Auton pesu & vahaus ym.puunaus-topic.
Yksi parhaimmista paikoista missä autoa kannattaa pesettää on Testos Oy.
http://www.yritysopas.com/sijainti/Hels ... os_Oy.html
Mahdollisuus minuutti taksalla suihkia kärcher painepesureilla. Pesupaikkoja neljä kappaletta.
Mahdollisuus pestä omilla vehkeillä, sankoja saatavana sekä kuumaa ja kylmää vettä.
Autonosturi jonka veloitus on 2€ aloitus ja muistaakseni n. 0,40€ minuutti.
Pesu painepesurilla taitaa olla n. 0.10 -0.20€ luokkaa minuutilta.
Testos on myös kahvila josta on saatavilla lounaskeittoa 4,80€ hintaan arkipäivisin.
Samalla mahdollisuus ostaa kaikkia autoglym tuotteita sekä kaikkea muutakin mahdollista aina mahdottomasta mahdolliseen. (autovaraosat,vahat,sienet,harjat, pesuaineet, pyyhkiät, säämiskät)
Testoksella sijaitsee myös AD autokorjaamo.
Vierailemisen arvoinen paikka, jossa ystävällinen henkilökunta ja vakavasti autonpesuun suhtautuva luonne.
"Testokselle autonpesu ei ole tapa vaan elämäntapa!"
ps. Mersuja varmasti näkee sillä xx% itähelsigin takseista pestään Testoksessa ja aina mahtuu mukaan pesemään!
Aukioloajat
ark. 10-18
La. 10-15
http://www.yritysopas.com/sijainti/Hels ... os_Oy.html
Mahdollisuus minuutti taksalla suihkia kärcher painepesureilla. Pesupaikkoja neljä kappaletta.
Mahdollisuus pestä omilla vehkeillä, sankoja saatavana sekä kuumaa ja kylmää vettä.
Autonosturi jonka veloitus on 2€ aloitus ja muistaakseni n. 0,40€ minuutti.
Pesu painepesurilla taitaa olla n. 0.10 -0.20€ luokkaa minuutilta.
Testos on myös kahvila josta on saatavilla lounaskeittoa 4,80€ hintaan arkipäivisin.
Samalla mahdollisuus ostaa kaikkia autoglym tuotteita sekä kaikkea muutakin mahdollista aina mahdottomasta mahdolliseen. (autovaraosat,vahat,sienet,harjat, pesuaineet, pyyhkiät, säämiskät)
Testoksella sijaitsee myös AD autokorjaamo.
Vierailemisen arvoinen paikka, jossa ystävällinen henkilökunta ja vakavasti autonpesuun suhtautuva luonne.
"Testokselle autonpesu ei ole tapa vaan elämäntapa!"
ps. Mersuja varmasti näkee sillä xx% itähelsigin takseista pestään Testoksessa ja aina mahtuu mukaan pesemään!
Aukioloajat
ark. 10-18
La. 10-15
Elämänvirtaus tuottaa mieltä.
Volvon pesu tapahtui näin
1. Suunnitellaan 5kk
2. Vihdoinkin päätetään pestä
3. Auto on niin likainen ettei sitä voi ruveta sienellä pesemään
ja vettä ei saa letkulla pihalle, koska hana on rikki
4. Ajetaan harjattoman pikapesun läpi
5. Pyyhitään sormilla 5 senttiä paksu rapa pois ovien alareunoista
6. Pestään sienellä
7. Jätetään kuivumaan yön yli pihalle
8. Paikkaillaan pimeässä jääneitä länttejä
1. Suunnitellaan 5kk
2. Vihdoinkin päätetään pestä
3. Auto on niin likainen ettei sitä voi ruveta sienellä pesemään
ja vettä ei saa letkulla pihalle, koska hana on rikki
4. Ajetaan harjattoman pikapesun läpi
5. Pyyhitään sormilla 5 senttiä paksu rapa pois ovien alareunoista
6. Pestään sienellä
7. Jätetään kuivumaan yön yli pihalle
8. Paikkaillaan pimeässä jääneitä länttejä
Jaa ei myyvä vai pitääpä testata heti ja kilauttaa mun "hovi" Presco hemmolle. Sen on pakko myyvä jos meinaa vielä mun aineita siltä ostavanBenzo kirjoitti:Onhan se kuulemma mahtava aine, mutta ainoa miinuspuoli on se, että sitä ei myydä yksityisille kuluttajille lainkaan, ainoastaan ammattipuolelle
ostasin heti ja vähintään kolme
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Kyllä hajoo pää kun lukee näitä palstoja, vaha suosituksia on yhtä monta kun käyttäjiä tai kun markkinoilla vaihtoehtoja..
