Forumilaiset, esitelkääpä ajopelejänne ! Muutakin kuin MB.
- Rammstein69
- Viestit: 180
- Liittynyt: 01.10.2005 14:26
- Paikkakunta: Humppila city
kuvia
http://photobucket.com/albums/c255/ke15 ... astepelit/
tuolta PITÄIS löytyä kuvia meikäläisen harrastelaitteista..
tuolta PITÄIS löytyä kuvia meikäläisen harrastelaitteista..
BORN TO LOSE-LIVE TO WIN
Tällainen toijota
tuli hankittua emännän käyttöön joku aika sitten.Sivistyksessä lienee aukko koska en ollut koskaan edes istunut carinassa.Mikäpäs siinä;perusauto parhaasta päästä.Tuulipuku ja lippahattu päähän ja baanalle.Vaihteet loksahtelevat kivasti pykälään ja auto on muutenkin ihmeen jämäkkä.16 venttiilinen kaasarikone tuntuu voimakkaalta (250 dieselin jälkeen..) ja kulutuskin on aika miellyttävä.7-8l/100km.Varaosia löytänee jokapaikasta.Positiivinen ylläri.
tuli hankittua emännän käyttöön joku aika sitten.Sivistyksessä lienee aukko koska en ollut koskaan edes istunut carinassa.Mikäpäs siinä;perusauto parhaasta päästä.Tuulipuku ja lippahattu päähän ja baanalle.Vaihteet loksahtelevat kivasti pykälään ja auto on muutenkin ihmeen jämäkkä.16 venttiilinen kaasarikone tuntuu voimakkaalta (250 dieselin jälkeen..) ja kulutuskin on aika miellyttävä.7-8l/100km.Varaosia löytänee jokapaikasta.Positiivinen ylläri.
no esitellään tässä meikäläisen harraste kalusto:
Työjuhta eli pajero -88
viimeksi tuli vaihdettua uusi kansi ja yläkerta. ajettu on yli puolimiljoonaa ja tuntuu että en saa sitä ikinä rikki. Pakettiautoverolla eli ei hätää.
Tossa huono kuva jostain mettäreissulta
http://img.photobucket.com/albums/v368/ ... tnight.jpg
ja tossa olis juuri entisöity 450 SEL W116
http://img.photobucket.com/albums/v368/ ... ure016.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v368/ ... CT0011.jpg
ja tossa olis rakennettu avo:
http://img.photobucket.com/albums/v368/ ... vilkku.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v368/ ... 07/034.jpg
Ja sit on pari muuta eli tavanomaiset MB E220 ja 230E
Työjuhta eli pajero -88
viimeksi tuli vaihdettua uusi kansi ja yläkerta. ajettu on yli puolimiljoonaa ja tuntuu että en saa sitä ikinä rikki. Pakettiautoverolla eli ei hätää.
Tossa huono kuva jostain mettäreissulta
http://img.photobucket.com/albums/v368/ ... tnight.jpg
ja tossa olis juuri entisöity 450 SEL W116
http://img.photobucket.com/albums/v368/ ... ure016.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v368/ ... CT0011.jpg
ja tossa olis rakennettu avo:
http://img.photobucket.com/albums/v368/ ... vilkku.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v368/ ... 07/034.jpg
Ja sit on pari muuta eli tavanomaiset MB E220 ja 230E
Tomi
S124 E220T -95
R107 350SL 2.8 -72
W123 230 E -82
W116 450 SEL -80 ( ei enään projekti )
+ vanha pajero
S124 E220T -95
R107 350SL 2.8 -72
W123 230 E -82
W116 450 SEL -80 ( ei enään projekti )
+ vanha pajero
Ainoana autonani on tällä hetkellä Porsche 911 SC vm. 1983. Hankin sen noin 4 vuotta sitten ja kilometrejä olen itse kerryttänyt siihen noin 30 tkm. Nyt mittarissa on 205 tkm.
