siellä...
Ilmeisesti koko sähkölukkosysteemissä EI OLE SULAKETTA, vai kuinka?
Mitenkäs sitten noita lukkoja / solenoideja voisi testata???
Jari
- vito500tkm
- Viestit: 276
- Liittynyt: 10.12.2006 21:40
- Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Tuollanen kytkentä siellä lukossa pitäisi olla.
Kuvassa piiretty vain yksi lukko. Samanlaiset kytkennät on joka lukossa, paitsi pa-luukku jossa pelkkä solenoidi.
Keltainen/musta ja vihreä/musta on katkasimien tieto. Valkoinen/punainen ja sininen/punainen on solenoideille.
Yksikölle tulee katkasimien johdot joka lukolta.(omassa 4kpl ke/mu johtoja ja 4kpl vi/mu johtoja.
Solenoideille taas lähtee yksiköltä kaksi johtoa (va/pu ja si/pu)jotka haarotetaan jokaiselle ovelle auton johtosarjassa.
Ruskeat yksikön maadotuksia ja vasemmalla jännitesyöttö johto pu/va.
Kuvassa piiretty vain yksi lukko. Samanlaiset kytkennät on joka lukossa, paitsi pa-luukku jossa pelkkä solenoidi.
Keltainen/musta ja vihreä/musta on katkasimien tieto. Valkoinen/punainen ja sininen/punainen on solenoideille.
Yksikölle tulee katkasimien johdot joka lukolta.(omassa 4kpl ke/mu johtoja ja 4kpl vi/mu johtoja.
Solenoideille taas lähtee yksiköltä kaksi johtoa (va/pu ja si/pu)jotka haarotetaan jokaiselle ovelle auton johtosarjassa.
Ruskeat yksikön maadotuksia ja vasemmalla jännitesyöttö johto pu/va.
Kiitos havainnollistavasta kaaviosta vito 500tkm...
Nyt alkoi yleimittari kertoa jotain ymmärrettävää dataa aiheesta...
Etuovet tuntuisivat toimivan kaikken taiteen sääntöjen mukaisesti
Ovi auki:
musta (siis valk/pun) ja vihr/musta johto kytkettyinä (0 ohmia)
sekä
musta ja kelt/musta kytkettyinä
Ovi kiinni (lukossa):
musta ja vihr/musta kytkettyinä
Näin sen ilmeisesti pitäisikin mennä
Mutta sitten liukuovi
Nastat (ylhäältä alas)
Onko siis niin että liukuovessa on jotain sökönä... (johdot ehjät ja mikrokytkin oven takareunassa näyttäisi toimivan, mutta...
Onko solenoidin kytkin risa?
Voisiko joku yleismittarin omaava ystävällinen sielu (jolla keskuslukko toimii) kurkata mittarilla millaiset on toimivan oven kytkeytymiset...
Kiitos!
Nimim. "kohta pätevöitynyt autosähkökorjaaja"
Jari
Nyt alkoi yleimittari kertoa jotain ymmärrettävää dataa aiheesta...
Etuovet tuntuisivat toimivan kaikken taiteen sääntöjen mukaisesti
Ovi auki:
musta (siis valk/pun) ja vihr/musta johto kytkettyinä (0 ohmia)
sekä
musta ja kelt/musta kytkettyinä
Ovi kiinni (lukossa):
musta ja vihr/musta kytkettyinä
Näin sen ilmeisesti pitäisikin mennä
Mutta sitten liukuovi
Nastat (ylhäältä alas)
- sin/pun
valk/pun (musta)
vihr/musta
kelt/musta
Onko siis niin että liukuovessa on jotain sökönä... (johdot ehjät ja mikrokytkin oven takareunassa näyttäisi toimivan, mutta...
Onko solenoidin kytkin risa?
Voisiko joku yleismittarin omaava ystävällinen sielu (jolla keskuslukko toimii) kurkata mittarilla millaiset on toimivan oven kytkeytymiset...
Kiitos!
Nimim. "kohta pätevöitynyt autosähkökorjaaja"
Jari
- vito500tkm
- Viestit: 276
- Liittynyt: 10.12.2006 21:40
- Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Nonii, tunne autosi(vitosi) sarja jatkuu:
Omasta mittaukset tein ohjausboxilta koska sieltä pysty kaikki johdot, lukot mittaamaan ja testaamaan. vi/mu ja ke/mu johdot on niitä katkasimien johtoja. Kaikilta lukoilta tulee erikseen nämä johdot. Si/pu ja va/pu ovat solenoidien johtoja. Näihin kun syötetään toiseen + ja toiseen - niin solenoidit naksahtaa joko auki tai kiinni. Ja kun kytket toisin päin niin silloin solenoidit pelaa toiseen suuntaan. Kun tämä tehdään kuuluu kaikki ovet olla mekaanisesti lukossa (tai kieli painettuna sisälle).
Jos liukuovesta johtoja katselet niin siellä si/pu va/pu johdot menee suoraan soleinoidille.(etuovissa kytkin välissä).
Onkos siinä ohjausboxi kuvan mukainen?
Tuossa kokeilisin kytkeä/syöttää jännitteen ja maaton noihin liukuoven kahteen ylimmäiseen nastaan (solenoidi). Näin tietäisi että toimiiko liukuoven solenoidi.
Vitossani ei toiminut liukuovi eikä takaluukku. Ratkasin ongelman siten että laitoin liukuoveen ja takaluukkuun pelkät solenoidit. Sellaiset "tarvikemallit". Näin saa keskuslukon toimimaan. Tästä ei ole muuta haittaa kuin että keskuslukkoa ei voi avata avaimella näistä ovista. Molemmista etuovista keskuslukon ohjaus kuitenkin toimii ja kaikki ovet aukeaa ja menee kiinni keskuslukituksella.