MUTTA.. mitenkäs nuo kliinerit.. pitääkö pinta käsitellä niitten jälkeen tavallisella suoja vahalla..?
Ostin korrek kliineriä vanteiden kiillotukseen ja paremmin lähti kyllä naarmut kun glymin punasella (jota nyt ei vanteille usein käytetäkkään, joskin hyvän kiillon se antaa esineelle kun esineelle..)
Mutta nyt oon menos ostaan kromi/metalli tahnaa jonka pitäs olla parasta tohon hommaan(?) ..ja niinpä korrekin kliineri jäi ylimääräiseks joten kait sillä vois huvikseen mersua hinkkailla.. vai piilekö siinäKIN jotain vaaroja..????
MUTTA.. mitenkäs nuo kliinerit.. pitääkö pinta käsitellä niitten jälkeen tavallisella suoja vahalla..?
Ostin korrek kliineriä vanteiden kiillotukseen ja paremmin lähti kyllä naarmut kun glymin punasella (jota nyt ei vanteille usein käytetäkkään, joskin hyvän kiillon se antaa esineelle kun esineelle..)
Mutta nyt oon menos ostaan kromi/metalli tahnaa jonka pitäs olla parasta tohon hommaan(?) ..ja niinpä korrekin kliineri jäi ylimääräiseks joten kait sillä vois huvikseen mersua hinkkailla.. vai piilekö siinäKIN jotain vaaroja..????
TM:ssä oli vaha testi, käytetyn auton vahana oli Autoglymin musta etikettinen paras. Kiilto ja kestävyys erinomainen.
Uden auton vahana oli voittaja Korrekin TFX.
Uden auton vahana oli voittaja Korrekin TFX.
S205 C220d AMG -15
Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
Aika paljon kiinni miten painottaa kestävyyttä ja kiiltoa. Tuo TFX ei ainakaan mitään hullun kiiltoa autoon saa aikaan Kestää kyllä varmaan pitkään.Joker kirjoitti:TM:ssä oli vaha testi, käytetyn auton vahana oli Autoglymin musta etikettinen paras. Kiilto ja kestävyys erinomainen.
Uden auton vahana oli voittaja Korrekin TFX.
Onko muuten kellään Zainon vahoista kokemuksia? Niitä ajattelin tässä tilailla joku päivä, tuleepahan nekin testattua.
Tosiaan joo, teinhän minä jonkinlaista pintapuolista siivoustakin eilettäin tälle.
Ensin pumppupullolla Trans-Cleanin liuotin pintaan (1:3 veteen) ja sitten pesu sienellä ja suht voimakkaalla PineLine-vesi-seoksella.
Lopuksi kuivaus lastalla.
Sitten auton kuivuttua jousien vaihdon sunmuun toiminnan aikana Glymin mustaetikettinen pintaan ja päälle niinikään Glymin kulta.
Ensin pumppupullolla Trans-Cleanin liuotin pintaan (1:3 veteen) ja sitten pesu sienellä ja suht voimakkaalla PineLine-vesi-seoksella.
Lopuksi kuivaus lastalla.
Sitten auton kuivuttua jousien vaihdon sunmuun toiminnan aikana Glymin mustaetikettinen pintaan ja päälle niinikään Glymin kulta.
Tänään ei jaksanut pestä autoa, mutta imuroinnin sain tehtyä. Nakkelin matot ulos ja samalla inventoin ylimääräistä talvihilpettä autosta pois. Oli sen verran kylmä ilma ulkona, että ikkunoiden pesu yms sisäpuunaus jäi tekemättä. Kummasti tuonne oli taas hiekkaa kertynyt, vaikka joka kerta kopistelen kengät. Kunhan ilmat lämpenee, pitää verhoilut pestä talven jäljiltä. Peräkonttikin tuli imuroitua
Mie muute sain just äsken bunkkerin ikkunat vahattua ulkoapäin turtlen "lasivahalla". Pullo män. Nii ja ikkuna"laudat", vai pitäisikö sanoa pellit, saivat myös turtelen nanovahaa niskaansa. Nyt kiiltää.