Lyhyt tiivistelmä spekseistä:
- Ilmajäähdytteinen 3 litrainen boxer-6
- 204 hv, 270 Nm
- 1160 kg (vakiona)
- 0-100km/h: 5.9s
- Huiput: 235 km/h
Vaikka autolla tulee ajettua myös mökkireissuja, lomamatkoja, markettiin (joskus) ym. satunnaista tarveajoa jota mulla on aika vähän, on auto hiljalleen muuntautumassa yhä enemmä rata-ajoon sopivaksi. Sen verran paljon on rata-ajo alkanut kiinnostaa, että katuajomukavuudesta voin tinkiä jo hyvinkin paljon. On laitettu jäykempää jousta (=vääntösauvaa), iskaria, vakaajaa, camber-tukea ym. Autoa on kevennetty noin 60 kg ja lisää pitäisi lähteä vielä muutama 10 kg. Kisaistuimet on jo, ja muutakin RS-henkistä sisustaa tulossa. Ulkonäköön vaikuttavissa muutoksissa, kuten spoilerit, olen ottanut tyyliksi 1974 Carreran, jota auto nyt muistuttaakin jopa aika tarkasti.
Auto alkaa tuntua jo varsin kivalta ajaa radalla, verrattuna tylsän aliohjaavaan ja löysähköön vakioalustaan. Ajatkin on parantunet sekuntikaupalla päivitysten myötä. Alastaro menee meikäläisenkin tasoiselta amatööriltä 1:36. Ahvenistohan pitäisi mennä samoihin aikoihin, mutta siellä kuski taitaa tarvita reippaasti lisää harjoitusta, kun ajat on 1:39 luokkaa.. Aika iso rajoite paremmille ajoille on renkaat koska olen ulkonäkösyistä pitäytynyt alkuperäisessä rengaskoossa, mikä on nykymittapuun mukaan varsin kapea ja korkea. Ensi kesäksi tulee ratakäyttöön isommat vanteet niin leveillä katuslikseillä kuin mahtuu.
Ensi kesäksi saattaa tulla myös (aika) kovat puslat, monoballit, vielä agressiivisemmat pyöräkulmat ym, ja siinä onkin yksi syy miksi Mersu (w108/w109) on suunnitteilla toiseksi harrasteautoksi. Viimeistään noiden muutosten jälkeen nimittäin saattaa lomareissujen tekeminen Possulla olla hieman liian epämukavaa jopa mulle.
Janne
Osanottoni Jannelle...
Selvitetäänpä hiukan:
Loppusyksystä/alkutalvesta kaverin talliin ilmestyi '76 2,7 Targa konerikkoisena. Laskettiin kone alas ja purettiin. Kirosimme myös usein ja hartaasti Porschen insinöörejä ja heidän huomaavaisuutta tee-se-itse mekaanikkoja kohtaan... Oli varsin pirullinen remontoitava.
Noh, onneksi tuo 3-litrainen on luotettavampi ja näyttääpä Jannen auto myös paljon hienokuntoisemmalta sekä tyylikkäämmältä. 10 pistettä ja papukaijamerkki tuosta ducktail-spoilerista joka omaan silmään näyttää 120 kertaa nätimmältä kuin yleisempi "turbo-look" valaanpyrstölärpäke.
Selvitetäänpä hiukan:
Loppusyksystä/alkutalvesta kaverin talliin ilmestyi '76 2,7 Targa konerikkoisena. Laskettiin kone alas ja purettiin. Kirosimme myös usein ja hartaasti Porschen insinöörejä ja heidän huomaavaisuutta tee-se-itse mekaanikkoja kohtaan... Oli varsin pirullinen remontoitava.
Noh, onneksi tuo 3-litrainen on luotettavampi ja näyttääpä Jannen auto myös paljon hienokuntoisemmalta sekä tyylikkäämmältä. 10 pistettä ja papukaijamerkki tuosta ducktail-spoilerista joka omaan silmään näyttää 120 kertaa nätimmältä kuin yleisempi "turbo-look" valaanpyrstölärpäke.
I drive an Opel. What's your excuse?
Skovsborgs Musse, 1 hv, made in Norway
(Tallitytöt eivät kuulu vakiovarustukseen)
Volvo 245 2.3 Automatic vm. 1992 (Made in Sweden...it's true)
Mini Crosser sähköskootteri. Lisäksi löytyy kaksi kappaletta kelattavia ns. aktiivi-pyörätuoleja, joista toinen sveitsiläistä ja toinen saksalaista valmistetta.
