Kone ei käy kunnolla!

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Tamzu
Viestit: 37
Liittynyt: 05.4.2007 18:59

Kone ei käy kunnolla!

Viesti Kirjoittaja Tamzu »

Eli vaihdoin tulpat Bosch HR7DC+, tulpanjohdot Biltema, virranjakajan kannen ja pyörijän Motonet. Ja nyt tuli sellanen ongelma että kone röpeltää. Ja kylmänä sammu pari kertaa, mutta kun kaasua paino sai pysymään käynnissä. Lämpimänä pysyy käynnissä, mutta pakoputken päästä kun kuuntelee niin selvästi röpeltää?? Mikä nyt avuksi?!? Sytytys ei selvästi ole ihan kohdallaan!
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Onkohan kaikki tulpanjohdot pohjassa? Ettei puutu 1kpl pytty pelistä? Alotellaan nyt perinteisesti tyhmillä kysymyksillä. :idea: Ja sama juttu jakajan kannessa, onko ne pohjassa sielläkin? Pyörijä ja kansi varmasti samaa paria? Sanoit taikasanan *********, ihan sillä tuli mieleen... :roll:
Tamzu
Viestit: 37
Liittynyt: 05.4.2007 18:59

Viesti Kirjoittaja Tamzu »

Kyllä kaikki johdot pohjassa on. Kansi ainakin on samanlainen kun vanha ja pyörijä 10mm akselille. Pitäs täsmätä. Ihme juttu kun vaihtaa uusia osia niin mikään ei ikinä pelaa. Ja se vanha kansi oli ihan loppu. Oikein ihmetyttää miten mese toimi sillä niin hyvin!
Tamzu
Viestit: 37
Liittynyt: 05.4.2007 18:59

Viesti Kirjoittaja Tamzu »

Tuli vielä semmonen mieleen, että niissä vanhoissa tulpissa oli kärkiväli reilusti isompi kuin nykyisissä (0,8mm)!
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

HVM kirjoitti: Sanoit taikasanan *********, ihan sillä tuli mieleen... :roll:
no niin nyt tuo magicword ihan selkokielellä että osaa muutki varoa!!
kaiken minkä huollan myös korjaan!
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

lowmans kirjoitti:
HVM kirjoitti: Sanoit taikasanan *********, ihan sillä tuli mieleen... :roll:
no niin nyt tuo magicword ihan selkokielellä että osaa muutki varoa!!
No Motonettia meinasin, on muutama epäonnistunut käteiskauppa takana. Ostan nykyään -vapaana miehenä- muualta, pienemmiltä toimittajilta (paikallinen varaosa tai muutama foorumi-kaveri) saa varmasti laatua ja oikean osan.

Tässä välissä lie hyvä kiittää Dealeria ja Lucky Dogia. Käytetyn tavaran myyjiä en pysty muistin puutteen takia kiittämään, mutta paskaa minulle ei ole myynyt kukaan. Eikä ole kukaan k*settanutkaan. :D

Vaan jospa palattaisiin päiväjärjestykseen, eli tähän käymishäiriöön? :shock:

Otetaanko kertauksen vuoksi auton tiedot? Mikä kone? Kaasarikone? Virranjakajassa alipainesäätö, eli sytkä säätyy jakajasta? Vaiko alipainesäätö sytkäboksissa?
JuhaE
Viestit: 333
Liittynyt: 05.11.2005 10:50

Viesti Kirjoittaja JuhaE »

kokeileppas tulpilla joissa ei häiriösuojausta , eli tulppa ilman ärrääää :wink:
V8
Tamzu
Viestit: 37
Liittynyt: 05.4.2007 18:59

Viesti Kirjoittaja Tamzu »

Kone M102, 2.3 bensa, ruisku! Tosta alipaine jutusta en kyllä tiedä? Täytynee varmaan testata samanlaisilla champpionin tulpilla mitkä sielä oli. Ja tätyy nyt sanoa että auto käy kaikilla neljällä pytyllä, muttakun pakoputken päästä kuuntelee niin kuuluu semmonen röpötys ja kun kaasua painaa niin tulee semmonen "racing" äänet. Eli pientä "pauketta".
Tamzu
Viestit: 37
Liittynyt: 05.4.2007 18:59

Viesti Kirjoittaja Tamzu »

Täytyy tosiaan koittaa häiriösuojattomilla tulpilla. Mittailin noi bilteman kaapelit. Lyhin näytti 0,98 k ohmia, kaksi oli saman pituista näytti 1,3k ohmia ja pisin 1,4 k ohmia. Johtoja mainostettiin häiriösuojattuina. Joten eikö juuri tämän takia tulpat pidä olla häiriösuojattomat? Mersun omissa johdoissa kai on myös 1 k ohmin vastus!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”