On muuten helppo tapa saada tyylikkäät ja kiiltävät ikkunat taloon. Suosittelen.
Eiku ainii, eehän tää ollunnakkaa talon-vahhaus&puunaus topik.
On muuten helppo tapa saada tyylikkäät ja kiiltävät ikkunat taloon. Suosittelen.
Eiku ainii, eehän tää ollunnakkaa talon-vahhaus&puunaus topik.
BMW 318d -09
Tuossa männä viikonloppuna ehostelin hieman kauppakassia. Tarkoitus oli tehdä perus maalipinnan myllytys. No kuinka arvata saattaa ei ollut Niko ottanut huomioon pyhän vaikutusta vahakauppoihin. Muuta en saanut käsiini kuin simonizin colour restoreria ja maxwax polishia.
Ensin tarkka pineline pesu ja sitten maalipintaan puhdistusainetta reilusti hinkaten. Tuotteen kuivuttua sen kiillotus oli joissain kohti lähes mahdotonta! Kun oppi laittamaan vahaa tarpeeksi vähän se lähti myös paremmin kiillottuman.
Ensimmäisen hinkkauksen jälkeen pesu autoshamppoolla.
sitten simon "maalipinnan kiillotus" ainetta, mukava koostumus, helppo levittää ja mukava tuoksu. Reilusti hinkaten tämäkin tuote auton kylkeen. Vahan kiilloitus oli erittäin helppoa ja jälki oli yllättävän hyvää käsin tehdyksi.
Päällimmäiseksi simon aineistä jäi mieleen puhdistavan aineen vaikea
Kiilloitus ja halpa hinta. Myös jälki oli mielestäni loistavaa. Aineet maksoivat noin 6-7€ purkki. Harmi kun ei ole 18-vuotiaasta pösöstä kuvia tällähetkellä saatavilla.
Edit: Kuinkas vaahvana olette käyttäneet yleisesti tuota pinelinea ns. tehopesussa, niin että kaikki vaha ja lika lähtevät? Muutamasta työkoneesta jo osin kiilto lähtenyt liian vahvasta seoksesta, joten en kovin vahvaa uskalla mennä heittelemään auton päälle.
Ensin tarkka pineline pesu ja sitten maalipintaan puhdistusainetta reilusti hinkaten. Tuotteen kuivuttua sen kiillotus oli joissain kohti lähes mahdotonta! Kun oppi laittamaan vahaa tarpeeksi vähän se lähti myös paremmin kiillottuman.
Ensimmäisen hinkkauksen jälkeen pesu autoshamppoolla.
sitten simon "maalipinnan kiillotus" ainetta, mukava koostumus, helppo levittää ja mukava tuoksu. Reilusti hinkaten tämäkin tuote auton kylkeen. Vahan kiilloitus oli erittäin helppoa ja jälki oli yllättävän hyvää käsin tehdyksi.
Päällimmäiseksi simon aineistä jäi mieleen puhdistavan aineen vaikea
Kiilloitus ja halpa hinta. Myös jälki oli mielestäni loistavaa. Aineet maksoivat noin 6-7€ purkki. Harmi kun ei ole 18-vuotiaasta pösöstä kuvia tällähetkellä saatavilla.
Edit: Kuinkas vaahvana olette käyttäneet yleisesti tuota pinelinea ns. tehopesussa, niin että kaikki vaha ja lika lähtevät? Muutamasta työkoneesta jo osin kiilto lähtenyt liian vahvasta seoksesta, joten en kovin vahvaa uskalla mennä heittelemään auton päälle.
Niko: Ei autoa tarvitse pestä vaahtoamattomalla liuottimella kuin poikkeustapauksissa. Tavallinen autoshampoo tai jopa shampoo on hellävaraisempi vaihtoehto. lakkaamattomat maalit tosiaankin harmaantuu liuottimilla pestäessä. Pikeytymät on toki hyvä poistaa keväisin, suhteena olen käyttänyt muistaakseni jotain 1:10, ei nyt muista kun liuottelusta on jo aikaa.
Sitten omiin hinkkaamisiin:
Ostin tänään kilon pullon jotain Sonaxin "ammattilais-nanovahaa" ja hieroin sillä ässää. Vaha on erittäin helppotöinen, mutta kunnon kiiltoa sillä ei saa ainakaan ilman konetta aikaan, auto jää ikään kuin "rasvaiseksi."
En suosittele.
Kun tenutan seuraavan kerran juon tuosta puolet, toisen puolen hieron ihanaan vartalooni ja laulan nuotin vierestä Kirkaa.
Sitten omiin hinkkaamisiin:
Ostin tänään kilon pullon jotain Sonaxin "ammattilais-nanovahaa" ja hieroin sillä ässää. Vaha on erittäin helppotöinen, mutta kunnon kiiltoa sillä ei saa ainakaan ilman konetta aikaan, auto jää ikään kuin "rasvaiseksi."
En suosittele.
Kun tenutan seuraavan kerran juon tuosta puolet, toisen puolen hieron ihanaan vartalooni ja laulan nuotin vierestä Kirkaa.
Käytössä on normaalisti bilteman autoshamppoo tai "shamppoo sieni". Kevät pesussa kaiken pien ja vanhan vahan poistamiseksi olen pinelinea käyttänyt, mutta kuinka vahvana sitä olette käyttänyt?
Bilteman kertakäyttö sienet ovat ehtaa ykkös kamaa, kohtuullinen pesuaine ja sieni samassa paketissa. Sieni on vielä niin halpa että sen raaskii heittää käytön jälkeen pois. Ei tule kiusausta naarmuttaa eutoa sillä toisesti.
Bilteman kertakäyttö sienet ovat ehtaa ykkös kamaa, kohtuullinen pesuaine ja sieni samassa paketissa. Sieni on vielä niin halpa että sen raaskii heittää käytön jälkeen pois. Ei tule kiusausta naarmuttaa eutoa sillä toisesti.
Aamulla klo 8:30 auto halliin.
* Pesu pineline seoksella
* Huuhtelu painepesurilla
* Käsinpesu sienellä
* Huuhtelu letkulla
* Annetaan kuivua rauhassa
* Lasien vahaus Bilteman lasivahalla
* Odotellaan kuivumista ja sitten kiillotus puuvillarätillä
* Sitten maalipinnan kimppuun
* Pohjalle glymin punainen
* Kiillotus puuvillaräteillä
* Pintaan musta glymi
* Kuivumista odotellessa käsittelin muovilistat ja moottoritilan muovisuojat hoitoaineella.
* Kiillotus
Auto ulos, katselua päivänvalossa, pientä tarkkomista kiillotuksessa.
Kotiin kahville klo 11:15.
Sisätilat jäivät vielä putsaamatta.
Auto vaatinee fiksarin käsittelyä, koska tuota maalipintaa ei ole taidettu koskaan "myllyttää". Ootellaan kesää ja kärpäsiä.
EDIT: lisätty unohdettu työvaihe. Homma nopeutuisi huomattavasti, jos käytössä olisi silikonilasta, jolla auton voi kuivata.
* Pesu pineline seoksella
* Huuhtelu painepesurilla
* Käsinpesu sienellä
* Huuhtelu letkulla
* Annetaan kuivua rauhassa
* Lasien vahaus Bilteman lasivahalla
* Odotellaan kuivumista ja sitten kiillotus puuvillarätillä
* Sitten maalipinnan kimppuun
* Pohjalle glymin punainen
* Kiillotus puuvillaräteillä
* Pintaan musta glymi
* Kuivumista odotellessa käsittelin muovilistat ja moottoritilan muovisuojat hoitoaineella.
* Kiillotus
Auto ulos, katselua päivänvalossa, pientä tarkkomista kiillotuksessa.
Kotiin kahville klo 11:15.
Sisätilat jäivät vielä putsaamatta.
Auto vaatinee fiksarin käsittelyä, koska tuota maalipintaa ei ole taidettu koskaan "myllyttää". Ootellaan kesää ja kärpäsiä.
EDIT: lisätty unohdettu työvaihe. Homma nopeutuisi huomattavasti, jos käytössä olisi silikonilasta, jolla auton voi kuivata.
Nonnii, nytten kiiltää..
Tuli eilen vahattua pirssi autoglymin punanen + kulta yhistelmällä. Sitä kullan väristä mie kuivatin nyt sen kuusi-tuntia ja lopputyöstö oli jo ihan kohtuullisen helppoa.. Verrattuna vartin kuivatus aikaan. Saa nähhä vaikka tuo vaha kestäisi pinnassakin vähän pidempään.
Tuolla Glymi yhdistelmällä tuntui tulevan aika tasainen ja "laikuton" pinta. Täytyy seurata miten vaha käyttäytyy pidemmän päälle peräkylän äärimmäisen ankarissa olosuhteissa.
Pistetään nyt vielä pari kuvaa...
Kumma kun tuota valkoisen auton kiiltoa ei saa kunnolla siirrettyä "filmille" Mistä johtuneekaan.
Tuli eilen vahattua pirssi autoglymin punanen + kulta yhistelmällä. Sitä kullan väristä mie kuivatin nyt sen kuusi-tuntia ja lopputyöstö oli jo ihan kohtuullisen helppoa.. Verrattuna vartin kuivatus aikaan. Saa nähhä vaikka tuo vaha kestäisi pinnassakin vähän pidempään.
Tuolla Glymi yhdistelmällä tuntui tulevan aika tasainen ja "laikuton" pinta. Täytyy seurata miten vaha käyttäytyy pidemmän päälle peräkylän äärimmäisen ankarissa olosuhteissa.
Pistetään nyt vielä pari kuvaa...
Kumma kun tuota valkoisen auton kiiltoa ei saa kunnolla siirrettyä "filmille" Mistä johtuneekaan.
BMW 318d -09
Lauantaina tuli taisteltua ex-pizzataksin pintaan kerros Simonizia.
Homma tuli tehtyä oikeastaan kahdessa erässä. Torstaina pesin auton yltympäriinsä käsin sienellä ja riittoisaksi osoittautuneella (carex-nimisellä???) halpakaupan autoshampoolla. Huuhteluaineena oli itse paikalle rehkitty kantovesi, kuten UKK-instituutin autonpesutieteiden kandidaateille laaditussa jatko-oppimäärän oppimateriaalissa kehoitetaan.
Shampoopesun jälkeen tuli sitten mietoa liuotinta käyttäen poistettua maalipinnasta ne skägät jotka eivät sieneen tarttuneet. Hyönteisvainajia oli jo kevään mittaan kertynyt keulaan useita kymmeniä vaikka autolla on tämän kevään "lämpimänä aikana" ajeltu vain ja ainoastaan päivisin. Samoin kuvittelin pilvisen päivän olevan mitä parahin pikilaikkujen ym maantielähtöisen mönjän aiheuttamille iho-oireille. Virhe!
Torstaipäivän aikana sain ennen iltaa vahatuksi auton keulan, perän ja molemmat kyljet listojen yläpuolelta. Illan tullen viileni ilma niin nopeasti, että kosteutta alkoi tiivistyä auton päälle. Eli hyvään vauhtiin päässyt handjob piti jättää kesken...
Lauantai-aamusta tuli käytyä kaatuneiden kirnuiden kimppuun perjantaipäivän mittaan töissä kertyneen harmistuksen voimin. Katsoin tässä tapauksessa kepeän vesihuuhtelun ja rätti/liuotin-käsittelyn olevan riittävä pohjustustyö ennen vahaamatta jääneiden pintojen Simoamista. Virhe! Vahatessa alkoi sitten pomppia silmille lisää pikitahroja, miten helevatissa ne olivatkin voineet jäädä huomaamatta torstaina? Ne tahrat sitten poistin jotka suostuivat lähtemään. Konepellin takaosiin oli jo Simokin pureutunut sen verran tiukasti kiinni, että vahan alle jääneet pikkuruiset mutta omistajan silmiin tarraavat pikitahrat kaikkoavat auton pinnasta ehkä korkeintaan tinnerin voimin, käyttämälläni liuottimella eivät poistuneet.
Lauantaina iltapäivän puolella oli sitten kovan luokan puhdetyö suoritettu, ja jo kelpasi parransänkeään auton kyljistä peilailla. Auton kiilto on todella uskomatonta luokkaa, kun aikaisempaan syksyllä suoritetun puleerauksen jo himmentyneeseen jälkeen vertaa. Erottuu kohta 20-vuotias ilmanpilaaja edukseen marketin parkkialueella uudempienkin kotteroiden seasta. Hyvin on kuitenkin vanhakin kerros pinnassa pysynyt, koska ihan yhtä liukkaalta tuntui maalipinta ennen vahausta kuin vahauksen jälkeenkin.
Eli myöhemmin kesällä taitaa olla ohjelmassa auton pesu kovemman luokan liuottimella, jolloin tietysti ropisevat Simonizitkin auton pinnasta mäelle. Odotan jo kauhulla mikä homma on sitä alimmaista vahakerrosta taas pintaan hieroa...
Homma tuli tehtyä oikeastaan kahdessa erässä. Torstaina pesin auton yltympäriinsä käsin sienellä ja riittoisaksi osoittautuneella (carex-nimisellä???) halpakaupan autoshampoolla. Huuhteluaineena oli itse paikalle rehkitty kantovesi, kuten UKK-instituutin autonpesutieteiden kandidaateille laaditussa jatko-oppimäärän oppimateriaalissa kehoitetaan.
Shampoopesun jälkeen tuli sitten mietoa liuotinta käyttäen poistettua maalipinnasta ne skägät jotka eivät sieneen tarttuneet. Hyönteisvainajia oli jo kevään mittaan kertynyt keulaan useita kymmeniä vaikka autolla on tämän kevään "lämpimänä aikana" ajeltu vain ja ainoastaan päivisin. Samoin kuvittelin pilvisen päivän olevan mitä parahin pikilaikkujen ym maantielähtöisen mönjän aiheuttamille iho-oireille. Virhe!
Torstaipäivän aikana sain ennen iltaa vahatuksi auton keulan, perän ja molemmat kyljet listojen yläpuolelta. Illan tullen viileni ilma niin nopeasti, että kosteutta alkoi tiivistyä auton päälle. Eli hyvään vauhtiin päässyt handjob piti jättää kesken...
Lauantai-aamusta tuli käytyä kaatuneiden kirnuiden kimppuun perjantaipäivän mittaan töissä kertyneen harmistuksen voimin. Katsoin tässä tapauksessa kepeän vesihuuhtelun ja rätti/liuotin-käsittelyn olevan riittävä pohjustustyö ennen vahaamatta jääneiden pintojen Simoamista. Virhe! Vahatessa alkoi sitten pomppia silmille lisää pikitahroja, miten helevatissa ne olivatkin voineet jäädä huomaamatta torstaina? Ne tahrat sitten poistin jotka suostuivat lähtemään. Konepellin takaosiin oli jo Simokin pureutunut sen verran tiukasti kiinni, että vahan alle jääneet pikkuruiset mutta omistajan silmiin tarraavat pikitahrat kaikkoavat auton pinnasta ehkä korkeintaan tinnerin voimin, käyttämälläni liuottimella eivät poistuneet.
Lauantaina iltapäivän puolella oli sitten kovan luokan puhdetyö suoritettu, ja jo kelpasi parransänkeään auton kyljistä peilailla. Auton kiilto on todella uskomatonta luokkaa, kun aikaisempaan syksyllä suoritetun puleerauksen jo himmentyneeseen jälkeen vertaa. Erottuu kohta 20-vuotias ilmanpilaaja edukseen marketin parkkialueella uudempienkin kotteroiden seasta. Hyvin on kuitenkin vanhakin kerros pinnassa pysynyt, koska ihan yhtä liukkaalta tuntui maalipinta ennen vahausta kuin vahauksen jälkeenkin.
Eli myöhemmin kesällä taitaa olla ohjelmassa auton pesu kovemman luokan liuottimella, jolloin tietysti ropisevat Simonizitkin auton pinnasta mäelle. Odotan jo kauhulla mikä homma on sitä alimmaista vahakerrosta taas pintaan hieroa...
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Kyllä olen, vaikka aine haiseekin aika "elimelle". Jälki on puhdasta ja lasit edottuvat edukseen. Poislukien kiveniskemät, joita lasiin on talven aikana tullut aika reilusti. Kelpasi tuota puimuria katsella, mutta ilmassa on nyt siitepölyä.Daimler kirjoitti:Taidat olla aineeseen tyytyväinen?Pappi kirjoitti: Bilteman lasivaha.
No, puhtaana pitoon riittää nyt vesiletku.
J.T.S kirjoitti: Kumma kun tuota valkoisen auton kiiltoa ei saa kunnolla siirrettyä "filmille" Mistä johtuneekaan.