Laitoin takaluukun kahvaan katkasimen joka aktivoi takaluukunlukon solenoidin. Tai oikeastaan vaihdoin koko takaluukunkahvan paneleineen -06 S80 volvosta . Ja tais noi solenoiditkin tulla volvoista, niitä kun on jäännyt nurkkiin.
Omaa romua olen rakentanut noin 400 tuntia ja siihen mahtuu muutama herrmonmenetys. Viton kanssa niitä hermoja vaaditaan. Omat pommit mersut ja muut romut on aina olleet enemmän tai vähemmän rakennussarjoja. Alle 500tkm ajettua en tunne omaksi jos sellaisen omistan
Toivottavasti näistä minun epämääräisistä jokelluksista on jotain apua .
Omasta mittaukset tein ohjausboxilta koska sieltä pysty kaikki johdot, lukot mittaamaan ja testaamaan. vi/mu ja ke/mu johdot on niitä katkasimien johtoja. Kaikilta lukoilta tulee erikseen nämä johdot. Si/pu ja va/pu ovat solenoidien johtoja. Näihin kun syötetään toiseen + ja toiseen - niin solenoidit naksahtaa joko auki tai kiinni. Ja kun kytket toisin päin niin silloin solenoidit pelaa toiseen suuntaan. Kun tämä tehdään kuuluu kaikki ovet olla mekaanisesti lukossa (tai kieli painettuna sisälle).
Jos liukuovesta johtoja katselet niin siellä si/pu va/pu johdot menee suoraan soleinoidille.(etuovissa kytkin välissä).
Onkos siinä ohjausboxi kuvan mukainen?
Tuossa kokeilisin kytkeä/syöttää jännitteen ja maaton noihin liukuoven kahteen ylimmäiseen nastaan (solenoidi). Näin tietäisi että toimiiko liukuoven solenoidi.
Vitossani ei toiminut liukuovi eikä takaluukku. Ratkasin ongelman siten että laitoin liukuoveen ja takaluukkuun pelkät solenoidit. Sellaiset "tarvikemallit". Näin saa keskuslukon toimimaan. Tästä ei ole muuta haittaa kuin että keskuslukkoa ei voi avata avaimella näistä ovista. Molemmista etuovista keskuslukon ohjaus kuitenkin toimii ja kaikki ovet aukeaa ja menee kiinni keskuslukituksella.
Laitoin takaluukun kahvaan katkasimen joka aktivoi takaluukunlukon solenoidin. Tai oikeastaan vaihdoin koko takaluukunkahvan paneleineen -06 S80 volvosta . Ja tais noi solenoiditkin tulla volvoista, niitä kun on jäännyt nurkkiin.
Omaa romua olen rakentanut noin 400 tuntia ja siihen mahtuu muutama herrmonmenetys. Viton kanssa niitä hermoja vaaditaan. Omat pommit mersut ja muut romut on aina olleet enemmän tai vähemmän rakennussarjoja. Alle 500tkm ajettua en tunne omaksi jos sellaisen omistan
Toivottavasti näistä minun epämääräisistä jokelluksista on jotain apua .
Terve !
Minä olen kanssa käynyt läpi kaikki ovien kaapelit ja uusinut ne... suurin osa oli poikki silti ei ruvennut pelamaan.... seuraavaksi rupean tekemään mittaukset tuon kaavion mukaan... toivottavasti rupeaa pelamaaan sitten...
Millainen teillä on muuten jarru minulle tekivät jarruempan viton takajarruihin levyt , palat, kengät uusiksi ja vielä ilmattukkin toiseen kertaan mut jarru poljintapitää painaa melkein puoleen väliin ennenkuin jarru ottaa ... aivan kuin olisi ilmaa edelleen ? miten ABS vaikuttaa ?
Minä olen kanssa käynyt läpi kaikki ovien kaapelit ja uusinut ne... suurin osa oli poikki silti ei ruvennut pelamaan.... seuraavaksi rupean tekemään mittaukset tuon kaavion mukaan... toivottavasti rupeaa pelamaaan sitten...
Millainen teillä on muuten jarru minulle tekivät jarruempan viton takajarruihin levyt , palat, kengät uusiksi ja vielä ilmattukkin toiseen kertaan mut jarru poljintapitää painaa melkein puoleen väliin ennenkuin jarru ottaa ... aivan kuin olisi ilmaa edelleen ? miten ABS vaikuttaa ?
Keskuslukituksesta
Lainaan tätä kun sopivasti on aihetta käsitelty..
Missä on kauko-ohjaimen vastaanotin etc kilikkeet? W638
Avain toimii mutta mitään ei tapahdu..
Missä on kauko-ohjaimen vastaanotin etc kilikkeet? W638
Avain toimii mutta mitään ei tapahdu..
Viton sähkökaavio apuja?
Sähkökaaviota kaipailen, löytyykö keltään? Vuosimalliin 1996, 108D
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: 17.3.2020 13:05
MERCEDES-BENZ VITO / MIXTO Umpikori (W639) keskuslukitus
Minulla mittariston oviauki valo paloi ja kaukosäädin kyllä avasi lukot mutta ei lukinnut kuin ohjaamon.gooney kirjoitti: omassa vitossa huomasin, että kun oven avauskahva sisäpuolella jäi
epämääräiseen asentoon eli ei palautunut normaaliin asentoon, lukitus ei toiminut kaukolla eikä muutenkaan, vaan räpsähtivät auki.
Avasi kyllä myös kontin...
Viaksi paljastui takaoven katkennut johto heti liityimen juuresta, poistin koko liittimen ja tinasin kaapelit yhteen.
Nyt toimii kuin pitää ja mittariston ovi auki valo toimii...