hieman mätä kontin luukku

luukut, ovet, keskuslukitus, valot
Vastaa Viestiin
Avatar
timi.lin
Viestit: 381
Liittynyt: 04.6.2006 22:23
Paikkakunta: keskisuomi

hieman mätä kontin luukku

Viesti Kirjoittaja timi.lin »

http://img48.imageshack.us/img48/8628/o ... taarm0.jpg
omasta väykystä otettu kuva,alko jo hieman hävettää ajella...vkl vaihtuu toinen luukku :D kiitos mikko k erittäin edullisesta luukusta!!
W202 250d kullan ajokki
W210 220d oma käyttis
W126 500sec kesä pirssi kultani
® Mesen V8 Klubi
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

Joo, tuo on juurikin se klassinen väykyn takaluukku. Naapurin miehelle, jolla 200d -96, meni tehtaan takuisiin samanlainen korroosioluukku, pari oveekin vaihdettiin. Homma tapahtui 3-4 vuotta sitten. Omaani, 220 cdi farkku -98, vaihdettiin toinen takaovi ja toista paikkailtiin sekä takalokasuojan aukon ja helman väliset osat maalailtiin, ~1 1/2 vuotta sitten, tehtaan takuisiin nekin.

Ihanaa :?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29289
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mikähän tuon lukonympäryksen tekee niin herkäksi ruostumaan ? :?
Heiluuko lukko ajossa hangaten maalipinnan puhki tiivisteellään vai onko lukonreikä tehty kasausvaiheessa peltiin polttoleikkaamalla ? :shock:
Pikku Myy
Viestit: 3379
Liittynyt: 21.9.2005 19:49
Paikkakunta: pianotehtaan kupeessa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pikku Myy »

Siinä se taisikin olla Nobelin arvoinen suoritus, kun sen osaisi kertoa miksi väykky ruostuu :?
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Samasta kohtihan ruostuu myös W124, tosin keskimäärin noin 10 vuotta hitaammalla tahdilla 8)
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Pikku Myy kirjoitti:Siinä se taisikin olla Nobelin arvoinen suoritus, kun sen osaisi kertoa miksi väykky ruostuu :?
Ei kai sitä tarvii "nobelia" saada?
Mersu vaihtoi maalaustekniikkaa ensimmäisissä värysissä ja tulosta ei näe heti! :shock: Vaan muutaman vuoden ajelut pohjoismaissa , etenkin suomessa missä teitä ei suolata. Tekee tehtävänsä?

Ja sillä välin siirtotyöläiset stutkartissa on painaneet 3-vuoroo pienellä korvauksella ja saaneet 500 000kpl väyrystä liikenteeseen....Soppa on valmis.
Suomessa tässä ihanassa autoilunmaassa tehdään autoveromuutosta ja jokainen haluu vähän ajetun väyrysen naapurin kiusaksi jos ei muuten. Ryan-air aloittaa halpalennot ja superfast tuo autoja suomeen useita päivässä.

Tämä ei tarkoita sitä , että vain "uus"tuonti-autot ruostuu. Sama ongelma oli aikoinaan VOLVOLLA ja Saabilla. Tosin vuosi oli 1975-1980. Välisenä aikoina. Myös uupelli on kärsinyt maalauksen ongelmista. :wink:

Ainua ongelmana on MERSU , se jokaisen kadehtimna yliarvostettu kulkepeli saksanmaalta. Siitä nousee kauhee älämölö. :protest: Rahvas suomalainen työläinen pääsee kerran vuodessa lomalla ja suuntaa etelän aurinkoon "teneriffa" Ja takaisin tullessa h:ki-vantaan lentoasemalla tavaroita taxin takaluukkuun laittaessa huomaa , että kuskin painettua luukun aukaisiaa se jää käteen. :lol: Jolloin kulovalkean tavoin lähtee juttu pyörimään Mersut ruostuu... Ja siihen aikaan kun väyrynen oli uusi auto hinnaltaan suhteellisen kallis , eivät omistajat halunneet myöntää asiaa , että mun 300 000mk.mersu on korjaamossa ruostevaurioiden takia.
Nyt pitää mennä töihin jatketaan jatkakaa juttua---
big jopo
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Maalithan vaihdettiin kai jo viimeisiin 124:siin, 94 tai jotain...jostain syystä väykyissä vain löytyy sitten ominaisuus että ne ruostuu jo parin vuoden ikäisinä :roll:

Mutta ongelmaahan on nykyään muillakin merkeillä, eräs tuttu on esimerkiksi ollut maalailemassa voorttien ovia kun ovat ruostuneet jo Ennen auton luovutusta asiakkaalle.Ja noita ei ollut mitenkään vähän. Ja samaa vikaa on muissakin. Mersussa ongelmaa ei kyllä pitäisi olla, jotain vastinetta isommalle hinnalle pitää saada..
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

