Marde teki 'Chryslerit' - Dodge tuli taloon.

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Marde2
Tolokun mies
Viestit: 491
Liittynyt: 05.11.2005 18:19
Paikkakunta: Hellsinki

Marde teki 'Chryslerit' - Dodge tuli taloon.

Viesti Kirjoittaja Marde2 »

Tuollainen härdelli tuli hankittua tässä taannoin eli pässi sai pässin :)

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Aika makeen näkönen kiesi toi on. Millanen on ajaa?
Avatar
Marde2
Tolokun mies
Viestit: 491
Liittynyt: 05.11.2005 18:19
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Marde2 »

Ihan tukevasti se kulkee, ei vetele urissa ja ohjaus on ihan ok. Ohjaustehostin on perinteinen hydraulinen ja fillarien koko on korkeaprofiilinen 17 tuumaa. Vaihteisto on 5-v manuaali ja tuntuma on samanlainen 'naks-naks' insinöörivaihteisto kuin esim. W124-mersussa. Koneena tuossa on se pienempi 1.8-litrainen (150hv/168Nm) jota on arvosteltu tehottomaksi. En kyllä oikeastaan ymmärrä miksi... liikkeelle lähdössä tuntuma on vähän ohut, tosin konetta ei tarvitse huudattaa eikä kytkintä luistattaa. Liikkeellä ollessa meno on ihan vaivatonta. Mut tää auto kuuluu niihin jotka tuntuu jakavan ihmisten mielipiteet aika jyrkästi. Itse en oo keksinyt mitään valittamista, päinvastoin, autoliikkeissä kiertelyn jälkeen ainoa auto joka sai fiiliksiä pintaan. Tosin uus E-mersu olis ollu ihan kiva, mut se on vähän 'hintavahko' :)
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Ihan näyttävä peli, massiivinen ja auton näköinenkin. Tuollaisen auton käytötarkoitus vaan on aina jäänyt vähän epäselväksi. Etuveto(eikös?) mutta kuitenkin korkea, pieni tavaratila jne. :roll: No en tuollasen ostoa silti ihmettele, aika sopiva näyttää olevan uudenkin hinta, yllätyin. Ennemmin tuollaisella kun jollain korollalla 8)
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Oho, tötsi! :shock: On kyllä vähän syslerinki näkönen. Otappa näistä tolokku, nykyautoista... :|

Melko rohkea valinta, sanoisin, mutta varmaankin hyvä. Ite en ois uskaltanu ostaa kun korillan, jos sitäkään. Sitä kun on jumittunu näihin vanhoihin mersuihin. :?

Onnea uudelle pässille! :ope:
Avatar
Marde2
Tolokun mies
Viestit: 491
Liittynyt: 05.11.2005 18:19
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Marde2 »

Etuveto(eikös?) mutta kuitenkin korkea, pieni tavaratila jne.
Joo, etuvetoinen se on (jenkeissä myydään myös nelivetona), hiukan enemmän kontrollia kun ylittelee niitä jäätyneitä aurausvalleja täällä Helsingissä parkkiin mennessä ja lähtiessä. Samaten tuo maavara ei ole siinä hommassa ollenkaan huono juttu. Autossa myös istutaan hieman korkeammalla kuin keskiverto henkilöautossa. Tavaratilalle ei ole mulla niin hirveää tarvetta ja takapenkit taittuu kahdessa osassa ja vielä hanttarin penkkikin, joten pitkää tavaraa saa kuljetettua... eli niitä Ikea-reissuja silmälläpitäen :)
Otappa näistä tolokku, nykyautoista...
No niinpä, tämän pohjalevylle tehdään myös Jeep Compassia, paria Mitsubishiä sekä kahta ranskalaista SUVia... olikohan Peugeot ja Renault. Moottori on suunniteltu yhteistyössä Mitsubishin ja Huyndain kanssa, alakerta on kaikilla sama, yläkerta valmistajien oma tekele. Ja dieseli tulee Volkkarilta.

Mut ei hätää pojat, on mulla Mersukin vielä tallessa...
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29289
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kuvia katsellessa tuli mieleen ... lämmityslaitteen säätimet ovat varsin alhaalla, eikö oudoksuta Mersumiestä moinen sijoittelu ? :D
Avatar
Marde2
Tolokun mies
Viestit: 491
Liittynyt: 05.11.2005 18:19
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Marde2 »

lämmityslaitteen säätimet ovat varsin alhaalla, eikö oudoksuta Mersumiestä moinen sijoittelu ?
Ekaks piti oikein miettiä minkälaiset nappulat ja missä ne on mun mersussa... hyvin on mennyt 'selkärankaan' se ohjaamo kun ei tollasta muista :lol: :lol: . Lähinnä isoin ero on siinä kun mersussa on automaatti-ilmastointi eli nappulat kojelaudassa ja tässä uudessa vehkeessä pyöritettävät säätimet. Itse asiassa nuo säätimet on molemmissa autoissa aika samalla korkeudella koska tuo Dodgen vaihdekeppi on aika ylhäällä kuten koko kojelauta.

