VAG tietäjät hoi!
VAG tietäjät hoi!
Tuttavan VW Borasta levis vaihdelaatikko, 1,6 -99 kilometrit 160th.
Onko yleinenkin vika 5v-laatikkojen hajoaminen?
Ja mistähän kannattaisi kysellä vaihtolaatikkoa tilalle?
Onkos IV golfissa sama laatikko?
Onko yleinenkin vika 5v-laatikkojen hajoaminen?
Ja mistähän kannattaisi kysellä vaihtolaatikkoa tilalle?
Onkos IV golfissa sama laatikko?
S205 C220d AMG -15
Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
Laatikosta tyyppinumero paperille ja tutkimaan
www.varaosahaku.fi
Sopivuuksista ja ongelman yleisyydestä tietää ainakin Ville S.
www.varaosahaku.fi
Sopivuuksista ja ongelman yleisyydestä tietää ainakin Ville S.
Tuliko vetopyörästökoteloon reikä?
Tuo niissä yleensä tapahtuu, ei kuitenkaan kovin usein. Sopivan vaihtolootan etsintää kannattaa laajentaa Seat Toledoon, Leoniin, IV Golfiin, Audi A3:een,
Laatikon tyyppikirjaimet löydät helpoiten huoltokirjan kannesta.
Tuo niissä yleensä tapahtuu, ei kuitenkaan kovin usein. Sopivan vaihtolootan etsintää kannattaa laajentaa Seat Toledoon, Leoniin, IV Golfiin, Audi A3:een,
Laatikon tyyppikirjaimet löydät helpoiten huoltokirjan kannesta.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Saattaa olla huonolla tuurilla isompikin työmaa laatikon löytämisessä;
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=7198
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=7198
Tästä voisi olla apua www.fbt.se eli ruotsin varaosahaku. On vähän niin, kuin tyyppivika tuo laatikon hajoaminen tuosta 1.6:sesta kahdella kaverilla ollut 1.6:nen toisella a3 toisella bora molemmilla laatikko meni paskaksi.
En itse ole nähnyt tuota laatikkoa mutta kertoman mukaan tuo laatikko oli mennyt halki ja öljyt tullut pihalle.
Autovahinkokeskukselta oli löytynyt käytetty laatikko, oli vaimon siskonmies sen tilannut. Tuli vaan mieleen että, mitenkähän kauan tuo käytetty kestää.
Oulussa Nikuselle kuulemma laitettavana parhaillaan..
Autovahinkokeskukselta oli löytynyt käytetty laatikko, oli vaimon siskonmies sen tilannut. Tuli vaan mieleen että, mitenkähän kauan tuo käytetty kestää.
Oulussa Nikuselle kuulemma laitettavana parhaillaan..
S205 C220d AMG -15
Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
Olipa tullut Bora kuntoon, reilut 1000e töineen hintaa tullut.
Merkki kuului vaihtuvan seuraavaksi ei VAG laiseen
Corolla vahvin ehdokas vissiin...
Nyt olivat vaihtaneet Boran tojota corolla farkkuun mallia 2003, on parempi kuulemma ajaa kuin Boralla ja kyyti Mersua parempi
Merkki kuului vaihtuvan seuraavaksi ei VAG laiseen
Corolla vahvin ehdokas vissiin...
Nyt olivat vaihtaneet Boran tojota corolla farkkuun mallia 2003, on parempi kuulemma ajaa kuin Boralla ja kyyti Mersua parempi
Viimeksi muokannut Joker, 23.9.2006 10:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
S205 C220d AMG -15
Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
- konjamiini
- Viestit: 110
- Liittynyt: 11.12.2005 10:36
- Paikkakunta: K-Pohojanmaa
Lisätäämpä tänne lisää kysymyksiä nuista vageista.
Eli oikuttelijana on -01 passat 96kw pd myllyllä.
Oireyhtymä: Veto puutuu n.2100-2300rpm välillä.
Ennen tuota kierrosaluetta ja myös tuon jälkeen vetää normaalin olosesti.
Ite aattelin että voisko tuo juuttuvasiipinen tehä tepposiaan? Ilmeisesti tuosa semmonen kuitenki on?
Eli oikuttelijana on -01 passat 96kw pd myllyllä.
Oireyhtymä: Veto puutuu n.2100-2300rpm välillä.
Ennen tuota kierrosaluetta ja myös tuon jälkeen vetää normaalin olosesti.
Ite aattelin että voisko tuo juuttuvasiipinen tehä tepposiaan? Ilmeisesti tuosa semmonen kuitenki on?
- konjamiini
- Viestit: 110
- Liittynyt: 11.12.2005 10:36
- Paikkakunta: K-Pohojanmaa
- konjamiini
- Viestit: 110
- Liittynyt: 11.12.2005 10:36
- Paikkakunta: K-Pohojanmaa
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Kuinka pahasti se puutuu?
Ainahan kiihdyttäessä ahdot tekee piikin ~2000 kohdalla, kunnes säätö ehtii tasaamaan sen. Tämä saattaa tuntua että veto katkeaa, ja tai säätösiivet on sen verran jumissa että se ylikorjaa ja ahdot todella tippuu aika alas tuolloin, ennenkuin säätö taas ehtii niitä nostamaan.
Melkein laittaisin esim. vag-comin kiinni ja loggalisin ahtoja kiihdytyksessä.
Ainahan kiihdyttäessä ahdot tekee piikin ~2000 kohdalla, kunnes säätö ehtii tasaamaan sen. Tämä saattaa tuntua että veto katkeaa, ja tai säätösiivet on sen verran jumissa että se ylikorjaa ja ahdot todella tippuu aika alas tuolloin, ennenkuin säätö taas ehtii niitä nostamaan.
Melkein laittaisin esim. vag-comin kiinni ja loggalisin ahtoja kiihdytyksessä.
Jos ei kulje niin kromaa se.
- konjamiini
- Viestit: 110
- Liittynyt: 11.12.2005 10:36
- Paikkakunta: K-Pohojanmaa
Testerin kanssa tuota pitäisi päästä ajamaan, näkisi miten ahtopaine käyttäytyy. Yks mahdollinen on auki läpsähtävä EGR; tulpatkaa se. Ja sitten oikeastaan aina kannattaa kokeilla ilmamassamittaria vaihtaa, voi aiheuttaa jos jonkinlaisia oikkuja.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
- konjamiini
- Viestit: 110
- Liittynyt: 11.12.2005 10:36
- Paikkakunta: K-Pohojanmaa
Joo kyllä on tulpattuna tuo kierrätys Täytyy koittaa vaihtaa tuo mittari josain välisä.Ville S. kirjoitti:Testerin kanssa tuota pitäisi päästä ajamaan, näkisi miten ahtopaine käyttäytyy. Yks mahdollinen on auki läpsähtävä EGR; tulpatkaa se. Ja sitten oikeastaan aina kannattaa kokeilla ilmamassamittaria vaihtaa, voi aiheuttaa jos jonkinlaisia oikkuja.
Taas VAG kymysys.
Tuossa kakkos kulkineessa, (Audi A6 2,4 V6 30v quattro C5) oli vuosihuollon yhteydessä luettaessa vikamuistit, päällä kaksi vikaa. Mitäköhän nämä mahtaisi tarkoittaa. 4664 Ohjainlaite väärä koodaus, 463A Moottorin ohjainlaite estotilassa?
Oireitahan tuossa ei ole ollut muuta kuin, starttauttaa pitkään niin lämpimänä kuin kylmänä. Luulin tuota jo ominaisuudeksi!
Tuossa kakkos kulkineessa, (Audi A6 2,4 V6 30v quattro C5) oli vuosihuollon yhteydessä luettaessa vikamuistit, päällä kaksi vikaa. Mitäköhän nämä mahtaisi tarkoittaa. 4664 Ohjainlaite väärä koodaus, 463A Moottorin ohjainlaite estotilassa?
Oireitahan tuossa ei ole ollut muuta kuin, starttauttaa pitkään niin lämpimänä kuin kylmänä. Luulin tuota jo ominaisuudeksi!
S205 C220d AMG -15
Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
No eihän tuo nyt aivan paikkaansa pidä, toki ei se huonokaan ole. Avensis taksina on kylläkin mukavempi kyyissä istuttava kuin c-mersu.Joker kirjoitti:....kyyti Mersua parempi....
Noniin, ja sitten aiheeseen. Onkos nuo sitten ainoastaan bensakoneiden vikoja noi lodjun poikimiset, entäs miten vag-tomaatti kestää esim, 1.8T:n perässä?
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Faijalla muistaakseni -97 noin 300tkm ajettu tdi tuonti passatti. Lukot poikii helposti ja takaovissa niin ettei ovea saa auki kuin verhoilun poistamalla ja sisältä purkamalla. Keskuslukko temppuilee mukavien mikrokytkimien takia. Kattoluukku aukeaa välillä itsekseen Sähköisten lasinnostimien mekanismissa on käytetty sellaisia pieniä muoviosia jotka poikii ja sitten joutuu ostamaan koko mekanismin kun ei sitä kahden euron muoviosaa saa ostaa erikseen. Muutenkin osat ja huollot kalliita verrattuna vaikkapa toyotaan vaikkei laadullisesti yllä lähellekkään samaa.
Onhan tuo muuten suhteellisen ok ja kohtuullisen mukava ajaa varsinkin kun tuossa faijan autossa on joku aavikkovälitys joten viitosta ei tartte käyttää kun vasta satasen vauhdissa. Rengasäänetkään ei tuossa niin paljoa vaivaa mutta ainakin 300tkm jälkeen kitinät ja natinat sisustan muoviosista häiritsee kun on tottunut tuohon 124 kitinättömään sisustaan. Sisustan osat ovat ainakin faijan autossa suhteellisen heikot ja esim hanskalokeron lukko ja avausmekanismi on levinnyt. Eipä taida tuo passatti olla kovin kulutuskestävä. Vähemmän ajettu tai tuoreempi voi toki olla ihan toista maata.
Kai se ihan hyvä auto on, minua vaan hämää nuo lukot ja vastaavat perusjutut mitkä ovat todella raivostuttavia kun eivät toimi. Laatu tuossa ei vaan yllä kovinkaan korkealle ainakaan pitempiaikaisessa käytössä...
Onhan tuo muuten suhteellisen ok ja kohtuullisen mukava ajaa varsinkin kun tuossa faijan autossa on joku aavikkovälitys joten viitosta ei tartte käyttää kun vasta satasen vauhdissa. Rengasäänetkään ei tuossa niin paljoa vaivaa mutta ainakin 300tkm jälkeen kitinät ja natinat sisustan muoviosista häiritsee kun on tottunut tuohon 124 kitinättömään sisustaan. Sisustan osat ovat ainakin faijan autossa suhteellisen heikot ja esim hanskalokeron lukko ja avausmekanismi on levinnyt. Eipä taida tuo passatti olla kovin kulutuskestävä. Vähemmän ajettu tai tuoreempi voi toki olla ihan toista maata.
Kai se ihan hyvä auto on, minua vaan hämää nuo lukot ja vastaavat perusjutut mitkä ovat todella raivostuttavia kun eivät toimi. Laatu tuossa ei vaan yllä kovinkaan korkealle ainakaan pitempiaikaisessa käytössä...
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name