AM-thyyning kirjoitti:Maalithan vaihdettiin kai jo viimeisiin 124:siinle hinnalle pitää
Jep! takaluukun lukon ruostuminen johtuu ( Musta tuntuu) Takakontti tiivis Kerää erinäistä kosteutta erisyistä johtuvaa? Vuotaako tiiviste tai takavalot. Lämmönvaihtelu huomattava kontin sisällä. Takaluukun aukaisupainike/lukkosylinteri stantsattu peltiin Pelti ohentunut ko.kohdasta , tiiviste, sijaitsee auton takana jossa pääsee vetämään pölyt,lumet,suolat jne... Tiiviste hankaa maalin rikki pienenpienestä kohdasta ja ongelma on valmis! :roll: Tää nyt on vaan on tämmöisen automaalarin teoria ko.asiasta korjatkaa jos olen väärässä. :wink:
big jopo
Avatar
timi.lin
Viestit: 381
Liittynyt: 04.6.2006 22:23
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja timi.lin »

mitä nyt itse tutkailin sinne sisäpuolle niin aika ohkasesti sinne on sitä maalia laitettu toisiin kohtiin,tarkenmin sanottuna pinta maali on vedetty suoraan pellin päälle ilman pohjamaalia,eli pohjamaalia ei ole joka kohdassa!!
W202 250d kullan ajokki
W210 220d oma käyttis
W126 500sec kesä pirssi kultani
® Mesen V8 Klubi
Avatar
raggari
Viestit: 103
Liittynyt: 08.12.2006 20:09

Viesti Kirjoittaja raggari »

kunnon pesu hammasharjaa käyttäen joka viikko vois auttaa tuohonkin?
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Oli tuo minulla 124:sesta myös ruosteessa, ei yhtä pahasti tosin. Ratkaisu oli helppo, ei ruostu enää-> http://jamku.laatikko.org/cpg132/albums ... Image2.jpg
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Olen mitettinyt että voisiko lukkasulan käyttö aiheuttaa tuon ruostumisen juuri peräköntin lukon seutuvilla. Jospa tuo käytetty "ekomaali" ei kestä lukkosulaa niin hyvin vaan liukenee pois ja sitten alkaa ruostuminen.
jpp
Viestit: 44
Liittynyt: 16.12.2006 21:37
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja jpp »

takakontti ei ole ilmatiivis vaan apukuskin puolella on nuo ritilät kontista ulos asti,puskurin sisään.lukon reikä on reikä mutta kuulemma lukko elelee omaa elämäänsä kun keskuslukko heiluttaa sitä.ja kun paskaa on kumitiivisteen välissä niin siellähän se nirhautuu.tuo ylä kuvissa oleva reikä on ihan normaali ,kun lukonympärys on joskus meikattu.itsellä samasta reiästä löytyi jopa foliopaperia kun ei ollut kitti muuten tarttunut....
w210 220d -96 ruosteinen projekti
w116 280s-79 ruosteisempi
plymouth -57 sairaan mätä
Avatar
timi.lin
Viestit: 381
Liittynyt: 04.6.2006 22:23
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja timi.lin »

nyt ois kontti vaihettu,joutu 3mm isontaa sitä lukon reikää että sai vanhan lukon mahtumaan,toi uusi kontti on uudemmasta väykystä.tuli samalla testattua noita uusia "vesi"värejä...massaväri on ihan valmista kamaa ei muuta kun suoraan ruiskuun ja kerta vedolla märäs ja se on siinä,alussa pinta näytti :roll: mutta kuivuttuaan se näytti aika hyvälle.sitte lakka niskaan ja sitä kans suoraan märkäkerros ja 20min toinen märkä ja se on siinä,siihen lakkaan ei sekoteta enää muuta kun kovete eli ei tule enää ohenninta sekaan. siinä ois vanha ja uusi kuva,samalla päivitin valot!
http://img231.imageshack.us/img231/7056 ... 002zr6.jpg
http://img70.imageshack.us/img70/420/kuva070vp1.jpg
W202 250d kullan ajokki
W210 220d oma käyttis
W126 500sec kesä pirssi kultani
® Mesen V8 Klubi
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Ööh... miksi se on tuo hanttarin puoli luukusta korkeemmalla?
Lopullinen säätö vasta huomenna?
Pro HVM
Avatar
timi.lin
Viestit: 381
Liittynyt: 04.6.2006 22:23
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja timi.lin »

juu,pientä säätöä vailla :D
W202 250d kullan ajokki
W210 220d oma käyttis
W126 500sec kesä pirssi kultani
® Mesen V8 Klubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 kori”