Tiptronic heittelee vapaalle kesken ajon+ muuta häiriötä
Tiptronic heittelee vapaalle kesken ajon+ muuta häiriötä
Joo-o, niin tekee.
Tasasella kaasulla kun ajelee taajama nopeudella ja lähtee kiihdyttään reippaammin. Laatikko pyrkii pienentämään vaihetta ja nykäsee vähän ja heittää vapaalle kun pitäis olla pienempää tarjolla. Tässävaiheessa kepissä ei toimi + eikä- asennot, mittarissa vain D-asento päällä.
Testeri ei herjaile mitään vikoja. Laatikon johtosarjaa en ole vielä kahtonut, että onko öljyt päässy johtosarjaan.
Mikä muu voi olla aiheuttaja??
Toinen vaihdekeppi tulossa että voipi kokeilla....
Onko vastaavia kokemuksia muilla?
Tasasella kaasulla kun ajelee taajama nopeudella ja lähtee kiihdyttään reippaammin. Laatikko pyrkii pienentämään vaihetta ja nykäsee vähän ja heittää vapaalle kun pitäis olla pienempää tarjolla. Tässävaiheessa kepissä ei toimi + eikä- asennot, mittarissa vain D-asento päällä.
Testeri ei herjaile mitään vikoja. Laatikon johtosarjaa en ole vielä kahtonut, että onko öljyt päässy johtosarjaan.
Mikä muu voi olla aiheuttaja??
Toinen vaihdekeppi tulossa että voipi kokeilla....
Onko vastaavia kokemuksia muilla?
Viimeksi muokannut Aki P, 28.5.2007 21:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Epäilisin että ei se se keppi ole. Jos mittaristossa näkyy D, niin schaltboxilta tuskin lähtee vääriä signaaleja.
Kun kepistä mennään eteenpäin, niin tulee vaihdevivusto. Siinä ei mitään vikaa voi olla.
Seuraava kohde onkin laatikko. Voisikohan siellä olla anturi rikki? Jos kaikki vaihteet periaatteessa toimivat, mutta sitten aika-ajoin tulee tällainen häiriö, ehdottaisin jotain laatikon sensoria.
Kun kepistä mennään eteenpäin, niin tulee vaihdevivusto. Siinä ei mitään vikaa voi olla.
Seuraava kohde onkin laatikko. Voisikohan siellä olla anturi rikki? Jos kaikki vaihteet periaatteessa toimivat, mutta sitten aika-ajoin tulee tällainen häiriö, ehdottaisin jotain laatikon sensoria.
-T
Kyseiseen tapaukseen on nyt voiteet vaihdettu "huuhtelemalla" ja lisäksi sähkötöpselin alimmat o-renkaat uusittu. Oireita ei ainakaan toistaiseksi ole ilmennyt enää.
On muuten viikon sisällä tullut kaksi tapausta joissa töpselin O-renkaat vuotaa ja tulee "sähkööljyvuoto" . Toinen tosin ilmeni jo ulkoisella vuodolla ja toisessa katoin töpseliin ihan kokeilumielessä. Suosittelen kyllä lisäämään huolto-ohjelmaan öljynvaihdon lisäksi o-renkaiden vaihdon
O-renkaan hinta KL:ssä pyörii jopa euroissa/kpl. ja niistä kriittisimmät on ne kaksi pohjimmaista. vaihtoon menee 5 ylimääräistä minuuttia puhdistuksineen öljynvaihdon lisäksi. Tällä vältetään öljyn pääsy johtosarjaan ja sitä kautta jopa ohjainlaitteelle asti
On muuten viikon sisällä tullut kaksi tapausta joissa töpselin O-renkaat vuotaa ja tulee "sähkööljyvuoto" . Toinen tosin ilmeni jo ulkoisella vuodolla ja toisessa katoin töpseliin ihan kokeilumielessä. Suosittelen kyllä lisäämään huolto-ohjelmaan öljynvaihdon lisäksi o-renkaiden vaihdon
O-renkaan hinta KL:ssä pyörii jopa euroissa/kpl. ja niistä kriittisimmät on ne kaksi pohjimmaista. vaihtoon menee 5 ylimääräistä minuuttia puhdistuksineen öljynvaihdon lisäksi. Tällä vältetään öljyn pääsy johtosarjaan ja sitä kautta jopa ohjainlaitteelle asti
kaverin S60:ssa ja minun hyundaissa vika korjaantui juuri öljynvaihdolla. sonatassa laatikko lykkäs vapaalle kun hieman reippaammin lähti kiihdyttään. erikoisinta öljynvaihdossa oli se, propusta öljyt ulos sitten lauhduttajan letkut irti ja kone käyntiin minuutiksi. tällä tavalla öljyt tuli ulos myös turbiinista ym. laatikon uumenista. se oli ihan hyihain varaosatiskin ohjeistus. paljon sitä öljyä tulikin ulos letkuja pitkin.