Sitten olis vielä yksi ajopeli, mutta se suuttui kun huusin, että "Eukko tuukko tänne niin mie kuvan siusta voorumille näpsäytän"
(Tallitytöt eivät kuulu vakiovarustukseen)
Volvo 245 2.3 Automatic vm. 1992 (Made in Sweden...it's true)
Mini Crosser sähköskootteri. Lisäksi löytyy kaksi kappaletta kelattavia ns. aktiivi-pyörätuoleja, joista toinen sveitsiläistä ja toinen saksalaista valmistetta.
Sitten olis vielä yksi ajopeli, mutta se suuttui kun huusin, että "Eukko tuukko tänne niin mie kuvan siusta voorumille näpsäytän"
Viimeksi muokannut koohoo, 19.1.2006 19:06. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Mikäs siinä oli niin pirullista? Oliko se MFI:llä varustettu versio vai?Melitos kirjoitti:Kirosimme myös usein ja hartaasti Porschen insinöörejä ja heidän huomaavaisuutta tee-se-itse mekaanikkoja kohtaan... Oli varsin pirullinen remontoitava.. Noh, onneksi tuo 3-litrainen on luotettavampi
Juu tuo 2.7:han on ainoa epäluotettava noista 911 koneista. Magnesiumin käyttö ei ollutkaan sitten hyvä idea ja jäähdytyksessäkin oli puutteita.
Jep, juuri sen takia valitsin tuon backdeittaavan tyylin. Isot siivet sopii mielestäni vain turbo-leveisiin koreihin, vaikka turbon siipi olikin virallinen lisävaruste. No, early carrera tail olisi menetellyt myös.Melitos kirjoitti:10 pistettä ja papukaijamerkki tuosta ducktail-spoilerista joka omaan silmään näyttää 120 kertaa nätimmältä kuin yleisempi "turbo-look" valaanpyrstölärpäke.
Janne
Tässä on meidän uusi ajokki näille lumille. Yamaha V-Max 600XTC -1999. Tehoa 74kw, ajettu noin 8700km. Ostettiin entisen Lynxin tilalle. Ollaan kolmas omistaja. Edellinen omistaja ei ajanut tuolla kahteen vuoteen kuin 180km... Tallissa toimettomana. Vuosimalli on 1998.
Ehtiihän tuolla, oikein mukava ajaa.
Höh, tuosta vielä tuli kuitenkin noin iso kuva, hmm.. no olkoon.
Ehtiihän tuolla, oikein mukava ajaa.
Höh, tuosta vielä tuli kuitenkin noin iso kuva, hmm.. no olkoon.
Tosi hyvä vehje tuo on ajaa, eikä "tökkää" ollenkaan. Tämä on tehokkain versio mitä on tarjolla ja kaiketi tuo erillis-jousitus ja iskunvaimentajat auttavat ajo-ominaisuuksia huomattavasti.Pappi kirjoitti:Millainen on tuo skootteri ajaa? Onko kertaakaan meinannut "tökätä" kun kääntyy, vai onko tuossa huomioitu kyseinen seikka? Tuli vaan mieleen muutama kolmipyöräinen mönkijä...
Normaalisti näissä vammaiskäyttöön tarkoitetuissa sähkö-skoottereissa ei moista ylellisyyttä ole. Valtaosan maksiminopeuskin on vain 10-14 km/h.
Tämä minun vehkeeni on vakuutettu mopoluokkaan liikennevakuutuksessa mutta sillä saa silti ajaa mm. jalkakäytävällä.
Minäkin kun asun täällä "keskellä ei mitään" ja kaikki tiet ovat kuoppaisia hiekka- tai sorateitä, niin mukavasti tuolla vehkeellä pääsee ylä- ja alamäet ajelemaan täysilläkin. On muuten melkoista vauhdin hurmaa kun pistelee täysillä alaspäin jyrkkää mäkeä soratietä pitkin. Ellei tuota iskunvaimennusta ja hyvää jousitusta olisi, niin taatusti saisi ihan kotikonstein irroitettua sappi- ja munuaiskivet mukavasti.