Jaa, onhan mulla kuvakin joka vähän valottaa tuota kuskin paikkaa...

Kuva
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Marde2 kirjoitti: täällä Helsingissä parkkiin mennessä ja lähtiessä. Samaten tuo maavara ei ole siinä hommassa ollenkaan huono juttu.
Tuo on muuten totta. Aina sanotaan että autossa tarvitsee maavaraa kun asuu maalla, mutta oikeasti on kyllä niinpäin että matalalla autolla tulee ongelmia ennemmin kaupungissa.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

AM kirjoitti:matalalla autolla tulee ongelmia ennemmin kaupungissa.
Saakohan tomtomiin ladattua jostain Suomen koroke-töyssyt? Vähän niinkun kameratolpatkin? :shock: Ässän keula ei ole ihmeellisen alhaalla, mutta niin vaan katti joskus raapii töyssyihin. Ei ole ässästä pakoautoksi, tai ainakin reitti on suunniteltava huolella. :evil:
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Jaa-a, olisi kyllä ihan hyvä. Kerran hieman nolosti jäimme täydellä autolla hidastetöyssyyn pohjasta kiinni->porukka ulos autosta->auto korokkeen yli-> takasin kyytiin :lol: No ainakin muilla oli hauskaa, tuon jälkeen hieman korotinkin autoa :lol:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29289
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

kuvakin joka vähän valottaa tuota kuskin paikkaa...
Katoppas joo. Eihän ne säätimet niin alhaalla olekaan, eikä totke liene pienen kuljettajan auto. :D
wiimax.fi
Avatar
Marde2
Tolokun mies
Viestit: 491
Liittynyt: 05.11.2005 18:19
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Marde2 »

eikä totke liene pienen kuljettajan auto
Totkessa, niinkuin monessa muussakin nykyautossa, käytetään varsinkin parkkeeratessa tarkasti laskettua 'must vähän tuntuu' -menetelmää. Takakulmia ei näy, etukulmia ei näy... itseasiassa koko konepeltiä ei näy. Penkissä on kyllä aika runsas korkeussäätö räikällä ja rattia saa säädettyä pystyasennossa, joten pienikin kuski pääsee autolla liikkeelle. Auton vyötärölinjakin on todella korkealla, joten... Tosin hämmästyneenä täytyy todeta että jenkeissä lähes 50 % ostajista on ollut naisia. Taisi tulla ostettua tyttöauto :oops: Tämän piti myyjän mukaan olla äijäenergialla ladattu menopeli... kusetettiinkohan mua :lol: Partakin kasvaa sen verran ettei meikäläistä nyt ihan kättelyssä voi tyttöihin sekoittaa...

Se pieni tavaratila näyttää tältä auki taitettuna:

Kuva

En mitannut, mutta kasa kolmemetrisiä kakkosnelosia taitaa mennä passelisti tuohon tilaan. Tässä toimintamoodissa auto on myös helppo paikoittaa taskuperuutuksella, varsinkin takaluukku auki :)
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1022
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Onko tuossa mallissa ne jumppakoneet esiinkäännettävät takaluukussa? :D
Avatar
Marde2
Tolokun mies
Viestit: 491
Liittynyt: 05.11.2005 18:19
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Marde2 »

Ne 'jumppakoneet' on siinä paremmin varustetussa versiossa. Eli subbari tavaratilassa, 2 esiinkäännettävää kajaria takaluukussa ja 450w vahvari niiden seurana. Eikä niitä kyllä oikeastaan kaipaa kun en pelaa lentopalloa hiekkarannalla tai järjestä BBQ-juhlia kylänväelle. Metelistä pitää huolen 4 keskivertoa suurempaa Boston Acousticsin kajaria ovissa ja jonkunlainen vahvari niitäkin on jo soittamassa. Sen verran hyvä bassosaundi on menossa mukana.
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

Kolme ÄRRÄLLÄ alakavaa automerkkiä.Rotke,ratsuni ja riisseli mersu.