V70:n kohdalla vaihdoin öljyt ennen vikaa söi vain miestä maksaa automaattiöljystä 20 egee litra, kun Aisinin laatikossa on oma vain Mobililta saatava erikoisöljy.
V70:n kohdalla vaihdoin öljyt ennen vikaa söi vain miestä maksaa automaattiöljystä 20 egee litra, kun Aisinin laatikossa on oma vain Mobililta saatava erikoisöljy.
Datsuni on mun ratsuni.
Kokeilepa vielä
Minulla taitaa olla tuo sama vika S203:ssa vastaavassa kone/loota-yhdistelmässä. Yleisimmin esiintyy minulla kun on ajanut auton lämpöiseksi tien päällä ja sitten joutuu hidastaan alle 60km/h nopeuteen ja kiihdyttää siitä. Tällöin loota yrittää vaihtaa 3:lta 2:lle ja heittääkin tosiaan vapaalle jättäen näytölle D:n . Elpyy tilanteesta kun nopeuden tiputtaa kävelyvauhtiin ja käyttää keppiä N:llä ja laittaa takaisin D:n.
Itse (hyvän mersuasentajan myötävaikuttamana) olen diagnosoinut vian johtuvan asiasta jonka voit testata aika helpostikin. Kannattaa ajaa auto kuitenkin ensin kunnolla lämpöiseksi, helpompi todeta. Kiihdytät sopivalla (jossain 2000 - 3000 kierroksen välillä ) tasakaasulla ja seuraat kierrolukumittaria vaihteiden vaihtuessa. Kun vaihde vaihtuu niin kierrokset ei saa pompata ylös vaihtovaiheessa, se on luistoa lootassa eikä turbiinissa. Itselläni ko pomppausta tapahtuu 2->3:lle vaihdossa ja ehkä nyt jo hieman 3->4:llekin mentäessä. Ja tuo N:lle menohan on juuri 3->2:lle kytkennässä. Meikäläisellä on kesällä on buukattuna lootaremontti
Itse (hyvän mersuasentajan myötävaikuttamana) olen diagnosoinut vian johtuvan asiasta jonka voit testata aika helpostikin. Kannattaa ajaa auto kuitenkin ensin kunnolla lämpöiseksi, helpompi todeta. Kiihdytät sopivalla (jossain 2000 - 3000 kierroksen välillä ) tasakaasulla ja seuraat kierrolukumittaria vaihteiden vaihtuessa. Kun vaihde vaihtuu niin kierrokset ei saa pompata ylös vaihtovaiheessa, se on luistoa lootassa eikä turbiinissa. Itselläni ko pomppausta tapahtuu 2->3:lle vaihdossa ja ehkä nyt jo hieman 3->4:llekin mentäessä. Ja tuo N:lle menohan on juuri 3->2:lle kytkennässä. Meikäläisellä on kesällä on buukattuna lootaremontti
^^^Juuri samoja oireita, paitsi luistoa ei ole havaittu.
Vian saa tosiaankin päälle juuri em. tilanteessa eli vain lämpimänä ja reilulla kiihdytyksellä ja heti kun nostaa kaasun ylös niin kerran nykäsee vaihteella ja sitten lyö pois päältä.
Ja elpyminen tapahtuu kävelyvauhdilla rullaamisella.
Boxissa ei ole öljyä.
Vian saa tosiaankin päälle juuri em. tilanteessa eli vain lämpimänä ja reilulla kiihdytyksellä ja heti kun nostaa kaasun ylös niin kerran nykäsee vaihteella ja sitten lyö pois päältä.
Ja elpyminen tapahtuu kävelyvauhdilla rullaamisella.
Boxissa ei ole öljyä.
No nyt se kele lasahti
D:lle kun laittaa niin ensin teki ajossa että jäi joku 4:n päälle ja junnasi sillä perille asti. Sammuttamalla kuittaantu ja kaikki ok.
Nyt se lyö sen tilan päälle jo lähtiissä ja päälle jää kakkonen. Ei ota kuin 3000 kiekkaa, mutta testerin mukaan ei ole Limp-home päällä eikä mitään vikoja löydy aiheeseen liittyen mistään ohjainlaitteesta. Akunkaan irrottaminen ei auta.
