AAAAPUVA!! moottori ohjauksen sulaketta polttelee

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
Avatar
280Paavo
Viestit: 191
Liittynyt: 01.8.2006 14:06
Paikkakunta: joensuu

AAAAPUVA!! moottori ohjauksen sulaketta polttelee

Viesti Kirjoittaja 280Paavo »

joo elikkäs auto on 96- w210 280bensiini- taänään lähti mamma ajelemaan kauppaa tuolla kyöstillä ja eikös se puhelin ala soimaan melkein heti kun takavalot hävis näkyvistä , soitti että bensa loppu noh meikähän se työntää tuon kevyen paavon sitten lähimmälle mittarille ja tankkaamisen jälkeen käsken pistää tulille.. :arrow: ei mitään, vähän hörähtelee!! tilanteeseen tyytyväisenä ja ystävällisesti pyydettyäni mamman pihalle autosta kokeilen ite startata no sehän lähtee käyntiin kun kaasua polkee mut kaasusta ylös ni sammuu pöksähtää!! sit huomasin että koko mittaristohan on pimee eikä keski konsolissa tapahu mitään ei toimi puhallin eikä muut vermeet. minuutin sulakkeita tarkkailtuani huomisin että kone huoneen boksista polttelee muistaakseni num.7 sulaketta joka on 15A sulake, sisältää (Instrument Cluster, autom.ac, reley module, Motronics) sulake askin kannessa sanotaan että pitäis olla 20A sulake vaikka siellä oli se 15A paikallaan,sulake palaa heti kun autoa starttaa, onko tullu vastaavaa kellekkään? nyt on helvetinmoinen hoppu tällä asialla koska pitäs pyyhkästä iltakoneella hesaan ja huomenna englantiin noin kuukaudeksi ja sehän tarkottaa että mamma jää nuolemaan näppejään linja-auto kyydillä tänne koo suomeen ja siitähän se taas nousee kunnon riemu juhlat!!! oiskohan nyt joku rele sit tuusana vaikohan mitä! auto kävi perjantaina öljyn vaihdossa ni ekana tuli mieleen että ne on litistäny jonku johtosarjan kun ovat webaston letkut ottaneet pois ö-suodatttimen edestä mutta ei näyttäis niissä mitään vikaa olevan. ?? myynkö kotteron satasella vai mitä teen, 45tkm ja n2,5vuotta ilman suurempia murheita ja nyt se leipoo!!! :idiot: :biggun: :biggun: :biggun: :help: :wackit: :wackit: :ttu: :kele:
w210 - 280
e34 M5
e34 520
Avatar
280Paavo
Viestit: 191
Liittynyt: 01.8.2006 14:06
Paikkakunta: joensuu

Viesti Kirjoittaja 280Paavo »

Hieman korjausta edelliseen, autoa ei edes tarvitse startata elikkäs riittää kun kääntää virta avaimesta 2 pykälää ni sulake palaa jo silloin.... ja pistin sen 20A paikalleen mikä siinä kuuluu olla ni yhtä ilosesti napsahtaa paskaksi!
w210 - 280
e34 M5
e34 520
Avatar
280Paavo
Viestit: 191
Liittynyt: 01.8.2006 14:06
Paikkakunta: joensuu

Viesti Kirjoittaja 280Paavo »

joo ONGELMA ratkaistu, emäntä ajaa polkupyörällä ja minä menen kentälle taksilla! :lol: ei vaan jos jollain ois yhtään ideoita vaikka kehnompiakin niin saa ehdottaa.. mikähän rele tekis tommosen että kun pistää virrat päälle ni boom?
w210 - 280
e34 M5
e34 520
Avatar
280Paavo
Viestit: 191
Liittynyt: 01.8.2006 14:06
Paikkakunta: joensuu