Komee on kyllä tuo caliber ainakin ulkoa.Sisältä vähän näyttää muoviselta äkkiä kattottuna.300C oli ihan kauhia muovihärpäke.Onko caliber laittanu yhtää paremmaksi??
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
Marde2
Tolokun mies
Viestit: 491
Liittynyt: 05.11.2005 18:19
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Marde2 »

Niin, toi muovisuus tuntuu olevan jotain 'amerikkalaista' tällä hetkellä noissa sisustuksissakin. Cadillaccikin oli taannoin muovisella sisustuksella vaikkei se oikein auton tyyliin sovikkaan. Tosta voi olla montakin mieltä, mutta on se ainakin helppo pitää puhtaana :) Itsellä aluksi oli mielessä että mitenkä se melu ja kuminat mahtaa siellä pellin ja muovien välissä kiertää, mutta eipä sitä häiritsevästi ole. Tosin ihmiset reagoi ääniin eri tavalla eli jollain toisella se voi kuulostaa pahalta. Ihan normaalisti keskustelemaan pystyy motarillakin. Tässä hintaluokassa ei toi muovisuus niin haittaa, mut 300C on 20 000 - 30 000 vielä kalliimpi, joten siellä se alkaa olla vähän niin ja näin...
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
Avatar
ripe
Viestit: 193
Liittynyt: 21.10.2005 19:49

Viesti Kirjoittaja ripe »

Kuinkas nää nykyajan jenkit, joko niissä on kääntyvät pyörät?

Meillä on emännällä -80 pässi, eikä sitä saa ympäri kuin lentokentällä :D
Avatar
Marde2
Tolokun mies
Viestit: 491
Liittynyt: 05.11.2005 18:19
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Marde2 »

Juhannuksena tuli ajettua kaverin puutarhassa ja kyllä se siellä ainakin ihan mukavasti kääntyili marjapensaiden välissä :? Ennenvanhaan toi amerikkalaisten autojen ohjailu tapahtui takapyörillä suditellen, se oli kätevää. Nykyään vaan on kaikki määräykset menneet niin tiukoiksi ettei konehuoneeseen oo jätetty kuin starttimoottori. Seuraavaksi varmaan siirrytään polkimiin ja ketjuvetoon eikä silläkään kauheasti takapyöriä enää suditella. Niin, etuvetoinenhan toi värkki on eli takavetoisena vois kyllä olla vielä vähän sulavampi?

Mikäs se teidän emännän pässi on? Ram 4x4 pick-up pitkällä ohjaamolla ja lavalla, paripyörätaka-akselilla ja kuorma-autoksi rekisteröity??? Jaa-a, miksköhän tarttee tilaa :shock: :lol:
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

Oon käyny koeajamas Caliberin sekä bensiini-, että diesel-moottorilla. Aivan jämerä peli kyllä hinnan huomioiden. Toivotaan huolettomia kilometrejä. :D
Kuva
Avatar
ripe
Viestit: 193
Liittynyt: 21.10.2005 19:49

Viesti Kirjoittaja ripe »

Marde2 kirjoitti:Mikäs se teidän emännän pässi on? Ram 4x4 pick-up pitkällä ohjaamolla ja lavalla, paripyörätaka-akselilla ja kuorma-autoksi rekisteröity??? Jaa-a, miksköhän tarttee tilaa :shock: :lol:
Ei se ole kuin tavallinen 250 vani, pelkällä takavedolla.

Ostin Pässin äärioikeistolaiselta :shock: ja se kait oli säätäny raidetankot siten että pyörät käänty oikeelle runkopalkkeja vasten ja vasenmalle kääntäessä jäi pyörän ja palkin väliin 10cm.
Joten joutu välillä peruuttaan kaupunkissakin kuin erehty kääntyyn vasenmalle.

Säätelin vähän raidetankoja ja nyt se rupes kääntyy vasenmallekin.(n.10mm pidensin vasenmanpuolen ja 10mm lyhensin oikeanpuolen raidetankoa)

Nyt kelpaa muijan ajella, kun voi käntyä vasenmallekin :D :D
Aurauksen säätelin vain mittaamalla vanteen etureunat ja takareunat kahdella listan pätkällä. Etureuna on nyt 2-3mm. pienenpi, tulikohan siitä nyt hyvä?
Täytyy kyl vie säädättää ne jossakin.
Avatar
nokileka
Kannentiiviste-spesialisti
Viestit: 600
Liittynyt: 03.2.2006 0:27
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja nokileka »

