Ohjainlaite kotelo on sillä paikalla jossa esim. 124:ssa on akku, kotelon kansi on kiinni 4:llä ristipääruuvilla. Kannen alta paljastuu 3 ohjainlaitetta, ensimmäinen on vaihteiston, väriltään musta.
Siihen tulee 2 liitintä kiinni ja ainakin mulla moottorin puoleisesta liittimestä tulee öljyä.
Ostin tuossa uusia osia:
Ohjainlaitteen
Johtosarjan korjaus-sarjan (holkki jossa on 2 O-rengasta)
Laatikon öljyä 1L
Sinetin korkkiin
Halpa paketti alle 800 € !
Ohjain laitteen numero on kuulemma muuttunut vuosien saatossa:
Paikallaan ollut on: A 025 545 05 32
Uusi: A 030 545 23 32
Mulla on ensi torstaiksi aika varattu veholle, silloin ne vaihtavat nuo osat mutta mutta....
Ajattelin pikaisesti testata toimisiko uusi ohjainlaite oikein. Kovin pitkään uutta ohjainlaitetta ei viitsi paikoillaan pitää, niin kauan kun alapää on kunnossa
Puhdistin liittimen brakecleen:llä ja laitoin uuden boxin paikalleen....
Käännän avaimesta virrat päälle.... OK.... Hehkun valo sammuu normaalisti...
Tarjoan starttia avaimesta... Eipä tapahdu mitään!!
No aikani avainta käänneltyäni totean että eipä toimi ja laitan vanhan boxin takaisin ja testaan, johan käy ja toimii kuten ennen.
Meinasin oikaista ja vaihtaa itse tiivisteet ja boxin mutta eipä taida onnistua, kosla ei enää käynnisty
Eli mitäs nyt? Pitääkö uuden boxin numero kertoa jollekin toiselle ohjainlaitteelle ennen kun tuo alkaa toimimaan? Tuohan ei sitten onnistu muualla kuin veholla?
Tuossa on linkki kuvaan:
http://kooee.kuvat.fi/kuvat/Autot/CIMG0421.JPG
Onko tuo korjaus-sarja oikeanlainen?
On muuten sitten hauska toimintaperiaate veholla noiden ohjainlaitteiden kanssa, niillä ei ole palautusoikeutta, vaikka olisi avaamattomassa paketissa.