Viesti Kirjoittaja 280Paavo »

http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Merced ... 0DIAGRAMS/
Tuoltahan näyttää noita kaavioitakin löytyvän mutta ei E280! osaakohan joku viisaampi sanoa että kumman kaaviot ampuu lähemmäksi oikeaa c280 vai E320?? eikös 320 ole aikalailla sama pata kuin 280 vai onko se suora6 & 24v ? MINEN TIIÄ. Hermot on koetuksella. juhannuksen seutuvilla kun pääsee taas kotiutumaan niin pitäs alkaa välittömästi muutto hommiin kun vihdoin ja viimein löyty sopiva suurvelan kohde!!! Ja veikkaan että toimiva auto olisi silloin aika kuuma juttu. Saattaa olla pohkeet hapoilla kun muuttaa fillarilla sohvia ja pesukoneita :shock:
w210 - 280
e34 M5
e34 520
Avatar
280Paavo
Viestit: 191
Liittynyt: 01.8.2006 14:06
Paikkakunta: joensuu

Viesti Kirjoittaja 280Paavo »

Ei ainakaan ole tullut ainoatakaan väärää neuvoa tähän mennessä :arrow: kiitos siitä. No kotimaan huoltopäällikkö eli stasi on siellä ahkeroinut auton kimpussa(toivottavasti vaan auton) vika ei ole ainakaan relemodulissa eikö motronicissa, koska polttaa sulaketta vaikka niistä on piuhat irti! seuraavaksi lähtee irti mittaristo jos sieltä ei löydy vikaa niin alkaa vaihtoehdot olemaan aika vähissä...ei taida enää jäädä kuin relemodulin ja ohjainkortti boksin jäähdytys puhallin ja sisäilma imuri.. toivottavasti selviää pian.
w210 - 280
e34 M5
e34 520
Avatar
280Paavo
Viestit: 191
Liittynyt: 01.8.2006 14:06
Paikkakunta: joensuu

Viesti Kirjoittaja 280Paavo »

NO NIIN pojat ja tytöt väyrynenkö muka huonohko kulkine. Sehän jopa korjaa viatkin itsenäisesti!! no ei aivan mut melkein elikkäs kun kaikki muu oli käytynä läpi niin irrotin siitä mittariston ja kokeilin virtoja päälle ilman mittaristoa niin kappas ei pala enää sulakkeet.. elikkäs vika on selvä siis mittaristo!! no ei aivan sen jälkeen kokeilin että kumman mittaristoon liittyvän liittimen alta se vika löytyy, eli pistin vain toisen liittimen kiinni ja sit virrat päälle noh eipä polta enää sillonkaan sulakkeita.. myös johtoja ja liittimiä on heiluteltu mahdolisen kosketus häiriön takia. ei vaikutusta tuntuu toimivan HYVÄ.. No ei oikeasti kun pamautin auton käymään niin alkoi aika kova ääninen nakutus kuulua pannusta?? siis seuraava kysymys kuuluukin mitä mahdollista vikaa voi tulla 2viikon aikana seisovaan moottoriin????? kuullostaa uskomattomalta, vika kuullostaa aivan nostin vialta mutta ses ei vaan lopu vaikka käyttäisi moottoria useita minuutteja. luulisi sen öljyn paineen sinne nostimille tulevan ihan muutamassa sekunnissa. ääntä on vaikea paikallistaa mutta se kuuluu selvemmin moottorin etupäästä. öljyt on vaihdettu noin 20km sitten ja ovat todella kirkkaat ja sitä on riittävästi. ei herjaa öljyn paineista tai mistään muustakaan! onko kellään mitään veikkauksia, mulla on semmonen veikkaus että kohta kärähtää iteltä naurusulake tuon värkin kanssa.
Rupeis kohta olemaan autolle käyttöä kun on muuttokin tässä käynnissä
ja jne. Nyt ajellaan sitten kaverin''huippu hyvällä'' rellu 19 merkkisellä ranskiksella.......EI HYVÄ HOMMA OLLENKAAN :!: :hang:
w210 - 280
e34 M5
e34 520
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Jaa notta ei tykännyt väykkä kyttyrää, kun nappasit mittariston irti?

Ite tuli kerran kokeiltua tuota (akunkengät kiinni ja ration pauhatessa) niin jopas se riemastui kun laitoin virrat päälle...

Niin siitä tuli mieleen, että jos siellä on väylien tiedot sekaisin? Ja siksi nakuttelee?


