Mikä hemmetin kikkula etuakselistosa?
Mikä hemmetin kikkula etuakselistosa?
Mikä homma on suunniteltu tuon omituisen kikkulan tehtäväksi?
Molemmilla puolin autoa etujousen etupuolella ovat ja jotenkin näyttäs tarrojen perusteella , että nuo olis jossain vaiheessa uusittuki.
Molemmilla puolin autoa etujousen etupuolella ovat ja jotenkin näyttäs tarrojen perusteella , että nuo olis jossain vaiheessa uusittuki.
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Vielä
Pitää kysellä sulta, miten saa kuvia liitettyä tänne mukaan, sit kun tulen vetokoukku asennuksille teille päin.
HVM kirjoitti:
Jos auto olisi väyrynen, väittäisin tuon olevan perämoottorin rikeissäkin käytetty sinkki-anodi. Eli kuppa houkutellaan epäjalompaan metalliin jousenkupit eivät repeä niin herkästi irti.
Jaa että tämmösiä väyrysiin...
S212 350 CDI
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
- Vilenin Herttua
- MIESASIAMIES
- Viestit: 879
- Liittynyt: 22.12.2005 15:06
- Vilenin Herttua
- MIESASIAMIES
- Viestit: 879
- Liittynyt: 22.12.2005 15:06
Ainahan noissa suomennoksissa on pientä epävarmuutta, eri asioista puhutaan monestikin samoilla nimillä. Bearing on tosiaan laakeri ja periaatteessa kai koolikin, housing on kuitenkin pesä. Siitä järkeilin. Mutta sinänsä sivuseikka, oli miten oli.HVM kirjoitti:Jottet nyt sotke "ball bearingia" yms. tähän? No voi olla, että kikkula jatkaa myös laakerin ikää. Loogista jopa. Mutta dieselin riesa kumminkin.
Eikös "bearing" voi viitata mihin tahansa "kooliin"?
- Vilenin Herttua
- MIESASIAMIES
- Viestit: 879
- Liittynyt: 22.12.2005 15:06
Sitten eri asia, mitä tuo olisi alkuperäiskielellä. Monet on ne kerrat, kun englanninkielisissä WIS:ssä ja EPC:ssä on ollut omituisia käännöksiä. Tuo saattaisi olla alunperin Trägergehäuse tms. Tuosta olisi helppo kääntää väärin bearing housing. Mitä "apurunko" muuten on saksaksi?Vilenin Herttua kirjoitti:Suora suomennos olisi kyllä laakeripesän värähtelynvaimennin mutta tuo taas ei ole laakeria lähelläkään.Malm kirjoitti:BEARING HOUSING VIBRATION ABSORBER
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
- Vilenin Herttua
- MIESASIAMIES
- Viestit: 879
- Liittynyt: 22.12.2005 15:06
Jotain tuollaista voi tietysti epäillä. Varsinkin kun saksaa englanninnetaan, on oltava aika tarkkana. Pitääpä huomenna kurkata kun on sanakirja lähellä, ei kuulu tuo apurunko ihan päivittäisen käytön aktiiviseen sanavarastoon.Roisto kirjoitti:Monet on ne kerrat, kun englanninkielisissä WIS:ssä ja EPC:ssä on ollut omituisia käännöksiä. Tuo saattaisi olla alunperin Trägergehäuse tms. Tuosta olisi helppo kääntää väärin bearing housing. Mitä "apurunko" muuten on saksaksi?
HVM pääsee ytimeen
- Vilenin Herttua
- MIESASIAMIES
- Viestit: 879
- Liittynyt: 22.12.2005 15:06
Joo, koeta kestää.HVM kirjoitti: Epäonnistumisen tuska on sanakirjassa heti kättelyssä tämän miehen kuvan vieressä - se turhauttaa.
Luulin, että sulla on minimissään .458 aina mukana jos haet edes halkoja pihan perältä.dealer kirjoitti: Metsässä liikkuessa jos löytää bear(ing?) housingin niin on syytä varoa, erityisesti jos bearingilla on pennut.
Sitten asiaan:
"Runko" saksaksi on mm.:
Bett, Gehäuse, Gerippe, Karkasse, Rahmen
Apurunkoa ei kirja tunnistanut, mutta zusatz- / hilfs- etuliitteitä kun pukkaa, aletaan olla lähellä.
Onko tuo ammattisanakirjaVilenin Herttua kirjoitti:Sitten asiaan:
"Runko" saksaksi on mm.:
Bett, Gehäuse, Gerippe, Karkasse, Rahmen
Apurunkoa ei kirja tunnistanut, mutta zusatz- / hilfs- etuliitteitä kun pukkaa, aletaan olla lähellä.
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Se vastaus on tässä yllä, kuten jo sanoinkin.HVM kirjoitti:No sanonko jo lopulta mikä tuo on?
Kaikki tietää, mutta ei tajua.
Tuo tappaa moottorin (diesel) etuakselistoon aiheuttamat värinät. Kuulemma.. Bensassahan tuota ei tarvita.
Tuo niinkun jatkaa tukivarsien ikää, sekä apurungon puslien...kuulemma.
Bensoissa tätä osaa ei ole ollenkaan, kuten jo totesin.
Osa maksaa 121€, ja niitä ei ole myyty Suomessa ensimmäistäkään, eikä koskaan - ainakaan Vehon kautta.
Kyseessä on siis diesel-malleihin lisätty etiakseliston värinänvaimennin, tarkempi kuvaus yllä.
Case closed?
(Viijes ukko veholla osas kertoa)
- Vilenin Herttua
- MIESASIAMIES
- Viestit: 879
- Liittynyt: 22.12.2005 15:06
No jospa se magneettirannekkeiden tavoin pahoilla energiakentillä ajettaessa vaikeuttaa negatiivisen Jin-energian välittymistä tukivarsien kautta matkustajiin. Myös kosmisen säteilyn aiheuttaman alatukivarsien sisäpäiden tangentiaalisen kiertovärähtelyn on puolueettomien tutkimuksien* mukaan todettu vähenevän keskimäärin 45%.Vilenin Herttua kirjoitti:Kaipa tuo on, koneella on.dry kirjoitti:Onko tuo ammattisanakirja
Et nyt HVM kysynyt sitten MITEN se vaimentaa, se jäi vielä epäselväksi.
*) Eisenach Technikfachmittelschule 1966, Prof Scheisskopf mit seinen Armaturen:"Der Unfreiwillig Stimularizierung des Kapitalistschweines Gamma-mittelarmlehnen"
Viimeksi muokannut JuMu S, 01.6.2007 11:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi