kuskin etupyörä rupee koliseen 90--> vauhdissa

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
MasaMbW124
Viestit: 308
Liittynyt: 16.2.2006 21:59
Paikkakunta: Kangasala

kuskin etupyörä rupee koliseen 90--> vauhdissa

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

tällänenkin vika ilmeni tänään...... :evil: hemmetti, mikähän siellä vois kolista?... huomenna tunkkaan ylös ja otan pyörän pois ja ihmettelen tarkemmin, mutta nyt alkuspekulointia aiheesta, arvauksia saa laittaa tulemaan :!:
W124 200e '88 projekti auto
W204 220cdi '07
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Tuli esiin sama ongelma C:ssä kun vaihdoin alle kesärenkaat. Kronks-kronks...kun kääntää oikealle jyrkästi, muuten ei ääntäkään. Renkaanvaihdon yhteydessä pesin pyöränkotelot, alustan ja tukivarret painepesurilla. Voiko pesuri pullauttaa laakerin stefan? En tiijä yhtään mikä etupyörän navan rakenne näissä muovi-mersuissa on. No tupla-laakeri kumminkin, eli sisempänä kuula- ja ulompana kartiorullalaakeri? No mikä koputtaa kun rengas on linkussa oikeaan?
Avatar
juhmat
Viestit: 205
Liittynyt: 09.11.2006 10:21
Paikkakunta: KOTKA

Viesti Kirjoittaja juhmat »

Joskus on tuollainen vika johtunut siitä, että renkaan runko on pettänyt.
Question is not about who is right but who is left.

MB W210 E280

ex MB 300D Automatic -91
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Voipi myös olla pyörä hieman epätasapainossa ja alkaa vauhdissa ravistaa pikkasen löysää ylä- tai alatukivarren päätä, raidepäätä, kallistuksenvakaajan päätä tai palloniveltä. Iskarikin saattaa kolista. Etupäässä noita vaihtoehtoja on.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
hanse
Viestit: 176
Liittynyt: 01.1.2007 20:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanse »

[quote No tupla-laakeri kumminkin, eli sisempänä kuula- ja ulompana kartiorullalaakeri? /quote]

Molemmat kartioita.
MasaMbW124
Viestit: 308
Liittynyt: 16.2.2006 21:59
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

auton rengassarjalla ajettu vasta noin 500km, ja kokoajan tota tehnyt tossa nopeudessa... pitää kokeilla vaihtaa se eturengas taakse, ja kattoo mitä käy... just katsastuksessa auto oli, eli että ei pitäis olla suuria väljyyksiä..
W124 200e '88 projekti auto
W204 220cdi '07
MasaMbW124
Viestit: 308
Liittynyt: 16.2.2006 21:59
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

eipä auta renkaan vaihto taakse. edelleen kolina kuuluu kuskin puolelta edestä! huom. auto on ollut yli vuoden seisonnassa, ja otettiin juuri ajoon taas. voisiko laakeri olla sökö?
W124 200e '88 projekti auto
W204 220cdi '07
MasaMbW124
Viestit: 308
Liittynyt: 16.2.2006 21:59
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

eipä auta renkaan vaihto taakse. edelleen kolina kuuluu kuskin puolelta edestä! huom. auto on ollut yli vuoden seisonnassa, ja otettiin juuri ajoon taas. voisiko laakeri olla sökö?
W124 200e '88 projekti auto
W204 220cdi '07
MasaMbW124
Viestit: 308
Liittynyt: 16.2.2006 21:59
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

eikö kukaan tiedä mikä vois mättää :roll:
W124 200e '88 projekti auto
W204 220cdi '07
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Laakeri harvoin kolisee ... oliko siinä väljää miten paljon ?
wiimax.fi
Avatar
_Antti
Viestit: 142
Liittynyt: 23.4.2006 10:49
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja _Antti »

Kiristä iskarin alapää :?:
MasaMbW124
Viestit: 308
Liittynyt: 16.2.2006 21:59
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

no just oli katsastuksessa, eikä se väljää löytänyt.. tiedä sitten kattoko huonosti... pitääpi kiristellä juu iskarin alapää, ei sen kyllä löysällä pitäis olla :?
W124 200e '88 projekti auto
W204 220cdi '07
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

MasaMbW124 kirjoitti:no just oli katsastuksessa, eikä se väljää löytänyt.. tiedä sitten kattoko huonosti... pitääpi kiristellä juu iskarin alapää, ei sen kyllä löysällä pitäis olla :?
Mites iskarinyläpään kumi? Aukaise konepelti ja painele autoa alaspäin ja samalla katsot onko kumi antanut periksi?
big jopo
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

MasaMbW124 kirjoitti:no just oli katsastuksessa, eikä se väljää löytänyt.. tiedä sitten kattoko huonosti... pitääpi kiristellä juu iskarin alapää, ei sen kyllä löysällä pitäis olla :?
Niillä välyksillä, jotka Mersun etupäässä alkavat aiheuttaa kolinaa, menee auto vielä sukkana syynistä läpi. Kokeiliko inssi "rautakangella" vääntämällä myös ne paikat, joita tuo täristin ei havaitse?
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
MasaMbW124
Viestit: 308
Liittynyt: 16.2.2006 21:59
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

kyllä se väänteli jotain sillä "rautakangella".. iskarin yläpään kumi ehjä
W124 200e '88 projekti auto
W204 220cdi '07
MasaMbW124
Viestit: 308
Liittynyt: 16.2.2006 21:59
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

tänään tuli tossa tultua SULJETTUA tietä vähän kovempaa, ja tuntui että kolina tasaantuu hieman kovassa vauhdissa... toki voi olla, että ääntä ei enää erota niin selvästi siinä vauhdissa mitä ajelin :oops:

voiskohan nelipyörä suuntaus auttaa? tai jos rengas jotenkin pääsee vipattamaan kovassa vauhdissa :shock:
W124 200e '88 projekti auto
W204 220cdi '07
Masa 250D
Viestit: 8
Liittynyt: 25.5.2007 10:16

Ravistus

Viesti Kirjoittaja Masa 250D »

Melko varma syy on apusimpukan väljä pusla. Tosi helppo vaihtaa ja maksaa alle 20€.
Katsotaan, osuiko kohdalleen. :shock:
Avatar
rami v
Viestit: 405
Liittynyt: 09.4.2006 16:38
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja rami v »

itellä kolisee väyrysessä kans kuskin puolen etu rengas... meni tuossa joku aika sitten rikki se muovi rinkula joka keskittää vanteen siihen navalle...

vipattaa ja kolisee 90 vauhissa.. ei muissa nopeuksissa mittään onkelmaa!
MasaMbW124
Viestit: 308
Liittynyt: 16.2.2006 21:59
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

no ite vaihdoin jo renkaan taakse edestä, joten toi keskitin muovi on ehjä.

täytyy yrittää tossa jokupäivä kun pääsee tallille ja on aikaa niin tutkia tarkemmin...
W124 200e '88 projekti auto
W204 220cdi '07
MasaMbW124
Viestit: 308
Liittynyt: 16.2.2006 21:59
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

kolina tuntuu vähentyneen... ite oon ruvennu miettiin josko se olis tuo jarrulevy joka olis kierossa, luulis sillon tosin jo pienessä nopeudessa tuntuvan... silmämääreisesti kaikki kunnossa nnäytti olevan
W124 200e '88 projekti auto
W204 220cdi '07
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”