Viimeksi muokannut koohoo, 03.1.2006 11:31. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
- Samirainen
- Viestit: 12
- Liittynyt: 31.12.2005 1:15
- Paikkakunta: Hellsinki
No kaverit ovat jo kännipäissään kovasti suunnitelleet laittaa siihen Harleyn 883 Sportsterin myllynTeroK kirjoitti:Koskas tuosta koohoon skootterista alkaa tulla projekti kertomusta?
Täältä löytyy saapas vuosimallin 85 ysisatanen. Ja onhan tuos tietysti neljä traktoria pihalla. Ja pari kelkkaa ja mopo jne.
Koohoo? eikös tuo ole akkukäyttöinen skootteri? Miten olisi tehoakkukoohoo kirjoitti:suunnitelleet laittaa siihen Harleyn 883 Sportsterin myllyn
Saat lyödä kun miitissä nähdään...
Ihan asiaakin, millaiset akut tuossa on? Meillä on töissä käytössä akkukäyttöinen trukki ja jotekin tekee mieli kiertää se kaukaa kun lataus on käynnissä...
Siinä on täysin hajuttomat ja huoltovapaat geeliakut ( 2 kpl 70 Ah), eikä mitään hajua tai kaasuja synny ladatessa, eli skootteri majailee ihan tuossa meidän eteisessä/keittiössämme ja on latauksessa jokaisen ajelun jälkeen, olipa reissu miten lyhyt tai pitkä tahansa, sillä sillä tavoin akut kestävät parhaiten.Pappi kirjoitti:Koohoo? eikös tuo ole akkukäyttöinen skootteri? Miten olisi tehoakkukoohoo kirjoitti:suunnitelleet laittaa siihen Harleyn 883 Sportsterin myllyn
Saat lyödä kun miitissä nähdään...
Ihan asiaakin, millaiset akut tuossa on? Meillä on töissä käytössä akkukäyttöinen trukki ja jotekin tekee mieli kiertää se kaukaa kun lataus on käynnissä...
- Samirainen
- Viestit: 12
- Liittynyt: 31.12.2005 1:15
- Paikkakunta: Hellsinki
Siis mitä?Melitos kirjoitti: Samirainen: Saapas lähtenyt katsomaan synnyinseutujaan?
Olenko mä ainoa täällä, joka viitsii edes sen verran nähdä vaivaa, että näyttää omalle autolleen sen juuria?!?
Kantaa huolta sen henkisestä hyvinvoinnista?!?
*olen syntynyt tällaiseksi -mikä on sinun puolustuksesi?*
(Jatkamme tukevalla ooteella. ) Eli nyt ei muuta, kun ostamaan vaikkapa toijota mark2:nen. Ja sitä kuskaamaan synnyinseuduilleen. Veikkaampa, että matkasta voisi tulla aika ekstriimi.Samirainen kirjoitti:Olenko mä ainoa täällä, joka viitsii edes sen verran nähdä vaivaa, että näyttää omalle autolleen sen juuria?!?
Kantaa huolta sen henkisestä hyvinvoinnista?!?
Kyllä mä ainakin olen käynyt omalleni Stuttgart Zuffenhausenia näyttämässä.Samirainen kirjoitti:Olenko mä ainoa täällä, joka viitsii edes sen verran nähdä vaivaa, että näyttää omalle autolleen sen juuria?!?
Olihan siinä haikeaa tunnelmaa. Taisi nähdä syntykaupunkinsa 20 vuoden tauon jälkeen. Muita lajitovereitakin kun näkee niin harvoin nykyisessä kotimaassa.
Janne
Mersuja ei jaksa esitellä kun noitahan nyt on kaikilla...
Mutta tällaista ei jokapojalla olekaan(mistähän johtuu )
Subaru pick-up
Autohan on siis Subaru pick up,rekisteröintivuosi -89
Autolla on aika mielenkiintoinen historia:Autoja on valmistettu jaappanissa vuoteen -85 asti,mutta suomessa noita oli myynnissä muistaakseni 88-92.Eli tuo minunkin auto on seisonut jossain varastossa ainakin sen 4 vuotta...Joku "viisas" sitten aikonaan löysi jostain tuollaisen vanhan Subbe varaston ja päätti tuoda ne yllättäen Suomeen Lavaa piti jatkaa suomen säännösten mukaiseksi,ja sen takia tuo takaosa on luonnottoman pitkä.
