230 cé tyhjäkäynti romahtaa...

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
The_Viper[FIN]
Viestit: 5
Liittynyt: 28.3.2007 23:41
Paikkakunta: Tuusula

230 cé tyhjäkäynti romahtaa...

Viesti Kirjoittaja The_Viper[FIN] »

Itselläni on -89 230 CÉ, joka temppuilee tähän malliin: kun on lämmin päivä, starttaat auton ja ajelet mihin sitten ikinä ajeletkin, sammutat auton, ja käynnistät uudestaan, niin tyhjäkäynti romahtaa samoin tein n.500rpm ja alemmas, jolloin se sammuu kuin venäläinen turisti. Kunhan auto jäähtyy, niin sitten se taas käy hetken aikaa. Tämä ei todellakaan toistu koko ajan, vaan vain silloin kun on lämmin ilma. Muuten auto käy normaalisti n.700-800 rpm tyhjäkäynnillä. Mikä voi olla vikana? :cry:
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Siis onko auton seisonta-ajalla mitään merkitystä, eli lähteekö kylmänä lämpimällä kelillä hyvin käymään? entä jos ajat koneen lämpimäksi ja sammutat 5-10min ajaksi, ilmeneekö silloin nyykkäys startissa? Ookko koittanu avustaa kaasulla startin ohessa?

Jos oireet on noita että kaasulla saa pysymään aluksi käynnissä, ja ilmenee ainoastaan lämpimällä koneella lyhyen seisomisen jäljiltä niin voisi veikata vuotavaa suutinta.

Tarkemmin en osaa sanoa kun ei oirekkaan ole täysin auennut minulle.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
The_Viper[FIN]
Viestit: 5
Liittynyt: 28.3.2007 23:41
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja The_Viper[FIN] »

Joo, taisi jäädä ulosanti hiukan epäselväksi :D
Eli seisonta-ajalla ei ole väliä niin pitkään kun kone on lämmin, mutta kun auton käynnistää niin se sammahtelee koko ajan, vaikka ajaisit pitkänkin lenkin, eli se ei sammu vain käynnistyksen yhteydessä, vaan joka kerta kun kiekat laskee, kunnes moottori sammutetaan ja se ehtii jäähtyä... En tiedä osasinko vieläkään kirjoittaa silleen, että probleema avautuu muillekin, kuin vain itselleni...?
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Ettei falskais jostain välistä? kylmänä pitää muttei lämpimänä, eli joku kohta ennen määräjakajaa. Tai toinen kokeilu vois olla että otat sieltä akun takaa(oliko se nyt 124:ssä akun takana, en varmaksi sano.) niin ecun irti ja kokeileppa sitten että mitä sanoo(pitäisi toimia ellei ole katilla kys. auto). Jos auto pelaa paremmin niin sitten voidaan lähteä hakemaan vikaa ecun tuomista 'lisäominaisuuksista'.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7183
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ylijännitesuoja rele kummittelee. Löytyy akun takaa kirkas rele jossa yks tai kaks sulaketta päällä. Jos sulakkeet on ehjiä niin tinaileppa releen kaikki juotokset uusiksi. :D

toinen vikapaikka voi olla likainen tyhjäkäyntimoottori. Takertelee kiinni ja kone ei saa tyhjäkäynnillä ilmaa.
Tamzu
Viestit: 37
Liittynyt: 05.4.2007 18:59

Viesti Kirjoittaja Tamzu »

Itsellä samanlaisessa autossa samaa vikaa mut vain kylmänä. Vika taitaa johtua bensapumpun releestä. Yleensä jos vika on ylijännitereleessä myös abs-valo palaa. Mutta ei tietenkään välttämättä aina :? !

Sellanen kyssäri tähän väliin että, miten noi releet saa auki et pääsis kolvaileen niitä. En kauheasti niitä viittiny yrittää auki ettei hajoa. Maksaa uus kuitenkin jonkun verran!
Avatar
The_Viper[FIN]
Viestit: 5
Liittynyt: 28.3.2007 23:41
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja The_Viper[FIN] »

OK, kiitoksia, täytyy tarkastella!! :D
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Tamzu kirjoitti:Maksaa uus kuitenkin jonkun verran!
MB osassa pyysivät 170e ja veholla 241e :shock: joten toivon kovasti myös itse, ettei ole ko. rele paskana.... :twisted:
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”