Oletko kokeillut resetoida tuota autoa (siis akun kenkä irti vartiksi)? Tuossa omassa tapauksessa sillä korjautui...
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Avatar
280Paavo
Viestit: 191
Liittynyt: 01.8.2006 14:06
Paikkakunta: joensuu

Viesti Kirjoittaja 280Paavo »

joo resetointi on kokeiltu ja nyt on venakoppa käytetty poikessa ja v-välykset mitattu ja nostimet testattu :arrow: EI VIKAA. no tästäpä turhautuneena käväsin äsken tuossa paikallisella mersu expertillä(siis vaan pihalla pikkasen ihmeteltiin, joten tätä ei lasketa korjaamo käynniksi)siis pyörähdin immonen&rädyllä ja nyt varmaan löytyi vika. VESIPUMPPU. ilmeisesti väljäpumppu on seisoessaan päästänyt vedet laakereille ja ruostuttanut ne. tämä ei kyllä käynyt jostain syystä itellä mielessä. palataan kertomukseen kuha oon huomenna startannu kylmänä ilman moniurahihnaa. kyllä se srs merkkivalo nyt jäi oikuttelemaan mutta ei haittaa tuommonen tällähetkellä juuri tippaakaan!
w210 - 280
e34 M5
e34 520
Avatar
280Paavo
Viestit: 191
Liittynyt: 01.8.2006 14:06
Paikkakunta: joensuu

Viesti Kirjoittaja 280Paavo »

Ja paskat!!!!! nyt alkaa koskemaan hermoon käytin konetta aamulla ilman apulaitteita ja ääni kuului vieläkin vähän aikaa. taidan käyttää auton forte moottori pesussa niin katotaan muuttuuko ääni kellossa! alkaa kohta hiipimään PELKO persauksiin!
w210 - 280
e34 M5
e34 520
Avatar
280Paavo
Viestit: 191
Liittynyt: 01.8.2006 14:06
Paikkakunta: joensuu

Viesti Kirjoittaja 280Paavo »

ääni alkaa olemaan nyt historiaa, siitä se on hiljentynyt pikkuhiljaa ja nyt ei kuulu enää ollenkaan, kävin kyllä ostamassa purkillisen forte ''yläkerta'' lisäainetta varuilta. olettasin paavon olevan taas VÄLIAIKAISESTI kunnossa.
w210 - 280
e34 M5
e34 520
Avatar
280Paavo
Viestit: 191
Liittynyt: 01.8.2006 14:06
Paikkakunta: joensuu

Viesti Kirjoittaja 280Paavo »

280Paavo kirjoitti:olettasin paavon olevan taas VÄLIAIKAISESTI kunnossa.
Ei pitäs olettaa näköjään mitään!! NYT se vika sitten löyty ja just silleen miten sen kuvittelinkin löytyvän eli toiminta savun edesauttamana!!! tuossa emännän kotipaikalle lauantaina ajettiin niin siihen pihaan ku päästiin niin sekos koko helevetin auto! herjaili vaikka mitä ja näytti et on valot päällä vaikkei ollu ym.ym. ja sitten se ihana sähkömiehen työlle tuksahtava savu leijaili pihalle siltä kojelaudan välistä :shock: NOOH siltä seisomalta hyppäsin akun irrottamaan, jonka jälkeen mittaristo irti ja rupes löytymään vikaa. Oli puristettu mittariston johtosarja siihen kojelaudan sisällä olevan palkin ja mittariston väliin ja siitä johtuen olipahan ne johtojen eristeet sitten kulunu puhki. siinä ne nyt kun kunnolla menivät oikoseen niin sulahti eristeet enemmänkin. Tämä ei harmita yhtään kun nyt vaan löytyi se vika eikä enää ole pelkoa tielle jäämisestä. teippailin johdot huolellisesti ja asettelin johto nivaskan niin ettei se enää jää väliin. Minulla on jopa melko raskas veikkaus tästä vian aiheuttajasta :arrow: se autosähköliike joka on webaston asentanut kun niillä on ollut mittaristo samalla irti kun ovat asentaneet johdot ja ohjausyksikön. Miten on soittasinko sinne liikkeeseen vai hommaanko ite uuden johtosarjan? niiden vikahan se on mut asennuksesta on noin 4vuotta aikaa niin ovatko enää korvausvelvollisia?? on mulla jopa kuviakin tästä hommasta kunhan saan ne koneelle purkastua
w210 - 280
e34 M5
e34 520
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”