Huonoja puolia ajo-omituisuudet,rumuus ja pensansyönti.Hyvää taas halpa hinta,luotettavuus ja neliveto.Niin ja tietenkin mahtavan hienon upeat targaikkunat: VAU
Vaikka auto on minun mielestä aivan älyttömän ruma jotkut tykkää:http://www.minunauto.com/?page=5&make=Subaru Kai se sitten on niin ruma että on hieno....
Mutta tällaista ei jokapojalla olekaan(mistähän johtuu )
Subaru pick-up
Autohan on siis Subaru pick up,rekisteröintivuosi -89
Autolla on aika mielenkiintoinen historia:Autoja on valmistettu jaappanissa vuoteen -85 asti,mutta suomessa noita oli myynnissä muistaakseni 88-92.Eli tuo minunkin auto on seisonut jossain varastossa ainakin sen 4 vuotta...Joku "viisas" sitten aikonaan löysi jostain tuollaisen vanhan Subbe varaston ja päätti tuoda ne yllättäen Suomeen Lavaa piti jatkaa suomen säännösten mukaiseksi,ja sen takia tuo takaosa on luonnottoman pitkä.
Huonoja puolia ajo-omituisuudet,rumuus ja pensansyönti.Hyvää taas halpa hinta,luotettavuus ja neliveto.Niin ja tietenkin mahtavan hienon upeat targaikkunat: VAU
Vaikka auto on minun mielestä aivan älyttömän ruma jotkut tykkää:http://www.minunauto.com/?page=5&make=Subaru Kai se sitten on niin ruma että on hieno....
Naapurilla oli firman puolesta työautona tuommoinen punainen suparutku, ei kovin käytännöllinen oikein mihinkään tarkoitukseen....no, neliveto kumminkin. Tämä yksilö muistaakseni jotakuinkin maatui muutamassa vuodessa, paljonhan noita ei enää näekkään liikenteessä.AM kirjoitti:Mersuja ei jaksa esitellä kun noitahan nyt on kaikilla...
Mutta tällaista ei jokapojalla olekaan(mistähän johtuu )
Subaru pick-up
Autohan on siis Subaru pick up,rekisteröintivuosi -89
Autolla on aika mielenkiintoinen historia:Autoja on valmistettu jaappanissa vuoteen -85 asti,mutta suomessa noita oli myynnissä muistaakseni 88-92.Eli tuo minunkin auto on seisonut jossain varastossa ainakin sen 4 vuotta...Joku "viisas" sitten aikonaan löysi jostain tuollaisen vanhan Subbe varaston ja päätti tuoda ne yllättäen Suomeen Lavaa piti jatkaa suomen säännösten mukaiseksi,ja sen takia tuo takaosa on luonnottoman pitkä.
Huonoja puolia ajo-omituisuudet,rumuus ja pensansyönti.Hyvää taas halpa hinta,luotettavuus ja neliveto.Niin ja tietenkin mahtavan hienon upeat targaikkunat: VAU
Vaikka auto on minun mielestä aivan älyttömän ruma jotkut tykkää:http://www.minunauto.com/?page=5&make=Subaru Kai se sitten on niin ruma että on hieno....
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Noniin, hienoa kun laitoit ajokit esille.
Aijjai, tässä se silmä lepää... Oikein valkoset trukkimangelssit ja kaikki. Värin tosin pitäisi olla vaalea metallinsininen ja takalaseissa kalvot, perässä spoileri ja lisäksi vähintään kolme puolitoistametristä antennia...
I drive an Opel. What's your excuse?
ja perä niin korkeella, että on tekemistä pysyä penkissä.Melitos kirjoitti:Noniin, hienoa kun laitoit ajokit esille.
Aijjai, tässä se silmä lepää... Oikein valkoset trukkimangelssit ja kaikki. Värin tosin pitäisi olla vaalea metallinsininen ja takalaseissa kalvot, perässä spoileri ja lisäksi vähintään kolme puolitoistametristä antennia...
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89