290TD kierrätyksen poisto?

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
Avatar
JTM
Viestit: 141
Liittynyt: 25.9.2006 22:09
Paikkakunta: Tornio

290TD kierrätyksen poisto?

Viesti Kirjoittaja JTM »

Tervehdys kaikille!
Eli olen poistamassa kierrätystä 290:sestä auto on 96/97 automaatti.
Riittääkö pelkkä alipaineletkun tulppaaminen vai pitääkö tulpata myös se metalli putki jossa kaasut kulkee?
Onko muita vaikutuksia kun pakokaasujen pysyminen siellä mihin ne kuuluukin? :lol:
zyys
Viestit: 728
Liittynyt: 30.9.2005 20:23

Viesti Kirjoittaja zyys »

Tässä omia kertomuksiani.

EGR on ollut minulla nyt pelistä pois ongelmitta tuosta kirjoituksesta lähtien. Tuossa nuijassahan ei ole imuläppiä joten ne eivät voi rikkoutua oli egr pelissä tai pois.
Kuten jossakin topikissa (en nyt muista missä) kirjoitettiin on häiriötilaan meneminen tulppaamalla sitä todennäköisempää mitä tuoreempi moottorinojauksen versio on.

Oma veikkaus on että 03/97 eteenpäin valmistetut moottorinohjausversiot alkavat menemään vikatilaan.
Tuohon ajankohtaan sijoittuu isohkoja muutoksia ohjauspuoleen.

Mitä havaintoja egr:n poissulkemisesta ?; samat kuin em. topikissakin.
. . .
Avatar
JTM
Viestit: 141
Liittynyt: 25.9.2006 22:09
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JTM »

Kiitos! Tuo selkis, äkkiä talliin!!!
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7189
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tuli itekkin hommattua 290 väykky.
Tukin tuossa aikani kuluksi kierrätysventtiilille menevän alipaine letkun.
Testi.... Ja vikatila :shock:

Auto sammuksiin---> käyntiin... hyvin vetää.... hetken aikaa :shock: Jos autolla ajaa vähän matkaa tasakaasulla niin menee vikatilaan. maks kierrokset 3000 eikä vetoja yhtään.

Auto sammuksiin. Alipaine letkusta tukko pois----> taas mennään eikä vikatilasta tietoakaan. :D

Pari kertaa kokeiltu tukkia ko. letku. Aina sama tilanne. Eli vikatila päälle. :shock:

Vedätyksessä auto ilmoittaa "motor EDC electronics" :D Kierrätys käytössä ko. ilmotusta ei tule vaikka kuinka kiihdyttelee. :D

Mikähän tuossa nyt mättää?
Olen noita kierrätyksiä tukkinut jo aika monesta 290stä eikä yksikään ole vielä moista tehnyt. :D

Niin ja samalla on poistettu ahtoputkesta se läppä joka "tukkii" raittiin ilman saannin.

Sekottaako tuo "teho"boxi tuon koneen ohjauksen noin pahasti. :D
Avatar
JTM
Viestit: 141
Liittynyt: 25.9.2006 22:09
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JTM »

Mulla on tehnyt kaks kertaa saman, piipittänyt kaikki mahdolliset vikakoodit ja mennyt häiriötilaan.
Eka kerralla sammutin parikertaa ja häiriö poistui, mutta toisella kertaa tämä ei auttanut. Eli nilkuttamalla kotia kohti, kone otti kieroksia mutta laatikko ei vaihtanu kakkosta tai kolmosta isommalle.
Tein kunnon kiihytyksen niin yhtä äkkiä häiriöt hävis kaikki on toiminut normaalisti sen jälkeen :roll:
Nyt vien mesen kulmien säätöön ja samalla pannaan uudet "kengät" sille jalkaa, ettei pääse ote lipsuun :lol:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7189
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mietiskelly tässä että painaisiko ahtopaine tuon kierrätysventtiilin auki? Ja kun letkussa on tukos niin kalvo ei saa korvausilmaa kun ahtopaine laskee ja jää auki. :shock:

Nooh antaapa olla. :D
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Joissain tapauksissa auttaa, että jättää ne letkut ennalleen ja tukkii sen pakokaasun pääsyreitin.

Järjestelmä saattaa ihan tyytyä siihen, että venttili "toimii", eikä sitten enää välitä siitä, että mitään kierrätetävää ei olekkaan.
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Mulla toimi kun otti letkun irti "kellosta" ja sopiva pultti letkuun..... ei herjaa mitään.Katsastukseen pultti pois ja letku paikalleen--> kaikki OK!
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29340
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Katsastukseen pultti pois ja letku paikalleen--> kaikki OK!
Helppo tapa on katsella sellainen pyöreäkantainen pikku ruuvi jonka kierreosa sopii kellon metalliputken sisään ja kanta on hieman suurempi kuin letkun reikä.

Letku irti, ruuvi putkeen ja letku paikalleen :arrow: saa olla aina, ei haittaa katsastuksessakaan.

Anteeksi turha pilkunviilaus. :oops:
wiimax.fi
nude84
Viestit: 5
Liittynyt: 28.10.2007 18:32

Viesti Kirjoittaja nude84 »

minä tulppasin sen metalliputken enkä koskenut alipaineletkuun niin hyvin pelaa vm:98
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”