Voiskohan joku venttiilikoneistossa mennä tiltiin Pitänee ryhtyä kokeilemaan toisella koneistolla
D:lle kun laittaa niin ensin teki ajossa että jäi joku 4:n päälle ja junnasi sillä perille asti. Sammuttamalla kuittaantu ja kaikki ok.
Nyt se lyö sen tilan päälle jo lähtiissä ja päälle jää kakkonen. Ei ota kuin 3000 kiekkaa, mutta testerin mukaan ei ole Limp-home päällä eikä mitään vikoja löydy aiheeseen liittyen mistään ohjainlaitteesta. Akunkaan irrottaminen ei auta.
Voiskohan joku venttiilikoneistossa mennä tiltiin Pitänee ryhtyä kokeilemaan toisella koneistolla
Otetaanpas nyt rauhallisesti "väyrys vastarinta aatteen kiihkoilijat"
Toisella testerillä kun löyty anturi yms. vikoja ja homma toimii toistaiseksi nollaamalla. Jatko toimenpiteenä tulee olemaan piirikortin ja venttiilien uusinta. Hintaa osilla n. 200€ KL:ssä.
Homma eteni jo alta vuoden "kipinän ehtimisellä"
Toisella testerillä kun löyty anturi yms. vikoja ja homma toimii toistaiseksi nollaamalla. Jatko toimenpiteenä tulee olemaan piirikortin ja venttiilien uusinta. Hintaa osilla n. 200€ KL:ssä.
Homma eteni jo alta vuoden "kipinän ehtimisellä"
No sie sen kipinän oisit ässään löytäny vartissa, että revi siitä. Tämmösellä puusilmälle menee "vähän" pidempään.Aki P kirjoitti: Homma eteni jo alta vuoden "kipinän ehtimisellä"
Ei kiihkoilla ei, todetaan vaan ykskantaan, että p*skassa autossa on p*skat ja kummaliset viat.
Ei tuommosia vaihelaatikon pelleilyitä ihan oikeasti tämän hintaluokan vehkeissä pitäs olla. Ihan naurettavaa.
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
Noo onhan noita laatikkovikoja aika useassa vanhemmassakin täällä ilmoiteltu, eikä niistä sen ihmeemmin ole melua nostettu
No enpä kyllä itsekään ihan vakuuttunut ole tuollaisen laatikon hyvyydestä kun minullahan se toimi ensimmäiset 200km Kauan ollut sitä mieltä että manuaali on parempi ja ehkäpä se sittenkin on...
Väykystähän saisi täydellisen yksilön kun siihen yhdistäisi bensaässän ruiskun ja syttyvehkeet Ainakin korjaamojen mielestä
No enpä kyllä itsekään ihan vakuuttunut ole tuollaisen laatikon hyvyydestä kun minullahan se toimi ensimmäiset 200km Kauan ollut sitä mieltä että manuaali on parempi ja ehkäpä se sittenkin on...
Väykystähän saisi täydellisen yksilön kun siihen yhdistäisi bensaässän ruiskun ja syttyvehkeet Ainakin korjaamojen mielestä
Kyllä, mutta autot ovat käsittääkseni olleet hieman vanhempia - joskin askeettisemmalla ja toimintavarmemmalla laatikolla varustettuja.AM kirjoitti:Noo onhan noita laatikkovikoja aika useassa vanhemmassakin täällä ilmoiteltu, eikä niistä sen ihmeemmin ole melua nostettu
Kyllä, aivan tosi. Mutta se ei tee koko ässäkannasta väyrysiä, jos minulla p*ska ja viantäyteinen yksilö onkin.AM kirjoitti: Väykystähän saisi täydellisen yksilön kun siihen yhdistäisi bensaässän ruiskun ja syttyvehkeet Ainakin korjaamojen mielestä
Onhan se tottapuhuen ihan p*rseestä sekin, että vanhan miljoonan värkki halavaantuu johonkin kipinän puutteeseen jo alle 20V palveluksen jälkeen. Katkojankäret takasin ja katalysaattorit p*rsiiseen!
Onneksi näistä selviää rahalla - niin ässistä kuin väyrysistäkin. Pers'aukisten vehkeitä nämä ei kyllä ole.
No ei, ja varaautona pitää olla 200D missä ei ole sähkövahkeitä mitkä halvaantuisivatHVM kirjoitti:
Onneksi näistä selviää rahalla - niin ässistä kuin väyrysistäkin. Pers'aukisten vehkeitä nämä ei kyllä ole.