Niinpä, ei saa ei, kiiltävä valkoinen ei näytä siltä kuvassa miltä luonnossa, huomattu on, senpä tautta valkoinen auto ei koskaan ole kuvassa samanlainen kuin luonnossa, siitä ei saa helpolla edustavia kuvia, oot sie siitä silti ihan kiiltävän saanu
Niinpä, ei saa ei, kiiltävä valkoinen ei näytä siltä kuvassa miltä luonnossa, huomattu on, senpä tautta valkoinen auto ei koskaan ole kuvassa samanlainen kuin luonnossa, siitä ei saa helpolla edustavia kuvia, oot sie siitä silti ihan kiiltävän saanu
Työpäivä päättyi ja jäi luppoaikaa. Velipojalle ohjeistin päivällä, että pese patonkis ja aja se talliin kuivumaan. Töiden jälkeen otin vahasienen karvaseen kouraan ja lutrasin tuohon ranskalaiseen kaunottareen silkkimäisen ohuen hunnun autoglymin mustaa. Siinä kuivumista ootellessa sitten kävin läpi muovilistat muovinhoitoaineella. Lopuksi vahan kiillotus ja auto talliin. Kyllä sitä tuommosia pikku farkkuja vahailee vaikka huvikseen.
Mukavasti se tuo glymi vaikuttaa tuossa sinisessä autossakin.
Nyt on sitten vahat loppu. Mitä tilalle. Jatkaako glymin käyttäjänä vai olisiko esim lahegan tai zainon vuoro
Mukavasti se tuo glymi vaikuttaa tuossa sinisessä autossakin.
Nyt on sitten vahat loppu. Mitä tilalle. Jatkaako glymin käyttäjänä vai olisiko esim lahegan tai zainon vuoro
- Vilenin Herttua
- MIESASIAMIES
- Viestit: 879
- Liittynyt: 22.12.2005 15:06
Tuota taas eilen pyörittelin käsissäni mutta päädyin Turtlen Platinumiin. Pitää harkita, jospa protestanttisen työnetiikan kunnioittamisen nimissä vaihtaisi vahamerkkiä, suosittelijoina nyt mm. JuMuS ja eräs vaaaanha mies, joka vahasi autoja jo ennen kuin Vileeni tuotti pallivahaa.JuMu S kirjoitti:Ole mies ja osta vanhaa kunnon Simonizia. Palkitsee huolellisen miehen varmasti, vaikka työmääräkin on aivan jotain muuta kuin näillä nykyajan vahoilla.
Mikä työllä ja tuskalla tulee, on ansaittua.
Viimeviikolla tuli testattua Korrekin kiiltovaha. Ennen on tullut käytettyä glymin punaista. Siihen verrattuna hieman parempi ja syvempi kiilto.
On tosin hieman suuritöisempi kiillottaa kuin tuo glymi.
Tänään sitten pesin auton, ja vesi ei meinannut tarttua peltiin ollenkaan. Glymiin verrattuna pinnassa todella on kerros vahaa, ja sen huomaa.
Punainen AG ei kestä pinnassa kuin sen reilun viikon, joten jännityksellä odotamme miten pitkää tuo Korrek kestää. Alku vaikuttaa ainakin lupaavalle.
On tosin hieman suuritöisempi kiillottaa kuin tuo glymi.
Tänään sitten pesin auton, ja vesi ei meinannut tarttua peltiin ollenkaan. Glymiin verrattuna pinnassa todella on kerros vahaa, ja sen huomaa.
Punainen AG ei kestä pinnassa kuin sen reilun viikon, joten jännityksellä odotamme miten pitkää tuo Korrek kestää. Alku vaikuttaa ainakin lupaavalle.
Eikös AG punainen paremminkin puhdista kullalla tehdään sitten kiilto ja kestokarvine kirjoitti:Viimeviikolla tuli testattua Korrekin kiiltovaha. Ennen on tullut käytettyä glymin punaista. Siihen verrattuna hieman parempi ja syvempi kiilto.
On tosin hieman suuritöisempi kiillottaa kuin tuo glymi.
Tänään sitten pesin auton, ja vesi ei meinannut tarttua peltiin ollenkaan. Glymiin verrattuna pinnassa todella on kerros vahaa, ja sen huomaa.
Punainen AG ei kestä pinnassa kuin sen reilun viikon, joten jännityksellä odotamme miten pitkää tuo Korrek kestää. Alku vaikuttaa ainakin lupaavalle.