NicNac kirjoitti:Kolme ÄRRÄLLÄ alakavaa automerkkiä.Rotke,ratsuni ja riisseli mersu.
Joskus onnistaa, nyt on kaikki kolme tallissa :lol:
Datsuni on mun ratsuni.
Timo
Viestit: 11
Liittynyt: 10.12.2006 7:01

Viesti Kirjoittaja Timo »

Kävin päivällä kokeilemassa uutta Dodge Nitroa, vaikutti ihan asiallisen oloiselta peliltä 8) Koeajoyksilössä oli 2.8 CRD kone (VM) ja 5 v automaatti (MB?), tuntuivat sopivan aika hyvin yhteen. Kohtuullisen hiljainen peli moottoritienopeuksillakin, hiljaisemmilla nopeuksilla kiihdytyksissä moottorin ääni kuului sisään jo selkeämmin. Alla olleet 20" pyörät löysivät sellaisetkin urat tiestä joita ei Mersun ratissa huomannut. Olisikohan tästä kuitenkin kakkosautoksi?
Avatar
Marde2
Tolokun mies
Viestit: 491
Liittynyt: 05.11.2005 18:19
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Marde2 »

Ne on näköjään ottaneet myyntiohjelmaan tuon kahdella pyörällä vetävänkin, siitä kun aluksi oli vähän epäselvyyttä. Onhan se aika 'äijän' näköinen peli, mulle vaan vähän liian hinnakas kun ajattelee noita vuotuisia kilometrejä. Caliberikin on ehkä järjetön, mut ei kai kaiken aina tarttekaan olla niin pilkulleen kohdillaan :) Nautitaan nyt välillä...

Kilsoja on pässiin kertynyt eikä mitään valittamista oo ollut ja kaikki toimii.
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Nyt muuten tuli aika huima kaliiberi myyntiin. Olin vetästä melkeen kahvit viärään kurkkuun, kun vilkasin auton "speksejä". Caliber SRT4:een nimittäin luvataan seuraavat arvot; 295hv/364Nyyttonia viäntövä, nollasta sataseen taittuu vajaaseen kuuteen sekunttiin ja huippuja joku vajaa kaks-puolsataa. :shock: No eihän suoritusarvoissa mitään, tarjoaahan tuollaista muutkin, mutta vehkeen hinnoittelu tuntuisi aika passelilta. Vähän päälle kolmekymmpiä. Tuohonhan sisältyy vielä varsin kattava vakiovarustelu. :shock:
Kuulostaa siis melkoiselta kamikazee-vehkeeltä. Niin ja tuo vajaa kolmesataa koniahan välitetään tiehen ETUVEDOLLA. :ttu: :lol:
BMW 318d -09
Avatar
Marde2
Tolokun mies
Viestit: 491
Liittynyt: 05.11.2005 18:19
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Marde2 »

Juu, Chryslerillä on toi tuning-osasto, joka näköjään saa mellastaa aika vapaasti sillä mitä mieleen sattuu tulemaan. Sinänsä aika outoa tuo pelkkä etuveto, kun autoa tehdään nelivetoisenakin. 33290 näyttää olevan uusi hinta vuoden alusta... nyt täytyy pistää jäitä hattuun, ettei tuu tehtyä mitään todella tyyyyhmää 8) No, jos niillä kerran ajetaan niin kai joku sellaisen kippaa johonkin tienposkeenkin katolleen... lopulta. Siitä vaan sitten tekniikkaa irti ruuvaamaan :) Olis muuten aika paha... täytyy vaan muistaa ottaa noi 340-milliset jarrulevyt kans mukaan satuloineen.

Kuva

Tästä vehkeestä on yleisestikin tullut varsinainen tuunauskohde tuolla rapakon takana. Aika hurjia spoilerihirviöitä sekä sitten vähän hillitymmän tyylikästäkin.

Kuva
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10761
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Taisi tämä automalli saada samanlaisen tuunauskohteen maineen kuin rysler pt cruiser...

Kuva


Kuva

8)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Marde2
Tolokun mies
Viestit: 491
Liittynyt: 05.11.2005 18:19
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Marde2 »

Helpottaa kummasti kun kaupoista/pajoilta on saatavissa valmiita osapaketteja ja asennusta. 8) Autoa ostaessa meinasi livetä meikäläiseltä 'mopo käsistä' kun ajattelin hankkia kunnon 'bling-bling' vanteet. Onneksi se jäi vaan ajatukseksi, vaikka ehtiihän sitä. Nyt en pistä enempää näitä lumiaurojen kuvia. Hankala juttu jos alkaa ittekin suunnittelemaan jotain tämän kaltaista:

Kuva

Kuva
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”