No ei minulla vielä tarpeeksi väyrys kokemusta että voisin haukkua tai kehua. 10 Vuoden päästä vasta kerrotaan lisää kokemuksia
Hallin pihalla oottaa pari vanhempaa laatikkovammaista: 124 ja 126.
Kevään aikana vaihettu kymmenkunta "museolaatikkoa" ja enemmänkin ois menny jos ois mitä laittaa, mutta se siitä...
Kyllähän tuo aikas lapsellista touhua on että saadaan mukavuutta ja pehmeyttä (ainaki piä pehemiää) noilla sähkökikkuloilla.
Kokeilumielessä minäkin tuon väykyn ostin, että jos niistä oppisi jotain lisää noin niinku ammattimielessä
Huomenna kikkulakauppaan> vikatila tulee päälle aina kun ajelee nätisti.
Onko se luontoystävällistä jos uutena liki 90k€ maksava rasia loppuu käsiin 7-v ikäisenä. Sähköromua tulee viikossa enemmän kuin hiukkaspäästöjä 124:lla vuodessa. Lisäksi nämä vielä biologisesti hajoaa luontoon
Hyvä Hvm: En kyllä usko että olisin siihen ässäänkään sitä kipunaa löytänyt, piti vain löytää joku vertaus kun tuo Antti 69?:kin sitä bensamursua koittaa liikkellä pitää
Kevään aikana vaihettu kymmenkunta "museolaatikkoa" ja enemmänkin ois menny jos ois mitä laittaa, mutta se siitä...
Kyllähän tuo aikas lapsellista touhua on että saadaan mukavuutta ja pehmeyttä (ainaki piä pehemiää) noilla sähkökikkuloilla.
Kokeilumielessä minäkin tuon väykyn ostin, että jos niistä oppisi jotain lisää noin niinku ammattimielessä
Huomenna kikkulakauppaan> vikatila tulee päälle aina kun ajelee nätisti.
Onko se luontoystävällistä jos uutena liki 90k€ maksava rasia loppuu käsiin 7-v ikäisenä. Sähköromua tulee viikossa enemmän kuin hiukkaspäästöjä 124:lla vuodessa. Lisäksi nämä vielä biologisesti hajoaa luontoon
Hyvä Hvm: En kyllä usko että olisin siihen ässäänkään sitä kipunaa löytänyt, piti vain löytää joku vertaus kun tuo Antti 69?:kin sitä bensamursua koittaa liikkellä pitää
Kyllä sitä vapaalle heittoa oli jo ennen sitä touhua. Eikä se nyt niin rajusti ole sitä ronttosta saanut sen jälkeenkään. Toisekseen laatikon max. väännön kesto 580nm ja autossa nyt n.500nm.
Sähkövialta vaikuttaa kun tokenee aina kuittaamalla ja anturivikaa herjailee. Ei tuo vaiva ole tieten mitenkään ennen kuulumaton
Sähkövialta vaikuttaa kun tokenee aina kuittaamalla ja anturivikaa herjailee. Ei tuo vaiva ole tieten mitenkään ennen kuulumaton
Nyt on laatikon tunnistin yksikkö/piirilevy vaihdettu ja ainakin 100km on jo päästy ilman ongelmia
Anturin ympärille kertyy myös ajan mittaan metallia joka varmaan myös haittaa toimintaa. Enpä kuitenkaan viitsinyt putsailla ja kokeilla kun uusikaan ei tuon kalliimpi ole, onpahan mielenrauha noilta osin.
Laatikko vaihtaa edelleen aika pehmeästi, mutta vaihtaessa ei kuitenkaan kierrokset pomppaa joten luistoa ei taida kuitenkaan olla.
Eipä nuista "mehulingoista" voi ikinä olla ihan varma
Veto ainakin tuntuis välittyvän taas tiehen ihan mukavasti
Anturin ympärille kertyy myös ajan mittaan metallia joka varmaan myös haittaa toimintaa. Enpä kuitenkaan viitsinyt putsailla ja kokeilla kun uusikaan ei tuon kalliimpi ole, onpahan mielenrauha noilta osin.
Laatikko vaihtaa edelleen aika pehmeästi, mutta vaihtaessa ei kuitenkaan kierrokset pomppaa joten luistoa ei taida kuitenkaan olla.
Eipä nuista "mehulingoista" voi ikinä olla ihan varma
Veto ainakin tuntuis välittyvän taas tiehen ihan mukavasti